معرفی و دانلود کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی

عکس جلد کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی

‌کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی نوشته‌ی هایده وفا، ضمن معرفی انواع هوش چندگانه، به بررسی مواردی چون برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت بازار و عوامل موثر بر بازارگرایی و پیامدهای آن می‌پردازد.

یکی از منابع مهم در هر شرکتی، که بی‌شک یکی از مبناهای اصلی و اساسی توسعه است، همانا نیروی انسانی آن است که مجموعه‌ای از افراد با نیازهای بی‌شمار را در برمی‌گیرد. این افراد در صورت رفع نیازهایشان و داشتن انگیزه کافی، استعداد، توان و مهارت خود را در جهت خدمت به سازمان متبوع به کار خواهند گرفت. اگر افراد در شرکت‌ها به خوبی عمل نکنند آن‌گاه آن شرکت در رسیدن به اهداف و انجام وظایف و مسئولیت‌های خطیر خود با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

با پیچیده‌تر شدن جهان امروز همه فرمول‌های نظری در حال تغییر یافتن است به گونه‌ای که اکثر برنامه‌ریزی‌های پیشین در حوزه‌های مختلف، امروزه فاقد کارآیی بوده و بی‌مصرف بودن آن‌ها اثبات گردیده است. یکی از این حوزه‌ها حوزه‌ی کسب و کار و فعالیت اقتصادی است. با اندکی دقت این نتیجه به دست می‌آید که امروزه فعالیت‌های اقتصادی اساس زندگی انسانی و اجتماعی را تشکیل می‌دهد به گونه‌ای که حتی سایر ابعاد زندگی انسانی در حوزه فرهنگ، سیاست، حتی دین و هنر و... را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

امروزه موج سوم تغییرات در تجارت جهان آغاز شده است. تغییراتی که بدون شک هوش انسانی بسترساز آن می‌باشد. سازمان‌ها با تغییرات محیطی فراوانی مواجه‌اند. تغییرات آن‌قدر سریع رخ می‌دهند که اگر سازمان‌ها از پیش، خود را برای مواجهه با آن‌ها آماده نکنند، بقای آنان در خطر خواهد انداخت. یکی از ابزارهای جدیدی که به سازمان‌ها کمک می‌کند در محیط پرتلاطم امروزی خود را به جایگاهی شایسته برسانند، استفاده از هوش انسان است. اما این مؤلفه از ابعاد مختلفی برخوردار بوده و هر بعد آن در جایی کاربرد دارد. چرا که هر ابزاری برای حل مسئله‌ای ساخته شده است. دو بعد از ابعاد هوشی انسان‌ها به جز هوش عمومی یا ضریب هوشی، هوش بازاریابی و هوش هیجانی است. در واقع، سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت کرده، در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

هوش بازاریابی تنها تحقیقات بازار نیست، بلکه هوشی عملی برای کمک به مدیران سازمان است.

در بخشی از کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی می‌خوانیم:

تا اوایل سال 1980 تقریبا تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها بر این باور بودند که کیفیت تنها کالای نهایی تجلی می‌یابد و رضایت مشتری فقط با دریافت کالا و یا خدمات مناسب تامین می‌شود. از این رو رقبای ژاپنی و اروپایی کالاهای صرفا باداومی را تولید و به عنوان یک کالای با کیفیت، به بازار عرضه می‌کردند. اما به تدریج با رشد و پیشرفت فناوری و ابداع سیستم‌های طراحی و ساخت توسط رایانه، اتکا به مهارت انسانی کاهش یافت و موجبات تولید و ارائه محصولات مشابه برای شرکت‌های رقیب فراهم آمد؛ به گونه‌ای که تشخیص و تفکیک کالاهای ارائه شده توسط شرکت‌های گوناگون در بازار بسیار مشکل بود. لذا شرکت‌ها برای پیشی گرفتن از رقبای خود ناگزیر به دنبال مفاهیم جدیدی بودند تا با مشخصه‌های کیفی کالای خود تلفیق کرده و با ایجاد تمایز میان محصولات خود و دیگران، سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهند. به زعم عده‌ای «کیفیت» و «دستیابی به استانداردها» مترادف بوده و کیفیت را دستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده محسوب می‌کنند، در صورتی که باید توجه داشت که در استاندارد، حداقل عملکرد تعیین می‌شود و ارتباطی به کیفیت ندارد، در نتیجه باید به کیفیت از جنبه ارتقای مستمر کیفیت برخورد کرد تا بتوان به خوبی انتظارات و خواسته‌های مشتری را بر آورده ساخت. اعتقاد کلی مدیریت سده بیست و یکم بر این است که بایستی همواره خود را مسئله کاهش هزینه‌ها، به وسیله کاهش انواع ضایعات و افزایش کیفیت خدمات، در حال تعادل نگه دارند. اما شواهد نشان می‌دهد که یکی از مشکلات مهم کشورهای در حال توسعه، نبود بازار رقابتی سالم مناسب در آن کشورها، کالاهای تولید شده به علت اشباع نشدن بازار و به عبارتی فزونی تقاضا به عرضه، با مانع و مشکل خاصی روبه‌رو نباشد و غالبا کالا با هر کیفیتی به راحتی به فروش برسد.

جوزف جوزان کیفیت را «درست مناسب مصرف» تعریف می‌کند. فیلیپ کرازبی بنیان‌گذار راهبرد صفر نقص (بدون نقص) کیفیت را تطابق با خواسته و عدم کیفیت را عدم تطابق با خواسته تعریف کرده است. فیلیپ کرازبی بنیان‌گذار راهبرد صفر نقص (بدون نقص) کیفیت را تطابق خواسته و عدم کیفیت را عدم تطابق با خواسته تعریف کرده است. فیلیپ کاتلر معتقد است، کیفیت کالا توانایی و قابلیت‌های کالا در انجام وظایف محوله را نشان می‌دهد و ویژگی‌هایی نظیر دوام، قابلیت اعتماد، دقت، سهولت استفاده، تعمیر‌پذیری آسان و سایر صفات ارزشمند کالا را در برمی‌گیرد. اندازه‌گیری بعضی این صفات عملا امکان‌پذیر است. او بیان می‌دارد، تولید‌ کننده پیش از تولید یک کالا می‌باید یک سطح کیفی برای آن انتخاب کند واین سطح کیفی باید بتواند از جایگاه کالا در بازار هدف دفاع کند. جان پایین کیفیت را تامین خواسته‌ها و انتظارات توافق شده با مشتری تعریف می‌کند. ادوارد دمینگ بنیان‌گذار مکتب «مدیریت کیفیت جامعی» کیفیت را به عنوان یک سیستم بی‌نقص توصیف و تاکید می‌کند که جهت‌گیری تلاش‌های کیفیتی باید در زمینه نیازهای فعلی و آنی مشتریان باشد. شعار کیفیت در شرکت زیمنس این گونه بیان می‌کند: «هنگامی کیفیت برقرار است که مشتری ما دوباره بر می‌گردد، نه کالاهایمان.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: توفیق در تجارت
انواع هوش چندگانه کدامند؟
هوش دیداری-فضایی
هوش کلامی-زبانی
هوش منطقی- ریاضی
هوش بدنی- جنبشی
هوش موسیقی- ریتمیک
هوش درون فردی
هوش برون فردی (فرا فردی)
سایر ابعاد هوش
فصل دوم: هوش هیجانی
تعریف هوش هیجانی
تعریف هوش هیجانی در تجارت
ابعاد پنج گانه هوش هیجانی گلمن
آگاهی‌های اجتماعی
معیارهای هوش هیجانی
معیارهای هوش هیجانی در سطح تیمی
هوش هیجانی و بازاریابی
هوش هیجانی و مدیریت بازار
هوش هیجانی و رفتار سیاسی
هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار و تحولی در مدیریت بازاریابی
دیدگاه‌های جدید در زمینه مدیریت تجاری
هوش هیجانی و مدیریت بازار
هوش بین فردی و امید و خوش بینی در خدمت بازار
فصل سوم: هوش بازاریابی
مشخصات هوش بازاریابی
موارد کسب هوش بازاریابی
کشف مشتریان بالقوه
سیکل هوش بازاریابی
جهت دهی فعالیت‌های هوش بازاریابی
جمع‌آوری اطلاعات
سنجش اعتبار و صحت اطلاعات
بررسی داده‌ها، ارزیابی و تفسیر
منتشر کردن
خصوصیات متخصصان هوش بازاریابی
هوش بازاریابی و ارتباط با سایر هوش‌ها در سازمان
فصل چهارم: برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت بازار
طراحی سیستم
رفتار مصرف کنندگان
تحول مدیریت دربازاریابی
کسب و کارهای کوچک
کیفیت؛ ارزش مشتری پسند
فصل پنجم: ده فرمان بازاریابی
عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری
آشنایی
از رضایتمندی مشتری تا مدیریت بهسازی کارکرد سازمان
گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید
مفهوم بازارگرایی (گرایش به بازار)
خلق و تبادل اطلاعات
خلق اطلاعات
توزیع وتبادل اطلاعات
مشتری مداری
رقیب گرایی
عوامل موثر بر بازارگرایی و پیامدهای آن
پیامدهای بازارگرایی برای سازمان
فصل ششم: هفت گناه کبیره در بازاریابی
معادل دانستن بازاریابی و تبلیغات
اشتباه در شناسایی بازار هدف
عدم شناخت صحیح از جایگاه محصول/خدمت خودتان
همسو نکردن ارتباطات
تدوین یا طراحی ارتباطات بازاریابی توسط خود شما
فقدان شکیبایی
فقدان یک طرح مدون
فصل هفتم: پیشینه
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع خارجی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-6071-18-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی

علی نوروزی
۱۴۰۲/۱/۸
قسمت‌های اول کتاب که به انواع هوش پرداخته شده بسیار عالی است یک تقسیم بندی کاملی از انواع هوش بسیار خوب بیان شده و تصویر شفاف را برای خواننده کتاب در خصوص تعریف هوش مشخص می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی

برای دریافت کتاب هوش بازاریابی در بازار اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.