معرفی و دانلود کتاب صوتی هویت

عکس جلد کتاب صوتی هویت
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هویت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هویت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هویت

کتاب صوتی هویت اثر معروف میلان کوندرا، وضعیت انسان امروزی را مورد بررسی قرار می‌دهد و سرگردانی و برافروختگی جان و روان او را به نمایش می‌گذارد.

دو شخصیت اصلی رمان برجسته هویت (Identity)، زن و شوهری به اسم‌های شانتال و ژان مارک هستند. با گذر رمان سن شانتال بالا می‌رود، اما او هنوز زیبا، تندرست و جذاب است، ولی خودش این‌طور فکر نمی‌کند و اعتماد به نفسش را از دست داده است. شوهر دوم او ژان مارک متوجه این موضوع می‌شود و می‌خواهد او را به خودش و زندگی امیدوار کند. او برای همسرش نامه‌هایی به نام مردی ناشناس ارسال می‌کند و در آن شانتال را متوجه این موضوع می‌کند که زن جذاب و زیبایی است. شانتال نامه‌ها را از دید شوهرش پنهان می‌کند، بی‌خبر از اینکه نویسنده نامه کسی جز ژان مارک نیست. زمانی هم که از این موضوع مطلع می‌شود، ژان مارک را به قصد لندن ترک کرده و اینجاست که سوءتفاهم بزرگی زندگی این زوج را به مرز نابودی می‌کشاند و ...

این رمان با ریتم آرامی از زندگی این دو شخص شروع می‌شود و در ادامه همزمان با رویدادهای بیرونی،ریتم تندتری به خود می‌گیرد و از دل و ذهن شخصیت‌ها وارد داستان‌هایی در دنیای عینی می‌شود. در پایان رمان زندگی این دو به کابوسی محزون کننده تبدیل شده اما باز این عشق است که این دو را مجدداً به هم پیوند می‌زند و از کابوسی که به آن دچار شده‌ بودند، آزاد می‌کند. آن‌ها با تکیه بر عشق و تفاهم سعی می‌کنند در برابر ناپایداری هستی مقابله کنند و می‌کوشند به شیوه‌ها و روش‌های خود زندگی کنند.

شخصیت‌های اصلی این رمان از نحوه‌ی دگرگونی دنیا خوشحال نیستند، مشارکت در این آشفته بازار بی‌ارزش را قبول ندارند و حماقت درمان‌ناپذیرشان را جدی نمی‌گیرند. افکار و احساسات شانتال و ژان مارک شما را حیرت‌زده می‌کند و ذهن و افکارتان شما را با خود به دوردست‌های تفکر و تخیل می‌برد. آن‌ها با حسرت به ارزش‌های متعالی تباه شده، فکر می‌کنند، درمورد موقعیت امروزی زندگی بشر صحبت می‌کنند و برای نجات خودشان به عشق پناه می‌برند.

میلان کوندرا (Milan Kundera) مثل پزشکی ماهر که جسم انسان را تشریح می‌کند، به تشریح روح انسان‌ها با دقت و با جزییات کامل می‌پردازد و روابطی را که از زوایای مختلف روح انسان شکل می‌گیرد، جز به جز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد تا از این راه جست و جویی منحصر به فرد و خاص را درون انسان‌ها انجام دهد، کاری که با دو شخصیت اصلی و شخصیت‌های فرعی رمان هویت نیز انجام می‌دهد و روح و احساسات‌شان را به عنوان مرکز کنترل رفتاری‌ آن‌ها نمایان می‌کند.

دکتر پرویز همایون‌پور، مترجم این کتاب صوتی، در بخشی از مقدمه می‌گوید:

«میلان کوندرا دوست دارد که رمان‌هایش همچون سمفونی باشند و درونمایه‌های وجودی انسان را به ترنم درآورند. بهترین رمان‌های او را می‌توان سمفونی هستی نامید و زیبایی و بی‌کرانگی هنر رمان را در آثار او ستود. چه خوب بود اگر می‌توانستیم خود را در فضای رمان رها سازیم؛ فضایی آزاد، شفاف، آکنده از تخیل و خلاقیت، سرشار از صدها حقیقت نسبی متضاد و ناهمگون. و چه خوب بود اگر می‌توانستیم جهان رمان را به راستی دریابیم.»

میلان کوندرا را بیشتر بشناسیم:

میلان کوندرا در سال 1929 در چکسلواکی چشم به جهان گشود. او درخشان‌ترین نویسنده‌ و میراث‌دار سنت رمان‌نویسی اروپاست. او پیچیده‌ترین موضوعات فلسفی و باارزش‌ترین مسائل وجودی مانند خود، زندگی، خداوند، هستی، مرگ، جاودانگی و ... را با زبانی صریح به صورت رمان‌ ارائه می‌کند.

او وقایع و شرایط اجتماعی زمان خود را مانند مهاجرت، تبعید، جنگ، حزب کمونیست و اشغال کشورش به دست دشمن را به زیبایی در آثارش بازتاب داده است. اگر طرفدار کتاب‌های او باشید می‌بینید که کتاب‌های او همیشه شما را به تفکر وامی‌دارد. او تاکنون چندین مرتبه نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است. یکی از برجسته‌ترین کتاب‌های او، کتاب مشهور و پرفروش بار هستی است. میلان کوندرا دو مجموعه شعر به اسم‌های «انسان، بوستان پهناور» و «تک‌گویی» دارد. او چندین نمایش‌نامه نیز در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

جملات برگزیده کتاب صوتی هویت:

- آزادی؟ شما در این زندگی می‌توانید خوشبخت یا بدبخت باشید. آزادی شما مبتنی بر این انتخاب است. شما آزادید تا در کوره‌ی جماعت، با احساس سرخوشی، فردیت خود را ذوب کنید. خانم عزیز من، سرخوشی انتخاب ماست.

- احساسات وجود دارند و از دست هرگونه عیب جویی می‌گریزند. می‌توان خود را از کاری، یا از به زبان آوردن سخنی سرزنش کرد اما نمی‌توان خود را به سبب داشتن فلان یا بهمان احساس مورد سرزنش قرار داد، ولو به این دلیل ساده که هیچ نوع تسلطی بر آن نداریم.

- چیزی که شانتال به آن نیاز دارد، نه نگاه عشق، که سیل نگاه‌های ناشناس، خشن و لذت‌طلبانه است. نگاه‌هایی که ناگزیر و به گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر، بدون احساس همدلی، بدون انتخاب، و بدون مهربانی و ادب، بر او می‌افتد. این نگاه‌ها او را در جامعه انسان‌ها نگه می‌دارد.

- مأموری را صدا کرد و از او پرسید چگونه می‌تواند از آن‌جا (قطار) بیرون رود؛ مأمور به او توضیح داد که دیگر ممکن نیست؛ هنگامی که سوار این قطار شوید دیگر، به دلایل امنیتی، نمی‌توانید از آن بیرون روید؛ هر مسافری باید در آنجا بماند تا با جان خود تضمین کند که بمبی کار نگذاشته است!

در بخشی از کتاب صوتی هویت می‌شنویم:

نامه‌هاى بیشترى مى‌رسیدند و شانتال دیگر نمى‌توانست آن‌ها را نادیده بگیرد. این نامه‌ها معقول و هوشمندانه بودند و هیچ‌چیز مضحک و یا مسخره‌آمیزى در آن‌ها مشاهده نمى‌شد، هیچ چیزى که موجب مزاحمت و یا ناراحتى‌اش شود در نامه‌ها وجود نداشت. نویسنده‌ى نامه هیچ چیزى نمى‌خواست، هیچ چیزى نمى‌پرسید، بر هیچ چیزى اصرار نمى‌ورزید. نویسنده به حدّى باهوش (یا عاقل) بود که شخصیت خودش، زندگى‌اش، احساساتش، تمایلاتش را آشکار نمى‌کرد. او یک جاسوس بود او فقط درباره‌ى شانتال مى‌نوشت. این نامه‌ها فریبنده یا اغواکننده نبودند، بلکه نامه‌هاى تحسین برانگیزى بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
6 دقیقه
بخش 1
3 دقیقه
بخش 2
7 دقیقه
بخش 3
7 دقیقه
بخش 4
8 دقیقه
بخش 5
9 دقیقه
بخش 6
5 دقیقه
بخش 7
4 دقیقه
بخش 8
8 دقیقه
بخش 9
12 دقیقه
بخش 10
8 دقیقه
بخش 11
7 دقیقه
بخش 12
6 دقیقه
بخش 13
7 دقیقه
بخش 14
6 دقیقه
بخش 15
6 دقیقه
بخش 16
5 دقیقه
بخش 17
6 دقیقه
بخش 18
2 دقیقه
بخش 19
6 دقیقه
بخش 20
7 دقیقه
بخش 21
5 دقیقه
بخش 22
5 دقیقه
بخش 23
4 دقیقه
بخش 24
8 دقیقه
بخش 25
10 دقیقه
بخش 26
9 دقیقه
بخش 27
4 دقیقه
بخش 28
11 دقیقه
بخش 29
9 دقیقه
بخش 30
10 دقیقه
بخش 31
6 دقیقه
بخش 32
8 دقیقه
بخش 33
10 دقیقه
بخش 34
11 دقیقه
بخش 35
1 دقیقه
بخش 36
4 دقیقه
بخش 37
5 دقیقه
بخش 38
5 دقیقه
بخش 39
8 دقیقه
بخش 40
7 دقیقه
بخش 41
11 دقیقه
بخش 42
7 دقیقه
بخش 43
8 دقیقه
بخش 44
7 دقیقه
بخش 45
4 دقیقه
بخش 46
7 دقیقه
بخش 47
4 دقیقه
بخش 48
9 دقیقه
بخش 49
3 دقیقه
بخش 50
3 دقیقه
بخش 51

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هویت
نویسنده
مترجمپرویز همایون پور
راویکاوه یانقی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هویت

م. راد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
نشناختن هویت باعث به بیراهه رفتن میشه
و باعث میشه به مسائل ظاهری بیشتر از لزوم توجه کنیم و در خیلی موارد کارهایی انحام دهیم که با اصل خود تطبیق ندارد و بنابراین باعث آزردگی ما شود. آزردگی که خیلی اوقات متوجه اون نیستیم
انتظار قویتری از کتاب داشتم اما کتاب خوبی بود و
برایم جالب بود تاکید به شناخت و هویت خود را تا آن جا مهم نشان میدهد که مرگ فرزند را بعنوان نقطه عطفی بر‌ای یک مادر بیان میکند
Bbj Jbj
۱۳۹۹/۳/۱۳
مثل سایر نوشته‌های کوندرا تفکربرانگیز و جذاب بود.
مری راد
۱۳۹۹/۸/۱۳
این دوم کتاب کوندرا هست که خوندم اما هنوز خوشم نیومده از قلمش اون طور که باید.
ملیکا ش
۱۳۹۹/۵/۸
صدای توو دماغی و روی مخی داشت خواننده😑💔
fati ebr
۱۳۹۹/۱/۲۴
داستان جالبی هست
الهام عزیزی
۱۴۰۰/۱/۱
نویسنده دوست داشتنی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هویت

برای دریافت کتاب صوتی هویت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.