معرفی و دانلود کتاب صوتی پرواز شبانه

عکس جلد کتاب صوتی پرواز شبانه
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرواز شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرواز شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرواز شبانه

کتاب صوتی پرواز شبانه نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری، برنده جایزه فمینا در سال 1931 است که به روایت زندگى رئیس یک شرکت پست هوایى، به نام ریویر و گروه خلبانانش می‌پردازد.

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint Exupéry) در رمان پرواز شبانه (Night Flight) با لحنی حماسی، تصویرگر حادثه غمبار پیش آمده برای یکی از پیشتازان هوایی شجاع است که خطر را به جان خریده‌ و به دلِ آسمان سفر می‌کند. وقایع داستان در آمریکاى جنوبى اتفاق مى‌افتد، در دورانى که هوانوردى تجارى کارى قهرمانانه بود. اگزوپرى، که خود در سال 1929 مدیر پست هوایى آرژانتین بود، در این رمان، سپراندن زندگى رئیس یک شرکت پست هوایى و گروه خلبانانش را بیان می‌کند. ریویر، شخصیت اصلى رمان، به این موضوع می‌پردازد که براى رساندن محموله‌هاى پستى، هواپیما وسیله‌ی نقلیه‌اى سریع‌تر از قطار است؛ به این شرط که خلبانان وادار به کار بسیار خطرناک پرواز شبانه شوند تا به این ترتیب، زمان صرفه‌جویى شده در روز، در شب از دست نرود.

ریویر همیشه به زیردستانش مى‌آموزد که از مرگ نترسند و به مأموریتى که به آنان واگذار شده وفادار بمانند و به بهترین نحو آن را انجام دهند. گویى که آن ماموریت چیزى فراتر از ارزش زندگى بشر است. محموله‌ی پستى کاری مقدس است و باید هر روز در ساعتى معین به مقصد برسد. خلبانان عهده‌دار این مسئولیت‌اند و از آن آگاه‌اند؛ و همین، دلیلِ زیستن آن‌هاست و برای این کار حتی باید از جان خود نیز بگذرند.

ریویر مردی سنگدل است که هر ضعفى را آشکارا بیان می‌کند و هر کوتاهی که در انجام کار شود را کیفر مى‌دهد. خلبانى را در جمع تحقیر مى‌کند چون در حین پرواز فاقد تهور بود؛ سرپرست فرودگاه را مجازات مى‌کند چون دستورها را به درستی انجام نداده است. مکانیکى را با 20 سال سابقه‌ی کار اخراج مى‌کند، چون در بستن موتور مرتکب اشتباه شده بود.

فابین، یکى از خلبانان محموله‌هاى پستى که برای ریویر کار می‌کند، در هنگام ماموریت خود گرفتار توفان مى‌شود و نمی‌تواند خود را به مقصد برساند. او نیز مانند افراد دیگر، قربانى مى‌شود تا طرح ریویر به موفقیت بینجامد. سپس همسر فابین براى به دست آوردن خبرى از شوهرش به دیدن ریویر مى‌آید و ریور به او چیزى نمى‌گوید، و زن مى‌فهمد که براى او انتظار پایان یافته است. در اینجا، ریویر بر آن است که حقیقت عشق و حقیقت وظیفه نقیض یکدیگرند؛ هرچند هر دو به یک اندازه پذیرفتنى‌اند. به رغم از دست دادن خلبان و خدمه‌ی یک هواپیما که براى او شکستى بزرگ است، حتى یک پرواز را لغو نمى‌کند تا آرمان پروازهاى شبانه از بین نرود. سنت اگزوپرى در این رمان زندگى خلبانان شرکت‌هاى خطوط هواپیمایى را به تصویر می‌کشد که چگونه حاضر بودند از تمام دلبستگی‌هاى زندگى فردى خود دست بکشند تا از آرمانى دفاع کنند که از دید آن‌ها حقانیت داشت.

آنتوان دوسنت اگزوپری از 21 سالگی به خدمت نیروی هوایی فرانسه درآمد. او رمان پرواز شبانه را با مقدمه‌ای از آندره ژید در پاریس منتشر کرد. پرواز شبانه ابتدا مورد استقبال فرانسویان قرار گرفت و بعدها به چندین زبان مختلف ترجمه شد. پس از اشغال فرانسه، اگزوپری به آمریکا تبعید شد و در آن‌جا داستان‌های قلعه، شازده کوچولو و خلبان جنگی را نوشت. سپس مجددا به نیروی هوایی فرانسه پیوست و در همان سال، وقتی برای پرواز شناسایی رفته بود، مورد حمله‌ی جنگنده‌های آلمانی قرار گرفت و سقوط کرد و تنها پلاک شناسایی‌اش، آن هم چند سال بعد، پیدا شد.

اگزوپری مردی متفکر با آثاری حاکی از تجربه‌های شخصی است، تخیل‌های نویسنده‌ای انسان دوست که در دنیای وجدان و اخلاق به سر می‌برد و فلسفه‌اش را از عالم عینی و واقعی بیرون می‌کشد. شخصیت پرجاذبه سنت اگزوپری که نمونه واقعی بلندی طبع و شهامت اخلاقی بود، پس از مرگش ارزش افسانه‌ای یافت و آثارش در شمار پرخواننده‌ترین آثار قرار گرفت. «آنتوان دو سنت اگزوپری» خالق داستان «شازده کوچولو» است که پرفروش‌ترین کتاب داستانی در قرن بیستم به شمار می‌آید. این کتاب به بیش از 200 زبان دنیا برگردانده شده که رکوردی کم‌نظیر در این حوزه محسوب می‌شود.

در قسمتی از کتاب صوتی پرواز شبانه می‌شنویم:

ریویر بیرون می‌رفت تا کمی قدم بزند و آن ناراحتی را که جانش را احاطه کرده بود بزداید، و او که تنها بخاطر انجام کار زندگی می‌کرد، کاری وخیم، اکنون تعجب‌زده احساس می‌کند واقعه تغییر یافته و جنبه فردی یافته است. در این اندیشه بود که خرده‌ بورژواهای شهرهای کوچک بر اطراف دکه موسیقی‌شان زندگی را آشکارا به‌ آرامی و سکوت می‌گذرانند، ولی گاهی وقایعی ناگوار و سنگین برایشان پیش می‌آید: بیماری، عشق، اندوه، و شاید... در این اندیشه بود که دردش چیزهای بسیاری به‌ او آموخته‌ است و روزنه‌های تازه‌ای به رویش گشوده‌ است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
بخش یک
7 دقیقه
بخش دو
8 دقیقه
بخش سه
12 دقیقه
بخش چهار
4 دقیقه
بخش پنج
13 دقیقه
بخش شش
5 دقیقه
بخش هفت
9 دقیقه
بخش هشت
11 دقیقه
بخش نه
8 دقیقه
بخش ده
9 دقیقه
بخش یازده
9 دقیقه
بخش دوازده
9 دقیقه
بخش سیزده
12 دقیقه
بخش چهارده
9 دقیقه
بخش پانزده
5 دقیقه
بخش شانزده
3 دقیقه
بخش هفده
4 دقیقه
بخش هجده
10 دقیقه
بخش نوزده
6 دقیقه
بخش بیست
10 دقیقه
بخش بیست و یک
4 دقیقه
بخش بیست و دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرواز شبانه
نویسنده
مترجمپرویز داریوش
راویمحمد امرایی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرواز شبانه

Ali haji hosseini
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب بسیار زیبا و ترجمه نسبتا روان می‌باشد. صدای گوینده عالی و بسیار آرامش بخش است.
من از گوش کردن به این کتاب بسیار لذت بردم و اون رو به دوستان بسیار خوبم توصیه می‌کنم.
کاربر Mo
۱۳۹۸/۷/۴
داستانش برایم جذاب نبود اما فضایش آرامش بخش بود و برای گوش کردن قبل خواب مناسب بود
ملینا
۱۴۰۱/۹/۲۸
صدای گوینده این کتاب واقعا عالیه و حرف نداره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرواز شبانه

برای دریافت کتاب صوتی پرواز شبانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.