معرفی و دانلود کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات

برای دانلود قانونی کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات

کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات به معرفی و بررسی تکنیک‌های تخصصی و کارآمد، برای پیاده‌سازی امنیت در فضای اطلاعاتی شبکه می‌پردازد.

اصلی‌ترین قدم برای ایجاد امنیت در یک موسسه، ایجاد یک بدنه‌ی قوی در راستای مدیریت فعالیت‌های امنیتی است. باید قبول کرد که فرآیند امن‌سازی یک سازمان با چشم‌پوشی از مسائل مدیریت امنیت و بسط و گسترش آن در سطح همه بخش‌های حساس و استراتژیک یک سازمان ممکن نیست. کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات (Information Security Management System) به شما نشان خواهد داد تا با برگزیدن کنترل‌های امنیتی کافی و درست، می‌توان محافظت از دارایی‌های اطلاعاتی را ضمانت کرد و به این ترتیب به طرفین ذینفع اطمینان خاطری مورد قبول داد.

بر این اساس تمامی راهکارهای امنیتی درست به سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، ارتباطات و بسترهای آن‌ها اعمال می‌شود تا موسسات را در جهت رسیدن به موفقیت برای داشتن محیطی امن کمک کند. مقصود از برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، خلق شرایطی هماهنگ میان کلیه پرسنل با هدف حرکت به سمت امنیت اطلاعات در سازمان است و این موضوع با مشارکت و همراهی کلیه کارشناسان و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان تحقق پیدا می‌کند.

در بخشی از کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات می‌خوانیم:

طبیعی است که شما زمانی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید یکی از مهم‌ترین معیارها برقرار بودن امنیت در آن کشور است، همین موضوع باعث ترقیب شدن توریست‌ها برای سفر کردن و سرمایه‌گذاری در آن کشور می‌شود. در خصوص سازمان‌ها هم به همین شکل است، اگر سازمانی بتواند سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را به درستی پیاده‌سازی و مدیریت کند تجارتی دائمی و همراه با ریسک کمتر خواهد داشت، تصور کنید شخصی قصد سرمایه‌گذاری در یک شرکت را دارد، اگر این شرکت که در کار تولید مواد اولیه رنگ پلاستیک است فرمول ساخت رنگ را به درستی امن نگاه ندارد و رقیبان تجاری آن فرمول را بدست بیاورند این شرکت دچار تهدید و در نهایت ممکن است بازار کار خود را از دست بدهد، بنابراین سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) به صورت کلی باعث اطمینان از تداوم تجارت و کاهش صدمات توسط ایمن ساختن اطلاعات و کاهش تهدیدها می‌شود.

پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات علاوه بر موارد بالا می‌تواند باعث اطمینان از سازگاری با استانداردهای امنیت اطلاعات و محافظت از داده‌ها، قابل اطمینان کردن تصمیم گیری‌ها و محک زدن سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، یجاد اطمینان نزد مشتریان و شرکای تجاری، امکان رقابت بهتر با سایر شرکت‌ها و ایجاد مدیریت فعال و پویا در پیاده‌سازی امنیت داده‌ها و اطلاعات شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: پیشگفتار
فصل 2: بنیان فکری
فصل 3: تحلیل حقوقی امنیت شبکه و سایبری
فصل 4: ارائه راهکارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-459-668-8
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات

samira ahmadi
۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در این زمان گرانی کتاب با این نرم افزار میشه خیلی کتاب داشت اونهم با دادن مبلغی ناچیز در برابر قیمت‌های نجومی کتاب ها. اگر کتاب‌های رایگان رو بیشتر کنید که عالی میشه. ممنون
حسین اسکندری
۱۴۰۰/۱/۱۶
سلام
کتاب خوب و جامعی هست
کلیات و در برخی موارد جزئیات رو هم گفته
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات

برای دریافت کتاب نظام مدیریت امنیت اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.