معرفی و دانلود کتاب نوش داروی طرح ژنریک

عکس جلد کتاب نوش داروی طرح ژنریک
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوش داروی طرح ژنریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوش داروی طرح ژنریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوش داروی طرح ژنریک

کتاب نوش داروی طرح ژنریک مجموعه اشعاری‌ست طنز و انتقادی از سید حسن حسینی که انعکاسی از جامعه عصر حاضر را به تصویر کشیده و شخصیت‌های اصلی این سروده‌ها را شاعر، تاجر، زاهد، عارف و عاشق تشکیل می‌دهد.

اشعار این مجموعه که در قالب نیمایی اما با ابداعاتی قابل توجه سروده شده، نشان دهنده‌ی نگاهی یکسان، از دو پنجره‌ مختلف به زندگی‌ست؛ اولین پنجره، ما را به تماشای وجه کمیک و مضحک دنیایی که در آن نفس می‌کشیم می‌برد، و با نشان دادن بعضی جزئیات ساده‌لوحانه‌ی زندگی، مخاطب خود را در ساحت طنزی تلخ، به خود وا می‌گذارد، تا خود ببینند و دریابند و معنای آنچه را ناتمام است، کامل کنند.

پنجره‌ی دوم، نشان دهنده‌ی وجه تراژیک دنیای درون و بیرون شاعر است که مخاطب را به میهمانی اندوه دعوت می‌کند. گاهی نیز این دو دریچه، بر هم منطبق شده و تصویری یگانه از شادی و اندوهی توأمان را در چشم‌انداز نگاه شما قرار می‌دهد.

یکی از خصوصیات قابل توجّه این مجموعه زبان و لحن صمیمانه و طنز سید حسن حسینی‌ست. او، حتّی در گفت‌وگوهای عادی و روزمرّه، با زبانی سخن می‌گوید که چند پهلو، کوتاه، و مؤثّر است، و این لحن، حتّی زمانی که شما با شعرهای جدّی این مجموعه رو به‌ رو می‌شوید، نمودی مؤثّر دارد و شما را به جشنِ لبخندی متفکرانه دعوت می‌کند.

جز لحن از دیگر ویژگی‌های شاخص این اثر، حضور واژه‌هایی است که پیش از این، مجال ورود به شعر معاصر را نداشته‌اند. واژه‌ها و ترکیب‌هایی مانند: مجاری اداری، لگن مس، شهرداری، غرغر، لهذا، پوشک، موشک، منقل، مگس معرکه، پشتک، معده، خرمگس و...

سید حسن حسینی در این اثر بسیاری از واژه‌ها و ترکیب‌های روزمرّه را در کنار هم قرار داده؛ بی‌آنکه خدشه‌ای به شعر بودن این اشعار وارد کند. همچنین، نسبت هوشمندانه‌ای که میان ترکیبات و کلمات به چشم می‌خورد، هم‌آوایی کلمات، تناسب‌های لفظی و معنوی، قافیه‌های چشم‌گیر، ایجاز و در مجموع و چفت و بست شدنِ کاملِ واژه‌ها با یکدیگر، به گونه‌ای که سریع‌ترین و بیش‌ترین تأثیر را بر روی مخاطب قرار می‌دهد.

در آخر می‌توان گفت حسینی، بی‌توجّه به تعاریفی که قدما و معاصران از شعر داشته و دارند قدم به ساحت کلماتی می‌گذارد که برای همه‌ی افراد آشنا و مألوف است، امّا در هم‌زیستی این واژ‌ه‌ها با یکدیگر، شکلی خلق می‌کند که پیش از این، بدیلی نداشته و منحصر به فرد است.

در بخشی از کتاب نوش داروی طرح ژنریک می‌خوانیم:

یک نفر شاعر بود
یک نفر تاجر بود
تاجر مورد بحث
در علوم ادبی دستی داشت
شعر بازی می‌کرد مثل کفتربازی
شاعر ما روزی
شعر «آزاد»ی گفت
شعر مذکور به دست تاجر واصل شد
تاجر از خواندن شعر
عصبانی شد و آن را جر داد
بعد از آن با وقار ادبی
پاکت ارزن خود را برداشت
رو به کفترهایش غرق در سجع ملیح
اندر اوصاف و مزایای اصالت در شعر
نطق غرّایی کرد

فهرست مطالب کتاب

مقدّمه
نوش‌داروی طرح ژنریک (1)
نوش‌داروی طرح ژنریک (2)
نوش‌داروی طرح ژنریک (3)
و چند سروده‌ی ویتامینه دیگر برای تقویت دور بازوی این مجموعه نحیف!
طرح‌های بی‌خانمان
طرح‌های زاویه‌نشین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوش داروی طرح ژنریک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-175-350-3
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوش داروی طرح ژنریک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوش داروی طرح ژنریک

برای دریافت کتاب نوش داروی طرح ژنریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.