معرفی و دانلود کتاب واگذاری کارها

عکس جلد کتاب واگذاری کارها
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واگذاری کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واگذاری کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واگذاری کارها

کتاب واگذاری کارها از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، به شما کمک می‌کند تا در واگذاری مهارت کسب کرده، توانایی خود را چند برابر کنید و کمک بزرگی برای سازمان‌تان باشید.

واگذاری کارها یکی از مهارت‌های اساسی مدیران مؤثر است. بدون توانایی واگذاری مؤثر و درست، نمی‌توانید استعداد ذاتی خود به عنوان مدیر را آشکار کنید. در کتاب واگذاری کارها (Delegation & Supervision)، مجموعه‌ای از ایده‌های کلیدی را می‌آموزید که شما را به واگذار کننده‌ی بسیار بهتری تبدیل خواهد کرد. هر یک از این تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌ها در طول سال‌ها محک خورده، تأیید و تضمین شده‌اند.

بسیاری از مدیران به سختی کارها را واگذار می‌کنند. آن‌ها اغلب علاقه‌ای به این کار ندارند یا از انجام آن ناتوان هستند و در نتیجه فرصت‌های پیشرفت خود را محدود می‌کنند. از آن‌جا که جایگزین واگذاری کارها، انجام شخصی آن است، مدیران مسئولیت‌ها و کارهای زیادی دارند که باید شخصاً انجام دهند و در نتیجه نمی‌توانند همکاری کاملی با سازمان‌هایشان داشته باشند. تعریف مدیریت عبارت است از «کسب نتیجه از طریق دیگران». در ذات این تعریف ایده واگذاری مؤثر کارها، وظایف و مسئولیت‌ها به کارمندان نهفته است. توانایی و اشتیاق شما برای واگذاری کارها تعیین کننده پیشرفت و موفقیت در کسب‌ و کار است. 

برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب به مطالب مفید زیادی پرداخته است، از جمله: افسانه‌های مانع از واگذاری، سه ویژگی بهترین رئیس‌ها، هفت کلید واگذاری مؤثر، شناسایی چهار تیپ شخصیتی، اجتناب از واگذاری معکوس و ده‌ها نکته کاربردی دیگر.

واگذاری کارها فواید و مزایای متعددی دارد. واگذاری به شما امکان می‌دهد تا حوزه کاری‌تان را از آنچه می‌توانید انجام دهید به آنچه می‌توانید کنترل یا مدیریت کنید، گسترش دهید. به این معنی که در طول روز کاری می‌توانید بر کارهای محدودی تمرکز کنید که فقط خودتان از عهده انجام‌شان بر می‌آیید. 

واگذاری کارها به شما امکان می‌دهد تا کیفیت و کمیت نتایج را ارتقا دهید و نتایج بیش از هر عامل دیگری تعیین‌ کننده درآمد، جایگاه و میزان رضایت شخصی شما از کار است. همچنین شما را قادر می‌سازد تا توانایی و لیاقت افراد زیردست‌تان را نیز ارتقا داده و این استعداد انسانی را شکوفا کنید. 

امروزه مدیران با ظرفیت کامل خود کار می‌کنند؛ کارهای آن‌ها از زمانی که برای انجامشان در اختیار دارند، بسیار بیشتر است. مدیر برای انجام همه کارهای مهم باید هر کاری که از عهده دیگران ساخته است را به آن‌ها واگذار کند. این حقیقتی محض در زندگی کاری است. 

واگذاری کارها قابل یادگیری است. خوشبختانه، واگذاری کارها مهارتی است که می‌تواند بهبود یابد. شما در ابتدا هر مهارتی را با یادگیری روش انجام آن می‌آموزید و سپس مدام تمرینش می‌کنید تا به عادت بدل شود؛ مثل رانندگی. بسیاری از مدیران هرگز درباره واگذاری کارها آموزش ندیده‌اند، در نتیجه هر بار که رفتار جدیدی را می‌آموزید، در ابتدا احساس ناشی‌گری دارید. با این حال، ‌هر چه بیشتر واگذاری کارها را تمرین کنید، برایتان ساده‌تر می‌شود. 

در بخشی از کتاب واگذاری کارها می‌خوانیم:

گوش دادن را «جادوی سفید» می‌نامند. با تمرین چهار مهارت گوش دادن می‌توانید اثر مثبتی بر افکار، برداشت‌ها و احساسات گوینده بگذارید.

نخست، به دقت و بدون مداخله گوش دهید. به جلو خم شوید و طوری گوش دهید که انگار سخنان شخص مقابل مهم‌ترین مسئله‌ای است که تاکنون شنیده‌اید. این یکی از مهم‌ترین اصول روابط انسانی خوب است.

دوم، قبل از پاسخ دادن مکث کنید. وقتی طرف مقابل صحبتش را تمام کرد، چند لحظه یا بیشتر مکث کنید. مکث مزایای زیادی دارد. مکث سکوتی در مکالمه به وجود می‌آورد که در این فاصله شخص مقابل اغلب ایده‌ها و دیدگاه‌های مهمی را مطرح می‌کند. مکث این فرصت را به افراد می‌دهد تا افکارشان را مرتب کنند. شما به آن‌ها فرصت می‌دهید تا درباره سخن بعدی‌شان تصمیم بگیرند. به علاوه، ‌با مکث کردن به افراد نشان می‌دهید که سخنان‌شان برای شما مهم است و با دقت به آن‌ها توجه می‌کنید و در نهایت وقتی مکث می‌کنید، لایه‌های عمیق‌تر ذهن فرد مقابل را می‌خوانید و در نتیجه مطالب درست‌تری گفته و کارهای درست‌تری انجام می‌دهید و از بیان سخنان نادرست اجتناب می‌کنید.

سوم، برای شفاف‌سازی سؤال کنید. هرگز گمان نکنید که منظور طرف مقابل را به طور کامل فهمیده‌اید. اگر احتمال سوءتفاهم وجود دارد، خیلی ساده بپرسید «منظورتان چیست؟» این سؤال همه‌ جانبه‌ای است که می‌توانید برای شفاف‌سازی افکار، برداشت‌ها و نیازهای هرکسی که در هر زمان و هر شرایطی چیزی را در میان می‌گذارد، از آن استفاده کنید.

چهارم، بازخورد بدهید. سخنان شخص مقابل را به زبان خودتان تکرار کنید. این یکی از سریع‌ترین و کاراترین روش‌ها برای اطمینان از درک کامل سخنان طرف مقابل است. برای مثال، چیزی شبیه این بگویید، «بگذارید مطمئن شوم که منظورتان را فهمیده‌ام...» سپس سخنان طرف مقابل را به زبان و برداشت خودتان تکرار کنید. جالب اینجاست که اغلب شخص مقابل می‌گوید «نه منظورم این نبود».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: ارزشمندترین منبع را پرورش دهید
فصل 2: با افسانه‌های مانع از واگذاری مبارزه کنید
فصل 3: نقطه شروع واگذاری
فصل 4: مدل کارخانه‌ای مدیریت
فصل 5: نتایج کلیدی را مشخص کنید
فصل 6: معیارهایی برای عملکرد عالی مشخص کنید
فصل 7: مدیریت هدف‌محور
فصل 8: سه ویژگی بهترین رئیس‌ها
فصل 9: هفت کلید واگذاری موثر
فصل 10: مدیریت موردی
فصل 11: خود را معلم بدانید
فصل 12: در کارمندان اعتماد به نفس ایجاد کنید
فصل 13: تصمیم‌گیری را واگذار کنید
فصل 14: انتظارات را بازرسی کنید
فصل 15: با بازخورد منظم افراد را بنا کنید
فصل 16: همواره به کارمندان انگیزه بدهید
فصل 17: از رهبری موردی استفاده کنید
فصل 18: چهار تیپ شخصیتی را مشخص کنید
فصل 19: سه شیوه رهبری
فصل 20: از واگذاری معکوس اجتناب کنید
فصل 21: پنج کلید اثربخشی مدیریتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واگذاری کارها
نویسنده
مترجمژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
ناشر چاپیانتشارات زرین کلک آفتاب
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8164-17-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واگذاری کارها

پروانه نارویی
۱۴۰۰/۱۲/۵
کتابی که هر‌مدیری باید آن را بخواند تا بتونه کسب ‌کارش را ارتقا بده. مخصوصا کسانی‌که تازه کار هستند
فردین سرابی
۱۳۹۸/۶/۱۵
کتاب خوبیه به مدیران و حتی کارمندان توصیه می‌کنم کتاب را مطالعه کنند.
آریانا
۱۴۰۱/۶/۲
به مدیران توصیه میکنم خواندن این کتاب رو
عطیه عزیزی
۱۳۹۹/۱/۱۰
تمامی کتاب‌های برایان تریسی قابل ستایش هستند
mohamad kavand
۱۴۰۱/۱۱/۳
مربوط به کارم میشد و کمکم کرد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب واگذاری کارها

برای دریافت کتاب واگذاری کارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.