معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است

عکس جلد کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است

کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است نوشته ماتیو لیچت، درباره‌ی دختری به نام جودی است که پدرش یک رفتگر است و بچه‌ها در مدرسه مسخره‌اش می‌کنند.

او از شغل پدرش خجالت می‌کشد ولی یک‌ روز پدرش او را با خود به محل کارش می‌برد و اهمیت این کار را برایش توضیح می‌دهد، پس از آن جودی دیگر نه تنها از شغل پدرش خجالت نمی‌کشد بلکه وقتی از او می‌پرسند می‌خواهی در آینده چه کاره شوی می‌گوید می‌خواهم‌ رفتگر شوم.

در قسمتی از کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است (Jodie's Daddy is a Garbageman) می‌شنویم:

وقتی کسی پشت سرِ آدم می‌خندد نمی‌شود بیخیال بود. جودی در واقع چیزی نشنیده بود، شاید پچ پچی، اما وقتی برگشت، دخترها در ردیف پشتی کلاس به او نگاه‌ می‌کردند، آن‌ها دستپاچه شدند و سعی کردند نیشخندها و هرهر خندیدن شان را پنهان‌ کنند. او برگشت و به معلمش نگاه کرد. آقای سوالس داشت در مورد کارهای روزانه مردم صحبت می‌کرد. او همچنین می‌خواست بفهمد دانش آموزانش وقتی بزرگ شدند دوست داشتند چکاره باشند. او اول بیلی میتزر را صدا کرد. «پدر من در بانک کار می‌کنه» بیلی میتزر گفت. «گمان می‌کنم منم می‌خوام توی بانک کارکنم. پول زیادی توی بانک هست.»
«پدر و مادر من مغازه خواربارفروشی دارن» امی دیسالو گفت. «بابا پشت پیشخوانه و مامان حساب و کتابو نگه می‌داره. اما من می‌خوام که خلبان باشم.»
جودی وقتی آقای سوالس از آن‌ها این سوال‌ها را پرسید خوشش آمد. آقای سوالس می‌خواست از جودی بپرسد که صدای خنده دخترها در ردیف پشتی به هوا رفت.
شرلی دنس فریاد کرد، «پدر جودی آشغالی است! پیف، پیف، پیف!»
همه در کلاس با صدای بلند خندیدند. همه، بجز جودی. احساس کرد که صورتش سرخ شد. او به اطراف کلاس نگاه کرد. هرکسی می‌خندید. حتی بعضی از بچه‌ها بینی‌شان را گرفته بودند.
جودی به آقای سوالس نگاه کرد. او عصبانی بود. او که هیچگاه صدایش را بالانبرده‌بود، اما آنوقت صدایش را بالابرد.
«ساکت! من می‌خوام که همین الان هرکسی ساکت بشه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

21 دقیقه
پدر جودی آشغالی است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پدر جودی آشغالی است
نویسنده
مترجمرمضان یاحقی
راویسمانه غدیری
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۴
داستان پدر جودی آشغالی است داستانی زیبا،جالب و آموزنده نوشته ی ماتیو لیچت است. همکلاسی های جودی او را بخاطر شغل پدرش مسخره میکنند و جودی خجالت میکشد و ناراحت میشود ولی معلم که مرد فهمیده ای هست آنها را سرزنش میکند و توضیح میدهد که شغل پدر جودی یکی از مفید ترین مشاغل جامعه است زیرا اگر آشغال ها از و سطح شهر جمع نشود بوی بد شهر را بر میدارد هیچکس نمیتواند در شهر زندگی کند و پدر جودی هم یکشنبه جودی را با خود به سر کارش می برد تا از نزدیک ببیند که او و همکارش چگونه آشغال های بدبو را از سطح شهر جمع میکنند و با کامیون مخصوص حمل آشغال به بیرون شهر میبرند.جودی هم تصمیم میگیرد در آینده شغل آشغالی را برای خود انتخاب کند و دیگر از شغل پدرش خجالت نمیکشد. تهیه ی چنین داستانهای آموزنده برای کوکان و نوجوان خیلی خوب است و در مسیر زندگی میتواند برای آنها راه گشا باشد.کتابراه ممنونیم بخاطر تهیه ی این داستان زیبا و آموزنده
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱/۲۴
داستانی کوتاه ولی پر از مفهوم. شاید بشه گفت برای دوران دبستان خیلی مناسب تره این کتاب ولی به نظر من عمق مطالبش برای بزرگسالان هم کاربردی و میشه از این دید هم نگاهی بهش کرد. داستان در مورد شخصیه که پدرش زباله جمع کن هستش و خجالت می‌کشه از شغل پدرش!! یادم میاد دوران ما دهه ۶۰ یه جورایی مثل الان شاید شغل پدر عجیب باعث غرور و برعکس باعث سرافکندگی دوستانم بود. یه زمانی سر کلاس درس بلند می‌کردند و از شغل پدرمون سوال می‌پرسیدند، بچه بودیم ولی کاملا می‌تونستم خجالت کشیدن برخی از دوستامو ببینمو حس کنم... واقعا‌ای کاش این چنین داستان‌هایی از همون دوران ابتدایی بین بچه هامون بیان بشه و بتونیم فرهنگ سازی بهتری انجام بدیم که حتی زباله جمع کن، حتی سرایدارها و مشاغلی از این قبیل هم شغل شرافندانه‌ای هست و نبودنشون به خیلی قسمتها ضربه وارد می‌کنه تو جامعه. داستانی پر از مفهوم که خیلی خوب ترجمه شده و خوانش عالی هست. من دوست داشتم چون به دلم نشست. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
النا رضاییان
۱۴۰۳/۱/۵
این داستان آموزنده درباره‌ی دانش آموزی به نام جودی است. شغل پدر او زباله جمع کن است و به همین دلیل دانش آموزان او و پدرش را مسخره می‌کنند. معلم کلاس به دانش آموزان می‌گوید که نباید جودی و پدرش را مسخره کنند. زیرا اگر شغل پدر جودی نبود و او زباله‌ها را از شهر جمع نمی‌کرد، شهر کثیف می‌ماند. روزی پدر جودی او را با خود می‌برد و به او نشان می‌دهد که چگونه کارش را انجام می‌دهد. او با دیدن کار پدرش تصمیم می‌گیرد خودش هم در آینده این شغل را انتخاب کند. این داستان بسیار آموزنده و مفید است. به نظر من، این داستان هیچ محدودیت سنی‌ای ندارد و همه در هر سنی باید آن را گوش دهند تا دیگر این شغل را مسخره نکنند و از این افراد قدردانی کنند. با تشکر از نویسنده و برنامه‌ی خوب کتابراه.
ترانه لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۴
خیلی این کتاب آموزنده رو دوست داشتم، من کتاب رو با بچه‌ها گوش دادم به بچه‌ها یاد میده شغل هر کسی مفید هست و نباید همدیگر رو مسخره کنیم و تمامی مشاغل مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر معنا پیدا میکنند و اگر یکی از این شغلها نباشه ما دچار مشکل میشیم بچه‌ها خیلی خوشش اومد چند بار پشت سر هم گوش کردن، این ماجرای کتاب هم همونطور که از عنوان کتاب مشخص هست در رابطه با بها دادن به تمام شغلها از جمله شغل این عزیزان هست و طبیعتا باید برای بچه‌ها بزاریم گوش کنند تا نگاهشون به شغلها با جبهه گیری همراه نباشه (هرچند که در واقعیت متفاوت هست)، حتما این کتاب صوتی رو برای کودکانتون پخش کنید، ممنون از کتابراه.
kam tab
۱۴۰۰/۱/۱۶
اگه بیشتر وارد داستان بشیم نامشونو بد نبینیم حمایت کنیم مزدشون به موقع و مقدار کافی باشه قطعا از اینی که هست بهتر میشه
داستان داره همین حرفو میزنه
و کسانی که بیخیال از ماشین، پیاده و حتا توی خونه از پنجره خونه آشغال میریزن خودشون باید برش دارن و داخل سطل بندازن حرف تکراری ولی مهمه زمانی همچین رو
آدمایی میبینم صدامو روش بلند میکنم تو پارک صحرا خیابون همه جا آشغال میبینم سیگار آدم‌هایی که رعایت نمیکنن
ناامید از مردم کشورم
Mm
۱۴۰۱/۶/۱
خیلی قشنگ بود اموزنده حتما همه واسه بچه‌ها بخوانند،،،
در اصل معرفی شغل رفتگران زحمت کش بود هر شغلی محترم اصن مهم نیست چه کاره‌ای مهم اینکه هرکاری رو به نحو احسنت انجام بدید،،، کارگر بقال نانوا و رفتگر و...
مشکل اینکه تو کشور ما فقط دکتر و مهندس ادم هستند یا کسایی که درامد زیاد دارن پول جای ارزش
گرفته متاسفانه 😕😕😕
جمله طلایی توش داشت،،، همه زباله تولید میکنند اما رفتگران زحمت کش زباله هارو جمع میکنند کارشون خیلی هم پاکیزه است🤩🤩🤩
هر یک اشغال که میریزید یک نفر خم میشه کمرش بیندیشید لطفا 😬😬😬😬😠
Hadis.Qazi
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
نوع نگارش متناسب با کودکان بود و اگر در قسمت توضیحات به این نکته اشاره میشد بهتر بود..
هدف اصلی کتاب با محوریت بیان اهمیت شغل شریف رفتگری و سختی‌های ذاتی این شغل و حذف دیدگاه‌های منفی جامعه درباره این شغل و مثبت اندیشی خصوصا برای درک کودکان در قالب داستان به درستی بیان شده بود ولی میتوانست بهتر و
هم باشد اما متاسفانه با تمام نکات مثبت؛ نقص‌هایی در ترجمه نوشته و خوانش دیده میشد. همچنین اجرای تمام شخصیت‌ها توسط یک نفر از جذابیت ماجرا کاسته بود.
Masoud Hoseyni
۱۳۹۹/۶/۲۹
باسلام. داستان خیلی خوبی بودوای کاش این کتاب رودردوره پیش دبستانی یااول ابتدایی برای بچه‌ها بخونن تاازهمون کودکی یادبگیرن که شغلی رومسخره نکنن... پدرمن بنا ساختمون بودویادمه سال۶۷اول ابتدایی وقتی معلم شغل پدرها رومیپرسیدبعضی‌ها میخندیدن وهمیشه بااین که شغل پدرها رومیپرسیدن مشکل داشتم وخیلی‌ها مثه من بودن....
Mehrdad Hamzeh
۱۳۹۸/۱/۱۶
کاش پدر مادر‌های ما هم انقدر ذهنشون باز بود تا ما هم الان قدر هر چیزی رو به اندازه خودش میدونستیم تا همه چیز اینجوری نبود، اول از همه هم خودمون ولی افسوس که این چیزا فقط تو قصه هاست و واقعیت جور دیگه ایه. واقعیت زندگی بچه‌های ما شباهت زیادی به فیلم کفر ناحوم اثر نادین لبکی داره. از علاقه مندان به فیلم درخواست میکنم این فیلم رو ببینن. خیلی قوی و استواره!
Mozhgan
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب آموزنده‌ای حتی برای بزرگسالان است. انسانی که باعث پاکسازی زمین و طبیعت و محیط زیست آدمها میشودرا ستایش کرد و قدردان باشیم. به فرزندانمان باید آموزش بدهیم انسانها را از روی انسانیت رفتار و کردار قضاوت کنند و سطحی نگر و بی ادب و فرهنگ نباشند تا همنوع خود رابا رفتار نادرست آزار بدهند. من دست تمام ماموران مسئول زباله را میبوسم و تشکر فراوان میکنم از اینکه محیطی پاکیزه را برای ما فراهم میکنند بدون چشمداشتی.
آوا رحمانی فرد
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
من عاشق کتاب هستم این یکی از داستان‌های خوب من است👏👏👏👏👏👏
عفت امانی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب خوب و آموزنده‌ای بود من کتاب رو با بچه‌ها گوش دادم به بچه‌ها یاد میده شغل هر کسی مفید هست و نباید همدیگر رو مسخره کنیم و تمامی مشاغل مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر معنا پیدا میکنند و اگر یکی از این شغلها نباشه ما دچار مشکل میشیم بچه‌ها خیلی خوشش اومد چند بار پشت سر هم گوش کردن
📚 احسان نظری 📚
۱۴۰۱/۹/۱۸
کتاب خوبی بود من و پسرم دوست داشتیم ولی‌ی کم‌ای کاش گوینده قویتر بود. ولی قشنگ میگفت پیف پیف پیف. اموزنده بود واقعا. امیدوارم روزی بیاد که حقوق این قشر جامعه زیاد تر بود. درایران پول احترام میاره. اگه که رفتگر حقوقش زیاد بود دیگه فرزندش خجالت نمیکشید از شغل پدر.....
ژینو شامحمدی
۱۴۰۱/۹/۱۸
قشنگ بود مخصوصا آخرش که گفت همه آشغال درست میکنند اما پدرم همه زباله‌ها رو از بین میبره... دیده‌ی کودکانه و شیوه روانی متن باعث میشه واس همه سنین خوب باشه... با بعضی‌ها مخالفم که فکر می‌کنند واس سن کمی داشته باشیم تا این‌کتاب رو گوش بدیم... بعضی چیز‌ها رو بچه‌ها بهتر از بزرگ تر‌ها میدونن...:)
ماهان مصلائی
۱۴۰۱/۵/۱۰
عالی و آموزنده
خیلی خوب یاد میده که نباید انسان هارو بخاطر شغل مقایسه کرد
بعضی‌ها بنا هستند که کار خیلی مهمی رو انجام میدن. تمام این خونه‌ها مغازه‌ها و در کل مسکن‌هایی که ما داریم تو شهر و کشور میبینیم تمام اینها به دست بنا‌های زحمت کش و مهربان هستند اونهایی که با جان و دل کار میکنند.
🙏🙏🙏🙏
مشاهده همه نظرات 265

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است

برای دریافت کتاب صوتی پدر جودی آشغالی است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.