معرفی و دانلود کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

عکس جلد کتاب هنر ظریف بی‌خیالی
قیمت:
۲۳۰۰۰ 11500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به قلم مارک منسون که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود به شما نشان می‌دهد که می‌توان چشم‌ها را بست و باور کرد که می‌توان به عقب افتاد ولی هنوز خوب بود. این کتاب به شما می‌آموزد ارزش کمتری قائل شوید و بیهوده تلاش نکنید.

تصوّر بیشتر مردم از بی‌خیالی، نوعی از بی‌تفاوتی و آرامش نسبت به همه چیز است؛ آرامشی که همه طوفان‌ها را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها آرزو می‌کنند فردی باشند که هیچ چیز تکانش نمی‌دهد و هیچ کس را خراب نمی‌کند.

مارک منسون (Mark Manson) معتقد است که امروزه یک بیماری واگیردار روانی وجود دارد که در آن افراد دیگر متوجّه نیستند که باید پذیرفت گاهی بعضی چیزها می‌توانند خیلی بد باشند. او می‌گوید که شاید از نظر عقلانی، این موضوع در ظاهر تنبلی به نظر بیاید، اما یقین دارد که موضوع زندگی یا مرگ این‌گونه است.

زیرا وقتی باور دارید پذیرفتنی نیست که گاهی بعضی چیزها بسیار بد باشند، به طور ناخودآگاه خودتان را سرزنش می‌کنید. سپس احساس می‌کنید به طور ذاتی مشکلی در شما وجود دارد و این احساس شما را به هر شکلی از جبران بیش از حد وامی‌دارد، مانند خرید چهل جفت کفش یا کارهای عجیبی از این قبیل.

این باور که گاهی بی‌کفایت بودن پذیرفتنی نیست، منشأ حلقه بازخورد از جهنّم است که روز به روز در حال افزایش است و دارد بر فرهنگ انسان حکومت می‌کند.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) برای کاهش مشکلات یا دردهای شما ارزشی قائل نیست و دقیقاً به همین دلیل، شما خواهید دانست که این کتاب با شما صادق است. این کتاب یک دستورالعمل برای عالی بودن نیست و نمی‌تواند باشد، چون عالی بودن تنها توهّمی در ذهن شما است؛ یک مقصد ساختگی که شما خود را وادار به دنبال کردن آن می‌کنید.

در عوض، این کتاب دردهای شما را به ابزار، آسیب روحی شما را به قدرت و مشکلات شما را به مشکلات کمی بهتر تبدیل می‌کند. این پیشرفت واقعی است.

به این کتاب به عنوان دستورالعملی نگاه کنید که به شما می‌آموزد چگونه بهتر، به گونه‌ای معنی‌دار و با احساس و تواضع بیشتری رنج ببرید. این کتابی درباره حرکت آرام با وجود مسئولیّت‌های سنگین، آرامش بیشتر با وجود ترس‌های بسیار و خندیدن بر اشک‌های خود هنگام گریه کردن است.

این کتاب به شما نمی‌آموزد چگونه چیزی به دست آورید یا به چیزی دست یابید، بلکه می‌آموزد چگونه از دست بدهید و همچنان به مسیر خود ادامه دهید. همچنین به شما می‌آموزد داشته‌های زندگی‌تان را بگیرید و همه چیز به جز چیزهای مهم را از زندگی خود پاک کنید.

در بخشی از کتاب هنر ظریف بی خیالی می‌خوانیم:

هیچ اعتقاد تثبیت ‌شده صحیح یا ایدئولوژی کاملی وجود ندارد. این تنها تجربه شما است که نشان‌تان می‌دهد چه چیزی برای شما خوب است - و حتّی آن تجربه هم شاید تا اندازه‌ای اشتباه باشد. و از آنجایی که من و شما و هر کس دیگری نیازها و گذشته فردی و شرایط زندگی مختلفی داریم، ناچار هر کدام به پاسخ‌های «صحیح» مختلفی درباره معنای زندگی خود و چگونه زندگی کردن آن می‌رسیم.

پاسخ صحیح ما، دربرگیرنده سفر چندین‌ ساله ما به تنهایی تا پایان راه، زندگی در مکان‌های ناشناخته و خندیدن به خارج کردن باد از شکم‌های‌مان است. یا حدّاقل تا به حال پاسخ صحیح ما این بوده است. این پاسخ تغییر می‌یابد و دچار تحوّل می‌شود، زیرا من تغییر می‌کنم و متحوّل می‌شوم؛ و همچنان که من رشد می‌کنم و با تجربه‌تر می‌شوم، اشتباهات قبلی خود را کنار می‌گذارم و هر روز کمتر و کمتر اشتباه می‌کنم.

بسیاری از مردم آن‌قدر ذهن‌شان مشغول «صحیح» عمل کردن در زندگی است که هرگز واقعاً آن را زندگی نمی‌کنند.

زنی مجرّد و تنها است و یک شریک زندگی می‌خواهد، ولی هرگز از خانه بیرون نمی‌رود و کاری برای آن انجام نمی‌دهد. مردی مثل یک اسب کار می‌کند و معتقد است شایستگی یک ترفیع رتبه را دارد، ولی هرگز این را با صراحت به رئیس خود نمی‌گوید.

به آن‌ها گفته می‌شود که از شکست، انکار، یا نه شنیدن می‌ترسند.

ولی موضوع این نیست. البتّه، انکار شدن عذاب‌آور است. شکست بسیار بد است. ولی قطعیّت‌های خاصّی هستند که ما به آن‌ها محکم چسبیده‌ایم- قطعیّت‌هایی که ما می‌ترسیم آن‌ها را مورد سؤال قرار دهیم یا از آن‌ها رها شویم، ارزش‌هایی که در طول سال‌ها به زندگی ما معنا داده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تلاش نکنید
حلقه بازخورد از جهنّم
هنر ظریف بی‌خیالی
فصل دوم: شادی یک مشکل است
بدشانسی‌های پاندای ناامیدی
شادی ناشی از حل کردن مشکلات است
احساسات بیش از حد مهم جلوه داده می‌شوند
مبارزه خود را انتخاب کنید
فصل سوم: شما خاص نیستید
چیزها تکّه تکّه می‌شوند
ظلم استثنایی بودن
ولی، اگر قرار نیست من خاص یا استثنایی باشم، پس نکته چیست؟
فصل چهارم: ارزش رنج کشیدن
پیاز خودآگاهی
مشکلات ستاره راک
ارزش‌های حقیرانه
تعریف ارزش‌های خوب و بد
فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید
انتخاب
باور نادرست مسئولیّت/خطا
پاسخ دادن به حادثه غمبار
علم ژنتیک و فرصتی که به ما داده می‌شود
شیک بودن قربانی شدن
«چگونه» وجود ندارد
فصل ششم: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید (ولی من هم همین‌طور)
معماران باورهای ما
مراقب باورهای‌تان باشید
خطرات قطعیّت محض
قانون اجتناب منسون
خودتان را از بین ببرید
چگونه کمی از خود نامطئن باشیم؟
فصل هفتم: شکست راهی رو به جلو است
تناقض شکست/موفّقیّت
درد بخشی از فرایند است
اصل «عملی انجام بده»
فصل هشتم: اهّمیّت نه گفتن
عدم پذیرش زندگی شما را بهتر می‌کند
مرزها
چگونه ایجاد اعتماد کنیم
آزادی از طریق تعهّد
فصل نهم:... و سپس می‌میرید
چیزی فراتر از خود ما
جنبه مثبت مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر ظریف بی‌خیالی
نویسنده
مترجمنازنین نیکوسرشت
ناشر چاپیانتشارات معیار علم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-622-6247-69-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۳۰۰۰ 11500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

Mari Salehi
۱۳۹۹/۱/۱۳
اون موقع ک هنر بی‌خیالی داشتم ایراد میگرفتن ک چرا بی‌خیالی... حالا ک هنر حرص خوردن یادم دادن. باید کتاب بیخیالی بخونم... منظورم ادمای فصول زندگیمون.
benyamin black
۱۳۹۹/۳/۹
یادمه وقتی عنوان این کتاب را دیدم به این فکر افتادم که این همون چیزی که میخوام و خریدمش؛ درست یک سال پیش بود! منتهی از اونجایی که من اون زمان کتابخون نبودم تصمیم گرفتم نسخه صوتیش را بخرم که مثلا در حین قدم زدن اون را بخونم و یادمه همیشه هر وقت قصد داشتم این کتاب را بشنوم؛ موزیک شنیدن را ترجیه خلاصه میدادم! بعد از یک سال که ارزوم بود که ببینم چی میگه این کتاب؛ نسخه متنیش را از کتابراه گرفتم... و بلاخره به ارزوم رسیدم؛ این کتاب را خوندم و از خوندش لذت بردم... پس من به شخصه معتقدم این از اون کتابهایی که باید خونده بشه؛ نسخه صوتیش کمی خسته کننده هست؛ البته این فقط نظر من هست که واقعا نتونستم با کتابهای صوتی توی این سبک ارتباط برقرار کنم و معتقدم کتاب صوتی برای کتابهای داستانی مناسبتره... خلاصه این کتاب؛ کتاب بسیار جالبی بود؛ نویسنده یک ادم از جنس خودمون بود؛ ادمی که همه کاری توی زندگیش کرده و حالا داره نکاتش را به زیبایی هر چه تمام تر بیان میکنه؛ نویسنده این کتاب با مثالهای جالب و قابل لمس نکات بعضا سخته روانشناسی و فلسفی را توضیح میده... اون البته قلم خیلی قویی هم در تصویر سازی داره؛ به نظرم به هیچ وجه این کتاب را از دست ندید به خصوص اینکه یک صداقت خیلی جالبی توی این کتاب هست که من توی خیلی از کتابها ندیدم؛ کتاب دوست انسان هست و این کتاب یک دوست صادقه که شاید گاهی حرفای بزنه که با کمال صداقت شما را برنجونه... البته این کتاب از اسمش گرفته تا محتواش خیلی سانسور شده و دلیل اصلیشم شاید صداقت بیش از حد نویسنده اون باشه! البته مترجم سعی کرده که مفهوم را برسونه و تا حدی که میتونه از واژههای مناسبتری استفاده کنه... در کل حتما بخونیدش و از کتابراه هم ممنون هستم.
زهرا رستمی
۱۴۰۱/۹/۲۱
سلام. بیشتر از نصف کتاب رو خوندم و تا اینجا به جرات میتونم بگم این کتاب جرات منو در تغییر باوری که سالها بود بخاطر تعصبی که از طریق رسانه و اطرافیان بهم تزریق شده بود عوض کرد... بهم یاد داد که از اعتراف به اشتباهاتم نترسم و از اینکه ممکنه همین امروز هم ندونسته به کاری یا باوری غلط ایمان باشم و به و بعدها نتیجه‌ی غلط بودنش برسم، نترسم... خلاصه اینکه کتاب بهم یاد داد با همه‌ی اشتباهات کردم ممکنه در آینده هم اشتباهاتی داشته باشم بازم خودمو بپذیرم و برای بهبود شخصیتم در تلاش باشم.. این‌ کتاب کمک میکنه با واقعیت‌ها زندگی کنیم... من هنوز تمومش نکردم ولی میدونم دلم میخواد برای اینکه بیشتر از نکاتش بهره بگیرم بعد از اینکه تموم شد بازم از اول بخونمش... ممنون از نویسنده‌ی خوب کتاب و از نرم افزار دوست داشتنی کتابراه
Mobina_d D
۱۳۹۹/۵/۲۱
این بشر فوق العادست یکی از دوستانم به من گفت که کتابای زیادی با این موضوعات مطالعه کرده ولی طریقه استفاده مارک منسون از کلمات نبوغه و زمانی که آثارش رو مطالعه کردم من هم به این موضوع پی بردم کتاب اوضاع خیلی خراب استش رو هم توی همین اپ مطالعه کردم و بسیار برام سازنده بود زبان این نویسنده طوریه که تا احساس می‌کنی روبروت نشسته تمام جوانبو حد امکان در نظر می‌گیره مثال هاش واضح و کامله و راحت تفهیم میکنه من مشکل اضطراب دارم و این کتاب برام تا حدودی مفید بوده بسیار واقع گرایانست و این برام خیلی مهمه
Shayan Mb
۱۴۰۰/۹/۲۳
کتاب خوبیه
البته زیاد تو بهره بردن کلمات و جملات خوب نیست و می‌تونه واسه ترجمه باشه
اما بعد خوندم این کتاب و رعایت کردنش میشه گفت بعضی از مسائل بی اهمیت واقعا بی اهمیت میشن.
واقعا ما انسان‌ها به بیشتر مسائل اطرافمون بی مورد اهمیت میدیم.
و این یعنی انرژی بی مورد صرف کردن و هدر رفتن زمان. میشه

البته گفت این کتاب بخاطر اسمی که داره (اسم واقعیش) توی امازون نمره 4. 4 از ۵۰۰۰ گرفته.
برای همین زیادی سروصدا کرده ولی تقریبا چیزی واسه گفتن داره ولی نه به اندازه نمره‌ای که گرفته
Sana Yarahmadi
۱۳۹۹/۱/۱۳
خیلی سپاسگزارم از کتابراه که فرهنگ کتاب را بین ماها متداول کرد و همچنین بخاطر کتاب‌های رایگان و زیبایی که در اختیار ما میگذارید متشکرم دمتون گرم اجرتون با خدا
ali moori
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
یه کتاب عالی برای کسانی که استرس و اضطراب فکری زیادی دارند و هرچیزی رو زیاد از حد تحلیل میکنن.
همونطور که از اسم کتاب مشخصه یاد میگیریم که چطور در مقابل مشکلات به یک حالت بی‌خیالی ساختار یافته برسیم. البته منظور از بی‌خیالی این نیست که زندگی رو به حال خودش رها کنیم بلکه نسبت به مشکلات واکنش بهتری
نشون بدیم.
قلم نویسنده بسیار جذاب و طنازه که کشش کتاب رو خیلی بیشتر می‌کنه.
امتیاز کتاب 4, 5 از 5
M Z
۱۳۹۹/۲/۱۲
مطالب نابى داشت یک بار خوندنش واقعا کمه ادم باید این کتاب رو چند بار بخونه ارتباط عمیقى بین مطالب این کتاب و خیلى از سفارشات دینى خودمون پیدا کردم ادم بعد خوندن این کتاب میفهمه با خودش چنده چنده و واقعا داره زندکیشو واسه چه چیزاى بیهوده اى تلخ میکنه این کتاب به ادم کمک کنه ارزشاى زندگیشو پیدا کنه هیچ ارزشى رو بهت تلقین نمیکنه فقط کمکمت میکنه پیداشون کنى
Arman Shayan
۱۳۹۹/۱/۱۳
با وجود ترجمه روان، نویسنده در متن اصلی کتاب بعضا از کلمات ناجور استفاده کرده که در اکثر ترجمه‌های کشور ما به دلیل فرهنگی سانسور شده، نمونه این کلمات در خود عنوان کتاب هم هست که درست ترجمه نشده (میتونید به صفحه شناسنامه کتاب در ابتدای کتاب و به عنوان اصلی نگاه کنید). دقیق‌ترین ترجمه که البته اجازه انتشار رسمی نداره از آقای ارشاد نیک خواه ارائه شده که میتونید با سرچ نام کتاب و نام ایشان در اینترنت پیدا کنید.
Sadra Rastegar
۱۳۹۹/۱/۱۳
چقدر این کتاب عالی بود. اونقدر که تقریبا زمان از دستم در رفت و کتاب رو تو کمتر از یه روز تموم کردم. لذت فوق العاده داشت اینکه دیدم چقدر قبل از این کتاب اشتباه کردم و اینکه چقدر خودمو درگیر چیزای بی‌ارزش کردم. حتما از این کتاب استفاده کنید.
mehrdad javadi
۱۴۰۲/۱/۸
از نظر من متفاوت‌ترین کتاب در زمینه موفقیت شخصی محسوب می‌شود. نویسنده با زبان و دیدگاه مخصوص به خود زندگی را می‌شکافد و تحلیل میکند و مابه‌ازای آن راهنمایی و راه حل ارایه می‌دهد. زبان طنز هم گاهی چاشنی می‌شود و خواننده را جذب خود کرده و تا پایان کتاب همراه خود می‌برد. از این منظر که نگاه جدیدی به زندگی پرورش میدهد، خواندن کتاب را توصیه میکنم.
محمد سرفراز
۱۴۰۰/۱۱/۸
این کتاب فوق العاده است
وارونه همه کتاب‌هایی که می‌خواهند به دروغ ما را بمباران کنند
یک خودشناسی شگفت انگیز، تلخ‌ترین حقایق روزگار درباره من بشر، بدون اضافات و اغراق.
سفارش می‌کنم اگر دوست دارید خود و نزدیکانتون رو بشناسید حتما این کتاب رو دوبار بخونید
از کتاب راه بابت هدیه این کتاب بسیار سپاسگزارم
بهترین کتابی بوده که تاکنون هدیه گرفتم
ناهید فیضی
۱۳۹۹/۱/۲۳
این کتاب ازون کتابا نیست که وقتی شروع به خوندنش میکنید انرژی مثبت بگیرین بلعکس با خوندنش شاید در ابتدا خیلی هم حس بدی پیدا کنید چرا?! چون داره از واقعیت‌های زندگی حرف میزنه اما رفته رفته با درک حقایق چنان حس خوبی بهتون دست میده که واقعا باورنکردنیه به شدت پیشنهاد میکنم بخونیدش نه یکبار بلکه چندین بار ممنونم ازینکه این کتاب رو در اختیار ما گذاشتین❤
نازنین سالاری
۱۳۹۹/۱/۲۰
به نظر کتاب بدی نیست ولی به نظرم یه کم راحت تر و بدون پیچیدگی میتونست منظورش رو برسونه یه کم حرف رو زیاد پیچونده و این برای من خسته کننده بود منظور این کتاب اینه که با مشکلات و درد‌ها باید کنار اومد و روی چیزایی که واقعا مهم هستن تمرکز کرد و از درد و رنج فرصت ساخت تا مشکلات رو نپذیری نمیتونی حلش کنی و شادی همون پذیرش مشکلات و حلشونه
مریم امینی
۱۴۰۱/۶/۱۷
من از خوندن این کتاب واقعا لذت بردم و حتی در دفترچه یادداشتی بعضی مطالبش رو مینوشتم تا بعدا باز مرورش کنم. میگه برای اینکه تو زندگی استرست رو کم کنی لازم نیست برای هر اتفاق بدی ناراحت شی و زندگیت رو خراب کنی بهترین کار پذیرش واقعیته... اینکه چه اتفاقی میفته مهم نیست تفسیر ما از اون اتفاق مهمتر از خود اتفاقه. ممنونم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 402

راهنمای مطالعه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت کتاب هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.