معرفی و دانلود کتاب صوتی وداع با اسلحه

عکس جلد کتاب صوتی وداع با اسلحه
قیمت:
92000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وداع با اسلحه

کتاب صوتی وداع با اسلحه نوشته ارنست همینگوی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ، زندگی جوانی در جنگ جهانی اول را روایت می‌کند که در میدان جنگ، عاشق پرستاری زیبا می‌شود و سپس جدال آن‌ها با مرگ و زندگی را به تصویر می‌کشد.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) یکی از بزرگان ادبیات جهان در کتاب صوتی وداع با اسلحه (A farewell to arms)، به روایت جنگ‌ها و کشمکش‌های بین کشور‌ها و آدم‌ها می‌پردازد و عشق میان دو انسان در جنگ را با تمام سختی‌ها و زیبایی‌هایش شرح می‌دهد. این اثر صدای وحشتناک جنگ را به گوش‌تان می‌رساند تا پس از آن زندگی در جریان جنگ را لمس کرده و گریزی از وحشت جنگ نداشته باشید.

داستان درباره جوانی آمریکایی با نام فردریک هنری است که در شهر کوچکی در شمال ایتالیا زندگی می‌کند، جنگ جهانی اول شروع شده و او به ارتش ایتالیا ملحق می‌شود و مشغول خدمت در قسمت آمبولانس‌های جبهه‌ی این کشور است. هنری در یکی از روزهای جنگ مجروح می‌شود و به بیمارستانی در شهر میلان فرستاده می‌شود. در بیمارستان کاترین و هنری دلباخته‌ی هم می‌شوند. هنری دوباره به جبهه‌ی نبرد اعزام می‌شود، جنگ هر روز شدیدتر می‌شود و هنری از این جنگ بیزار است.

کتاب صوتی وداع با اسلحه یکی از درخشان‌ترین آثاری است که پس از جنگ جهانی اول و براساس تجربه‌های واقعی نویسنده‌ی اثر در ارتش ایتالیا به نگارش درآمده و شخصیت‌های داستان وجودی خارجی دارند، ارنست همینگوی نیز همانند هنری شخصیت اصلی داستان در جنگ جهانی اول داوطلبانه به جنگ رفت اما به دلیل ضعف بینایی مجبور به بازگشت شد و به عنوان راننده آمبولانس در صلیب سرخ مشغول به خدمت‌رسانی شد. به گفته همینگوی این کتاب 36 پایان گوناگون را پشت سر گذاشته است تا در نهایت به این شکل درآمد است. عنوان کتاب نیز از شعری برگرفته شده که جرج پیل در سده 16 میلادی آن را سروده‌ است. در این اثر جنگ از نقطه‌ای کوچک و دور از کانون اصلی جنگ از شهر کوچکی در ایتالیا رصد می‌شود.

ارنست همینگوی خالق رمان‌های برجسته و درخشان در سال 1899 در آمریکا به دنیا آمد. پدر او پزشک و مادرش معلم پیانو و آواز بود و خانواده‌ای متمدن داشت. او حرفه‌ی نویسندگی را از دوران مدرسه و با نوشتن در روزنامه شروع کرد. سبک ویژه‌ی او در نوشتن، او را به نویسنده‌ای بی‌همتا و بسیار تأثیرگذار تبدیل کرده بود. از مشهورترین آثار او می‌توان به «پیر مرد و دریا» اشاره کرد که جایزه نوبل را به خود اختصاص داد. وی در سال 1961 با یکی از تفنگ‌های محبوبش خودکشی کرد. از دیگر آثار او عبارت‌انداز: زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند، وداع با اسلحه، برنده هیچ نمی‌برد، مرگ در بعدازظهر.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی وداع با اسلحه می‌شنویم:

«مرد غالبا دلش می‌خواهد که تنها باشد و زن هم دلش می‌خواهد تنها باشد و اگر هم‌دیگر را دوست بدارند، در این موضوع به هم‌دیگر حسادت می‌کنند، ولی من به راستی می‌توانم بگویم که هرگز چنین احساسی نکردم؛ وقتی که با هم بودیم، می‌توانستیم احساس تنهایی بکنیم تنهایی در برابر دیگران.»

«من می‌دانم که شب مثل روز نیست؛ می‌دانم که همه چیز فرق می‌کند، موضوع‌های شب را نمی‌توان در روز توجیه کرد، برای این که دیگر وجود ندارند، و شب ممکن است برای مردمان تنها، همین که تنهایی‌شان آغاز شد، وحشتناک باشد.»

«من پرسیدم: واقعاً نظر شما راجع به جنگ چیه؟
نظرم این است که احمقانه است.
کی جنگ رو می‌بره؟
ایتالیا.
چرا؟
این‌ها ملت جوان‌تری هستند.
ملل جوان‌تر همیشه جنگ‌ها رو می‌برن؟
تا مدتی شایسته‌ی بردن هستند.
بعد چی میشه؟
بعد می‌شوند ملت پیرتر.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
30 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
41 دقیقه
بخش سوم
39 دقیقه
بخش چهارم
25 دقیقه
بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم
34 دقیقه
بخش هفتم
43 دقیقه
بخش هشتم
35 دقیقه
بخش نهم
31 دقیقه
بخش دهم
38 دقیقه
بخش یازدهم
36 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
14 دقیقه
بخش چهاردهم
41 دقیقه
بخش پانزدهم
30 دقیقه
بخش شانزدهم
21 دقیقه
بخش هفدهم
24 دقیقه
بخش هجدهم
34 دقیقه
بخش نوزدهم
14 دقیقه
بخش بیستم
26 دقیقه
بخش بیست و یکم
20 دقیقه
بخش بیست و دوم
27 دقیقه
بخش بیست و سوم
24 دقیقه
بخش بیست و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وداع با اسلحه
نویسنده
مترجمنجف دریابندری
راویامید تقوی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
92000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وداع با اسلحه

Masood Heidari
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
هشدار! اگه کتاب رو نخوندین، نظر من رو نخونید!
وداع با اسلحه‌ی همینگوی یکی از نمادهای ادبیات ضد جنگ هست ولی شخصا خیلی‌ها رو دیدم که بعد از تمام کردن کتاب به خصوص با توقعی که از همینگوی دارن راضی نمیشن، لذا خواستم اینجا چند نکته رو در مورد رمان بگم، شاید کمی دید این افراد رو بعد از پایان رمان تغییر و
بده.
این کتاب نگاه به جنگ به عنوان یک پدیده‌ی اجتناب ناپذیر از نظر یک فرد پوچ گراست، شاید از نظر توصیف جنگ به پای رمانی مثل در جبهه‌ی غرب خبری نیست نرسه ولی وقتی داستان رو تمام می‌کنید حس عمیقی از درک بیهوده بودن جنگ به شما میده اینکه افراد با افکار مختلف توی یک پدیده‌ی اجتناب ناپذیر به نام جنگ شرکت می‌کنن تنها چیزی که در انتهای جنگ بوجود میاد فقدان هست، چه پیروز بشید و چه عقب‌نشینی کنید، حتی توی بخش‌هایی از رمان که در مورد عقب نشینی بزرگ ایتالیا هست شما احساس می‌کنید هنری خوشحالتر از زمانی هست که ایتالیا در حال پیشروی بود.
تنها یادگار جنگ برای هنری کاترین هست و پسرش که در زمانی نطفه‌اش بوجود اومد که هنری علاقه داشت خوب بشه و به جبهه برگرده، این بخش رو شخصا به عنوان نماد جذابیت جنگ می‌دونم که نویسنده در پایان به طور استادانه اون رو نابود می‌کنه و به شما میگه هیچ اثری از این پدیده نباید توی زندگی باقی بمونه.
موضوع دیگه دیالوگ‌های بی‌احساس شخصیت‌های کتاب در واقع امضای همینگوی هست که توی تمام کتاب هاش می‌بینیم و فکر می‌کنم ممکنه بعضی‌ها از این نوع نگارش خوششون نیاد، که یک موضوع شخصیه.
در پایان به نظرم روایت جناب تقوی خوب بود به خصوص هنری و بونرو رینالدی و تقریبا همه‌ی شخصیت‌های مرد داستان، ولی شخصا صدای کاترین رو دوست نداشتم و بیشترین ضعف این روایت بود.
Yasna Ava
۱۴۰۰/۱۲/۳
از همینگوی انتظاری بیش از این داشتم واقعا حیرت کردم رمانی که مدتها دوست داشتم بخوانم چنین حکایتی را در دل دارد. از سادگی و بی پیرایگی متن که از ویژگی‌های قلم همینگوی است که بگذریم داستان تخت و یکنواخت بنظر می‌رسد و من فکر می‌کنم اگر راوی سوم شخص بود قصه هیجان بیشتری می‌یافت، با این حال خواننده تا و آخر کتاب را گوش می‌کند در انتها حیران و سرخورده می‌ماند! خواندن این کتاب را به کسی پیشنهاد نمی‌کنم، صدای راوی خوب بود. سپاس از شما.
reza araghi
۱۳۹۹/۴/۱۲
این اثر همینگوی کتابی نیست که بتونه همه مخاطب‌ها رو جذب خودش بکنه و در واقع مخاطب خاص خودش رو می‌طلبه.. با توجه به سابقه کاری همینگوی که روزنامه نگار بوده، شیوه نگارش این کتاب هم تقریبا روزنامه وار هست و با پیرمرد و دریا خیلی فاصله داره... این کتاب پوچی و سرخوردگی حاصل از جنگ رو به نمایش میزاره که زندگی افراد و به راحتی از بین میبره و در نهایت با پایانی غم انگیز قصه به اوج خودش میرسه و داستان ناکامی‌ها کامل میشه.
Amir.sam
۱۴۰۲/۲/۸
من خودم به شخصه کتاب رو دوست داشتم و در مدتی که بهش گوش میکردم، باهاش زندگی کردم. این کتاب دومین رمان بلند همینگوی هست که مشخصا نسبت به اولی (آفتاب همچنان میتابد) روان‌تر و به سبب اون فضا برای مخاطب قابل لمس تر شده. کتاب با اینکه ژانر عاشقانه داره اما اونقدرا هم سانسور نشده
کمی پایانش غمگین بود که همین مسئله رمان رو خاص و متفاوت میکنه. در کل من لذت بردم و از گروه تولید محتوا تشکر میکنم
فهیمه نصیری
۱۳۹۸/۱۰/۱۸
برام جالب بود کتابی از همینگوی گوش بدم. راجع به جنگ و عشق صحبت میکنه. روزمره‌ها رو کامل توضیح میده واسه همین به نظر میاد ریتم کندی داره. و خیلی هیجان انگیز نیست. واسه کسایی که زود میخوان داستان رو به نتیجه برسونن خسته کننده اس.
در کل کتاب خوبی بود و صدای گوینده هم عالی بود
امید رویان
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
با تمام احترام اصلا اون چیزی که لایق اینهمه تحسین باشه نبود
ینی ۱۰۰‌ها و هزاران شاهکار وجود داره که اصلا اندازه این کتاب دیده نشده ولی از هر نظر لایق تر هستن
کلا بهترین کتاب همینگوی فقط و فقط پیرمرد و دریاست
Monir Naghikhani
۱۳۹۹/۲/۷
همونطور که انتظارشو داشتم، شاهکار دیگریست از همینگوی، بسیار جذاب، روایتی از پوچ بودن جنگ، وشخصیتهای متفاوت، صدای گوینده هم خوب بود ولی نه جاهایی که بجای خانمها صحبت میکرد، سپاسگزار زحمات شما
امید میلانی فرد
۱۳۹۸/۷/۱۸
شاهکار بود. اولش یه مقدار جذابیتش کمه. جمله بندیها هم بریده بریده به نظر میرسه. به همینگوی ایمان داشته باشید و صبر کنید تا به اوج ببرتون.
محمد ابراهیم دانازاده
۱۴۰۱/۵/۲۸
جذاب وگیرا نیست بعضی از نوشته‌های نویسندگان در برهه‌های زمانی معنی میشن
من این اثر را از این نوع نوشته‌های همینگوی میدانم که در زمان من جز روایت حال گذشته نبود در باره راوی هم به دلم ننشست
فرهنگ ظریف بشارتی
۱۳۹۹/۳/۳۱
تمامی خصوصیات نوشته‌های همینگوی در این کتاب جمع شده از جمله بارز آرین آن‌ها ادبیات ضد جنگ و مشکلات آن و همچنین رسیدن به عشق و از دست دادن آن.
به تمامی دوستان توصیه میکنم.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۲/۲
کتاب هیجان زیادی نداشت اما جذابیت کافی برای تا انتها گوش کردن رو داره و پایان کتاب چندان خوب نبود و صدای راوی هم برای کتاب خوب بود وتوانسته خوب اجرا کند.
علیرضا کیانی
۱۴۰۰/۶/۵
برخلاف بزرگی نام نویسنده این کتاب واقعاً ارزش خواندن ندارد مخصوصا بخش‌های اول آن خیلی بی محتواست البته گوینده این کتاب نسبتاً خوب کتاب را خوانده
مریم حشمتی
۱۳۹۸/۸/۱
ریتم داستان خیلی خیلی کند بود و صدای امید تقوی هم بنظدم برای این کتاب مناسب نبود مخصوصا وقتی بجای کاترین صحبت میکرد.
سعیدرضا مدیحی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
اصلا شاهکار نیست، ترجمه خیلی ضعیف، گوینده سعی داشت این دو نقیصه رو جبران کنه، خودشم در صدای خانمها کارش جالب نبود
پریسا صمیمی
۱۳۹۸/۱۰/۶
از بهترین رمانهایی که می‌توان خواند و شنید. بی‌شک هرگز فراموش نخواهم کرد.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وداع با اسلحه

برای دریافت کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.