معرفی و دانلود کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان

برای دانلود قانونی کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان

کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان نوشته‌ی استفان آیسلین، لورا فرومبرگ و الکساندر کوتزمر، به بررسی عالی‌ترین، زیباترین، برجسته‌ترین و مؤثرترین فرودگاه‌های جهان می‌پردازد.

لحظاتی وجود دارد که مردم در یک جا تجمع می‌کنند. تصور کنید که ساعت هفت و نیم شب است و شما در یکی از فرودگاه‌های استانی بدون نام و نشان اروپا هستید. فقط یک هواپیما برای عده‌ای از مسافران وجود دارد که بیشتر آن‌ها را مردان بدلباس تشکیل می‌دهند. آن‌ها منتظرند، چشمانشان به سوی باند فرودگاه خالی و حومه‌ی خالی آن است. بعد از مدتی، آن‌ها شروع به حرف زدن درباره‌ی یک لیوان نوشیدنی و یک ساندویچ می‌کنند. آن‌ها درباره‌ی روز خود، محیط خود و جامعه‌ خود صحبت می‌کنند. جامعه‌ی آن‌ها همیشه در حال حرکت است. جامعه، آن‌ها را بر حسب سرنوشت در یک فرودگاه گرد هم آورده است؛ فرودگاهی که می‌تواند یک مکان مقدس یا یک توقف‌گاه باشد.

فرودگاه به عنوان یک توقف‌گاه، موضوع اصلی کتاب هنر در فرودگاه (The art of the airport) است. توجه اصلی استفان آیسلین (Stefan Eiselin)، لورا فرومبرگ (Laura Frommberg) و الکساندر کوتزمر (Alexander Gutzmer) بر فرودگاه‌های استانی فوق الذکر نیست بلکه بر همتاهای دلفریب‌تر آن‌هاست. این فرودگاه‌ها چیزی بیشتر از یک لنگرگاه برای مسافران، احساسات آن‌ها و خانواده‌هایشان محسوب می‌شوند. آن‌ها چیزی فراتر از گیت‌های سوار شدن و محوطه‌ی هواپیماها در یک محیط استرس‌آور دائمی هستند. فرودگاه‌ها و مسافران ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند. این یک تجربه‌ی منحصر به فرد است که به یک محیط و معماری خوب نیاز دارد.

در بخشی از کتاب هنر در فرودگاه می‌خوانیم:

نقش بار بردن فرودگاه فراتر از جابجایی چمدان‌هاست. همراهی مسافران و چمدان‌های آن‌ها و سرعت این همراهی بسیار مهم است. باید چمدان‌ها از ناحیه‌ی ثبت نام به داخل هواپیما یا از داخل هواپیما به ناحیه‌ی بار منتقل شوند. انتقال همزمان مسافران و چمدان هایشان ضروری است. اگر انتقال بار خیلی کند باشد، باید مسافران منتظر بمانند. اگر انتقال بار خیلی سریع باشد، بارها انباشته می‌شوند.

بیشتر اشتباهات در زمان انتقال رخ می‌دهند. 49 درصد تمام مورد جابجایی ناصحیح بارها در این مرحله از سفر رخ می‌دهد. 15 درصد اشتباهات بار بین ناحیه‌ی ثبت‌نام و هواپیما است که هزینه‌ی پولی دارد: خطوط هوایی 100 دلار را بابت هر چمدان گمشده به مالکان چمدان‌ها پرداخت می‌کنند. تعجبی ندارد که صنعت هوایی در صدد کاهش این هزینه‌هاست. بین سال‌های 2007 تا 2014، تعداد چمدان‌های گمشده نصف شد. با این وجود، بیش از 24 میلیون چمدان گم شد. وقتی تعداد مسافران کاهش یافت، تعداد 19 چمدان گمشده به ازای هر 1000 مسافر به 7 چمدان کاهش یافت. افزایش اتوماسیون نقش مهمی در این کاهش داشته است. نوار نقاله‌ها با کمک بارکد خوان‌های خود می‌توانند کد‌های فرودگاهی را قرائت کنند و مسافران می‌توانند چمدان‌های خود را تعقیب کنند. این نوآوری‌ها به بهبود موقعیت انتقال بار کمک کرده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان
نویسنده، ،
مترجمکورش محمودی ده ده بیگلو، مریم کفشکار
ناشر چاپیانتشارات افریز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-96539-7-3
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان

Mohamad Molavi
۱۳۹۹/۱/۱۳
موضوع و محتوای خوبه اما فرمت کتاب Epub نیست مثل بقیه و خوندنش مشکل و سخته
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان

برای دریافت کتاب هنر در فرودگاه: زیباترین ترمینال‌های جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.