معرفی و دانلود کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر

عکس جلد کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر
قیمت:
۴۲۰۰۰ 21000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر

کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر، دربردارنده‌ی راهکارهای مفید‌ی‌ست که ثروتمندان به واسطه آن‌ها به ثروت و موفقیت رسیده‌اند.

ایده‌های رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) و شارون لیچر (Sharon L Lechter) که در کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad) آمده است، از نظر بسیاری از پدر و مادرها عجیب و بدون کارایی است. بیشتر والدین برای پایبند کردن بچه‌ها در مدرسه مشکل دارند. اگر فرزندان‌تان را تشویق کنید که کارمند خوبی باشند آن وقت آن‌ها را وادار کرده‌اید که بیشتر از آنچه سهم‌شان است مالیات به دولت بدهند و در عوض هم انتظار مقرری بازنشستگی ناچیزی را بکشند یا اصلاً منتظر مقرری گرفتن هم نمانند. درست است که مالیات قسمت اعظم هزینه‌های اشخاص را تشکیل می‌دهد. در واقع بیشتر خانواده‌ها از ماه ژانویه تا اواسط ماه می را برای دولت کار می‌کنند تا بلکه بتوانند مالیات‌هایشان را پرداخت کنند. ما الان به ایده‌های تازه نیازمندیم و این کتاب همان نوع ایده‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

رابرت عقیده دارد که اشخاص ثروتمند آموزش‌های خاص و ویژه‌ای به فرزندان‌شان می‌دهند. شاید ایده‌هایی که در کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول آورده شده‌اند از آن نوع چیزهایی نباشند که شما دل‌تان بخواهد با فرزندان‌تان در موردشان گفتگو کنید. ما باید دانش و معلومات تازه‌تری را به فرزندانمان بیاموزیم. ما به ایده‌های جدید و آموزش‌های متفاوتی نیازمندیم. شاید ایده‌ی بدی نباشد که به فرزندانمان بگوییم که همزمان با کارمند نمونه بودن سعی کنند تا صاحب شرکت سرمایه‌گذاری شخصی‌شان هم باشند.

اگر کارمند، باغبان، کفاش و یا حتی بیکار هستید باز هم می‌توانید به خودتان یاد بدهید و به آن‌هایی که دوستشان دارد آموزش بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند مستقل شوند و از خودشان محافظت کنند. یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می‌توانیم مشکلات مالی‌مان را رفع کنیم.

در جامعه‌ی امروزی با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی زیادی روبه‌رو هستیم که بسیار گسترده هستند و حتی گسترده‌تر از تمام تغییراتی هستند که تاکنون با آن‌ها روبه‌رو شده‌ایم. هیچ فردی جام جهان‌نما ندارد اما از یک چیز می‌توان مطمئن بود و آن هم اینکه تغییرات در راه هستند که ما در ذهن‌مان هم نمی‌گنجد. چه فردی می‌داند در آینده با چه چیزهایی روبه‌رو خواهیم شد؟ اما هر اتفاقی هم که رخ بدهد ما دو انتخاب اساسی پیش رویمان داریم یا آنکه محتاطانه رفتار کنیم یا اینکه هوشمندانه جلو برویم و آن کار را با آماده‌سازی خودمان و کسب آموزش‌های لازم و بکارگیری نبوغ مالی خود و فرزندانمان انجام دهیم.

از نظر رابرت کیوساکی علت مشکلات اغلب مردم این است که سال‌ها عمر خود را در مدرسه درس خوانده‌اند، اما هیچ چیز درباره‌ی پول و منابع مالی آموزش ندیده‌اند. وی می‌گوید: که مردم می‌آموزند تا برای پول کار کنند، اما هرگز نمی‌آموزند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

رابرت کیوساکی اقتصاددان برجسته و صاحب تئوری‌های نوآورانه‌ و درخشان اقتصادی در دنیاست. نخستین و معروف‌ترین کتاب وی پدر پولدار پدر فقیر است که به نظرهای این دو پدر و دوران بچگی‌اش می‌پردازد اما او در ادامه سری کتاب‌هایش به طور تخصصی به بیان نظرهای پدر پولدار و ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه و ملموس برای رسیدن به پول می‌پردازد. او علاوه بر نویسندگی یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا و فعال در حوزه سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات است.

در بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر می‌شنویم:

یادم هست که در مدرسه داستان رابین هود و دوستانش را برای ما تعریف می‌کردند. معلم من فکر می‌کرد داستان مزبور داستانی شگفت‌انگیز در مورد قهرمانی رومانتیک شبیه کوین کاستنر است که از پولدارها پول می‌دزدید و به فقرا می‌بخشید. پدر پولدار رابین هود را قهرمان نمی‌دانست بلکه او را یک حقه‌باز توصیف می‌کرد. شاید خیلی وقت است که رابین هود به خاطرها سپرده شده است اما پیروان او هنوز هم در جامعه وجود دارند. خیلی وقت‌ها می‌شنوم که افراد می‌گویند چرا هزینه‌ی فلان چیز را پولدارها نباید بدهند یا پولدارها باید مالیات بیشتری بدهند و پولشان را به فقرا ببخشند.

همین ایده‌ی رابین هودی یا گرفتن از اغنیا و بخشیدن به فقرا است که عامل بیشترین درد و محنت فقرا و طبقه‌ی متوسط بوده است. دلیل اینکه طبقه‌ی متوسط بیشتر از دیگران مشمول مالیات می‌شود به خاطر طرز فکر رابین‌هودی است. واقعیت این است که پولدرها مالیاتی نمی‌دهند بلکه طبقه‌ی متوسط است که جور فقرا را می‌کشد. مخصوصاً‌ آن دسته که جزو اقشار متوسط درس خوانده‌اند و درآمدشان بالاست.

مجدداً برای اینکه کاملاً متوجه نحوه‌ی رخداد امور شویم بایستی به گذشته برگردیم و نظری به تاریخچه‌ی مالیات بیندازیم. گرچه پدر بسیار تحصیلکرده‌ی من در زمینه‌ی تاریخچه آموزش استاد بود پدر پولدارم خودش را متخصص تاریخچه‌ی مالیات‌ها می‌دانست. پدر پولدار برای من و مایک توضیح داد که در اصل در ایالات متحده و انگلستان چیزی به نام مالیات وجود نداشته است. گاهگاهی برای تامین هزینه‌های جنگ از مردم مالیات‌های موقتی گرفته می‌شد. در این مواقع پادشاه یا رئیس‌جمهور حرف مالیات را وسط می‌کشید و از مردم می‌خواست تا در این امر شرکت کنند. از سال 1799 تا 1816 در بریتانیا مالیات به منظور تجهیز ارتش برای نبرد در مقابل ناپلئون وضع شد و در ایالات متحده بین سال‌های 1861 تا 1865 مالیات را برای تامین هزینه‌های جنگ داخلی وضع کرده بودند.

در سال 1885 انگلستان مالیات بر درآمد را به صورت قانونی دائمی برای شهروندانش درآورد. در سال 1913 در ایالات متحده همزمان با تصویب و ابلاغ اصلاحیۀ شانزدهم قانون اساسی دائمی شد. حتی زمانی پیش آمد که آمریکایی‌ها ضد پرداخت مالیات اعتراض کردند دلیل این امر هم مالیات گزافی بود که روی چای وضع شده بود و منجر به شکل گیری حزب معروف تی پارتی در بوستون‌هاربر شد و این مسئله خودش بعدها منجر به شعله‌ور شدن آتش جنگ انقلابی شد. تقریباً در هر دو کشور 50 سال طول کشید تا مردم بپذیرند که برای درآمدشان مالیات بدهند. آنچه که در این میان از قلم افتاده است این است که هر دوی این مالیات‌ها در ابتدا فقط برای ثروتمندان جوامع وضع شده بودند. پدر پولدارم از من و مایک می‌خواست که این نکته را درک کنیم. وی برای ما توضیح داد که ایده‌ی دریافت مالیات اینگونه در میان عموم مطرح و پذیرفته شد که به فقرا و طبقۀ متوسط گفتند مالیات فقط برای تنبیه و جریمه‌ی ثروتمندان وضع شده است. مردم هم فقط به این دلیل به قانون مزبور رای مثبت دادند و اخذ مالیات قانونی شد. گرچه هدف این قانون مجازات ثروتمندان بود اما در واقع کسانی را هدف قرار داد که به آن رای داده بودند یعنی فقرا و طبقه‌ی متوسط جامعه را.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
پیشگفتار
19 دقیقه
مقدمه - فصل 1: پدر پولدار، پدر فقیر به روایت رابرت کیوساکی
91 دقیقه
فصل 2: درس اول: پولدار‌ها برای پول کار نمی‌کنند
57 دقیقه
فصل 3: درس دوم: چرا به تدریس در امور مالی می‌پردازیم؟
23 دقیقه
فصل 4: درس سوم: برای شغل خودتان اهمیت قائل شوید
34 دقیقه
فصل 5: درس چهارم: تاریخچه‌ی مالیات و قدرت شرکت‌ها
63 دقیقه
فصل 6: درس پنجم: پول‌دار‌ها پول می‌سازند
40 دقیقه
فصل 7: درس ششم: کار کنید تا یاد‌ بگیرید، برای پول کار نکنید
51 دقیقه
فصل 8: غلبه بر موانع پیروزی
67 دقیقه
فصل 9: شروع کار
16 دقیقه
فصل 10: باز هم بیشتر می‌خواهید بدانید؟ این کارها را انجام دهید
12 دقیقه
فصل 11 : چطور با 7000 دلار هزینه‌ی تحصیل فرزندتان را بپردازید؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر
نویسنده،
مترجمهنگامه خدابنده
راویمحسن زرآبادی پور، معصومه عزیز محمدی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۲۰۰۰ 21000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر

مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتابی که وقتی چاپ شد پر سر و صدا و همه گیر شد.
کتابی خوبی ست برای یکبار خواندن نکاتی دارد که به درستی به آن اشاره می‌کند اما کتاب‌های بهتری نیز وجود دارد که در صورت کمبود وقت میتوان سراغ آن‌ها رفت ولی اگر فرصت دارید یکبار خواندن آن خالی از لطف نیست و بطور کلی من با کیوساکی ارتباط چندانی برقرار و
نمی‌کنم از زمانی که فهمیدم دوست دونالد ترامپ است بیشتر گارد گرفتم
امیدوارم شما لذت برده و نکات آن بهره بجوید.
محمدرضا قیصری
۱۳۹۸/۸/۳۰
رابت: زمان را غنیمت بشمار و یکی از سرمایه‌های شماست. با کتاب هاصوتی کتاب راه شما وقتتون بیشتر استفاده میکنید که یکی از ابزارهای افراد موفق سرمایه دار استفاده از کتاب‌های صوتی است که نویسنده کتاب (رابرت کیوساکی) اشاره داشت با مطالعه این کتاب راه روشنی پیش روی شما خواهد داشت موفق وپیروز باشید
Mohammad Tabibi
۱۴۰۰/۶/۲۶
گوینده چند جای کتاب اشتباه تلفظ میکنه یکی سرهنگ ساندرز، یک بار کلمه حرفه‌ای رو اشتباه میگه مترجم "حد ضرر" رو "ایست" ترجمه کرده، یک جا به جای پیتر لینچ میگه دیوید لینچ، خلاصه اینکه کتاب یک ویراستاری میخواد صدای گوینده خوب هست از نظر محتوا هم خرید خانه‌های مصادره شده کار چندان جالبی نیست که نویسنده توصیه میکنه
سامان هدایتی
۱۳۹۹/۵/۲
صدای و لحن گوینده خودش یه مکمل برا مطالبیه که واقعا مفید و کاربردیه
کمتر نویسنده‌ای اینقد خوب و کاربردی به نکاتی که برای ثروتمند شدن لازمه اشاره میکنه حدود 90 درصد نویسنده‌های دیگه متکی به مطالب روانشناختی و قدرت ذهن هستند ولی این کتاب و کتابهای دیگه از این نویسنده بزرگ به نکات کاربردی میپردازه
مریم پورعطایی
۱۴۰۲/۱۱/۵
این کتاب عالیه ۵ سال پیش خونده بودم و برای یادآوری ترجیح دادم نسخه صوتی اش رو بخرم اصلی‌ترین مطلب که به خوبی در این کتاب یاد میگیرید این هست که دارائی حقیقی و هزینه و بدهی چیه و چطور لیست دارائی هامون رو به بهترین نحو مدیریت کنیم و افزایش بدیهم؛ صدا و بیان راوی هم شیوا و رسا بود، ممنون از کتابراه عزیز
صدیقه فتحی
۱۴۰۲/۱/۱۹
کتاب خوب و کاربردی به حساب می‌آید ولی شاید برای افرادی که در زمینه اقتصاد مطالعات بیشتری دارند و با سیستم اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی آشنایی بیشتری دارند این صحبت‌ها بسیار قابل استفاده و مفید خواهد بود ولی در در مورد خود من خیلی از ذهنیت‌هایی که در مورد پول داشتم با خواندن کتاب تا حدودی حل شد
علی اصغر
۱۴۰۱/۳/۳۱
خیلی عالیه.
مخصوصا گوینده‌اش که صدای خوبی داره آدم فکر میکنه خود رابرت کیوساکی صحبت میکنه.
محتوا بسیار عالی. گوینده همه جا با تعویض تن صدا پیام رو بهتر به شنونده میزسونه.
این کتاب رو توصیه می‌کنم.
برای پیشرفت درکار حتی اگه شغلی هم ندارید بسیار خوبه فقط با دقت گوش کنید.
kambiz rezaeepour
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
سلام این کتاب فوق العاده است شاید قوانین مالیاتی کشورمان اینگونه نباشد که در کتاب توضیح داده شده و مطالب قدری اختصاصی باشند ولی این کتاب انسان را متحول می‌کند و بینشی جدید می‌دهد و گوینده فوق العاده عالی دارد که لذت گوش دادن را دوچندان کرده خواندنش را به همه توصیه میکنم
EHSAN SH
۱۳۹۹/۲/۹
آیا شما کسی هستین که همیشه احساس میکنین تو کسب و کارتون دور خودتون میچرخین، آیا بعضی وقتها با خودتون فکر میکنین عمرتون رو بیهوده صرف کردین و نتونستین یک بیزینس عالی درست کنین، آیا از کارتون کلافه شدین، حتما این کتاب رو بخونین، رابرت فوق العادست
Nima Arzani
۱۳۹۸/۷/۱۶
کتاب خوبی بود
یکسری تفکرات غلطی که افراد سطح متوسط و بزرگ شده در خانواده کارمند دارند رو مطرح میکنه که شاید من هیچ وقت نمیفهمیدم که این تفکرات باعث عدم رشد مالی هر فرد میشه.
و صداگذاری نیز عالی بود.
Reza Bahrami nasr
۱۳۹۸/۶/۲۵
ی کتاب بی‌نهایت عالی و تاثیر گذار. گوینده هم با کلام رسا و زیبا لذت گوش دادن به این اثر فوق‌العاده رو چند برابر میکنه. تشکر
Sadegh Mosafer
۱۴۰۱/۳/۲۲
متن خیلی روانی داره که با صدای عالی گوینده کتاب رو جذاب تر میکنه
سبک گفتار کتاب رو میشه در زندگی شخصی حس کرد ولی خوب به نظر من اگر مثال هاش یکم بومی میشدن یا مثلا به روز میشدن (از لحاظ قیمت گذاری‌های داخل مثال) ‌خیلی موثر تر میشد
ولی در کل کتاب بسیار خوبیه
مهدی هاشمی
۱۴۰۰/۵/۲۶
این کتاب بی نظیره، به نظر من یک دانشگاه کامله، و هر کس نخونده باشه نصف عمرش برفناست، این کتاب بهت یاد میده تمام چیزایی که تا حالا یاد گرفتی اشتباه بوده و باید تمام یافته‌های مغزتو تا الان بزاری کنار و از نو چیپست بندی کنی
Amir Saeed
۱۴۰۰/۱/۱۱
کتاب خوبیه ولی نه در همه فصل‌ها
بعضی موارد کسب درآمد گفته شده در کتاب اصلا کاربردی تو ایران ندارن و حتی گاهی خلاف هم هستن و یا امکان پذیر نیستن
ولی از اون طرف بخش‌هایی از کتاب واقعا کاربردی هستن
خوندنش تجربه خوبیه
sohrab sardari
۱۳۹۹/۴/۲۳
این کتاب صوتی در نسخه قبلی که بنده خریداری کرده بودم فقط با صدای آقای زرآبادی پور روایت شده بود که صدای ایشون خیلی دلنشین بود. ولی‌ای کاش این نسخه جدید با همکاری صدای خانم جایگزین نمیشد. نسخه قبلی خیلی حیف شد.
مشاهده همه نظرات 156

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر

برای دریافت کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.