معرفی و دانلود خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

عکس جلد خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون در میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی، به شما می‌گوید که چگونه با بیشتر شکست خوردن، بیشتر موفق شوید و به آسانی از مشکلات عبور کنید. او زندگی خودش را نیز در مسیر پرجوش و خروش کتاب وارد کرده و همین دلیل می‌شود که شما با کتاب احساس نزدیکی کنید.

تمامی ما انسان‌ها می‌خواهیم که یک زندگی راحت و شگفت‌انگیز داشته باشیم و به انواع آرزوها و اهدافمان دست پیدا کنیم. درست است؟ دقیقاً به همین دلیل است که به هیچ جایی نمی‌رسیم. چه کسی گفته معمولی بودن بد است؟ چه کسی گفته تمامی ما در کلیه‌ی زمینه‌ها و حوزه‌‌ها باید مهارت داشته باشیم؟ اصلاً چه کسی گفته که موفقیت به این معنا است که برای ما تعریف شده؟ مارک منسون (Mark Manson) در میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck)، از شما می‌خواهد تا این نوشته را به عنوان کمکی برای زندگی، با فروتنی بیش‌تری مطالعه کنید.

درست است باید چشم‌ها را بست و اطمینان خاطر داشت که می‌توان خود را رها کرد، حتی اگر قرار است با شکست و بازنده شدن روبرو شد. به بیانی دیگر منسون تصمیم دارد که به شما آموزش دهد که مشغولیت فکری کم‌تری داشته باشید. به اعتقاد وی تمام چیزهای با ارزش در زندگی به وسیله‌ی فائق آمدن بر تجربه‌ی تلخ در ارتباط با آن کسب می‌شود. اگر تلاش کنید از چیزهای منفی فرار کنید، تنها نتیجه‌ی معکوس به دست می‌آورید. فرار از سختی، خود به طرزی رنج و درد است.

باید قبول کرد که واقعیت پنهان زندگی در این زمینه خلاصه می‌شود: چیزی به عنوان رهایی از استرس وجود ندارد. باید استرس چیزی را در دل داشت. قسمتی از طبیعت ما آدم‌هاست که اغلب به چیزی ارزش بدهیم و در نتیجه مشغولیتی داشته باشیم. پس پرسش اساسی در حال حاضر این خواهد بود که دغدغه‌ی چه چیز را باید داشت؟

در دنیای کنونی تمامی کتاب‌ها و فرهنگ‌ها در جستجوی این هستند تا تمام چیزها را فوق‌العاده نمایش دهند و به شما بگویند که کلیه‌ی چیزها مثبت است. در حقیقت بر روی انتظارات مثبت و غیر حقیقی تاکید می‌کنند. توصیه‌هایی که اغلب وجود دارد این است که روی موارد مثبتی متمرکز شوید که برای شما وجود ندارد. هر چیزی که صورت مثبت آن مورد تاکید قرار می‌گیرد و به شما اصرار می‌شود که اغلب آن را با خود ذکر کنید، نشان می‌دهد که شما آن را ندارید.

اگر اغلب در آرزوی چیزی هستید، در حقیقت این واقعیت را در ذهن ناخودآگاه خود صدا می‌زنید که «آن چیز نیستید». جهان به شما می‌گوید که زندگی خوب چه چیزی است. تبلیغات به یاد شما می‌آورند که زندگی خوب در داشتن خانه لوکس، بهترین همسر و بهترین فرزندان است. ما در حال احاطه شدن به وسیله‌ی همه‌ی عامل‌هایی هستیم که به ما خاطر نشان می‌کنند زندگی خوب چه چیزی است و چه کاری برای آن باید انجام دهیم.

به دست آوردن یک زندگی خوب و سعی برای ساختن آن خیلی خوب است، ولی مشکل اینجاست که وقتی به چیزی بیش از حد ارزش بدهید، سلامت فکر را به خطر می‌اندازد. کلید زندگی خوب این است که تنها روی چیزهایی متمرکز شوید که برایتان حقیقی، اضطراری و با ارزش هستند.

مارک منسون، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی است. وی تحصیل کرده رشته مدیریت مالی است، ولی علاقه فراوانی به روانشناسی دارد و در این حوزه مطالعات فراوانی داشته است. وی هنگامی که کاملاً ناشناس بود، نخستین کتابش را به انتشار رساند و با اینکه مشهور نبود، در کمتر از یک سال توانست 15 هزار نسخه از آن را به فروش برساند. او همچنان وبلاگش را به روز حفظ می‌کند و یکی از پربیننده‌ترین وبلاگ‌های آمریکا را دارد.

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌خوانید:

ما درک درستی از معنای پیشرفت نداریم. پیشرفت وقتی اتفاق می‌افتد که ما در گذشته شکست‌های زیادی را متحمل شده‌ باشیم و میزان موفقیت ما بر اساس همان تعداد دفعاتی است که در کاری شکست خورده‌ایم. اگر در اطراف خود افرادی را می‌بینید که بسیار عالی عمل می‌کنند این بدان معنی است که آن‌ها بیشتر از شما شکست خورده‌اند.

بیشتر ما به همان جایی می‌رسیم که از آن می‌ترسیم، یعنی به همان شکست‌هایی می‌رسیم که همیشه از آن فرار می‌کردیم. تنها زمانی در کاری موفق خواهیم شد که حاضر باشیم در آن کار شکست بخوریم. در نهایت تنها وقتی موفق می‌شویم که بتوانیم شکست بخوریم. از شکست خوردن ترسی نداشته باشید که شکست رمز پیروزی شما خواهد بود. پس تا می‌توانید شکست بخورید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
تلاش نکنید
فصل اول: چرخه‌ بازخورد جهنمی
هنر ظریف بی‌خیالی
فصل دوم: خوشبختی، یک مشکل است
خراب کاری‌های پاندای نومید
خوشبختی، با حل مشکلات ایجاد می‌شود
احساسات، بیش از حد مورد توجه قرار گرفته‌اند
نبرد خود را تغییر دهید
فصل سوم: شما خاص نیستید
همه چیز فرو می‌پاشد
استبداد خاص‌گرایی
اگر قرار نیست استثنایی یا خاص باشم، پس هدف چیست؟
فصل چهارم: ارزش رنج کشیدن
پیاز خودآگاهی
مشکلات ستاره‌ راک
ارزش‌های بد
تعریف ارزش‌های خوب و بد
فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید
انتخاب
تفاوت مسئولیت و تقصیر
واکنش تراژدی
ژنتیک و تقدیر
مد شدن نقش قربانی
هیچ جوابی برای «چگونه» وجود ندارد
فصل ششم: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید
معماری باورهای ما
مراقب باشید که چه چیزهایی را باور می‌کنید؟
خطرات قطعیت کامل
قانون اجتناب منسون
خود را بکشید
چگونه نسبت به خود-کنترلی، احساس اطمینان کنیم
فصل هفتم: شکست، راهی به جلو است
پارادوکس شکست/موفقیت
درد، بخشی از مسیر است
اصل «کاری کنید»
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
جواب رد دادن، زندگی شما را بهتر می‌کند
مرزبندی
چگونه اعتماد کنیم
آزادی از طریق تعهد
فصل نهم: و آنگاه خواهید مرد
چیزی فراتر از خودمان
روی خوش مرگ
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

سمیه بهزادیفر
۱۳۹۹/۸/۱
کناب خوبی هست نویسنده دنبال جهان واقعی میگرده دنبال چیزی به نام انسانیت دنبال پاک بودن چون در ورای حرفهای نویسنده اخرت رو ذهن من تداعی کرد این کتاب معنی ایه ما انسان را در رنج و سختی افریدم است... خوشحالم کتابهای رو که میخونم من رو به این سمت میکشونه که میفهمم قران یک معجزه است.....
سجاد مهدیلو
۱۴۰۱/۱/۳
این کتاب معنایی واقعی بی خیالی وفرق ان با بی تفاوتی را آموزش داده واحساس‌های بد را با روش‌های سازنده جایگزین کرده وخیلی میتونه باز خورد راهبردی در زمینه حال بد به حال خوب باشه مطالعه آن تقریبا این روز‌ها برای همه ضروری است کما اینکه چون خلاصه شده واقعا عصاره مطلب ادا شده که مورد نیاز واقعی است
محمد مه
۱۴۰۰/۲/۲
وقتی میخوندمش خود به خود حس بیخیالی و آسودگی بهم دست میداد و یه سری نکته‌ی ظریف داره که تاحالا تو کتابای دیگه ندیدم. ضمن اینکه خیلی از گفته هاش برخلاف کتابهای موفقیته و رمز آرامش رو در قبول ضعف‌ها میدونه و خیلی زیبا منظورشو میرسونه. ترجمه‌اش هم خوبه
حمید ر
۱۳۹۹/۶/۲۷
متاسفانه ترجمه جالبی نبود، و مطالب خیلی کوتاه و جمع و جور شده بود و این خلاصه نویسی، ضربه زده بود. چون مطالب پراکنده و بی معنی بودن اکثر جاها. مثل سریال بیست قسمتی که بخاییم تبدیلش کنیم به یک فیلم سینمایی سه ساعته.
معصومه رنجبر
۱۳۹۹/۶/۴
کتابی بود که دوستش داشتم اما یک موضوعی که من رو به شدت متاسف و غمگین کرد استفاده از واژه پارس به جای گفتن واق واق کردن سگ بود و مترجمان باید بدونن که این توهین به فرهنگ و ادب و ادبیات ایرانیه
سید محمود محسن اصل
۱۴۰۱/۳/۹
این نویسنده فلسفه عحیب و متفاوتی داره.
از زاویه‌ای به موضوعات نگاه میکنه که تا کنون کسی ندیده.
نمیگم چیزای جدیدی داره. اما خیلی ساده و از نگاهی متفاوت به موضوعات میپردازه. واقعا ارزش خوندن رو داره.
Amir G. Keramati
۱۳۹۹/۳/۱۰
اصلا خوب نبود. تیتروار جملاتی رو از کتاب اصلی گذاشته بود که امکان فهم کامل و درک مطلب رو فراهم نمیکرد و احتمالا مشکل درنحوه خلاصه کردن کتاب باشه که خوب نبود
Hosein Jamalabadi
۱۴۰۰/۱۲/۵
میکرو کتاب اساسا ایده خوبیه، این کتاب نمیدونم بخاطر ترجمه سنگین یا نثر سنگین نویسنده ست ک خوندن و فهمیدنش گاهی اوقات سخته. بیشتر نکته هاش خوبن و برخی نامفهوم و ضد هم،
star Strong
۱۳۹۹/۶/۲۸
فک کنم اگه کسی فک می‌کنه راه درستی پیش نگرفته می‌تونه با خواندن این کتاب ارزش‌های زندگی اشو تغییر بده و ارزش‌های مناسب تری رو انتخاب کنه چیزی که ارزش درد کشیدن داشته باشه
امیر خسروی
۱۳۹۹/۱/۱۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی که خوندم، توصیه میکنم مطالعه کنید تا یه مقدار ذهنتون آروم بشه
Amir
۱۴۰۰/۳/۱۴
کل کتابش خلاصه شده.
بعد یهویی میبینی از صفحه ۲۰ میره ۴۵. حال به هم زن‌ترین کاریه که میشه با یه کتاب کرد. از انتشارات دیگه‌ای بخرید این کتابو
محمد برزگر
۱۳۹۹/۵/۲۲
کتاب خوبی بود نسبتا ولی اگه میخواید ازش واقعا استفاده کنید بهتره یه قلم کاغذ کنار دستتون باشه و ازش نت بردارید. با روخوانی کردن چیز زیادی دستگیرتون نمیشه!
Sahar Rouhi
۱۴۰۰/۹/۲۷
افتضاح نوشته شده. هفتاد صفحه اولش رو خوندم خسته شدم ازش. معلوم نیست سر و تهش چیه. به نظر من اصلا منظور کاملا شیوا و روان رسونده نشده.
محمد رضا شهامت
۱۳۹۹/۱/۱۷
کتاب خوبیه خیلی از مطالبش واقعا به درد جامعه ما و جوانان و خانواده‌های ایرانی میخوره
sajad zamani
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
عنوان خوبی داره اما مطالبش اصلا عمیق نیستند و بصورت تحلیلی به مسائل نپرداخته بود.
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.