معرفی و دانلود کتاب نقشه گنج زندگی

عکس جلد کتاب نقشه گنج زندگی
قیمت:
9500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه گنج زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه گنج زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه گنج زندگی

کتاب نقشه گنج زندگی نوشته‌ی سید محمد وفایی، به دور از مطالب بازاری و عامه پسند، چهار گام اساسی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار را ارائه می‌دهد.

این چهار گام در تمثیلی از رسیدن به گنج با در دست داشتن نقشه‌ی آن، ارائه شده است. این گام‌ها برای اولین بار در این کتاب در کنار هم مطرح می‌شوند. پیش از این همواره بر یکی از این اصول تمرکز شده است. هر یک از این چهار گام به تنهایی نمی‌تواند موجب ایجاد موفقیت و رسیدن شما به گنج شود. شاید دلیل نتیجه نگرفتن بسیاری از کسانی که به دنبال کسب موفقیت هستند، همین باشد.

محمد وفایی مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه‌ی موفقیت فردی و کسب و‌ کار است. او به اشخاص و کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. او در این اثر به مثبت فکر کردن، تجسم و قانون راز نمی‌پردازد. درباره‌ی کائنات و قدرت آن و اینکه می‌توان با ارتعاش درست و فرکانس صحیح به قدرت نامتناهی وصل شد صحبت نمی‌کند. او به جای مباحث تئوری از اصول اساسی موفقیت سخن می‌گوید.

قرار نیست در یک هفته یا یک ماه به موفقیتی که دیگران در ده سال رسیده‌اند برسید. راه میان‌بری وجود ندارد. اگر به دنبال ایده‌های سریع ثروتمند شدن یک روزه یا موفقیت در هفت روز هستید این اثر کمکی به شما نخواهد کرد؛ اما اگر خواهان رسیدن به موفقیت هستید، بدون شک عمل به اصول این کتاب می‌تواند معجزه‌ای شگرف در زندگی شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید کاری کنید که زندگی شما متفاوت از آنچه اکنون هست باشد این اثر متعلق به شماست. شما با اجرای راهکارهای ارائه شده، شاهد نتایج بزرگی در زندگی خود خواهید بود.

اگر می‌خواهید به هر موفقیتی در هر زمینه‌ای برسید کافی است خود را شایسته‌ی آن کنید. اگر چنان تغییر کنید که شایسته‌ی آن موفقیت باشید قطعاً به آن خواهید رسید. آنچه اکنون هستید فقط شایسته‌ی آن چیزی است که اکنون دارید. اگر می‌خواهید چیزی بیشتر به دست بیاورید باید تغییر کنید؛ اما غالباً افراد با همین شرایط و نگرش و مهارت‌ها خود را شایسته موفقیت‌های بیشتر می‌دانند.

یکی از مهم‌ترین رازهای همه‌ی افراد موفق و ثروتمند این است که خود را شایسته‌ی موفقیت و ثروت کرده‌اند. اگر شایسته‌‌ی موفقیتی باشید نیاز به اتفاقی از دنیای بیرون نیست، شما به دلیل شایستگی آن موفقیت را کسب خواهید کرد. افراد موفق و ثروتمند رازهای مهم دیگری هم دارند که کمتر درباره آن‌ها شنیده‌اید. این رازها مهم‌ترین عوامل موفقیت هستند که در این کتاب به آن‌ها اشاره می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب نقشه گنج زندگی:

- یک روز خوب نخواهد آمد؛ روز خوب را باید خودتان بسازید.
- مهارت‌های لازم برای موفقیت از جنس تحصیلات دانشگاهی و مدرک نیستند.
- هر محیطی که در آن قرار داشته‌اید و دارید بر نگرش شما تأثیرگذار خواهد بود.
- بیش از 40 درصد کارهایی که افراد در طی یک روز انجام دادند، در واقع تصمیم نبوده‌اند، بلکه عادت بوده‌اند.
- مهارت و تخصص شما تا زمانی که نتوانید آن را اجرا کنید و یا در راه کسب هدفی به کار گیرید ارزشی نخواهد داشت.

در بخشی از کتاب نقشه گنج زندگی می‌خوانیم:

قبلاً فکر می‌کردم که خب من مدرک دارم باید جایی کار داشته باشم. دولت باید برای من شغل ایجاد کند. این وظیفه دولت است. خب من از کجا سابقه کار بیاورم وقتی جایی استخدام نمی‌شوم؛ اما حالا به شکل دیگری فکر می‌کردم. فکر می‌کردم که خب من خودم را به جای کارفرما می‌گذارم. چرا باید شخصی مثل خودم را استخدام کنم؟ واقعاً چه میزان می‌توانم برای او ایجاد سود کنم که او بخواهد به من حقوق بدهد. با این نگاه روش زندگی من عوض شد. حالا به دنبال جایی نبودم که بروم و سر ماه حقوقی به من بدهند. می‌دانستم که برای دریافت حقوق باید بیش از آن برای جایی ارزش ایجاد کنم.

در کنار مطالعه کتاب شروع به گوش دادن فایل‌های صوتی آموزشی در مسیر رفت و آمد خودم کردم. از آنجا که اغلب از اتوبوس استفاده می‌کردم زمان زیادی در راه بودم. در یکی از این فایل‌های صوتی برای پیدا کردن شغل توسط افراد بدون سابقه کار راهکاری ارائه شده بود. آن شخص می‌گفت خوب است که به کارفرما پیشنهاد بدهید مدت کوتاهی برای او مجانی کار کنید و بعد از یک تا سه ماه اگر مایل بود بر سر استخدام با هم صحبت کنید. البته این به شرطی است که مطمئن هستید می‌توانید برای او مفید باشید. پیشنهاد خیلی خوب دیگر این بود که برای پیدا کردن کار به نمایشگاه‌ها سر بزنید. معمولاً در نمایشگاه‌ها راحت‌تر می‌توان مدیران اصلی شرکت‌ها را پیدا کرد. همین پیشنهاد ساده و راهکار خوب بهترین موقعیت برای من شد که اولین شغل درست و حسابی خودم را پیدا کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یک: نقشه گنج
خواندن نقشه گنج
حرکت به سمت گنج
ابزار کندن زمین
تلاش و کندن زمین
نقش شانس در موفقیت
کارمند ناراضی شرکت خودرویی
فصل دو: نگرش موفقیت
داستان عجیب وحید. م
سطوح انرژی
ترموستات مالی
ترموستات مالی چیست؟
وحید استخدام می‌شود.
نگرش چیست؟
فیلترهای مغز
دنیای مطلوب از نظر مغز ما
برداشت مغز
شکل‌گیری نگرش
نگرش از کجا می‌آید؟
قرارداد جدید وحید
فصل سه: عادت‌های موفقیت
زندگی و عادت‌ها
عادت چیست؟
نتیجه عادت‌ها
عملکرد مغز
خودکارسازی رفتارها
سطوح انرژی و عادت
روندهای تکرارشونده زندگی
نگرش و عادت
عادت‌های وحید
هدیه این فصل
فصل چهار: مهارت
مهارت شغلی شما
مهارت‌های عمومی رسیدن به موفقیت
مهارت ناکافی
مهارت زندگی در عصر جدید
داستان مهارت
مغز و مهارت آموزی
فصل پنج: تلاش
باز هم مغز
مسئولیت صد در صد
نقطه کور هدف‌گذاری
یک روز خوب می‌آید
بعدش چکار کنم؟
تلاشگرهای ناموفق
تلاش بدون نگرش
پشتکار نداشته باش
تلاش زیاد یا مؤثر؟
نانوایی پرتلاش و ناموفق
دانش فراوان
یادگیری یعنی چه؟
آخرین حرف‌های وحید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه گنج زندگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آموزشی تالیفی کارآفرین آریا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-95242-0-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقشه گنج زندگی

محمد مریخی
۱۴۰۱/۶/۱۵
سلام
کتاب مثل سایر کتابهای انگیزشی نیست و ارزش خواندن را دارد. در ابتدا تلاش میکند در فرد ایجاد نگرش را تحریک کند و بعد میخواهد تا نگرش را به عادت و عادت را به کمک تلاش و مهارت به یک موفقیت سوق دهد.
برای کارآفرینی توصیه مستقیمی ندارد و بیشتر کمک به ارتقاء شغلی است.
در بعضی جاهای کتاب بهتر بود
توضیح بیشتری داده میشد و در بعضی جاها بهتر بود سریعتر از موضوع عبور می‌کرد.
در کل از کتابراه و نویسنده تشکر میکنم.
سجادیاسری
۱۴۰۲/۷/۶
سلام دوستانالان این کتاب را تمام کردم و تمایل دارم در سالن کنفرانس در حالیکه نویسنده کنفرانسش یعنی کتابش را تمام کرده است، بایستم و لحظاتی برایش دست بزنم. کتابیست بی کم نظیر. علاقه مندم به طور تخصصی کتابهای بعد از این ولی در راستای این کتاب را بخوانم. یعنی موضوعات کتاب را به شکل تخصصی بخوانم. احسنت اقای وفایی توفیقاتتون روز افزون. هم یاد گرفتم هم لذت بردم.
سعید سعیدی
۱۳۹۸/۴/۲۸
باسلام. کتاب خیلی خوبی است. نکته مهم‌اش این است که توسط یک ایرانی نوشته شده است و نویسنده این مسایل را در زندگی شخصیش به کار بسته و جواب گرفته است. اغلب ایرانیان در مقابل سایر کتاب‌های موفقیت جبهه گیری دارند چون معتقدند ان کتابها برای کشورهایی با ثبات اقتصادی نوشته شده و قابل استفاده در ایران نیست. اما این نمونه کاملا بومی شده است.
سعید رضایی
۱۳۹۷/۱۲/۲۰
من نسخه چاپی این کتاب را خواندم.
همون اوین روزی که تو سایت خود ناشر اومد خریدم.
خیلی کتاب خوبیه، من لذت بردم.
برخلاف اکثر کتابهای موفقیت که می‌گن فقط همین یک کار را بکنید و بس
این کتاب گسترده تر به موفق شدن پرداخته
نگاهم به کتابهای دیگه موفقیت هم با خواندن این کتب عوض شد
کاربر M.sh
۱۳۹۸/۵/۱۹
کتاب جالبی بود واقعا خیلی چیزها ازش یاد گرفتم اینکه برای تغییر باید نگرش و باورمونو تغییر بدهیم تغییر نگرش لازمه ولی کافی نیست عادتها چگونه ایجاد میشن چه تاثیری بر زندگیمون دارن تلاش خیلی مهمه ولی بدون تغییر نگرش راه به جایی نمیبره و... حتما خوندنش بهتون کمک میکنه
Aylar Bahrami
۱۳۹۹/۱/۳۰
کتاب خوبیه ولی احساس می‌کنم فصل بندیش مشکل داره و باعث میشد احساس کنم کتاب نامرتبو شلوغه یه سری قسمت‌ها از متن هم یا تکراری بود یا به مثال نیاز نداشت و می‌تونست حذف بشه ولی موضوع کتاب خیلی خوب هست و ب قول معروف که آب پاکیو میریزه رو دستمون دیگه
Shahryar Matin
۱۳۹۸/۸/۲۷
واقعا کتاب خوبی بود. راهکارها و نکات کلیدی که در کتاب عنوان شده میتواند کمک شایانی به تغییر باورها و حرکت به سوی موفقیت با تفکری نو و مثمر ثمر می‌نماید. کتابراه حرف نداری.
حسین ولیپور
۱۳۹۸/۵/۱۹
واقعا کتاب خوبیه واقعاعالیه رو من خیلی تاثیرگذاشت به همه پیشنهاد میدم بخونن از کتابهای خیلی گرون هم تاثیر گذار تر بود سپاسگذارم
atisa afshar
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب جالبی بود برخلاف برخی کتاب‌های که خوندم فقط انگیزشی نیست... ایده شغلی نداره در اصل برای ارتقاء شغلی مفید هست هر شغلی که داشته باشی
لاله رنجبر
۱۳۹۸/۴/۲۸
کتاب جالب و کاربردی بود فقط بعضی جا‌ها تکراری بود ممنون از کتابراه که مجانی گذاشته کتاب رو
علی لالوی
۱۴۰۱/۹/۳۰
کتاب خوبی بود
اینطور کتاب‌ها رو باید چند بار خوند تا نکاتش در ذهن بشینه
سعید سلطانی
۱۳۹۸/۴/۱۶
کتاب جالبیه
اصول اساسی را با مثال‌های خوبی یاد داده
تقوی تقوی
۱۳۹۷/۱۲/۲۰
کتاب خوبی بود
من دوست داشتم
hosein salami
۱۴۰۱/۳/۲۴
کتابی بسیار عالی و کاربردی
امیر دهقانی
۱۴۰۰/۱۲/۸
کتاب ارزنده‌ای هست.
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب نقشه گنج زندگی

برای دریافت کتاب نقشه گنج زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.