معرفی و دانلود کتاب صوتی نیوتن

عکس جلد کتاب صوتی نیوتن
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیوتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیوتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیوتن

در کتاب صوتی اسحاق نیوتن، اثر ناتالی ام. روزینسکی با زندگی شیرین و شنیدنی پسری ساکت که جاذبه‌ را کشف کرد، آشنا می‌شوید. این کتاب در ۱۰ فصل توسط رضا علیزاده به فارسی برگردانده شده و با صدای دل‌نشین آرمان سلطان زاده روایت شده است.

اسحاق نیوتن (Isaac Newton) فیزیک‌دان، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، فیلسوف و شهروند انگلستان بوده است. وی در سال ۱۶۸۷ میلادی شاهکار خود اصول ریاضی فلسفه طبیعی را به نگارش درآورد. در این کتاب، او مفهوم گرانش عمومی را مطرح ساخت و با تشریح قوانین حرکت اجسام، علم مکانیک کلاسیک را پایه گذاشت. از دیگر کارهای مهم او بنیان‌گذاری حساب دیفرانسیل و انتگرال است. نام نیوتن با انقلاب علمی در اروپا و ارتقای نظریه خورشید مرکزی پیوند خورده است. او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردش‌های زمینی و آسمانی را کشف کرد. وی همچنین توانست برای اثبات قانون‌های حرکت سیاره‌های کپلر برهان‌های ریاضی بیابد. در جهت بسط قوانین نام‌برده، او این جستار را مطرح کرد که مدار اجرام آسمانی مانند دنباله‌دار، لزوماً بیضوی نیست، بلکه می‌تواند هذلولی یا شلجمی نیز باشد. افزون بر این‌ها، نیوتن پس از آزمایش‌های دقیق دریافت که نور سفید ترکیبی از تمام رنگ‌های موجود در رنگین کمان است. او فرضیهٔ موجی هویگنس را دربارهٔ نور رد کرد. از دیدگاه نیوتن نور جریانی از ذرات است که از چشمهٔ نور به بیرون فرستاده می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی اسحاق نیوتن می‌شنویم:

 دوران انقلاب علمی دورۀ تغییرات بنیادی در باورها، افکار و عقاید بود. طی این دوران که 150 سال (از حدود سال 1550م تا حدود سال 1700م ) به طول کشید، نظرها در مورد اخترشناسی، زیست‌شناسی و فیزیک و حتی شیوۀ کار دانشمندان دچار دگرگونی عمیق شد. اسحاق نیوتن دانشمند و نابغه‌ای بود که اکتشافاتش طرز فکر مردم دربارۀ جهان را تغییر داد. وضع اصول جهان‌شمول درباره چگونگی عملکرد جاذبه، نیرو و حرکت و رابطه‌ی میان آن‌ها ازجمله دستاوردهای اوست. این اصول به قوانین نیوتن شهرت یافته است. در پس‌تصویر عمومی نیوتن در مقام فردی نابغه مردی با مشکلات و شکست‌های واقعی وجود داشت: شخصیتی پیچیده و گاه بی‌ادب که علایق و امیالش با افسانه‌ای که از او ساخته‌اند همخوانی کامل ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
فصل اول: مشهور، اما هنوز ناشناخته
8 دقیقه
فصل دوم: جایی برای اسحاق نیست
8 دقیقه
فصل سوم: «پسری معقول و ساکت و متفکر»
8 دقیقه
فصل چهارم: «او فقط به درد دانشگاه می‌خورد»
9 دقیقه
فصل پنجم: «حقیقت بهترین دوست من است»
8 دقیقه
فصل ششم: داستان‌ها و دستاوردها
9 دقیقه
فصل هفتم: استاد جوان دانشگاه
9 دقیقه
فصل هشتم: اسرار و اندوه‌ها
6 دقیقه
فصل نهم: موفقیت و شکست
11 دقیقه
فصل دهم: سکه کردن افسانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیوتن
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیوتن

fatemeh
۱۴۰۲/۱/۲
با سلام به این کتاب امتیاز عالی میدهم زندگی نامه نیوتن دانشمند هزاره را به خوبی با بیان ساده و روان بیان کرده است گویندگی بسیار عالی آقای سلطان زاده ارزش کتاب صوتی را چندین برابر کرده است گوش دادن به این کتاب رو حتما به دوستداران علم توصیه میکنم، تشکر از کتابراه
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۶/۱۱/۱
زندگینامه فیزیک دان ریاضی دان ستاره شناس فیلسوف و شهروند انگلستان بود. قوانین اول و دوم و سوم نیوتن از این فیزیک دان می‌توان نام برد.
Alan akhondnejad
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ولی حیف که حروف اول جملات راوی گاهی قطع میشه یعنی انگار موقع ضبط کمی دیر دکمه‌ی ضبط رو فشار داده یا برا من این طوریه؟ نمیدونم
ولی در کل عالی بود
Ali mahyari
۱۴۰۲/۱۲/۱
از نظر نکاتی که بیان میشه واقعا خوبه و زندگینامه و وقایع جالبی را درباره زندگی نیوتن بیان میکنه ای کاش فقط طولانی تر بود
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۰/۹/۵
کتاب قشنگی بود، ولی خیلی مختصر بود، دلم میخواست بیشتر درباره زندگی این دانشمند بدونم.
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۱
سلام
زندگی نامه دانشمند بزرگ نیوتن از کودکی تا وفات
rasooludf shafiey
۱۳۹۶/۱۱/۱۸
این دانشمند محشره
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیوتن

برای دریافت کتاب صوتی نیوتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.