معرفی و دانلود کتاب صوتی نیوتن و گرانش

عکس جلد کتاب صوتی نیوتن و گرانش
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیوتن و گرانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیوتن و گرانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیوتن و گرانش

کتاب صوتی نیوتن و گرانش اثر پل استراترن از «مجموعه شش نظریه که جهان را تغییر داد» به شرح درخشانی از نظریه نسبیت و نگاهی شگفت به مردی که سرنوشت قرن بیستم را دست‌خوش تحول کرد می‌پردازد.

نیوتن را می‌توان صاحب زیباترین ذهنی دانست که بشریت تاکنون به بار آورده است. هیچکس در هیچ زمانی دامنه‌های فهم بشری را مانند نیوتن تا این میزان گستردگی نبخشیده است. این کتاب نگاهی هوشمندانه و آگاهی‌دهنده به پدر فیزیک دارد، از کارهایش گرفته تا سنت شکنی‌هایش و «نظریه بزرگ» او در این مورد که چه چیزی باعث می‌شود تا ما به فضا پرتاب نشویم.

قانون گرانش نیوتون می‌گوید که نیروی گرانش بین دو جسم، ارتباط مستقیم با جرم آن دو دارد. یعنی هر چه جرم آن‌ها بیشتر باشد، نیروی گرانش بین آن دو بیشتر است. این قانون هم‌چنین می‌گوید که نیروی گرانش میان دو جسم ارتباط وارونه با فاصله میان دو جسم به توان دو دارد.

به دلیل وجود گرانش، جسمی که در نزدیک زمین قرار گیرد به سمت سطح این سیاره سقوط می‌کند. جسمی که در سطح زمین است نیز نیرویی به سمت پایین را به دلیل گرانش تجربه می‌کند. ما این نیرو را در بدن خود به شکل وزن تجربه می‌کنیم. پیرو این قانون اگر پرتابه‌ای با سرعت زیاد از بالای یک قله پرتاب شود، تحت تأثیر گرانش مسیری منحنی را طی خواهد کرد. اگر سرعت این پرتابه به‌اندازهٔ کافی باشد، می‌تواند یک دایرهٔ کامل را گرد زمین بپیماید و همواره دور زمین بچرخد.

قانون گرانشی نیوتون به ما می‌گوید که هرچه اجسام از یکدیگر دورتر باشند، مقدار این نیرو کوچک‌تر است. این قانون هم‌چنین می‌گوید که کشش گرانشی یک ستاره درست یک چهارم کشش گرانشی ستاره مشابهی است که در نصف فاصله آن قرار گرفته باشد. این قانون شکل مداری زمین، ماه و سیارات را با دقت زیادی پیشگویی می‌کند.

کتاب نیوتن و گرانش با نثری روان به بیان مختصری از زندگی نیوتن و دست‌آوردهای بزرگ آن، توضیح قانون گرانش و تاثیر شگرف آن‌ها بر علم فیزیک پرداخته است.

اسحاق نیوتن (Isaac Newton) فیزیک‌دان، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، فیلسوف و شهروند انگلستان بوده است. وی در سال 1687 میلادی شاهکار خود اصول ریاضی فلسفه طبیعی را به نگارش درآورد. در این کتاب، او مفهوم گرانش عمومی را مطرح ساخت و با تشریح قوانین حرکت اجسام، علم مکانیک کلاسیک را پایه گذاشت.

از دیگر کارهای مهم او بنیان‌گذاری حساب دیفرانسیل و انتگرال است. نام نیوتن با انقلاب علمی در اروپا و ارتقای نظریه خورشید مرکزی پیوند خورده است. او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردش‌های زمینی و آسمانی را کشف کرد. وی همچنین توانست برای اثبات قانون‌های حرکت سیاره‌های کپلر برهان‌های ریاضی بیابد. در جهت بسط قوانین نام‌ برده، او این جستار را مطرح کرد که مدار اجرام آسمانی مانند دنباله‌دار، لزوماً بیضوی نیست، بلکه می‌تواند هذلولی یا شلجمی نیز باشد. افزون بر این‌ها، نیوتن پس از آزمایش‌های دقیق دریافت که نور سفید ترکیبی از تمام رنگ‌های موجود در رنگین کمان است. او فرضیهٔ موجی هویگنس را دربارهٔ نور رد کرد. از دیدگاه نیوتن نور جریانی از ذرات است که از چشمهٔ نور به بیرون فرستاده می‌شوند.

پل استراترن (Paul Strathern) نویسنده‌ای سرشناس بریتانیایی در باب مسائل علمی است. او در سال 1940 در بریتانیا متولد شد و کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر درآورد. از جمله آثار وی که در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، می‌توان به «آشنایی با اسپینوزا»، «آشنایی با دکارت»، «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با هیوم»، « آشنایی با داستایفکی» و... اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
8 دقیقه
پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: زندگی و آثار - بخش اول
32 دقیقه
فصل اول: زندگی و آثار - بخش دوم
24 دقیقه
فصل اول: زندگی و آثار - بخش سوم
24 دقیقه
فصل اول: زندگی و آثار - بخش چهارم
29 دقیقه
فصل اول: زندگی و آثار - بخش پنجم
7 دقیقه
فصل دوم: برخی گفته‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیوتن و گرانش
نویسنده
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیوتن و گرانش

مارال دادفر
۱۴۰۲/۵/۵
این کتاب بیشتر در مورد زندگی نامه نیوتن و نوع روابطش با دیگران است. امتیاز خوب را به دلیل سادگی و روشنی کلام این کتاب در مورد زندگی نامه نیوتن و تاثیرگذاری آن میدهم. من ترجیح میدادم با شنیدن این اثر بیشتر با نوع نگرش نیوتن در مورد عالم هستی و به خصوص فیزیک آشنا بشم ولی متاسفانه اینطور نبود
محمد صادق اشرف پور
۱۴۰۱/۱۰/۸
خیلی خوب بود
انقدر کشفیات نیوتون زیاد بوده که تا حالا خیلی کم پرداخته شده بود به تیپ شخصیتی یا رفتار‌ها و حاشیه هاش
اون دعوای تو مدرسشو که من قشنگ تصور کردم تو ذهنم 😂👌
علیرضا رضائیان
۱۴۰۱/۸/۲۶
دوست داشتم و اطلاعاتم خیلی فرق کرد چون اصلا فکر نمیکردم نیوتون انقدر مذهبی باش و انقدر خرافه تو زندگیش راه بده
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۵/۱
سلام
زندگینامه و شاهکارهای دانشمند بزرگ نیوتن در این کتاب تشریح شده که مهمترین آن کشف جاذبه زمین است.
Alireza Bagherian
۱۳۹۷/۹/۲۶
ممنون از کتابراه، کتاب خوبیه حقایق جالب و علمی از زندگی نیوتون رو شرح میده
محمد میرزایی
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
صدای بی نظیر خانم پریمون ارزش این کتاب رو دو چندان میکند
مرتضی پوربشیر
۱۳۹۹/۱۲/۱
بسیار عالی و جالب...... ممنون از کتابراه
vahid nikforooz
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
واقعا کتاب گیرا وجذابیه
کیوان رمضانی
۱۳۹۷/۸/۱۱
این کتاب عالی هستش
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیوتن و گرانش

برای دریافت کتاب صوتی نیوتن و گرانش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.