معرفی و دانلود کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام

عکس جلد کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام
قیمت:
۷۵۰۰۰ 52500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام

کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام اثر گلستان جعفریان مجموعه‌ای از خاطرات 9 سال اسارت نوجوان سیزده ساله‌ای به نام مهدی طحانیان است، کوچک سال‌ترین اسیر ایرانی که در سیزده سالگی به میدان نبرد می‌رود و در حالی که هنوز چند روز به آزادی خرمشهر مانده، به اسارت عراقی‌ها در می‌آید.

عنوان سیزده سالگی برای مخاطب کتاب کافی است تا به ابعاد هیجان آور موضوع پی ببرد. اینکه شخصی در سن سیزده سالگی، به عنوان اسیر جنگی به دست دشمن افتاده باشد، شاید برای مخاطب امروزی امری غیرقابل باور باشد اما با شنیدن این خاطرات نه تنها می‌تواند واقعیت این موضوع را از نزدیک لمس کند بلکه ماجراهای ناگفته زیادی را در کتاب بشنود و اسارت را جور دیگر درک کند.

مهدی طحانیان در سن سیزده سالگی از شهرستان اردستان به شهر اصفهان و از آنجا به جبهه‌های جنوب اعزام می‌شود، در ابتدای این کتاب مشکلات این نوجوان سیزده ساله قبل از اعزام به جبهه آورده شده است. بخش بعدی این کتاب به روایت مشکلاتی می‌پردازد که در زندان به عنوان رزمنده نوجوان برای او ایجاد می‌شود و نیروهای رژیم بعث از او می‌خواهند تا در مقابل رسانه‌های غربی از اعزام اجباری‌اش توسط دولت ایران سخن بگوید ولی هیچ‌گاه این آزاده سیزده ساله تسلیم خواسته‌های رژیم بعث نمی‌شود.

سید مهدی طهانیان به واسطه جثه کوچکش می‌توانست از لای نرده‌های زندان عبور کرده و خیلی از اتفاقات را از نزدیک و بدون واسطه مشاهد کند از جمله حضور زنان ایرانی که در اردوگاه اسیر بودند و تنها کسی که با آن‌ها از نزدیک ارتباط داشت این اسیر نوجوان بود. در نهایت زمانی که آقای طهانیان از زندان‌های عراقی آزاد شد تنها 21 سال داشت که با کوله باری از تجارب و رنج‌ها از اسارت برمی‌گردد و اینک در مرز چهل و پنج سالگی این داستان از زبان او روایت می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نحوه اسارت آقای طحانیان این است که در عملیات آزادسازی خرمشهر در حالی که هر 200 همراه او به شهادت می‌رسند به اسارت رژیم بعث در می‌آید.

در زندگی و خاطرات طحانیان حوادث جالبی رخ داده است که معروف‌ترین این خاطرات، همان ماجرای مصاحبه نکردن او با خبرنگار زن بی‌حجاب بود. خبرنگار از او می‌خواهد که مصاحبه کند، اما طحانیان در جواب می‌گوید که تو حجاب نداری و من با تو مصاحبه نمی‌کنم؛ چون در دینم آمده که مرد مسلمان نمی‌تواند با زن بی‌حجاب صحبت کند. خیلی‌ها این را یکی از ویژگی‌های اصلی طحانیان می‌دانند.

او اولین کسی است که این باب را در اردوگاه اطفال می‌گذارد و با این دست از افراد صحبت نمی‌کند. در حالی که همه طحانیان را با این ویژگی می‌شناسند، اما به نظر من، بلوغ فکری اوست که از همه چیز بیشتر اهمیت دارد. این بلوغ فکری او بود که او را به جنگ می‌کشاند و براساس همین تشکیل دیدگاه عقدیتی او، ۹ سال اسارت را تحمل می‌کند.

«همه سیزده سالگی‌ام» در هجده فصل گردآوری شده که با نحوه‌ اسارت طحانیان در فصل یکم آغاز می‌شود، از فصل دو تا به پایان شرح خاطرات تلخ و شیرین و گاه دردناک اسارت این نوجوان سیزده ساله و شجاعت‌ها و رنج‌های او و اسرای دیگر در اردوگاه‌های مختلف عراق می‌پردازد و به خاطره آزادی او و بازگشت به کشور و شهر خود در فصل هجدهم می‌انجامد.

در قسمتی از کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام می‌شنویم:

«جفت پاهاش تیر خورده بود. نمی‌توانست راه برود. اما کار عجیبی کرد. یک دفعه کف دست‌هایش را گذاشت زمین و پاهایش را برد بالا و شروع به راه رفتن کرد! پاهایش در هوا بود و لخته‌های خون مثل تکه‌های جگر گوساله از زیر فانوسقه‌اش می‌افتاد زمین! فرمانده سریع به سمت ما دو نفر دوید، مرا هل داد یک طرف و سر سربازان عراقی داد کشید و به عربی دستور داد؛ دستور آتش!

یک دفعه چند سرباز عراقی در چشم به هم زدنی خشاب‌هایشان را در تن این تکاور شجاع خالی کردند! چند ثانیه بدن او میان زمین و هوا مثل یک ستون ماند. بعد از آن مانند یک پهلوان به خاک افتاد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
1 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
29 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
27 دقیقه
بخش یازدهم
29 دقیقه
بخش دوازدهم
28 دقیقه
بخش سیزدهم
25 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
27 دقیقه
بخش شانزدهم
29 دقیقه
بخش هفدهم
25 دقیقه
بخش هجدهم
26 دقیقه
بخش نوزدهم
24 دقیقه
بخش بیستم
25 دقیقه
بخش بیست و یکم
26 دقیقه
بخش بیست و دوم
24 دقیقه
بخش بیست و سوم
28 دقیقه
بخش بیست و چهارم
30 دقیقه
بخش بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام
نویسنده
راویمهرداد مهمان دوست
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ 52500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام

سید محمدعلی حیدری پور
۱۴۰۰/۲/۱۶
چون خودم چندین بار جبهه رفتم و در آن هوا قرار گرفتم برایم جالب بود وضمن خسته نباشید به این عزیز و ناراحتی بابت عمر عزیز این عزیز که اینگونه گذشت. خاطره نیاز به حاشیه غیر واقعی هم دارد و احساس میکنم در مواجهه با عراقی‌ها مقداری زیادی گفته شد... در کل خوب بود... ولی می‌نویشتی از دیدار مجدد خانواده که خالی است در انتها..... هرکجا هستی موفق باشید.... عمر همه ما تلف شد و نفهمیدیم چگونه زندگی کردیم. همه‌اش جنگ و تحریم..... دعا کنید صلح و آرامش و رفاه برای همه انسانها به ارمغان آید و امثال صدام در دنیا متولد نشوند که اینقدر رنج و درد نصیب همه کردند... خدا قوت... زنده باشی عزیز🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌺♥️♥️
سرباز سیدعلی
۱۴۰۰/۸/۹
سلام ودرودبیکران بهمه عزیزان بخصوص شهدای گرانقدر ورزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز8سال دفاع مقدس
هروقت میشنیدم اشکم سرازیربودوهمش میگفتم واقعاشرمنده ایم وخوشا بشمانوجوانان وجوانان مومن و باغیرت ایران
کاش الان بچه هامون درس بگیرن ازتون
شخصا خیلی باخودم کلنجارمیرم ک اعتقادشمابزرگواران کجا و کنم
امثال حقیرسرپاتقصیر کجا؟
شرمنده دوستان یخواهش اولا برای فرج مولاصاحب الزمان (عج)، دوما براهمدیگ دعا کنیم ک همه براه راست هدایت و عاقبتمون ختم بخیر بشه انشاءالله
Hosein Jamalabadi
۱۳۹۷/۵/۶
انصافا کتاب فوق العاده‌ای بود. چیزی خیلی بیشتر از فقط ذکر خاطره. خیلی چیزا ادم یاد میگیره.
کاش تمام این تجربه‌ها و خاطرات از شهدا و جنگ تا وقتی که این رزمندگان زنده‌اند ثبت و کتاب شه.
محمد آریان
۱۳۹۹/۷/۱۰
کتاب بسیار عالی هست از حال و هوای جنگ و اسارت
جزییات و مصائب اسارت را خوب توصیف کرده که برای شنونده بسیار ملموس هست جملات سرهنگ حمودی که مهدی فلجت میکنم مهدی ناقصت میکنم نشان خوی درنده بعثی هاست
نادیا آرزم
۱۳۹۷/۸/۲۸
خیلی کتاب خوب ومفیدی بود. منکه در اون سالهاکودک بودم خیلی دوست داشتم حالوهوای جنگ واسارت جوانانمون رودرک کنم خاطرات آقای مهدی خیلی کمکم کردبسیارتاثیرگذاربود. پایداروسلامت باشید
مهدی گندم چین
۱۴۰۱/۱۰/۳
بسمه تعالی. سلام علیکم وبماصبرتم ونعمۀ عقبی الدار. من خود دست و پای شما عزیزان آزاده را میبوسم. خداییش باآنکه بنده خود در جبهه حضور داشتم‌ولی اقرار میکنم طاقت این شکنجه را ندارم.
شهرام عبادی
۱۴۰۰/۶/۱۶
باید صدای راوی باشه نه صدای توپ و تانک چون اصلان واضح نبود همش از جلوه صوتی استفاده کردین تا خود خوندن کتاب اگر الکترونیکی میذاشتین باز بهتر بود چرا شاید کسی مشکل شنوایی داشته باشه
محمد امیری
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کتاب‌های صوتی واقعا نعمت جدید خیلی خوبی هستند. سپاس فراوان از این ابتکار. گوینده این کتاب هم عالی روایت می‌کرد. ولی باید تن صدا‌ها را بالاتر گرفت تا توی ماشین به وضوح شنیده بشوند.
علیرضا کیانی
۱۴۰۱/۷/۱۰
خاطرات جالبی در این کتاب بیان شده. ‌ای کاش جوان‌های ما این کتابها را بیشتر می‌خوندند و می‌فهمیدند در طول جنگ کشورشون چه قهرمان‌هایی پرورش داده. متن کتاب خوب و صدای راوی عالی بود
جمشید مرادی
۱۴۰۰/۴/۲
اگر میخواین ببینین بک نوجوان ۱۳ ساله چه تاثیری میتونه در جنگ ومبارزات یک ملت داشته باشه توصیه میکنم حتما ابن کتاب گوش بدین.
شهاب قائدی
۱۳۹۷/۶/۱۶
امنیت امروز رامدیون شهدا وجانبازان وازادگان سر افرازهستیم
حسام صیادی
۱۴۰۱/۱۰/۲
کتاب خوبی بود گویندگی هم خیلی عالی بود ولی واقعا کتاب خوب و آموزنده‌ای بود خاطرات قشنگ و خیلی ناراحت کننده
نادیا آرزم
۱۳۹۷/۸/۲۸
خدایاکاش که امروزقدراین جانبازان وآزاده‌های عزیزروبیشترمیدونستن
ملیحه شریعت
۱۳۹۷/۷/۲۱
صدای آقای مهماندوست فوق العادس، من این کتاب رو از رادیو نمایش پیگیری میکردم، عالی بود
شهاب قائدی
۱۳۹۷/۶/۱۷
شهدا مرغان خوش الحان جنت الحسین هستند که هفت آسمان بدان الحان مجذوب اند
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام

برای دریافت کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.