معرفی و دانلود کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست

عکس جلد کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست
قیمت:
53000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست

کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست اثر جان کابات زین، دارای دستورالعمل‌های کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند به تنهایی به تمرین مراقبه بپردازند بدون اینکه به کمک وسیله یا پشتیبان دیگر نیاز داشته باشند.

هدف جان کابات زین (Jon Kabatzinn) در کتاب حاضر این است که روش دسترسی به جوهرۀ مراقبه را برای افرادی که ممکن است در زندگی‌شان درگیر استرس، درد و بیماری باشند، ارائه دهد.

کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست (wherever you go there you are) برای آن‌هایی نوشته شده که در برابر برنامه‌های منظم مقاومت می‌کنند، همین‌طور برای افرادی که دوست ندارند که بهشان گفته شود چه کار کنند اما به اندازه کافی کنجکاو هستند که در مورد توجه کامل و ارتباط آن دانسته و با تلاش و قدری راهنمایی و پیشنهاد از این طرف و آن طرف بتوانند تلاش کرده و قطعات را در کنار هم قرار دهند.

در عین حال کتاب هرجا روید مقصد همانجاست برای افرادی که مراقبه را تمرین می‌کنند و می‌خواهند آن را گسترش داده، عمیق‌تر کرده و تعهد خود به زندگی با توجه و بصیرت بیشتر را تقویت کنند نیز مناسب است. در این‌جا طی چند فصل کوتاه، روی ماهیت توجه کامل تمرکز می‌شود، هم در تلاش‌های رسمی ما در تمرین و هم در کوششی که برای وارد کردن آن به تمام جنبه‌های زندگی روزمره انجام می‌دهیم. هر فصل نگاهی اجمالی به یک وجه الماس چند وجهی توجه کامل خواهد داشت. با چرخش‌های مختصر این الماس، فصل‌ها به هم مرتبط می‌شوند. برخی ممکن است مشابه دیگری باشد اما در عین حال تراش هر یک از این وجه‌ها متفاوت و منحصر به فرد است.

این شناسایی الماس توجه کامل به آن دسته از افرادی ارائه می‌شود که می‌خواهند مسیری به سوی سلامت عقلانی و بصیرت در زندگی خود ترسیم کنند. آنچه لازم است، تمایل برای نگاه عمیق به لحظۀ فعلی فرد است، در هر شرایطی که هستند، با روحیه‌ای سخاوتمند و مهربان نسبت به خود، و برخورد باز نسبت به آنچه ممکن است رخ دهد.

بخش اول، به منطق و شرایط اجرا تمرین فردی، توجه کامل یا عمیق‌تر کردن آن می‌پردازد. این بخش خواننده را به چالش وا می‌دارد تا با وارد کردن توجه کامل به زندگی خود به طرق مختلف دست به کسب تجربه بزند.

بخش دوم، به بررسی برخی جنبه‌های اصلی روش رسمی مراقبه می‌پردازد. روش رسمی عبارت است از دوره‌های زمانی خاص که ما به طور هدفدار دیگر فعالیت‌ها را متوقف کرده و به روش‌هایی خاص به پرورش توجه کامل و تمرکز می‌پردازیم.

بخش سوم به بررسی گستره‌ای از کاربرد‌ها و جنبه‌های فکری مختلف در توجه کامل می‌پردازد. برخی فصل‌های خاص در هر سه قسمت با پیشنهادات واضحی برای وارد کردن جنبه‌هایی از روش رسمی و غیر رسمی توجه کامل به زندگی فرد به پایان می‌رسند. این‌ها را در زیر مجموعه‌ای با نام «تلاش کنید» می‌توانید بیابید.

در بخشی از کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست می‌‌شنویم:

گاهی در طول روز توقف کنید، بنشینید و به نفس کشیدن خود توجه کنید. می‌تواند پنج دقیقه باشد، یا حتی پنج ثانیه. خود را رها کرده و بطور کامل لحظۀ فعلی را درک کنید، ببینید احساستان چیست و سعی کنید بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در این لحظات اصلاً سعی نکنید چیزی را تغییر دهید فقط نفس بکشید و راحت باشید. نفس بکشید و همه چیز را رها کنید. این حس را بمیرانید که مجبور باشید در این لحظۀ فعلی حتماً چیزی را تغییر دهید؛ در ذهن و در قلبتان، به خودتان اجازه دهید تا به این لحظه اجازه دهد تا دقیقاً همانطور که هست باشد، و به خودتان اجازه دهید تا دقیقاً همانطور که هستید باشید. بعد وقتی آمادگی پیدا کردید مصمم و با توجه کامل به آن سمتی بروید که قلبتان به شما می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
پیش گفتار
10 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
بخش اول - شکوفایی لحظه فعلی
13 دقیقه
همین است و بس
18 دقیقه
آیا همه می‌توانند مراقبه انجام دهند؟
17 دقیقه
قضاوت نکردن
10 دقیقه
بینش
21 دقیقه
مراقبه، انسان کامل به وجود می‌آورد
14 دقیقه
قسمت دوم - قلب تمرین - مراقبه در حالت نشسته
14 دقیقه
با دستانتان چه کاری انجام دهید
10 دقیقه
چه مدت تمرین کنیم؟
13 دقیقه
مراقبه‌ی کوهستان
15 دقیقه
مراقبه‌ی دریاچه
15 دقیقه
مراقبه در حالت ایستاده
21 دقیقه
حداقل روزی یکبار بدن خود را روی زمین قرار دهید
11 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست
نویسنده
مترجمفرزان حسنی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه صوتی
53000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست

مهسا فامل
۱۴۰۱/۷/۱
در تمامی کتب‌ها بر مراقبه کردن به صورت مداوم و هر روزه تاکید می‌شود کتابی نیست که در جهت خودسازی بخوانیم و در آن از مراقبه صحبت نشود این مساله برای من مساله بود که چرا، با مراقبه چه اتفاقی میافتد که اینقدر بر آن تاکید می‌شود با خواندن فصل‌های این کتاب به خصوص فصل‌های میانی جواب چراهای تاکید بر را و انجام مراقبه میابید البته من بار اول با خوندن کتاب چیز زیادی متوجه نشدم منتها چندین بار با کندتر کردن صدای گوینده از خواندن آشنا شدن با این کتاب لذت بردم 
نکته جالب این کتاب آن است که زمانی که قسمتهایی از این کتاب را فراموش کردید می‌توانند به سادگی بخشی که نیاز دارید را مجددا گوش کنید بخش بندی مناسب به همراه نام کاربردی برای هر بخش در این راستا کمک شایانی می‌کند. کتاب فوق شامل این که چرا مراقبه میکنیم و بعد از ان چه اتفاقی در ذهن ما میافتد و شیوه‌های متفاوت مراقبه و کاربرد آن شیوه و نتیجه آن بر ذهن و بدن ما را هر یک به صورت مجزا توضیح می‌دهد (مانند مراقبه کوهستان یا دریاچه)
بنابراین اگر حتی تا به حال فقط یکبار مدیتشن یا مراقبه انجام دادید یا به فکر انجام آن هستید یا دوست دارید که انجام دهید توصیه میکنم حتما این کتاب را با تمرکز و دقت بخوانید
فرزانه جمور
۱۴۰۲/۲/۴
راهکار‌های کتاب ساده آسون و واضح و قابل درک بود. جمله بندی طولانی و بعضی وقت‌ها غیر قابل فهم میشد و ساده نبود نمیدونم اشکال از ترجمست یا چی. این طرز فکر که بهت میگه مراقبه یه جور پذیرشه نه دنبال حال خوب بودن خیلی خیلی آرام بخش و جالبه. یه کتاب خوندم از نوشته‌های لوییز هی که خانم به شدت مثبت نگری و هست (کتاب خوبیه ایرادی بهش وارد نیست) این کتاب شاید در عین حال منطقیم بود ولی من هروقت ناراحت بودم انکارش میکردم. یه جور فقط دنبال حس خوب بودن بودم اما این کتاب یه دید جدید به من دادو این طرز فکرمو زیرسوال برد تا بتونم تغییر کنم. این که راهکار‌های قابل اجرا میداد هم خیلی خوب بود
Hoori
۱۴۰۲/۶/۱۴
کتاب جالبی بود، چند مدل مراقبه رو توضیح میده. البته اونی که فکر میکردم نبود مثلا مراقبه کوهستان، در مورد مراقبه در کوهستان نیست بلکه شما کوهستان رو تصور میکنی و خودتو با اون یکی میدونی و این هم جالب بود. بیشتر از مراقبه ایستاده که در مورد درخت گفت خوشم اومد و اینم خوب بود که گفت با مراقبه به خواب و بریم چون قبلا هی شنیدم هنگام مراقبه نخوابید. به هر حال، باید به بدنمون گوش بدیم بهش احترام بگذاریم😊
وحید فرشیدپور
۱۴۰۱/۸/۲۷
این کتاب رو بارها و بارها گوشش دادم و از اونجایی که سالهاس دارم مراقبه می‌کنم وقتی احساس کنم که کمی از وضعیت اینجا و اکنونم دور شدم؛ می‌شینم دوباره گوشش می‌دم‌. از اون دست کتاباییه که هرگز کهنه نمی‌شه. این کتاب برام دقیقا در حکم لنگرگاهیه که من رو دوباره و دوباره به اینجا و اکنون برمی‌گردونه. پیشنهاد می‌کنم.
شیلا رفیع زاده
۱۴۰۲/۹/۱۱
عالی بود، فقط یه کم ترجمه‌اش روان نبود ولی با وجود پیش زمینه ذهنی متوجه میشدم منظور، نویسنده چی بوده. ولی خیلی به ادراک موضوع رسیدن و متوجه شدم تا حالا به اشتباه مراقبه می‌کردم. به همه دوستانی این کتاب صوتی رو پیشنهاد میکنم.
قاسم رجایی
۱۴۰۱/۱/۶
کتابهای ایشون رو حتما دنبال کنید مخصوصا صوتی اگر یک نفر توی غرب درست ذهن آگاهی و خود اگاهی رو فهمیده باشه این پرفسور هست
یک کتاب هم توی بازار ایشون داره که سی دی صوتی هم داره کتابراه اگر بزاره فوق العادست!
مهدی لسانی
۱۴۰۰/۳/۱۷
بسیار عالی و آگاهی دهنده و چند شیوه‌ی مختلف مدیتیشن رو با توضیحات خوبی آموزش میده
و خوانش کتاب هم بسیار بسیار عالیه
چندتا از این خوانشگران واقعن بی نظیرن هم از نظر لحن وصدا هم از نظر روانخوانی هم از نظر تکنیک خواندن
Farshad Darabi
۱۴۰۰/۱/۱۴
خیلی کتاب ارزشمندیه
گوینده هم کارش خیلی خوبه لطفاکتابراه کتاب والدن اثر ثورو را هم به مجموعه‌اش اضافه کنه چون دراین کتاب ازمطالب کتاب والدن خیلی استفاده شده و خالی ازلطف نیست که اون رو مطالعه کنم
ممنون از کتابراه
tohid farsi
۱۳۹۹/۴/۱۸
کتاب روان و خوبیست ولی در کل این دست کتابها و این دیدگاه‌ها توی مملکت ما جواب نمیده چون برای حتی یک ساعت بعدتم نمیتونی فکر کنی و برنامه ریزی کنی کتابهای راز و رمز موفقیت واقعا برای اروپا امریکا حتی خاور دوره نه اینجا که موفقیت شده دلالی بورس سکه دلار...
رویا
۱۴۰۲/۵/۲۹
سلام و درود فراوان کتاب هرجا روید مقصد همانجاست، کتاب خوبی است و توضیحات بسیار خوبی در مورد مراقبه و علت و دلایل مراقبه را بیان می‌کند که برای من بسیار مفید و ارزنده بود سپاس از کتابراه
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۱۵
کیفیت صدا و ضبط و بیان عالی محتوا: عالی موسیقی میتونست بهتر باشه بعد از یک ماه کتاب تاریخی گوش دادن و غرق شدن در انبوهِ "چرا"‌ها و "افسوس"‌ها به این کتاب خیلی نیاز داشتم.
hi bro
۱۴۰۰/۱۰/۸
در دوره پر استرس کنونی، مراقبه برای انسجام و تمرکز، بسیار مفیده، کتاب بیش از اینکه تمرین‌های مراقبه داشته باشه، بر ذهنیت مراقبه گر و اِعمال آن در تمام لحظات زندگی بنا شده.
Bahman Beiranvand
۱۴۰۲/۱۱/۲
از بهترین‌های مدیتیشن از بهترین‌ها برای شروع مطالعه مراقبه و معنویت
صد البته این کتاب می‌تواند پیش نیاز برای آثار تول و مورتی و چوپرا باشد.
مریم 🦋💙✨
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب فوق العاده عالی بود دوبار گوش دادم و ارزش چند بار گوش دادن هم دارد. واقعا ذهن آگاهی یا مایندفولنس مهارتی هست که هر فردی در زندگیش باید بیاموزد و بکار گیرد
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۶/۱۷
این کتاب رو به پیشنهاد شخصی گرفتم، میتونم بگم فوق العاده بود البته اصل کتاب تا حدی شبیه به کتاب ذهن آگاهی برای آغازگران از همین نویسنده بود
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست

برای دریافت کتاب صوتی هرجا روید مقصد همانجاست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.