معرفی و دانلود کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد

عکس جلد کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد

کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد اثر بری شوارتز، درباره انتخاب‌هایی است که مردم در اکثر جنبه‌های زندگی با آن‌ها دست به گریبان هستند مثل شغل، روابط دوستی، روابط جنسی، خانواده‌داری و ملاحظات مذهبی.

انتخاب ما را قادر می‌سازد که مقاصد خود را کنترل کرده و ما را به سمت آنچه دقیقا از یک وضعیت خاص انتظار داریم، رهنمون می‌سازد. انتخاب برای استقلال ضروری است و استقلال نیز برای رفاه بنیادین است. افراد سالم می‌خواهند و نیاز دارند که زندگی خود را رهبری کنند. البته این آزادی انتخاب، گاهی هزینه‌ها و پیامدهایی ناگوار دارد و حتی شاید موجب تصمیم‌های نادرست شود.

هیچ‌کس منکر این قضیه نیست که انتخاب موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود. انتخاب ما را قادر می‌سازد که مقاصد خود را کنترل کرده و ما را به سمت آنچه دقیقا از یک وضعیت خاص انتظار داریم، رهنمون می‌سازد. انتخاب برای استقلال ضروری است و استقلال نیز برای رفاه بنیادین است. افراد سالم می‌خواهند و نیاز دارند که زندگی خود را رهبری کنند.

بری شوارتز (Barry Schwartz) در کتاب پارادوکس انتخاب (The paradox of choice‬‬) آورده است: من اعتقاد دارم که بیشترین آزادی ما از طریق یادگیری نحوه انتخاب خوب درباره مسائل مهم به دست می‌آید و همین‌طور خالی کردن شانه‌های خود از بار نگرانی‌های بیش از حد درباره مسائلی که ارزشی ندارند.

در دنیای امروز افسردگی در این نسل بیداد می‌کند و عامل این افسردگی و همین طور خودکشی این است که مردم تجربیات ناامید کننده‌ای دارند چرا که استاندارهایشان بالا رفته و وقتی می‌خواهند این تجربیات را برای خودشان تحلیل کنند، فکر می‌کنند مقصر خودشان هستند و نتیجه این می‌شود که عملکردتان به طور عینی در مجموع بهتر است و حالتان بدتر!

داشتن انتخاب بیش‌ از حد دارای هزینه است. شما به لحاظ فرهنگی، شیفته آزادی هستید و نیز شیفته خودرایی و تنوع بوده و تمایلی به نادیده گرفتن هیچ‌کدام از گزینه‌های خود ندارید؛ اما گرفتن سرسختانه تمامی انتخاب‌های موجود در برابر ما موجب تصمیم‌های بد، اضطراب، استرس و عدم رضایت و حتی افسردگی بالینی خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا با تعهد بر آزادی و استقلال تاسیس شده است و آزادی انتخاب جزو ارزش‌های اصلی آن است. با این حال هدف این کتاب این است که بگوید شما با برابر گرفتن آزادی با انتخاب به‌ صورت بسیار مستقیم لطفی در حق خود نمی‌کنید؛ چرا که الزاما با افزایش تعداد گزینه‌های موجود کمکی به افزایش آزادی نکرده‌اید.

برخی نظرات درباره کتاب پارادوکس انتخاب:

- پارادوکس انتخاب خالص و مفید است. تحقیقات آن استوار و منطق آن عالی است. (نیویورک آبزرور)
- شوارتز انگشت خود را به وضوح بر ویژگی عاطفی ملت گذاشته است. (کریستین سنچری)
- مطالعه‌ای با بصیرت که با موفقیت درباره عنوانش بحث می‌کند. (فیلادلفیا میکویرر)
- شوارتز حرف‌های بابصیرت بسیاری درباره زندگی روزمره و فطرت آن دارد. (بوک لینت)
- در این کتاب انقلابی و خوش‌منطق، بری شوارتز نشان می‌دهد که انتخاب بسیار زیادی در جهان مدرن وجود دارد. این تعداد بیهوده باعث می‌شود مصرف کننده ناتوان و ناراضی شود. پارادوکس انتخاب کتابی است که هر فرد اندیشمند باید آن را بخواند. (مارتین ای پی گیلمان، نویسنده کتاب خوش‌بینی آموخته شده و شادی معتبر)

در بخشی از کتاب پارادوکس انتخاب می‌خوانیم:

بیش از دو قرن پیش، آدام اسمیت مشاهده کرد که آزادی فردی در انتخاب موجب تضمین حداکثری تولید کارآمد و توزیع کالاهای اجتماعی می‌شود. یک بازار رقابتی که توسط دولت محدود نشده و مملو از کارآفرینانی است که مشتاق توجه دقیق به نیازها و علایق مشتریان هستند، به‌طور مطلوبی برابر مشتریان پاسخگو خواهد بود.

تولیدکنندگان کالا و فراهم آورندگان خدمات، گوش‌به‌زنگ، انعطاف‌پذیر و رهاشده از قوانین و قیدوبندها، آنچه مشتریان می‌خواهند را به‌طور دقیق در اختیار آن‌ها قرار خواهند داد.

انتخاب به همان میزان که دارای ارزش ابزاری است، دارای ارزش دیگری است که شاید مهم‌تر هم باشد. آزادی در انتخاب دارای ارزشی است که شاید بتوان آن را «ارزش ابرازی» نام نهاد. انتخاب آن چیزی است که ما را قادر می‌سازد به جهان بگوییم که چه کسی هستیم و به چه چیزی اهمیت می‌دهیم.

این توصیف به همان اندازه نحوه پوشش ما بدیهی و سطحی است. لباس‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم بیانی عمدی از ذائقه هستند و باهدف ارسال پیام‌هایی چون «من یک آدم جدی هستم»، «من یک آدم احساسی هستم»، «من ثروتمند هستم» یا «من این را می‌پوشم چون می‌خواهم بپوشم و نظر شما برای من مهم نیست» برگزیده می‌شوند. شما برای ابراز وجود به تعدادی مکفی از انتخاب‌ها نیاز دارید.

این مسئله در سایر جنبه‌های زندگی‌تان نیز به‌عنوان انتخاب‌کننده صدق می‌کند. غذایی که می‌خوریم، خودرویی که می‌رانیم، خانه‌هایی که در آن‌ها زندگی می‌کنیم، موسیقی که گوش می‌دهیم، کتاب‌هایی که می‌خوانیم، تفریحات ما، مشارکت ما در امور خیریه، تظاهراتی که در آن‌ها شرکت می‌کنیم، همه و همه این انتخاب‌ها یک کارکرد بیانی دارند و اهمیت عملی آن‌ها مهم نیست.

فهرست مطالب کتاب

سپاس‌گزاری
پیش‌گفتار: پارادوکس انتخاب: نقشه راه
بخش اول: چه زمانی انتخاب می‌کنیم؟
فصل اول: بزن بریم خرید
فصل دوم: انتخاب‌های جدید
بخش دوم: چگونه انتخاب می‌کنیم؟
فصل سوم: تصمیم‌گیری و انتخاب
فصل چهارم: زمانی که فقط «بهترین» کارساز خواهد شد
بخش سوم: چرا رنج می‌کشیم؟
فصل پنجم: انتخاب و شادی
فصل ششم: فرصت‌های ازدست‌رفته
فصل هفتم: «اگر فقط... » : مشکل افسوس
فصل هشتم: چرا تصمیم‌ها ناامیدکننده هستند: مشکل تطابق
فصل نهم: چرا هر چیزی از مقایسه رنج می‌برد
فصل دهم: تقصیر کدام است؟ انتخاب، ناامیدی و افسردگی
بخش چهارم: چه‌کاری می‌توانیم بکنیم؟
فصل یازدهم: با انتخاب چه کنیم؟
درباره نویسنده
تحسین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد
نویسنده
مترجممهدی ملک پور
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-497-012-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد

فرنوش مقدم
۱۳۹۸/۴/۱۷
این کتاب را به جای خواندن تمام کتاب‌های افسردگی پیشنهاد می‌کنم. کتاب بسیار کاربردی برای خصوصا کمالگراها هست. تنها نقطه ضعف کتاب متاسفانه ترجمه‌اش است که فهم آن را دشوار می‌کنه.
سبک نوشتار کتاب به جای راهکار دادن خواننده را متقاعد می‌کند که چگونه باشد و رفتار کند.
پارادوکس انتخاب راجع به جهان به و
امروزی عنوان جهانی بدون محدودیت صحبت می‌کند بیان می‌کند علارقم آزادی‌ای که ظاهرا برای ما خوش آیند است چقدر این خودمختاری و حق انتخاب‌های متعدد می‌تواند برای ما مضر باشد. مهمترین پیام نویسنده بیشینه ساز نبودن است. بیشینه سازها کسانی هستند که دنبال بهترین هستند. او می‌گوید برای انتخاب باید استانداردهای را در نظر گرفت و به حد کافی خوب بسنده کرد.
در هر فصل یکی از عواقب نامحدود بودن انتخاب‌ها را شرح میده. در فصل آخر راهکار می‌ده. با توضیحات بنده اگر خواندن این ۳۰۰ صفحه برایتان دشوار است می‌توانید به همان فصل آخر بسنده کنید.
مینا طلابیگی
۱۳۹۹/۴/۱۵
خواندن کتاب برای انسان این قرن به شدت توصیه می‌شود، هرچند که ترجمه آن چندان خوب نیست. در این کتاب به اینجا می‌رسیم که ما با وجود آزادی بیشتر و حق انتخاب گسترده تر اما کم رمق تر از گذشته زندگی می‌کنیم. با وجود گسترش حیطه آزادی و انتخاب اما بشر همچنان ناخشنود است. لذت آدم‌ها در پول و رفاه نیست بلکه در ایجاد روابط اجتماعی با کیفیت با دیگران است.
ژیلا سلیمی
۱۴۰۱/۵/۱۲
بحث آزادی و انتخاب از اون بحثهایی است که باید پیگیرش بود. انسان به واسطه‌ی حق انتخابش امسان‌است و این انتخاب همراه با اضطراب است. تضاد و تعارض همیشگی درون انسانی
کریم بابااصفهانی
۱۴۰۲/۲/۱۳
کتاب بسیار عالی و چراغ راه برای جلوگیری از کمال گرای و هدایت صحیح از خواسته‌های فردی و تعامل گرایانه با محیط اجتماعی در تمامیه حوزه ها
الف فکوری
۱۳۹۹/۶/۲۱
این کتاب در افزایش آگاهی درونی و درنتیجه بهبود عملکرد فرد بسیار کمک کننده است.
لیلی محسنی
۱۳۹۸/۵/۱۵
با مطالعه این کتاب علت بسیاری از سرگردانی‌های خود را می‌فهمید
مریم رفیعی
۱۴۰۰/۶/۱۲
کتاب بسیار کاربردی هست و افرادی که تردید دارن در انتخاب واقعا توصیه میکنم
وحید
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتابی مفید با تلفیقی از اقتصاد و روانشناسی
Ehsan Nouri
۱۴۰۰/۸/۲۵
جالب و تأمل برانگیز بود. خوندنش رو توصیه می‌کنم
فاطمه گرجی
۱۴۰۰/۷/۱۲
جالب و آگاهی دهنده در مورد نحوه انتخاب و زندگی
رسول حمیدی
۱۳۹۹/۵/۳۱
کتابی بسیار عالی و خوش بیان مناسب امروز
رضا رضوی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
فلسفتون رو ارتقا میده
اسدالله پناهی
۱۳۹۹/۳/۲۵
بسیار عالی و کاربردی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد

برای دریافت کتاب پارادوکس انتخاب: آنگاه که آزادی انتخاب، اضطراب می‌آورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.