معرفی و دانلود کتاب صوتی همیشه شوهر

عکس جلد کتاب صوتی همیشه شوهر
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همیشه شوهر

کتاب صوتی همیشه شوهر اثر فئودور داستایوفسکی روایت‌گر مردی است که جز نقش شوهری برای همسرش کارکرد دیگری ندارد.

داستان رمان همیشه شوهر (The Eternal Husband) از این قرار است که پاول واولوویچ مردی است که ظاهراً زندگی خوب و همسر فرمانبرداری دارد. پاول این زن یعنی ناتالیا را حسابی دوست دارد و در زمره زن ذلیلان عالم است اما رفتار ناتالیا، پاول، دیگران و حتی خودش را متقاعد می‌کند که زنی مطیع و آرام است اما بعد از مرگ ناتالیا، شوهر با یادداشت‌هایی مواجه می‌شود که تمام محاسبات و تفکرات او را به هم می‌ریزد.

فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) در کتاب همیشه شوهر به موضوع زوال اخلاق و فروپاشی ارزش‌های خانوادگی می‌پردازد. او داستان زنان و مردانی را بیان می‌کند که با وجود داشتن همسر و خانواده، دل در گرو دیگری دارند و پایبندی‌های سنتی به اصول خانواده را زیر پا گذاشته‌اند. داستان سرشار است از نکات و حوادثی که ما را با خلق و خوی مردم روسیه در سده نوزدهم آشنا می‌کند و نویسنده نیز با اشرافی که به جامعه زمان خودش دارد، در ترسیم این حالات رفتاری با مهارت عمل کرده است.

مسأله‌ای که در کتاب همیشه شوهر طرح شده است، واقعیت دارد و در اطراف ما زیاد وقوع می‌یابد و در ادبیات کنونی منعکس می‌شود، برای زن و شوهر و «مثلث»های آینده از لحاظ نتیجه‌ای که در بردارد بی‌اندازه پرمعنی و سنگین است. بعد از چند ده سال دیگر، شاید از مفهوم قدیمی عشق (دوطرفه) و خیانت (سه‌طرفه) هیچ اثری باقی نماند.

داستایوفسکی این دگرگونی‌ها را از پیش حدس زده بود. پیچیدگی روابط بین آدمیان، داستایوفسکی را به شوق و شور می‌آورد و او پیش‌بینی می‌کرده است که قرن بیستم انسان را در برابر مشکلات اصیل و اساسی قرار می‌دهد که شاید حتی به قیمت زندگی‌اش لازم باشد به آن‌ها جواب بدهد، این است آن‌چه که این اثر را این‌قدر به ما نزدیک می‌سازد.

رمان همیشه شوهر در حزن‌انگیزترین دوران زندگی داستایوفسکی نوشته شد. وی که دچار بیماری صرع شده بود، بیماری‌اش هر روز تشدید پیدا می‌کرد؛ داستایوفسکی کاملاً بی‌پول بود و تا گلو در قرض فرورفته بود. میل شدید به قمار بر او حکم‌فرمائی می‌کرد. گاهی در سوئیس، گاهی در ساکس و گاهی در ایتالیا زندگی می‌کرد و به‌قدری از طلبکاران می‌ترسید که جرأت نداشت به روسیه برگردد. مرگ اولین فرزند و این‌که زنش حامله بود، او را در نومیدی بی‌اندازه‌ای فرو برده برد.

رمان‌هاى داستایوفسکى سرشار از هیجان بوده و در عین‌حال که رمان هستند، انباشته از افکار و اندیشه‌اند.

در قسمتی از کتاب صوتی همیشه شوهر می‌شنویم:

پاول پاولوویچ شوی زنی که ولچانینف فاسق اوست و پس از مرگ همسر با خواندن نامه‌ای قدیمی پی می‌برد که لیزا دختر بیمارش، دختر کسی نیست جز ولچانینف، بلافاصله پس از خاک سپاری زنش به پترزبورگ می‌رود تا از حال دوست قدیمی‌اش ولچانینف باخبر شود. مست می‌کند و در میانه گفت و گو به فاسق زنش می‌گوید: زود باش مرا ببوس…

در قسمت دیگری از کتاب صوتی همیشه شوهر می‌شنویم:

ناتالیا (همسر دوست ِ ولچانینف) از این زن هاییست که به نظر می‌آید برای بی‌وفا بودن زاییده شده‌اند. این گونه زن‌ها قبل از ازدواج به این راه نمی‌افتند. طبیعتشان به طور کلی تقاضا می‌کند که برای این کار ازدواج کنند. شوهرشان اولین عاشق  آن‌هاست، اما فقط بعد از ازدواج. هیچکس به این آسانی و به این مهارت ازدواج نمی‌کند و شوهر همیشه مسئولیت و جور اولین عاشق را به گردن می‌گیرد. بعد همه چیز، تا حد امکان با صداقت می‌گذرد. این زن‌ها همه چیز را کاملاً حق خود تصور می‌کنند و طبیعتنا کاملاً خودشان را پاک و بی‌آلایش می‌دانند. یک دسته شوهرانی هم که طرف مقابل آن‌ها هستند یافت می‌شوند که تنها ماموریتشان این است که با این جور زن‌ها به سر ببرند. به عبارت دیگر وظیفهٔ اساسی این طور مردها این است که؛ همیشه شوهر؛ باشند یا واضح‌تر بگویم، در همهٔ زندگیشان فقط شوهر باشند و نه چیز دیگر!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
27 دقیقه
بخش اول: ولچانینف
33 دقیقه
بخش دوم: آقایی که به کلاهش نوار سیاه بسته بود
27 دقیقه
بخش سوم: پاول اولویچ ترسوتسکی
24 دقیقه
بخش چهارم: زن، شوهر و عاشق
31 دقیقه
بخش پنجم: لیزا
21 دقیقه
بخش ششم: سرگرمی تازه یک آدم بیکار
27 دقیقه
بخش هفتم: شوهر و عاشق یکدیگر را می‌بوسند
17 دقیقه
بخش هشتم: لیزا بیمار است
23 دقیقه
بخش نهم: شبح
23 دقیقه
بخش دهم: در قبرستان
24 دقیقه
بخش یازدهم: پاول پاولویچ زن می‌گیرد
34 دقیقه
بخش دوازدهم: در خانه زاخلبینین‌ها - قسمت اول
18 دقیقه
بخش دوازدهم:در خانه زاخلبینین‌ها - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش سیزدهم: کفه ترازو به کدام جانب متمایل می‌شود؟
22 دقیقه
بخش چهاردهم: ساشنکا و نادنکا
24 دقیقه
بخش پانزدهم: حساب‌ها تسویه شد
25 دقیقه
بخش شانزدهم: تجزیه و تحلیل
25 دقیقه
بخش هفدهم: همیشه شوهر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همیشه شوهر
نویسنده
مترجمعلی اصغر خبره زاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همیشه شوهر

رها نادری
۱۴۰۲/۵/۱
گویندگی جانانه و صدای دلنشین جناب سلطان زاده و زحمات جناب خبرزاده لذت این کتاب رو چند برابر کرده واقعا ممنونم ازشون، داستایوفسکی واقعا نمیشه در توصیف این مرد به جملات حتی بعد از این همه سال جمله‌ای گفت که درحد لیاقت و تشکر و قدردانی از ایشون باش، انچنان پیچیده‌گی‌های روح و قلب و مغز رو بیان میکنه و که گویی در وجود اون شخصیت داستان زندگی کرده همچان که از مجموعه کتب‌های ایشون میخونم از این موضوع غمگینم که بعد از کتاب‌های ایشون چی گوش کنم خواهش میکنم اگر کسی نویسنده کتابی نزدیک به کتاب‌های ایشون داره به من معرفی کنه ممنون میشم اونقدر این مجموعه کتاب‌های ایشون بینظیر هست که حتی آدم دلش می‌خواد یک بار دیگه داستان هاشون رو گوش کنه مخصوصاً برادران کارامازوف.
مژگان درفشی
۱۴۰۱/۲/۳
داستایوفسکی را میتوان واقعا یک روانکاو خواند که میتواند زوایای پنهان شخصیت رمانهایش را به ما بمایاند و کاری کند که انسان، انسانی دیگر را به خوبی درک کند و ناگفته هایش را بفهمد و تمامیتش را با خوب و بد ببخشد و قصاوت نکند. آن جا که داستان از مالیخولیای شخصیت اصلی شروع میشود آنسانکه این شخصیت اصلی در مواجه با نتیجه اشتباهات گذشته اش، بالغانه رفتار میکند. رمان بسیار گیرایی بود. نگاه داستایوفسکی به زندگی و انسان فراتر از زمان است و یک اجتماع درمانگر است. آن جا که شخصیت این رمان به سوگ دخترش مینشیند و بعد وقتی که میخواهد آن فرد را بکشد ولی فقط سلام میدهد، به نظر من اوج داستان دقیقا همانجاست.. گوینده به شیوایی حق مطلب صدا پیشگی را بیان کرده است. ممنونم. زیبا بود.
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۳/۱۶
این نویسنده تکرار ناشدنیست و دنیا مانند او را به خود نخواهد دید. چقدر آثارش استخوان دار، پرمایه، بدون نقص و بی نظیر است. تقریبا همه آثار داستایوفسکس شاهکار است. وقتی آثار این نویسنده را میخوانید احساس میکنید بهترین روانشناسان و جامعه شناسان و سیاستمداران و روشنفکران در کنار این مرد بوده‌اند و در او نوشتن اثر را یاری داده اند
این داستان نیز شاهکار دیگری است که بدون اغراق حتی یک جمله و فضا و شخصیت سست و بی معنا در آن وجود ندارد.
خواندن تمام آثار این نویسنده را توصیه میکنم. فقط درک درون مایه آثار داستایوفسکی نیاز به کمی مطالعات قبلی در زمینه فلسفه و تاریخ و الهیات و ادبیات کلاسیک دارد..
سپاس از گوینده محترم و کتابراه
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۶
یه کتاب جذاب از داستایوفسکی 😍!
این داستان از زاویه شخصیت اصلی یعنی «ولچانینف» هست، یه مرد میانسال که دچار احساس پیری زودرس شده و از ضعف حافظه و مالیخولیا رنج میبره‌.
توی همین وضعیت بحرانیش، «پاول پاولوویچ ترسوتسکی» به طرز مرموزی وارد زندگی ولچانینف میشه، یه دوست قدیمی که بیش از ده ساله ازش و و
خبری نبوده حالا که همسرش رو را از دست داده، از طریق نامه‌ای که پیدا کرده، به سراغ ولچانینف اومده... همسری که ولچانینف سابقا باهاش ارتباط داشته!
اسپویل نمیکنم ماجراهای هیجان انگیز پیچیده‌ای توش اتفاق می‌افته. حتما بخونیدش.
واقعا کتاب جذابیه و آقای سلطان زاده به زیبایی و با احساس عالی، گویندگی این کتاب رو انجام داده.
مرد تنها
۱۳۹۹/۴/۱
آوانامه متشکرم
آرمان سلطان زاده متشکرم
انتشارات نگاه متشکرم
انتخاب کننده موسیقی متشکرم
یک مجموعه بی نظیر...
کامل...
بی نقص....
داستایوسکی عالیه و این کتاب بی نهایت دیدگاه منو در مورد روابط آدمها و زوجها تغییر داد بهتون گوش کردنش رو توصیه میکنم.
صدای استاد آرمان زاده هم هنر بزرگیه که تا
نشنوید قابل توصیف نیست
موسیقی‌ها با فضای فکری حاکم بر هر بخش تطابق بی نظیر دارند
پولی که بابت دانلودش پرداختم اگر ده برابر باشه راه دوری نرفته
با حوصله و تمانینه گوش کنید، دنبال تحلیل درون ِآدمها باشید و نه ماجرای صرف، تا غرق لذت همنشینی با کاراکترهای دنیای داستایوسکی شید.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۲/۲۹
شخصیت پاول واولوویچ به شکلی است که فقط می‌تواند شوهرباشد وهیچ کارایی دیگری ندارد وهنگامی که همسرش رااز دست می‌دهد به پترزبورگ می‌آید و تنها کاری که می‌کند مشروب خواری است وحتی وقتی فرزندش لیزا مریض می‌شود به بالینش نمی‌رود وبرای دفن دخترش کوچکترین کاری را انجام نمی‌دهد وهرچیزی که درمورد دخترش درحد می‌گوید حرف باقی می‌ماند. ولچانینف هم با این که فردثروت مند است اما فقط به واسطه کارهای که به عهده وکیلش است ولی خودش آنهارا انجام می‌دهدکار خاصی برای انجام دادن ندارد و به نوعی فقط راوی بخش‌هایی از داستان است. درآخر هم از اجرای خوب آقای سلطان زاده تشکر میکنم.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۶/۲
آه از ادبیات روس... و داستیوفسکى... تمامى نداره انگار تمام شخصیتها رو میشناسى... انگار توى همه کتابهاش همونا دوباره پیدا میشن... انگار زمان و مکان ندارن... یه بار جانى و قاتل میشن یه بار قمارباز و یه بار فاسق و یه بار راهب.. ولى همونا هستن و انگار همشون توى قسمتى از ما خونه دارن و داستیوفسکى فقط رو گاهى اونا از داخل ما صدا میزنه.. قایمشون نکن وگرنه راسکولنیکوف میشى!!!
صد در صد عالى با اینکه کتاب رو خونده بودم شنیدنش بیشتر تاثیر داشت
سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خب از نظر من یکی از خسته کننده‌ترین آثار داستایفسکی به شمار میره این کتاب. قطعا سلایق متفاوت هستش ولی از نظر من پر از دیالوگ‌های پوچ و تو خالی پر از گفتارهای اغراق آمیز و مصنوعی. حتی اگر از دید روانشناسی یا فلسفی هم به قضیه نگاه کنیم باز هم حرفی برای گفتن نداره. تنها چیزی که برای گفتن داره اینه که مواظب زندگی زناشوییتون باشید که خیانت نبینید. نقش اصلی داستان هم که یک فاصق بیشتر نیست و چقدر هم که از کارش راضی و خشنوده. در کل بار معناییه ضعیف و مزخرفی داشت داستان. بهرحال سپاس از زحماتتون
بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
فوق العاده بود. از داستایوفسکی کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت.
به راستی او روانشناس قابلی است و شرح درونیات اشخاص را چنان باز می‌گوید که حتی اگر هرگز در آن شرایط نبوده باشید و یا کوچکترین اشتراکی با قهرمانان داستان نداشته باشید باز هم به راحتی قادر به درک آن‌ها و اعمال و احساسشان خواهید بود.
طنز
داستان بسیار گیرا و زیر پوستی است.
گویندگی عالی بود. در لحظاتی احساس میکردم کتاب چند راوی دارد زیرا گوینده به خوبی از بس ایجاد چند صدای گوناگون برای شخصیت‌های داستان برآمده بود.
رویا هژیر
۱۴۰۱/۹/۱۴
داستایوفسکی احساسات درونی ادمها رو به زیبایی هرچه تمام تر بیان میکنه! تو این کتاب درباره شخصیت وابسته‌ی "همیشه شوهر" هست و نشون میده که تغییر چقدر میتونه سخت باشه و اینکه معمولا ادمها به دلیل رفتار و عقایدشون یه سری اتفاقات براشون تکرار میشه و خودشون هم همین رو میخوان!! چون وقتی از به اصطلاح نقطه‌ی امن خودشون خارج میشن حتی تحمل خودشون رو ندارن و دچار سردرگمی میشن. و در اخر خوانش هم بسیار خوب بود با تشکر.
رضا جهانتاب
۱۳۹۸/۱/۲۵
مث بقیه اثارش ایقد قلم و گفتار این داستایوسکی خوبه که من هربار شروع میکنم فقط‌ی فصلشو گوش بدم و برم به کارم برسم نمیتونم بعد چند ساعت میبینم که چند فصلشو تموم کردم اوج مهارت داستایوسکی زمانی هست که دو یا چند شخصیت رو مقابل هم قرار میده خیشکی مثل ایشون این مکالماتو نمیتونه روی کاغذ بیاره من هربار که به مکالمات دو نفر تو اثارش میرسم چند بار برمیگردم و از اول گوش میدم
مهران فرشاد
۱۴۰۱/۵/۳
کار دیگه از استاد بزرگ‌وبی همتایی ادبیات روس که در دا ستانهایش شما میتوانی صدای در رو احساس کنید به هنگام بسته شدن اینقدر که به نکات زیر و بم داستان اهمیت داده میشه، اصل داستان هم بیان گر مردیست که فقط به عنوان لولو سر خرمن در زندگی خود فقط اسم شوهر رو یدک میکشه، کسی که از خود اراده‌ای برای زندگی ندارد و ماجراهای جالب دیگه‌ای که با صدای استاد آرمان سلطان زاده قشنگ و قشنگ تر میشه.
K ک.اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب جالبی بود. رنجهای انسانی که با خودش هم رودربایستی دارد و نقش قربانی را بازی می‌کند. سرشار از خشم و حقارت که حتی توانایی حفظ زندگانی خود را ندارد و با وجود کوه یخی بزرگ عدم اعتماد به نفس تنها نوک کوه را می‌بیند و مشکل را در دیگران جستجو می‌کند. تکرار اشتباهات پیشن تائید کننده این حقیقت است که اگر خود انجام برای تغییر زندگانی اقدامی نکند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.
alba beta
۱۳۹۷/۱۰/۱۳
واقعا حقیقته که با خواندن آثار داستایوفسکی دیگه آدم رغبت نمی‌کنه سمت خوندن هیچ رمان از نویسنده‌ی دیگه‌ای بره. آقای سلطان‌زاده هم حقیقاً راوی ماهر و کاربلدی هستن. مرگ در ونیز و ناطور دشت رو هم با صدای ایشون شنیده‌ام خیلی بودن.
سعیده محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
در توصیف و شرح شخصیتها و وقایع جای شک نیست که داستایوفسکی قلم گیرایی دارد که با صدای جناب سلطان زاده به اوج میرسد، فقط این که مضمون داستان بیشتر فضای افکار و عواطف مردانه بود و از این جهت به نظرم اختصاصی نوشته شده بود. باز هم از زحمات گروه ضبط و پخش کتابراه کمال تشکر را دارم
مشاهده همه نظرات 100

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همیشه شوهر

برای دریافت کتاب صوتی همیشه شوهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.