معرفی و دانلود کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

عکس جلد کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی نوشته‌ی محمد دریایی و اسماعیل گندمکار، به ورزش و مفاهیم مرتبط با آن می‌پردازد و می‌کوشد تأثیر آن بر سلامت فرد و جامعه را نشان دهد. این کتاب به موضوعاتی همچون ورزش کودکان و زنان می‌پردازد، از رابطه‌ی اخلاق، اسلام و اجتماع با ورزش می‌گوید و تأثیر تغذیه، مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها را در سلامتی توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

به هر نوع فعالیت یا بازی فیزیکی که هدفش حفظ و ارتقاء مهارت‌ها و توانایی‌های بدنی انسان باشد، ورزش گفته می‌شود. ورزش قدمتی بسیار طولانی دارد، به‌ طوری‌ که می‌توان نشانه‌های آن را در هزاران سال پیش یافت. شاید مهم‌ترین شاهد این مدعا، برگزاری بازی‌های المپیک در بیش از دوهزار سال پیش باشد. فعالیت‌های بدنی در ابتدا جنبه‌های مذهبی و حتی سیاسی داشتند و با آن‌ها آمیخته بودند، اما به‌مرور هویتی مستقل پیدا کردند. زمانی که انسان دریافت انجام این حرکات به او از جنبه‌های مختلفی کمک و روان و تنش را حفظ می‌کند، به ورزش نه به چشم مناسکی مذهبی یا امری سیاسی، که به‌عنوان فعالیتی انسانی نگاه کرد.

در دو قرن اخیر که زندگی به‌شدت صنعتی و ماشینی شده و سلامت انسان‌ها بیش از پیش به خطر افتاده، ورزش به موضوعی محوری تبدیل گشته و بارها و بارها از اهمیت آن سخن به میان آمده است. تحقیقات دهه‌های اخیر تأثیرات شگرف فعالیت‌های ورزشی را بر زندگی فردی و اجتماعی نشان داده و ثابت کرده می‌تواند تا حد زیادی به بهبود اخلاقیات و پیشرفت جامعه هم کمک کند. در ایران نیز ورزش عمری دراز دارد و از قرن‌ها پیش انجام می‌گرفته است.

هم در فرهنگ ایرانی و هم در دین اسلام بر ورزش تأکید زیادی شده و از مردم خواسته‌ شده آن را انجام دهند. کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی نوشته‌ی محمد دریایی و اسماعیل گندمکار به همین موضوع پرداخته و کوشیده این فعالیت را از منظر دینی و ایرانی بررسی نماید. این کتاب به مفاهیم مرتبط با ورزش می‌پردازد و تلاش می‌کند تأثیر آن را بر سلامت فرد و جامعه نشان دهد.

ورزش فواید زیادی برای انسان دارد؛ از بالا بردن توانایی و حفظ سلامتی تا تناسب‌اندام و شاد شدن و حتی پر کردن اوقات فراغت. به خاطر همین است که امروزه از والدین خواسته می‌شود کودکان را از سنین پایین به سمت ورزش سوق دهند. از این طریق، بچه‌ها هم جسم و روحیه‌ی بهتری پیدا می‌کنند و هم اوقات‌فراغت‌شان به بهترین شکل پر می‌شود. یافته‌ها نشان داده حرکات تمرینی و جسمانی برای زنان نیز بی‌نهایت اثربخش است و علاوه بر ارتقاء سلامت جسمی، بر روی روابط اجتماعی‌شان هم تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را در جامعه فعال نگه می‌دارد. ورزش با اخلاقیات هم در ارتباط است و سعی می‌کند آن را تقویت نماید.

با این تفاسیر، باید گفت این فعالیت‌ها در زندگی نقشی حیاتی و انکارناپذیر دارند. محمد دریایی و اسماعیل گندمکار در کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی تلاش کرده‌اند به‌ تمامی جنبه‌های ورزش بپردازند و آن‌ها را توضیح دهند. نویسندگان علاوه بر سویه‌های مذهبی، اخلاقی و اجتماعی ورزش، به موضوعاتی تخصصی همچون تغذیه، مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها هم پرداخته‌اند و تأثیر این موارد را بر سلامتی شرح داده‌اند.

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی را مؤسسه‌ی فرهنگی آرمان رشد چاپ کرده است.

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی به علاقه‌مندان به ورزش و جامعه‌شناسی و پژوهشگران این حوزه‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی می‌خوانیم

ورود ماشین به عرصه زندگی انسان موجب شد تا علاوه بر بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع ارزشمند طبیعت، که معلول افزایش قدرت او می‌باشد، آنچنان سرعتی به تلاش‌هایش ارزانی داشت که ره صدساله را کمتر از یک شب بپیماید. بر این اساس، آن پدیده‌ای که در «عصرماشین» بیش از هر چیز توجه انسان را به خود جلب می‌‌کند پدیده حیرت‌انگیز «سرعت» است و ما اگر این عصر را عصر سرعت و انفجار اطلاعات بنامیم گزاف نگفته‌ایم. پیآمدهای مثبت و منفی و حضور ماشین در شئون زندگی انسان فراوان است که درجای خود باید با دقت هر چه بیشتر توسط اندیشمندان فرهیخته، مورد نقد و بررسی قرار بگیرد، اما آنچه را که در این عرصه قابل اشاره است این که با حضور ماشین در زندگی انسان، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های سنگین و طاقت‌فرسای بشر که توسط بدن انجام می‌‌گرفت تقلیل پیدا کرد و در حقیقت این بار سنگین را بر عهده ماشین گذاشت و از طرفی هم، این تحول عظیم، رشد فرهنگ و توسعه دانش را به همراه داشت و به همان مقدار از فعالیت‌های بدنی انسان کاست، فعالیت‌های مغزی وی را افزایش داد و در نتیجه یکی از عوارض ماشین را باید بی‌تحرکی اعضای بدن انسان به شمار آورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ورزش
فصل دوم: ورزش در اسلام
فصل سوم: ورزشکار و اجتماع
فصل چهارم: اخلاق ورزشى
فصل پنجم: زن و ورزش
فصل ششم: ورزش کودکان
فصل هفتم: تغذیه در ورزش
فصل هشتم: اهمیت آب در ورزش
فصل نهم: آهن
فصل دهم: ویتامین‌ها و مواد معدنى
فصل یازدهم: پروتئین
فصل دوازدهم: تأثیر کربوهیدرات قبل از فعالیت‌هاى استقامتى طولانى
فصل سیزدهم: داروها و مواد محرک
فصل چهاردهم: داروها و گیاهان دارویى
فصل پانزدهم: خواب و اهمیت آن در ورزش
فصل شانزدهم: تأثیر تغذیه و ورزش در بلند شدن قد کودکان و نوجوانان
آیات و روایات در خصوص مسایل ورزش
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-7633-12-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

برای دریافت کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.