معرفی و دانلود کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج)

برای دانلود قانونی کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج)

کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج) نوشته‌ی اسماعیل منصوری لاریجانی، مکتب دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را که مبتنی بر آموزه‌های دینی است را با بهره‌گیری از اندیشه و نظریات دفاعی امنیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد.

سخن از تحلیل یک نظریه، زمانی معقول است که با معیارهای فلسفه تحلیلی قابل بحث و تجزیه و تحلیل باشد. و مهم‌ترین معیار، مطابقت نظریه با مبانی معرفت‌شناسی است که بدون شک مهم‌ترین مبانی معرفت هم، هستی‌شناسی خداباورانه است. بدین‌ترتیب هر نظریه‌ای که (مربوط به علوم طبیعی و یا علوم انسانی) حاکمیت خدا را در مجموعۀ پدیده‌های هستی و مخلوقاتی که آفریده شده و وابسته به خدای متعال هستند نادیده بگیرد، محکوم به شکست است. به ویژه در نظریه مورد بحث این کتاب که به لحاظ موضوع و مسائل بسیار مهم و حساس است. یعنی نظریه تحلیل نظام جهانی مهدویت که در برابر سایر نظریه‌ها پیرامون آینده جهان، از استحکام و حقانیت دینی و عقلانی برخوردار است.

در بخشی از کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج) می‌خوانیم:

انسان موجودی اجتماعی است و از زمانیکه نیازهای گوناگون او فقط در سایه تعاون و همکاری تأمین می‌شود، در واقع اساس «مدنیت» را پی‌ریزی کرده‌ است. از این منظر، مدنیت مفهوم نوظهوری نیست و از دیرباز وجود داشته است.
زندگی اجتماعی برخورد گروه‌ها، اصطحکاک منافع افراد و گاه تجاوز به حقوق دیگران را در پی دارد، لذا برای جلوگیری از تعدی و تجاوز و تأمین مصالح عمومی به ضوابط و معیارهایی نیازمند هستیم که نام آن «قانون» است. بنابراین قانون هم با آغاز زندگی اجتماعی بشر همراه بوده است. افراد جوامع بشری بنا به شرایط اجتماعی و اوضاع و احوالی که در آن قرار داشتند، به وضع قانون می‌پرداختند و اجرای آن‌ را در جامعه برای برقراری امنیت داخلی، دفاع در برابر تجاوز خارجی و برخورداری همگان از منافع اجتماعی ضروری می‌دانستند. این شکل نظارت و اجرا حکومت نامیده می‌شود.

مطالعات در آثار تاریخی گذشتگان و پژوهش جامعه‌شناسان، سه عنصر «مدنیت، قانون و حکومت» را از دیرباز حتی در جوامع بدوی جستجو می‌کردند و به این نتیجه رسیدند که جوامع بشری در شکل ابتدایی خود مدنیت، قانون و حکومت را از ارکان زندگی جمعی خود می‌دانستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مبادی نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت
فصل اول: ارکان پژوهه تحلیل
فصل دوم: دکترین ولایت فقیه (رویکرد همگرا)
فصل سوم: خاستگاه عرفانی ولایت فقیه (از علامه سید حیدر آملی تا امام خمینی)
بخش دوم: استراتژی دفاعی در امنیت پایدار جهانی
فصل اول: کلیاتی دربارۀ‌ استراتژی
فصل دوم: استراتژی دفاعی از نگاه امام خمینی
فصل سوم: استراتژی دفاعی از نگاه مقام معظم رهبری
بخش سوم: مهدویت گفتمان غالب
بر اساس نظریه‌های موجود
فصل اول: تئوری جهانی‌سازی
فصل دوم: مبانی جهانی‌سازی و جهان ‌شمولی اسلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات410
زبانفارسی
شابک978-622-6350-13-6
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج)

برای دریافت کتاب نظریه تحلیلی نظام جهانی مهدویت (عج) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.