معرفی و دانلود کتاب واقعیت

عکس جلد کتاب واقعیت
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واقعیت

کتاب واقعیت نوشتۀ هانس روسلینگ، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون، راهنمایی ضروری برای تفکر روشن نسبت به جهان است که شیوه جهان‌بینی شما را تغییر خواهد داد و شما را برای بحران‌ها و فرصت‌های آینده آماده می‌کند. (فایل کتاب در تاریخ 1399/03/26 به روز رسانی شده است.)

بیل گیتس در مورد این کتاب گفته: به تمامی کسانی که امسال از دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل شوند، یک جلد از این کتاب را هدیه می‌دهد!

هنگامی که سؤالات ساده‌ای درباره روندهای جهانی پرسیده می‌شود، مانند: چند درصد از جمعیت جهان در فقر زندگی می‌کنند؛ چرا جمعیت جهان رو به افزایش است؛ چه تعداد از دختران، مدرسه را به پایان می‌رسانند، ما به طور سیستماتیک به سؤالات پاسخ اشتباه می‌دهیم. آن‌قدر اشتباه که شامپانزه‌ای که به صورت تصادفی پاسخ‌ها را انتخاب کند، همواره از معلم‌ها، روزنامه‌‌نگاران، برندگان جایزه نوبل و مشاوران مالی سبقت خواهد گرفت.

هانس روسلینگ (Hans Rosling) در کتاب واقعیت (Factfulness)، یک توضیح جدید و بنیادی از علت این رخداد را عنوان می‌کند. او از ده غریزه‌ای که نگرش ما را تحریف می‌کنند، پرده‌برداری می‌کند و از تمایل ما به تقسیم جهان به دو گروه (معمولا نسخه‌ای از ما و آن‌ها) به منظور چگونگی درک پیشرفت بشریت (با این باور که اکثر مسائل رو به وخامت هستند) به نحوی که در رسانه‌هایمان انعکاس می‌یابد. مشکل ما این است که از نادانسته‌هایمان چیزی نمی‌دانیم. حتی حدسیات ما از ضمیر ناخودآگاه و تعصبات پیش‌بینی شده تأثیر می‌پذیرند.

مشخصا، جهان با وجود تمام نقص‌هایش در حالت بسیار بهتری از چیزی که ما ممکن است تصور کنیم، قرار دارد. این بدین معنی نیست که نگرانی‌های واقعی وجود ندارند، اما وقتی که همواره در مورد همه مسائل، به جای پذیرش یک جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت، صرفا نگران هستیم، توانایی‌مان را در تمرکز بر مسائل مهم‌تر و واقعی‌تر از دست می‌دهیم.

در بخشی از کتاب واقعیت می‌خوانید:

به جهان فکر کنید. جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، بلایای ناشی از دخالت انسانی، فساد. به نظر بد می‌رسد و حسی از بدتر شدن مسائل به انسان می‌دهد، درست است؟ ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و فقرا فقیرتر، و تعداد افراد فقیر در حال افزایش است؛ به زودی ما با اتمام منابع روبرو می‌شویم، مگر آن که برایش کاری جدی انجام دهیم. حداقل این تصویری است که اکثر غربی‌ها در رسانه‌هایشان می‌بینند و در ذهن‌شان جای دارد. من این را جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک می‌نامم. این جهان‌بینی استرس‌زا و مغلطه‌آمیز است.

در واقع، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان در جایی در میانه مقیاس درآمدی جهانی زندگی می‌کنند. شاید آن‌ها طبقه متوسطی نباشند که ما فکر می‌کنیم، اما در فقر شدید هم زندگی نمی‌کنند. دختران‌شان به مدرسه می‌روند، فرزندان‌شان واکسینه می‌شوند، در خانواده‌هایی با دو فرزند زندگی می‌کنند، و تمایل دارند برای تعطیلات که به خارج از کشور بروند، نه به عنوان پناهنده. به طور تدریجی نه در هر شاخص اندازه‌گیری و نه هر سال، اما به عنوان یک قاعده، جهان در حال بهتر شدن است. اگر چه جهان با چالش‌های زیادی مواجه است، اما پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. این جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت است.

این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک است که افراد را به سمت پاسخ‌های منفی و افراطی سوق می‌دهد. مردم همواره زمانی که فکر و گمان می‌کنند و از جهان یاد می‌گیرند، به جهان‌بینی خود مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر جهان‌بینی شما اشتباه است، مرتبا و به طور سیستماتیک، حدس‌های اشتباهی خواهید زد. اما این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک، به سادگی و تنها بر مبنای اطلاعات قدیمی ایجاد نمی‌شود. حتی افرادی با دسترسی به آخرین اطلاعات، تصور نادرستی از جهان داشتند. و من متقاعد شدم، تقصیر رسانه‌ها، تبلیغات، اخبار جعلی یا حقایق اشتباه نیست.

دهه‌ها تجربه من در سخنرانی، آزمایش و مشاهده راه‌هایی که افراد، حقایق را حتی زمانی که در مقابل‌شان است، اشتباه تفسیر می‌کنند، در نهایت مرا به این نتیجه رساند که جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک به سختی تغییر می‌کند زیرا که به شیوه‌های کارکرد مختلف مغز ما، بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
یادداشت نویسنده
مقدمه
فصل اول: غریزه شکاف
فصل دوم: غریزه منفی‌گرا
فصل سوم: غریزه پیروی از خط مستقیم
فصل چهارم: غریزه ترس
فصل پنجم: غریزه اندازه
فصل ششم: غریزه کلی‌گرا
فصل هفتم: غریزه سرنوشت
فصل هشتم: غریزه نگرش تک بعدی
فصل نهم: غریزه سرزنش
فصل دهم: غریزه فوریت
فصل یازدهم: واقعیت در عمل
سخن آخر
قوانین سرانگشتی واقعیت
داستان نوشتن کتاب
پیوست
زندگی‌نامه نویسندگان
پانویس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واقعیت
نویسنده، ،
مترجمبهار رحمتی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-8738-53-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واقعیت

محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۶/۳
تکان دهنده‌ترین واقعیتی که این کتاب برای من فاش کرد این بود که بسیاری از مردم واقعا معتقدند که جهان در وضعیت بدتری نسبت به دهه‌ها یا قرن‌های گذشته است. بطوریکه با هوش‌ترین افراد هم دچار این اشتباه می‌شوند و سوالاتی در مورد وضعیت بد جهان در ذهن خود می‌پرورانند. ولی اعداد دروغ نمی‌گویند. این کتاب به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که انواع تصورات غلط ما مبتنی بر غرایز انسانی، برای تعمیم، ترس و سرزنش را از بین می‌برد. نویسنده تاکید ویژه‌ای دارد که از میانگین‌های استفاده نکنیم چرا که آن‌ها گستردگی مقادیر را پنهان می‌کنند. نویسنده اعتقادی به جهان توسعه یافته و در حال توسعه ندارد و اساسا این برچسب‌ها را منسوخ و بی‌معنی می‌پندارد. در این کتاب چارچوب جدیدی برای چگونگی اندیشیدن به جهان ارایه می‌شود. دسته‌بندی کردن انسان‌ها مثلا در دو گروه فقیر و ثروتمند باعث می‌شود افراد تصور کنند که هر کسی که کیفیت خاصی از زندگی را ندارد، فقیر است. نویسنده این را با ایستادن بر پشت بام آسمان خراش شهر و تماشا شهر از آن جا مقایسه کرده است، او می‌گوید در این صورت همه مابقی ساختمان‌های شهر برای شما کوتاه به نظر می‌رسند، خواه ۱۰ طبقه باشند یا ۶۰ طبقه؛ تفاوتی ندارد، همه‌ی آن‌ها از نظر شما کوتاه و کوچک هستند. در مورد درآمد و سایر موارد هم به همین صورت است. نکته دیگر این است که نویسنده تا آخرین روزهای خود روی این کتاب کار می‌کرده است و حتی چند فصلی از کتاب را با خود در آمبولانس به بیمارستان آورده و نشان از امیدوار بودن نویسنده داشته، اینکه بجای آنکه غر بزنیم و بگیم که وضعیت جهان تیره است، بلند شویم و کاری برای جهان در جهت مثبت انجام دهیم. بخش عمده‌ای از کتاب به شناخت غرایزی مثل ترس، اندازه، شکاف، تعصبات و غیره می‌پردازد.
Mehran Salehi
۱۳۹۷/۹/۲۶
کتاب دارای مطالب و مفهوم خوبی است و واقعا میتونه تغییر در نگرش ایجاد کنه
اما متاسفانه ترجمه تقریبا ضعیف و ویراست کتاب کاملا آماتور هست
خیلی از جمله‌ها ناقص بدون فعل پایانی رها شده و جمله بعدی شروع شده.
متاسفانه کتاب به نظر از یک نسخه pdf آنلاین ترجمه شده به شکلی که حتی تصاویر اصلی استفاده نشده و و
تصاویر معمولا ناخوانا بی‌کیفیت هستند
به نظر می‌رسه مترجم و ناشر حتی زحمت خرید یک نسخه چاپی یا الکترونیک کتاب رو هم به خودشون ندادند
امتیاز برای ترجمه این کتاب و این نسخه است و نسخه اصلی به نظر من میتونه ۴ تا ۵ ستاره باشه
mehrdad sarbaz
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هانس روزلینگ یک نابغه علم آماره. کارهای آماری‌ای که کرده فوق العاده س. حتما به پروژه‌های Gapminder و dollarstreets نگاهی بیاندازید. کارش نمایش آمار به شیوه‌ای است که برای همگان ملموس باشد. این کتاب به طور کلی دید شما را نسبت به زندگی و جهان عوض میکند. برای دانشجوهای رشته‌های علوم پزشکی که به شدت در توصیه میکنم. ضمن یک سخنران فوق العاده س و حتما ببینید سخنرانی هاش رو. ترجمه کتاب عالی نبود و عکس‌ها هم بسیار ضعیف بود نحوه و کیفیت قرار گیریش. برای کتابی در این سطح می‌شد بهتر ازین‌ها کار کرد. باتشکر
پریناز سلیمانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
واقعا دیدگاهمو عوض کرد.
نسبت به رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و سیاستمدار ها.
نسبت به اینکه ما آدم‌ها مدام سعی میکنیم همه چیز رو دو دسته کنیم و بگیم ما و اونا.
اینکه هیچ امیدی نیست اشتباهه.
فهمیدم اطاعاتم چقدر قدیمی بوده و واقعیت اون چیزی نبود که فکر میکردم، یعنی معیار تشخصیم اشتباه بوده.
این کتاب برای طرز نگرش و دیدگاهتون به این دنیا و زندگی خودتون و بقیه خیلی خیلی مهم و مفیده.
مص طفی
۱۳۹۷/۶/۲۳
کتاب از وقتی منتشر شده، تو لیست‌های کتابهای پرفروش سال بوده.
واقعا لازمه بخونیمش و بدونیم که شاید جهان و ما آدم‌ها اونقدرها هم که بنظر میرسه بدتر نشدیم، بلکه پیشرفت‌های زیادی هم داشته. پیشرفت تو زمینه رسیدن به جهانی بهتر و عادلانه تر
Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب در مورد واقعیت‌ها حرف میزنه با سند و مدرک علمی و ارقام آماری حقیقی در مورد امید به زندگی در جوامع مختلف، جمعیت، بیماری‌ها و...
خیلی از باورهای ما در مورد کیفیت زندگی انسان معاصر درست نیست.
با خوندن این کتاب دید درست و واقعگرایانه تری به ما نشون میده.
حتماً خوندن این کتاب رو برای همه توصیه میکنم.
علیرضا مهین سا
۱۳۹۷/۸/۲۸
اطلاعات مفیدی که کتاب به ما میده بهمون میفهمونه که چقدر با اطمینان به چیزهای غلط اعتقاد داریم. خیلی از مطالبی که نویسنده توضیح میده برای من خسته کننده بود اما مجموعا روشنگری خوبی برای توجه به غرایزی که ما رو در قضاوتها ‌و استنباط‌هامون به اشتباه می‌اندازند بدست می‌دهد.
احمدرضا یزدان پناه
۱۳۹۸/۲/۵
به نظر بنده این کتاب شایسته‌ترین کتاب برای عنوان (کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید بخوانید) هست. واقعا تاثیرگذاره و خوندنش میتونه نقطه عطفی باشه برای کسی که میخواد تو جهان بینی خودش و نوع قضاوت هاش تغییری ایجاد کنه
یاور
۱۴۰۱/۴/۲۹
اگر آنقدر رسانه و اخبار منفی شنیده اید که مغزتان سوت کشیده این کتاب به شما نشان میدهد که اوضاع اتفاقا خیلی هم خوب است و این منفی پراکنی‌های رسانه‌ها بیشتر برای اهداف منفعت طلبانه خودشان (جذب مخاطب و.. ‌) است تا اینکه بازتابی از واقعیات موجود باشد...
مرضیه
۱۳۹۹/۷/۲۱
کتاب از همان ابتدا مخاطب را با یک چالش مهم مواجه می‌کند. چالش چیزهایی که نمی‌داند اما همیشه تصور می‌کرده می‌داند. همین چالش مخاطب را صفحه به صفحه تا انتها می‌کشاند... در مجموع کتابی است که خواندنش را پیشنهاد می‌کنم.
Lertc Daree
۱۳۹۹/۴/۱۱
مطالعه این کتاب واقعا برای هر کسی لازم است. به شخصه دیدم به دنیا بسیار واقع گرایانه تر شد. در دنیا امروز که رسانه طرز فکر مردم را کنترل می‌کند خواندن این کتاب به تفکر باز و روشن تر کمک می‌کند.
لیلا علی قلی زاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که در این مدت خوندم. زمانی که شروع به خوندن کتاب کردم به خاطر برخی از اخبار دچار شک و تردید شده بودم اما با خوندن این کتاب شک و تردیدهام به طور کل از بین رفت و بهترین تصمیم‌ها رو گرفتم.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۳
بعضی ها می گن که هانس روسلینگ زیادی خوش بینه ه. بعضی ها هم می گن که کتابش خیلی آماریه و خسته کننده ست. با وجود این نقدها، کتاب واقعیت یه کتاب ارزشمنده که می تونه دیدگاه شما رو نسبت به دنیا تغییر بده
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۶/۳۰
حین خوندن کتاب، این مصراع اومد تو ذهنم: "بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم"
واقعاً مایه‌ی خوشحالیه آدم کتابی رو بخونه که با آمار و ارقام درست، بهش دید مثبت تر و در عین حال واقع بینانه تری میده...
جواد ک
۱۳۹۸/۲/۱۸
از این جهت که نگاه واقع گرایانه تری به آدم میده عالیه اما از جایی به بعد آنقدر مخاطب را غرق در جزئیات و نمودار‌ها و آمار و ارقام میکند که ممکن است واقعا زننده به نظر برسد...
مشاهده همه نظرات 69

راهنمای مطالعه کتاب واقعیت

برای دریافت کتاب واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.