معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن
قیمت:
۱۰۰۰۰ 5000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن

کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن نوشته‌ی ماریوس مالس زاک و پیوتر زاسکورسکی، با تأکید بر تکنیک‌های هوش مصنوعی و به‌ کارگیری آن در فرآیندهای ارزیابی به نتایج عملکرد آن در جهت بهره‌برداری از سازمان‌های مدرن فرایندگرا که موجب افزایش بهره‌وری و انعطاف‌پذیری سازمان‌ها می‌شود، پرداخته است.

ماریوس مالس زاک (Mariusz Maleszak) و پیوتر زاسکورسکی (Piotr Zaskorski) در کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن (Systems And Models Of Artificial Intelligence In The Management Of Modern Organisations) هوش مصنوعی را، به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در زمینه مدیریت عنوان کرده‌اند که با ظهور سیستم‌های خبره، جهش بزرگی در این عرصه داشته‌اند.

با توجه به نفوذ هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره در مدیریت سازمان‌ها، شناخت این علم نوظهور و استفاده از آن در سازمان‌ها و شرکت‌ها، برای بقا و ترقی آن‌ها امری لازم است. در واقع با توجه به گسترش و پیش‌رفت این سیستم‌ها، سازمان‌های کوچک و بزرگ دیگر نمی‌توانند با نادیده گرفتن آن‌ها در سطوح مختلف مدیریتی، به بقا و پیش‌رفت خود امید داشته باشند. داشتن دانش و اطلاعات به‌ روز و دقیق برای اخذ تصمیمات مهم، سریع و آنی عامل موفقیت مدیران است که امروزه توسط سیستم‌های خبره که زیرمجموعه هوش مصنوعی هستند، به دست آمده است.

شیوه‌ها و تکنیک‌های هوش مصنوعی، در واقع، برای حل مسائلی ایجاد شده که به طور آسان بوسیلۀ برنامه‌نویسی، یا شیوه‌های ریاضی قابل‌ حل نبودند. فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند با فراهم کردن داده‌ها و پیش‌بینی‌های صحیح، به مدیران و کارمندان کمک کنند که بهترین تصمیم را در مناسب‌ترین زمان اتخاذ کنند. به‌ طور کلی، هوش مصنوعی را می‌توان از زوایای گوناگونی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. تنوع حوزه‌های مختلف در هوش مصنوعی مثل: شبکه‌های عصبی مصنوعی، سیستم‌های خبره و الگوریتم ژنتیک منجر به کاربردی بودن آن در تصمیم‌گیری‌ها و ارائه دانش سازمانی شده است که با توجه به‌ ضرورت کاربرد تکنیک‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های متفاوت مدیریتی، به بررسی این مهم باید پرداخته شود.

در این کتاب، نویسندگان بر مدل‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی و نظریه مجموعه فازی متمرکز هستند که می‌توانند در راه‌ حل‌های اختصاص داده‌ شده به مدیریت پیچیده سازمان‌های مدرن مفید واقع شوند و به‌ ویژه از توابع فعالی همچون: پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت و همچنین تجزیه و تحلیل خطر و اثربخشی سیستم حمایت کنند.

کتاب حاضر ترجمه مقاله علمی «سیستم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن» است که در نشریه معتبر علمی «سیستم‌های اطلاعاتی در مدیریت» در سال 2015 به چاپ رسید.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن می‌خوانیم:

یک سازمان مدرن بر تضمین کیفیت با توجه به کارایی و قابلیت اطمینان کل متمرکز شده است. نقش و اهمیت جریان اطلاعات و مکانیزم تصمیم‌گیری در رابطه بین زیر سیستم‌های عملیاتی (کاری) و مدیریتی (کنترل) مهم می‌باشد. مشاهده سیستمی از یک سازمان مدرن تحمیل‌کننده ارزیابی بدون ابهامی از عناصر و اجزای آن می‌باشد.

یک بخش مهم از این منابع اطلاعات در سیستم‌های یکپارچه هم در نوع عملیاتی پردازش تراکنش بر خط و هم در نوع آنالیز تصمیم‌گیری پردازش تحلیلی برخط از جمله سیستم‌های هوش مصنوعی می‌باشد. کیفیت ارتباط با محیط عملیاتی توسط یک تعریف دقیق و بدون ابهام از ورودی و خروجی و همچنین جریان اطلاعات تعیین می‌شود. با در نظر گرفتن پایه‌ای برای تولید و مدیریت دانش، اطلاعات یک نوع خاص از منابع برای سازمان است. بررسی سطح اجرای اهداف بردار سازمان مستلزم نیاز به استفاده از معیارهای سیستمیک بررسی شده برای انواع قابلیت، قابلیت استفاده، قابلیت اطمینان، بهره‌وری (تعریف شده به عنوان نسبت ارزش و هزینه دستیابی)، ریسک، ایمنی و کیفیت سیستمیک می‌باشد که انواع ویژگی‌های سیستمیک ازجمله قابلیت اطمینان و تابعیت را در نظر می‌گیرد. در نتیجه، سطح اجرای اهداف یک سازمان نیاز به یک ارزیابی جامع از منظر ویژگی‌های سیستمیک دارد که مستلزم استفاده از فناوری پیشرفته اطلاعات است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
چکیده
مقدمه
بخش اول: سازمان مدرن به‌عنوان یک سیستم عملیات
بخش دوم: جایگاه و نقش سیستم‌های اطلاعات در مدیریت سازمان
بخش سوم: شناسایی سیستم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی
بخش چهارم: مدل‌های مدیریت سازمان‌های مدرن با استفاده از هوش مصنوعی
بخش پنجم: ریسک و اثربخشی فرایندهای اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی
بخش ششم: خلاصه مطالب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن
نویسنده،
مترجممحدثه ملائی
ناشر چاپینشر هنر و علوم دانشگاهی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-6697-05-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ 5000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۴/۲۸
در حد یه مقاله‌ای که فقط به درد ارائه جهت رفع تکلیف می‌خورد
آدم یاد پایان نامه‌های دانشگاهی می‌افته که هیچ سودی ندارند نویسنده و خواننده چیزی یاد نمیگرند
معمولا در همایش‌های ارائه این مقالات همه هم سرشون رو تکون میدن که اره فهمیدیم
و دست آخرهم یه امتیار یا نمره‌ای رد میشه که تموم بشه بره
انگار
از این پایان نامه‌هایی که تبدیل به کناب شدند
در مقابل چند کتابی که در مورد هوش مصنوعی با همین اپلیکیشن خوندم یا شنیدم خیلی ضعیف و کاملا غیر کاربردی بود
Millad Sarvestani
۱۳۹۹/۵/۱۲
در کل کتاب بدی نیس. مطالب به صورت کاملا خلاصه آورده شده.
مصطفی بهیادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب بسیار عالی و پر از مبانی نظری خوبی بود
Matineh Hadavandi
۱۳۹۹/۵/۱۵
کاش نوشته‌ها ریز تر بود
Navid Sb
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
عکس‌ها واضح نبود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی در مدیریت سازمان‌های مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.