معرفی و دانلود کتاب صوتی پرتره

عکس جلد کتاب صوتی پرتره
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرتره

کتاب صوتی پرتره اثر نیکلای گوگول، داستان جوان جویای نامی است که بعد از برخورد با پرتره‌ای عجیب زندگی‌اش دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود.

پرتره می‌تواند درون سرکش هر یک از انسان‌ها باشد که تا به حال فرصت مواجهه و دیدار با آن را نداشته‌اند. این که انسان تا چه اندازه بر درون خود مسلط بوده و برعکس. مهم‌ترین عنصر پرتره چشم‌ها می‌باشند. نه صرفا چشم‌های فیزیکی بلکه نویسنده از این طریق ما را دعوت می‌کند به چگونه دیدن و انتخاب این چگونگی در زندگی ما می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) نویسندهٔ بزرگ روس بود. گوگول بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسی و یکی از بزرگترین طنزپردازان جهان است. از آثار معروف او می‌توان به کتاب کالسکه اشاره کرد.

نیکلای واسیلیویچ گوگول در خانواده‌ای از طبقه متوسط و علاقمند به ادبیات اوکراین متولد شد. تحصیلات متوسطه خویش را در شهر نژین به پایان رساند. در سال 1829 با نام مستعار «و. آلوف» منظومه‌ای رمانتیک به نام «هانس کوچلگارتن» منتشر کرد، اما این منظومه توفیق چندانی نیافت و حتی از سوی افراد اهل مطالعه و منتقدان نیز مورد استهزا قرار گرفت. در سال 1831 اولین بخش از مجموعه داستان‌های «شامگاهان در مزرعه‌ای در دیکانکا» به چاپ رسید. این کتاب برای گوگول موفقیتی باور نکردنی به همراه آورد. محتوای غنی و بومی، شیوایی سخن و رویدادهای تخیلی و جالب از ویژگی‌ کارهای گوگول از جمله کتاب «پرتره» است. آثار وی تحت تاثیر رمانتیسیم بوده و در این حال اصول واقع‌گرایانه را هم شامل می‌شود. گوگول به خصایل انسانی و تعالی روح بسیار توجه نشان داده و در داستان‌هایش به ویژه پرتره سعی دارد درونیات انسانی را برای ما بازگو کند.

او در داستان پرتره (The Portrait) اوج ذوق و استعداد خود را به کار می‌گیرد و فضایی پر رمز و راز را در سایه‌ی درون مایه‌ای مستحکم پدید می‌آورد. نویسنده با روندی جذاب و زیبا خواننده را در جریان هدف خود از این داستان قرار می‌دهد. او به گونه‌ای هنرمندانه روح هنر را شرح می‌دهد و جنبه‌های زیبایی شناسانه و والای آن را به خواننده می‌نمایاند. تفاوت بین اثر بی‌روح و کلیشه‌ای را با اثری که گویی روح هنرمند در آن تجلی یافته است، به روشنی در این داستان می‌توان حس کرد. او هم‌چنین تعالی روح یک هنرمند را در کنار هنرمند دیگری که با دوری از روح هنر به پوچی و ناامیدی می‌رسد، توصیف می‌کند. گوگول با روند داستان این حقیقت را به خواننده نشان می‌دهد که خوشبختی، هنر و لذت در تجمل و ثروت نیست. بلکه لطیف‌ترین و زیباترین احساسات در سادگی و دوری از تجمل است.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی پرتره می‌شنویم:

«او به چشمان خویش توجه بسیار کرد. آن‌چنان نیرویی در این چشمان نهفته بود که او امیدوار نبود بتواند همه آن را به بوم منتقل سازد، اما تصمیم داشت به هر قیمتی که هست برای درک سر درونی‌شان به تک تک خصوصیات و حالت‌های آن‌ها دست یابد.»

«خالق و هنرمند به همان اندازه که حضورشان در امور مهم دیده می‌شود، در رویدادهای بی‌اهمیت نیز نقش دارند. در آثار آن‌ها هیچ چیز پست و خواری دیده نمی‌شود، زیرا اندیشه‌ی فریبنده‌ی خالق به گونه‌ای نامحسوس در آن نفوذ می‌کند و هر آنچه که بی‌اهمیت است هنگامی که روح پاک هنرمند به آن دمیده می‌شود، بازتابی با ارزش و والا خواهد یافت. هنر برای انسان نشانه‌ای از روح خدایی و بهشت آسمانی است و تنها به همین خاطر است که موجب ترقی و تعالی هر پدیده می‌گردد.

برای انسانی که با جامه‌ای پاکیزه از منزل خارج می‌شود، تنها پاشیده شدن لکه‌ای گل از کالسکه‌ای در حال عبور کافی است که همه را به گرد وی جمع گرداند. مردم او را به یکدیگر نشان می‌دهند و درباره ظاهر کثیف وی به بحث می‌پردازند. اما همین اشخاص به توده‌ای از لکه‌های کثیف بر روی جامه‌ای عادی و روزمره رهگذران دیگر به هیچ وجه توجهی نمی‌کنند. زیرا لکه‌ها بر روی جامه‌ای معمولی هیچ جلوه‌ای ندارد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
32 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
26 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
37 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرتره
نویسنده
مترجمپرویز همتیان بروجنی
راویمجتبی مسافری نژاد
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرتره

رویا هژیر
۱۴۰۲/۲/۱۵
به نظر من این کتاب با توجه به سبکش و دوره‌ای که نویسنده در اون بود شاهکار محسوب میشه، کلا گوگول جز پیشگامان تو سبک‌های جدید بوده که خیلی قابل تقدیره، وقتی که داشتم گوش میکردم احساس کردم که شاید اسکار وایلد تصویر دوریان گری رو از این کتاب الهام گرفته باشه البته اطمینان ندارم فقط با توجه به این که هر دو از پرتره نوشتن این حس به خواننده دست میده، در واقع هدف نویسنده این بود که بگه بدی انسان همچنان باقی میمونه در این جهان، و میتونه در زندگی بقیه افراد تاثیر منفی بذاره حتی اگه بخوایم فقط اولین قدم رو از راه نادرست برداریم که به هدف برسیم، حتی در صورت نیل به اون هدف؛ باز هم دچار احساسات منفی و مخرب میشیم. من از شنیدم این کتاب خیلی لذت بردم و میتونم بگم اوایلش یکم ترسناک هم بود!  
خوانش هم خیلی عالی بود با تشکر.
مهوند وثوقی
۱۴۰۲/۱/۷
داستان بسیار زیبا بود. اجرای راوی عالی. نویسنده به قدری در مورد نقاشی و نکات ریز آن اطلاعات داشت گویی خود نقاشی حرفه‌ای بوده است. من که خودم همزمان با شنیدن این داستان صوتی داشتم نقاشی میکردم کلی از توضیحات داستان برام جالب تر و شنیدنی تر شده بود.
آنا دال
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
گوگول قبل از داستایوفسکی و تمام نویسنده‌های مدرن این داستانهای عجیب و سوررئال رو می‌نوشته! واقعا که فوق العاده بود به نظر من کاملا مشهوده که رمان و فیلم دوریان گری چقدر از این کتاب متاثره.
Rashnavadi
۱۴۰۲/۱/۲
داستان پر بار و عمیقی بود در عین اینکه کوتاه بود.
نویسنده تمایلات سرکش و رذیلت‌های خفته درون انسان رو به روشی هنرمندانه به مخاطب نشان میده.
میترا رهنما
۱۴۰۲/۱/۲۱
کتاب بسیار تاثیرگذار و تامل برانگیزیه، من از شنیدنش لذت بردم، صدای راوی بسیار دلنشین بود
Nil
۱۴۰۱/۴/۸
کتاب، نوعی نگاهِ انتقادی نسبت به شرایط جامعه خود دارد که در قالب داستانی زیبا به بیان آن می‌پردازد.
Zeynab 9h
۱۴۰۰/۹/۱۱
موضوع خوب و جالبی داشت اما یه جاهایی آدم حس میکرد نویسنده داره زیاده گویی میکنه!
Hani Khodadadian
۱۳۹۷/۱۱/۳
صدای راوی عالی و چقدر شبیه صدای آقای آرمان سلطان زاده 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼
ا ا
۱۴۰۰/۱۲/۳
داستان ریتم خوبی دارد، کوتاه و دلنشین است
Mohtaram hajipour
۱۴۰۰/۴/۳
به نوعی آموزش عرفانی بود، من که لذت بردم.
ATENAN NooN
۱۳۹۹/۱۱/۱
جالب بود ولی زیاد سرگرم کننده نبود کشش زیادی برای من نداشت
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۰/۱/۲۴
داستانش برام هیچ کششی نداشت.
Mehdi Tehrani
۱۳۹۷/۸/۱۹
تغییرات ناخواسته
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرتره

برای دریافت کتاب صوتی پرتره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.