معرفی و دانلود کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران

عکس جلد کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران

کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران اثر حیدر شجاعی، جلد دوم از مجموعه شش جلدی نمادشناسی تطبیقی است. این جلد از مجموعه به نمادشناسی جانوران از منظر اساطیری، خواب و رویا و ادیان و عرفان و ادبیات پرداخته است.

پیرامون ما، جانداران بسیار گوناگونی زندگی می‌کنند؛ به طوری که در روی زمین میلیون‌ها نوع جانور و صدها هزار نوع گیاه وجود دارد.

از نظر روانکاوان، حیوانات اغلب هیولایی هستند که در ما وجود دارند؛ به عنوان یک نمونه و نشانۀ لایه‌های عمیق ضمیر ناخودآگاه و غریزه است. حیواناتی که اغلب در رؤیاها و نقّاشی‌ها دیده می‌شوند، تا حدّی نشانۀ همذات پنداری با انسان هستند و جنبه‌ها و تصاویری از طبیعت پیچیدۀ انسان را نشان می‌دهند و مانند آینه‌ای در برابر گرایش‌های عمیق رام یا وحشی غرایز انسانی هستند. بنابراین هر یک از این حیوانات با بخشی از ما در ارتباط است؛ آن‌ها با وحدت هماهنگ شخص منضم یا در حال انضمام به آن هستند.

استفاده از حیوانات برای ایجاد جهان از درون به بیرون است و بازگشت از عمق رؤیا به واقعیّت. به همین علّت است که شما می‌بینید که در برخی متون نقش این جانوران دگرگون می‌شود و موجودی مانند عنکبوت تبدیل به موجودی می‌شود که علیرغم نظم هندسی تارهایش به دلیل سستی که بر بی‌اعتباری جهان صحّه می‌گذارد و خانۀ عنکبوت خانه سست و بی‌بنیان یا همان جهان فانی می‌شود. آنچه نقش جانوران را در ادبیات به وجود می‌آورد قوّۀ تخیّل انسان و نوع رفتار خاصی است که آن جانور به آن منتصب می‌شود.

در بخشی از کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران می‌خوانیم:

اژدها (تنّین)
اژدرها، مار بسیار بزرگ افسانه‌ای که از دهانش آتش بیرون می‌آمده و آن را با بال‌های بزرگ و چنگال‌های قوی و دُم دراز مانند دُم مار تصویر می‌کرده‌اند. جانوری اساطیری به شکل سوسماری عظیم دارای دو پَر، آتش از دهان می‌افکند و پاس گنج‌های زیر زمین دارد. به عنوان مظهر شرّ تلقّی شده است. تعبیری از کشمکش انسان ابتدایی برای نیل به خودآگاهی است. مقام او قعر دریاست؛ در آن‌جا که منشأ امواج متلاطم و سحاب متراکم است. جنود و اعوان او نهنگ و کوسج و دلفین و سرطان و اصناف حیوانات بحری که عدد آن را جز باری‌تعالی نداند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-7811-61-0
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران

سجاد سیفی پور
۱۴۰۰/۹/۱۱
ی کتابی بنویسید ک ب عقاید و باورهای باستان ربط داشته باشه و در تفسیر و رمز گشایی درمحیط بما کمک کنه. ممنون
کلثوم پرچم
۱۴۰۰/۴/۲۹
سلام ممنون از لطفتون. کتاب خوبی هست ولی برای مبتدعی‌ها. انتظار بیشر داشتم
ghader gaffari
۱۳۹۷/۴/۱۶
کتاب خیلی خوبی است برای کسانی که به نویسندگی و مطالعه وسیع علاقه دارن
محمد رضا نوکی
۱۴۰۱/۲/۶
کتاب کاملی هست تقریبا
mohammad akbari
۱۳۹۹/۳/۲۹
کتابی بسیار مفید 👏
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران

برای دریافت کتاب نمادشناسی تطبیقی 2: جانوران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.