معرفی و دانلود کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده

عکس جلد کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده

«پرهیب‌ها» یک درام خانوادگی در سه پرده نوشته هنریک ایبسن، نویسنده نروژی است. این نمایشنامه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه اسلو به طور مستقیم از زبان نروژی به زبان فارسی برگردانده شده است.

ایبسن در ۱۸ ژوئن ۱۸۸۱ به ناشرش هگل نوشت: «کاری که پیش‌تر درباره‌اش نوشتم، فعلا کنار گذاشته شده و یکی از نخستین روزهای این ماه به کار روی دستمایه‌ی نمایشنامه‌ای پرداختم که دیری اندیشه‌ام را گرفتار کرده و اینک چنان به من فشار می‌آورد که دیگر هیچ‌جور نمی‌توانستم پسش بزنم».

نمایشنامه‌ای که او اندیشه‌اش را هیچ‌جور نمی‌توانست پس بزند، «پرهیب‌ها» بود که در سال ۱۸۸۱ به چاپ رسید و چهره‌ی اصلی آن، یک زن بود. نمایشنامه در مه و باران و تاریکی می‌گذشت و سرانجام با چشم‌گشایی سهمناک به خورشید پایان می‌یافت.

سخن کوتاه، نمایشنامه، به مقدس‌ترین اصول زمانه‌ی خود می‌تاخت.
«پرهیب‌ها» از دل‌مشغولی‌های تئاتر سده‌ی ۱۹ برید. این‌جا چندان جنب‌و‌جوشی در کار نبود، ولی تا بخواهید، گفت‌و‌گو فراوان بود. نمایشنامه از دید فنی سخت استادانه بود و از نگاه دراماتیک (نمایشی)، بسیار فشرده. ایبسن به‌آرامی جامه‌ از تن گذشته برمی‌گرفت تا فرگشت شخصیت‌ها را بررسی و روشن کند و انگیزه‌ی گفتار و کردار آن‌ها را نشان دهد. این شیوه‌ی گذشته‌نگری چنان برای منتقدان زمان او چشمگیر بود که برای یافتن همانندی برای آن، به تئاتر دوران باستان، و به‌ویژه به «عقده‌ی اودیپ» سوفوکلس، بازمی‌گشتند. ایبسن نمایشی برای زمانه‌ی نو آفریده بود که زیست‌شناسی و روان‌شناسی در آن جایگاه برتر را داشت.

رویدادهای این کتاب در مِلک روستایی خانم آل‌وینگ در کنار آبدره‌ی بزرگی در باختر نروژ می‌گذرد.

فهرست مطالب کتاب

سخنی پیرامون برگردان دوازده نمایشنامه مدرن ایبسن از زبان نروژی به فارسی
دیباچه
پرده ی نخست
پرده ی دوم
پرده ی سوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده
نویسنده
مترجممیرمجید عمرانی
ناشر چاپینشر شورآفرین
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-6955-80-3
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده

برای دریافت کتاب نمایشنامه پرهیب ها: درام خانوادگی در سه پرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.