معرفی و دانلود کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری

عکس جلد کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری

کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری نوشته‌ی بهروز آیرملوی، اثری متفاوت، جدید و بسیار ضروری برای همه‌ی اولیا و معلمان ابتدایی است که با مطالعه‌ی آن می‌توانند مشکلات یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی را حل کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان در خواندن، نوشتن، دست خط، املا، دقت و تمرکز مشکل دارند و این معضل در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است. این کتاب حاصل مطالعات و یافته‌های جدید نویسنده بوده و اثری بسیار کاربردی و جامع در نوع خودش است. اولیا و معلمان دانش‌آموزان ابتدایی با مطالعه‌ی آن می‌توانند مشکلات دانش‌آموزان را پیرامون موضوع بسیار مهم خواندن و نوشتن حل نمایند.

ریشه‌ی بسیاری از ضعف‌های یادگیری، خواندن و درک مطلب می‌باشد. دانش‌آموزان امروزی به دلیل دور شدن از فضای مطالعه، خواندن و کم بودن گنجینه‌ی لغات فارسی در ذهن خود، به نوعی در خواندن مشکل پیدا می‌کنند و آنچه که می‌خوانند چون بیشتر مواقع معنی آن را نمی‌دانند، از خواندن هم لذت نمی‌برند و فقط با شکل ظاهری کلمات آشنایی پیدا می‌کنند.

امروزه مهم‌ترین مشکلات یادگیری در ریاضی، خواندن، دیکته، نارسانویسی و نارساخوانی خلاصه می‌شود و به دلیل پرداخته نشدن و عدم رسیدگی لازم از طرف معلم یا اولیا همواره دانش‌آموزان این مشکلات را به صورت پنهان و آشکار با خود یدک کشیده و مشکلات یادگیریشان در پایه‌های بالاتر عمیق‌تر و گسترده‌تر شده و دیگر برای درمان دیر می‌شود.

اولیای دانش‌آموزان فکر می‌کنند اختلال یادگیری مربوط به تعداد محدودی از دانش‌آموزان بوده و فرزند آن‌ها را شامل نمی‌شود در حالی که در ایران بیش از 90 درصد دانش‌آموزان به نوعی با مشکلات یادگیری روبرو هستند که این مشکلات شامل بیش فعالی، مهارت‌های زندگی، دست ورزی، مشکلات یادگیری در ریاضی، املا، خواندن، درک مطلب، نوشتن، دست خط و... می‌باشد. پس عاقلانه‌ترین کار این است که زود و آگاهانه خودتان دست به کار شوید وگرنه فردا خیلی دیر جبران ناپذیر می‌شود.

این اثر حاصل سی سال مطالعه و تجربه‌ی علمی و عملی یک معلم محقق، از تجارب ناب فستیوال نوشتن در اروپا تا عصاره‌ی ‌مطالعه‌ی بیش از شصت جلد کتاب و حاصل سفرهای بسیار داخل و خارج از کشور و تجارب معلمان موفق مدارس پیشروی جهان است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزیت این اثر، ساده‌نویسی و هدف قرار دادن چالش‌ها و مشکلات یادگیری دانش‌آموزان کلاس و ارائه‌ی تکنیک‌های بسیار مؤثر و کاربردی می‌باشد. این کتاب تکنیک محور و تجربه محور و فارغ از هرگونه تئوری و نظریه‌پردازی است.

در بخشی از کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری می‌خوانیم:

خواندن کلید کلیه‌ی رشته‌های درسی است و کودکان ما در بدو ورود به مدرسه هیچ اطلاعی از اهمیت خواندن ندارند و فقط آن را در محدوده‌ی مدرسه می‌دانند و اگر ما خواندن را خوب در او پرورش دهیم آن وقت مفهوم و لذت خواندن و آموختن را درک می‌کنند و چه کاری بزرگ‌تر از این که کار ما معلمان از هر اختراع و کشفی واقعا بالاتر است پس قدر و ارزش و حساسیت کار خودمان را بدانیم.

«اختلال در خواندن» یکی از اختلالات ویژه است. متأسفانه تا مدت‌های طولانی دانش‌آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می‌کردند و به بسیاری از این دانش‌آموزان برچسب کودکان، کم ذهن، عقب مانده و امثال آن می‌زدند که هیچ کدام صحیح نیست. در واقع این افراد به علت مشکلی که در خواندن دارند نمی‌توانند کتاب‌های درس علوم، ریاضی و امثال آن را بخوانند و بنابراین در آن درس‌ها با مشکلات روبه‌رو می‌شوند. امروزه همه بررسی‌ها نشان می‌دهد این اختلال قابل درمان است و آموزگاران و حتی والدین اگر به دانش و حوصله لازم مجهز باشند، می‌توانند این مشکل را حل کنند حتی ممکن است بسیاری از این دانش‌آموزان در زمینه‌های متعدد به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند.

امروزه خواندن و درک مطلب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مشکل یادگیری دانش‌آموزان به خصوص در دوره‌ی ابتدایی می‌باشد یعنی دانش‌آموز آن چه را که می‌خواند درک نمی‌کند و از خواندن لذت هم نمی‌برد و حالا این عدم درک معنی و مفهوم، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید بررسی شود و کمبود گنجینه‌ی لغات در ذهن دانش‌آموزان، پیش فعالی، مشکل دقت و تمرکز، مشکل شناخت حروف و ترکیب حروف و کلمه‌سازی و جمله‌سازی، و زبان آموزی و مشکلات روحی و رفتاری و روانی از مهم‌ترین دلایل نارسایی در خواندن می‌باشد که با شناخت این دلایل، راهکارهای درمانی هر یک باید به موقع به کار بسته شود تا مشکل برطرف گردد و مدرسه و معلم به تنهایی نمی‌توانند موفقیت کاملی به دست آورند مگر با کمک و همکاری اولیای دانش‌آموزان.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه به قلم دکتر علیرضا رحیمی
مقدمه نگارنده
سرآغاز
خواندن
خواندن و درک مطلب
کسب مهارت خواندن، ضرورت زندگی
هدف‌های آموزش خواندن در دبستان
ارزشیابی توصیفی و ارتباط آن با خواندن
ملاک‌های تشخیص اختلال خواندن در مدرسه
عواملی که در آموزش خواندن می‌بایستی مورد توجه باشد
انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی
تمرینات مهم برای تقویت خواندن
مراحل یادگیری مهارت خواندن
12 گام برای درمان اختلال در خواندن
راه‌های درمان مشکلات خواندن در دوره ابتدایی
تقویت حافظه‌ی شنیداری و حساسیت شنیداری
پرورش حس بینایی
تمرکز و حواس پنج گانه
تسلط دانش‌آموزان بر روش‌های تندخوانی
نوشتن
"دست خط" اولین مرحله‌ی نوشتن
شرایط موثر بر بدخطی دانش‌آموزان
مهم‌ترین اختلالات نوشتن در دانش‌آموزان
اَشکال مختلف بدخط نویسی
راهکارهایی برای تقویت دست خط کودکان
نتیجه‌گیری
خطاهای متداول در نوشتن
مهم‌ترین علل بدخطی دانش‌آموزان
روش‌های ترمیمی
تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف
پرورش حرکات نوشتن با دیگر وسایل (تجارب موفق نگارنده)
تمرینات تقویت حافظه شنیداری و تکالیفی جهت افزایش ادراک شنیداری
تجربه‌ی نگارنده در مدارس ترکیه
یک تمرین کاربردی!
یک تجربه‌ی موفق نگارنده از کشور آذربایجان
تمرین تقویت هماهنگی دیداری حرکتی
اختلال در املاء نویسی
تعریف املاء
ضرورت آموزش املا
منشأ اشکالات املایی
انواع اشکالات املایی
راهکارهای رفع اشکالات املایی
املاء از طراحی تا طراحی
آشنایی با انواع اختلالات دیکته نویسی
شناخت واژه‌ی «املاء»
روش‌های نوین املاء در ابتدایی
نکته‌های مهم در املاء گویی
روش‌های تصحیح املاء
اشکالات و اختلالات املایی
درمان اختلالات املایی
درمان و تقویت حافظه دیداری و توالی دیداری
درمان تمییز دیداری
درمان و تقویت حساسیت شنیداری
تمریناتی برای تقویت املاء
مشکلات املاء در پایه اول
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نهج
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-7795-11-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری

فاطمه پرندوش
۱۴۰۲/۲/۹
این کتاب عصاره‌ی چندین جلد کتاب است که با مطالعه‌ی آن دغدغه‌ها و نگرانی‌های یادگیری و تحصیل دانش آموزان برطرف خواهد شد نکته جالب این کتاب این است که به نکات کلیدی و کاربردی تاکید کرده است و با زبان بسیار ساده که قابل استفاده برای همه می‌تواند باشد تدوین گردیده است
مریم قمی
۱۴۰۰/۷/۱۹
نویسنده کتاب با دغدغه این مطالب را نوشته جالبه مطالب برای آگاهی پدر و مادران هم هست که نسبت به یادگیری فرزندانش حساسند
زهرا امیری
۱۴۰۲/۸/۲۵
بسیار قابل درک وکمک رسان به روانشناس و مشاور و معلم هست
محمد پاکزاد
۱۴۰۱/۷/۵
بسیار جامع و کامل و توضحیات مناسب و ازمون‌های خوب
مریم اسماعیلی
۱۴۰۱/۵/۲۱
بسیار آموزنده بود ممنونم از کتابراه نازنین
فروغ سبحانی
۱۴۰۰/۳/۱۱
خیلی خوبه این کتاب واقعا برای کارورزیم خیلی بهم کمک کرد.
مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب عالی و مفیدی است
فاطمه احدی
۱۳۹۸/۶/۲۹
کتاب مطالب مفیدی دارد
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری

برای دریافت کتاب نسخه‌های شفابخش یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.