معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

عکس جلد کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن اثر آرتور شوپنهاور، دربرگیرنده‌ی 38 راه پیروزی، هنگام مواجهه با شکست است. ترفندهای بسیار شگفت‌انگیزی برای غلبه بر رقیب به هنگام مجادله‏‌ی لفظی در این کتاب گنجانده شده است.

از عصر یونان باستان تا به ‏‌امروز، انسان در تلاش است تا خود را برحق جلوه دهد و در مجادلات لفظی پیروز شود. از ای ‏‌رو گاه در مجادلات خود، متوسل به حقه‏‌های لفظی، سفسطه و مغلطه می‌‏شود و برهان‌‏هایی را به‏‌ کار می‏‌برد که اگرچه خود به نادرستی‌‏شان آگاه است و نشان‌ ‏دادن نادرستی آن‌‏ها نیز کار دشواری نیست، گاه رقیب را به اشتباه می‌‏اندازند. در کتاب صوتی هنر همیشه برحق بودن (The art of always being right)، با این ترفندها آشنا می‏‌شویم و می‌‏آموزیم چگونه از ادعاهای خود در برابر آن‌‏ها دفاع کنیم و چگونه خود نیز از آن‌‏ها بپرهیزیم.

اگر طبیعت بشری پست نبود بلکه کاملاً شریف بود، می‌بایست در هر مباحثه‌ای فقط در پی کشف حقیقت می‌بودیم. نمی‌بایست کم‌ترین اهمیتی می‌دادیم به این که حق با ماست یا خصممان. می‌بایست این مسئله را بی‌اهمیت، یا، به هر حال، حائز اهمیتی ثانویه تلقی می‌کردیم. ولی، در شرایط فعلی، دل‌ مشغولی اصلی همین است. نخوت ذاتی ما، که نسبت به قوای فکری‌مان حساسیت خاصی دارد، قبول نخواهد کرد که موضع اولیه ما نادرست و موضع اولیه خصممان درست بوده است. تنها راه‌حل این معضل آن است که همیشه به خود زحمت دهیم تا حکم درستی صادر کنیم.

به این منظور، انسان باید پیش از سخن گفتن بیندیشد. ولی، در مورد اکثر مردم، نخوت ذاتی با پُرحرفی و فریبکاریِ ذاتی توأم است. انسان‌ها پیش از این که بیندیشند سخن می‌گویند؛ و حتی اگر پس از آن بفهمند که سخن نادرستی بر زبان رانده‌اند، باز هم می‌خواهند این امر را وارونه جلوه دهند. علاقه به حقیقت، که ممکن است تصور شود تنها انگیزه آن‌ها از بیان سخنی بوده که مدعی درستی‌اش هستند، جای خود را به منافع و مصالح نخوت می‌دهد. بنابراین، به خاطر همین نخوت، آنچه درست است باید نادرست، و آنچه نادرست است باید درست به نظر برسد.

سقراط و افلاطون نسبت به سوفسطائیان دیدگاهی منفی داشتند و آ‌ن‌ها را افرادی می‌دانستند که در قبال دریافت اجرت و بی‌توجه به حقیقت و عدالت به دیگران می‌آموختند چگونه هر ناراستی را راست و هر راستی را ناراست جلوه دهند. بنابراین آن‌ها از سفسطه به این معنا نفرت داشتند. چرا که خواهان دستیابی به خیر و حقیقت بودند. آیا مقصود آرتور شوپنهاور از نگارش کتاب «هنر همیشه بر حق بودن» تمرینی در باب تعریض بوده؟ این کتاب توصیه‌های عملی نیشداری درباره‌ی چگونگی غلبه بر خصم در مجادله بیان می‌کند، توصیه‌هایی که بی‌هیچ عذر و بهانه‌ای ماکیاولیایی هستند. شوپنهاور می‌گوید: «ممکن است به‌ طور عینی حق با کسی باشد، ولی با وجود این، از دید ناظران، و گاهی از نظر خودش، شکست بخورد.» بنابراین، خوب است که بدانیم چگونه در مواردی که حق با ماست، گرچه به‌ نظر می‌رسد بدترین استدلال را داریم، بر طرف مقابل غلبه کنیم. این امر مستلزم آن است که در عین حال بتوانیم حتی وقتی حق با ما نیست، بر طرف مقابل چیره شویم.

آرتور شوپنهاور (Arthur Schopenhauer)، فیلسوف نامدار آلمانی، در این کتاب، که اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست، رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در بحث و مجادله بیان می‌کند. با این حال، از منظری دیگر، شنونده در این کتاب با برخی آفات بحث و استدلال آشنا می‌شود، آفاتی که به کرات در گفتگوها و بحث‌های روزمره نیز رخ می‌نمایند.

آرتور شوپنهاور از بزرگترین فلاسفه اروپا بود و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید است. وی به سال 1788 میلادی در گدانسک لهستان متولد شده و در سپتامبر سال 1860 میلادی، به ‏‌طور ناگهانی درگذشت. اندیشه‌‏های وی بر اخلاقیات و روان‏شناسی مدرن، تاثیر ژرفی گذاشته‌‏اند.

«جهان همچون اراده و تصور»، مهم‌‏ترین اثر وی، در سال 1818 میلادی منتشر شده و در سال 1844 بازبینی و تکمیل شد.
کتاب دیگر او، «در باب حکمت زندگی» چکیده‏‌ای روان و دل‏نشین از نظریات او در باب زندگی است. او کتب دیگری همچون «دو مسئله‌‏ی بنیادین فلسفه» و «هنر ادبیات» نیز نوشته است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مقدمه
13 دقیقه
هنر همیشه بر حق بودن
6 دقیقه
راه یک
12 دقیقه
راه دو تا چهار
6 دقیقه
راه پنج تا هشت
3 دقیقه
راه نه تا ده
9 دقیقه
راه یازده تا چهارده
8 دقیقه
راه پانزده تا هجده
5 دقیقه
راه نوزده تا بیست و یک
6 دقیقه
راه بیست و دو تا بیست و چهار
3 دقیقه
راه بیست و پنج
6 دقیقه
راه بیست و شش تا بیست و هشت
4 دقیقه
راه بیست و نه
14 دقیقه
راه سی
10 دقیقه
راه سی و یک تا سی و چهار
10 دقیقه
راه سی و پنج تا سی و هفت
9 دقیقه
راه سی و هشت
18 دقیقه
چکیده سی و هشت راه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن
نویسنده
مترجمعرفان ثابتی
راویعلیرضا آرا
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

سيد اكول
۱۳۹۹/۲/۱۱
ترجمه نمیگم بد بود اما خیلی خوب نبود، خیلی خیلی میتونست بهتر باشه. مثلا میتونست خیلی راحت به جای «خصم»، از «طرف مقابل» یا «حریف» یا هر چیزی غیر از خصم استفاده کنه. آخه ما کی تاحالا از خصم استفاده کردیم! اصلا این کلمه من رو جذب متن نمیکرد. همینطور که اسمش میگه، هنر همیشه بر حق بودن. ۱- در هر شرایطی، یعنی چه به حق با تو باشه چه نباشه. ۲- خیلی خیلی خیلی خلاصه و گهگاهی با یک مثال توضیح میده. ۳- نسبت به کتاب‌های دیگه در این زمینه، میتونم بگم خیلی حرفه‌ای و منطقی نیست و واقعا خیلی ضعیف بود اما ۴- به نظر من هر کتابی رو یک بار بخونی، ضرر نمیکنی. به هر حال یه چیزی ازش یاد میگیری. در کل خیلی توصیه ش نمیکنم. گوینده هم خوب بود.
ستایش حبیب زاده
۱۴۰۲/۶/۶
همونطور که مارکس میگه فلسفه پی اجرا باید بگیره نه اینکه در گفتار باقی بمونه. انسان در سطح و دغدغه های نا مناسب زندگی هست که برای تقویت ایگو چه با سخن گفتن چه انجام کاری میخواد به جای حقیقت خودشو در نظر دیگری برتر جلوه بده. در این زمانه تند و خیز پی حقیقت رفتن بزرگترین دستاورد بشر میتونه باشه. که در همونطور آخر هم اشاره میکنه (بحث با هرکسی مناسب نیست) پس اینها بازم اجرا نمیشن چون اگر بخوایم سطح اطلاعات دیگری با ما یکی باشه اونموقع باید این روش هارم مطمئن باشیم که میدونه …امیدوارم برای هر شخص در موقعیت دیدگاهی مناسبی این کتاب رویت شه.
سید رضا حسینی
۱۳۹۸/۶/۱۶
هر چه سعی کردم متاسفانه نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم. 🙁
ترجمه مناسبی هم نداره. بعضی موافق احساس میکردم که مترجم دیکشنری را گذاشتن روبروی کتاب و دارن کلمه به کلمه جایگزین فارسی را انتخاب میکنن.
راوی صدای خوبی دارند ولی متن و ترجمه کتاب به نسبت سایر کتابهای مذاکره و متقاعد سازی خیلی ضعیفتر بود.
پرنیان فتوحی
۱۴۰۰/۱/۳
انسان دو بخش دارد: بخش عالی که اشاره به روح انسانیت دارد و بخش دانی که اشاره به بخش حیوان‌خوی آدمی. این کتاب، از دید من، برای بخش دانی انسان نوشته شده است، که لزوما هم بد نیست. اگر قرار بر این بود که بخش دانی آدمی اصلا استفاده نشود، پس اساسا برای چه آفریده شده؟. از دستورالعملهای این کتاب با احتیاط و انسانیت استفاده کنید.
BeHrOüZ MöRaDiE
۱۴۰۲/۸/۱۰
این کتاب رو به پیشنهاد استادم تهیه کردم و خیالی مطالب خوبی در اون یافتم به هر حال شوپنهاور، نویسنده‌ی آگاهیه و من اولین کتاب از این نویسنده رو گوش دادم، اپ کتابراه هم اپ خوبیه و اون قسمت‌هایی که جلب توجه کردن نشان کردم تا با‌های بار گوش بدم تا بتونم یادگیری مفید داشته باشم
د. ناظمی
۱۴۰۱/۸/۱۲
خیلی به نظرم عجیب بود و تا آخر برام حل نشد که چرا شوپنهاور‌ مغلطه براش خیلی مهم بوده
البته طرفدار فلسفه نبودم و فکر میکردم گوش کردن این کتاب خیلی سخت باشه برام ولی خیلی روان و قابل فهم بود. توصیه می‌کنم در هر صورت چون شوپنهاوره بالاخره
فائزشدادزاده
۱۳۹۹/۱۱/۱۵
حقیقتا کتاب خوبی نیست و سرشار از اصطلاحات و توضیحات پیچیده هست به علاوه‌ی اینکه خیلی از مثال‌ها نظری و خاص هست که در دنیای واقعی کاربرد خاصی ندارند! و همچنین گوینده لحن صدای جذابی نداره. بالاخره چون کتاب جذابی نبود تا آخر گوشش نکردم.
Yas Jon
۱۴۰۱/۳/۳۱
کتاب با متنی سنگین ترجمه شده و از کلمات سختی که زیاد به کار نمی‌بریم زیاد استفاده شده و درک کتاب را مشکل کرده است، بعضی از قسمت‌ها با چندین بار گوش دادن هم قابل درک نیست اما بعضی قسمت‌ها نکات خوبی دارد
ف ه
۱۴۰۰/۶/۱۴
به نظر من این کتاب در بحث با عوام کاربرد داره. اون هم زمانی که مطمئن باشید از شخص مورد خطابتون باهوش‌تر، عالم تر و تواناتر هستید که در این صورت اصلا چرا با همچین کسی باید بحث کنید؟!
مجید کشاورز
۱۳۹۹/۳/۱۷
از ظاهرش پیداست که گوگل ترجمه‌اش کرده و متاسفانه راوی هم موقع خواندن سرحال نبوده چند بار پشت فرمون داشت خوابم می‌برد و چون نتونستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم موفق به اتمام آن نشدم.
Javad Seiied
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مفاهیم موجود در کتاب: عالی است.
وضعیت ترجمه: مترجم می‌توانست نگارش بهتری داشته باشد و صرفا به ترجمه تحت الفظی تکیه نکند‌.
وضعیت گوینده: در کل خوب بود.
در کل کتاب خوب، شنیدنی و خواندنی است.
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۲/۷
کتاب بسیار خوبی هست و حتی لغات ثقیل و لحن گوینده جذابترش کرده... فقط چون فصول کوتاهند موسیقی طولانی بینشون کمی حوصله سربر و بعضاً طولانی تر از کلام هست ولی ارزش شنیدن داره این کتاب.
ملیکا طالبى
۱۳۹۸/۲/۲۹
کتاب سخت مفهومى هستش و نیاز به تکرار داره که راوى اصلاً خوب نبود که بتواندمحتواى خشک کتاب را دلچسب و گیرا نماید. کاش آرمان سلطان زاده راوى این کتاب بود.
حسین امینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کتاب خوبیه اگه گوش بدی اما اگه تحملش کنی که تا اخر گوش بدی همه کلمات قدیمیه یعنی لازمه فهم این کتاب اینه که لغت نامه دهخدا کنار دستت باشه اما اگه بفهمی کتاب خوبیه
محمد مشایخی
۱۴۰۲/۸/۵
توی اثار شوپنهاور در باب حکمت زندگی و جهان به مثابه اراده و تصور خیلی جذابن اما این مجموع کتاب‌ها ظاهرا یه سری دست نوشته بوده که چندان فلسفی و فکری نیست بیشتر مجموعه نظرات
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

برای دریافت کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.