معرفی و دانلود کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان

عکس جلد کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان

کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان نوشته پدرام حکیم زاده، مجموعه‌ای از نقاشی‌های جهان و اشعار شاعران ایرانی است که به همسران و عشق زوجین به هم می‌پردازد.

با توجه به اهمیتی که همسر در زندگی دارد و آثاری که بر آن مترتب است و نقشی که هر یک از زن و مرد در آن دارند، ملاک‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد تا افراد با توجه به آن ملاک‌ها، همسر مورد نظر خود را انتخاب نمایند و سعادت دنیا و آخرت را به دست آورند. در ازدواج، افراد دارای سلیقه‌های مختلفی هستند و هر شخصی برای خود ملاک‌هایی در نظر می‌گیرد، اما از نظر قرآن کریم و سنت ملاک‌های مورد توجه عبارتند از: 1. اسلام و ایمان، 2. هم سنخ بودن در پاکدامنی، 3. تواضع، توبه، عبادت خداوند، اطاعت فرمان خدا، 4. ایمان و عمل صالح، 5. تقوا.

کلمه و تصویر از دیر باز دو نوع ابزار بیانی برای ارتباط میان انسان‌ها بوده است. از یک سو در هنرهایی مانند نقاشی، گرافیک و سینما بیشتر از تصویر و در هنرهایی مانند شعر، رمان و نمایش بیشتر از کلمه استفاده می‌شود. از سوی دیگر در سرزمین‌های مختلف از نظر پیشینهٔ هنری هنرهای کلامی و در سرزمین‌های دیگر هنرهای تصویری رواج و ارزش بیشتری داشته است.

در سرزمین‌های شرق و به ویژه ایران، شاعران با ذوق و قریحه، کلمه را با سعدی، فردوسی، حافظ، مولوی و... به اوج رساندند. در سرزمین‌های غربی و به ویژه اروپا، نقاشان غربی با مکتب‌ها و سبک‌های مختلف هنری، ارزش‌های تصویری متعالی را به جهان عرضه داشتند. از هم نشینی دو نوع وسیله بیانی از دو سرزمین با فرسنگ‌ها فاصله و از دو تاریخ با فاصله چند قرن، ارزش‌های هنری جدیدی خلق خواهد شد مانند تلاقی دو دریا (مجمع البحرین) در تعبیر قرآنی آن و یا دو بی‌نهایت که انسان را به درک جدیدی از هستی می‌رسانند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان

محمد واحدیان
۱۳۹۷/۶/۶
جالب نبود. اصلا جالب نبود. انتظاری یک گردآوری از اشعار در این زمینه بود که یک گردآوری حداقلی هم نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان

برای دریافت کتاب همسران در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.