معرفی و دانلود کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی

عکس جلد کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی
قیمت:
۴۵۰۰ 2250 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی

کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی نوشته‌ی مهدی چقازردی و محیا همت پور، مواردی از قبیل انواع پس انداز، مدیریت اقتصادی خانواده، قوانین بنیادی پول توجیبی و سواد مالی کودکان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در خانواده والدین باید مدیریت عاطفی، روانی و اجتماعی را برای ایجاد روابط دوستانه و رسیدن به تکامل خانواده به عهده گیرند و دخل و خرج خانواده را نیز مدیریت کنند‌. مدیریت اقتصادی خانواده در شرایط عادی باید براساس میزان درآمدهای یکی از اعضای خانواده و هزینه‌ها تنظیم شود.

اقتصاد یک «هنر» است و فقط کسب درآمد نمی‌تواند به رشد و پیشرفت آن کمک کند بلکه چگونگی مصرف شدن درآمد، سرمایه‌گذاری و مدیریت تقسیم آن به خانواده فرصتی برای بهتر شدن موقعیت اقتصادی و اجتماعی‌ می‌دهد، بنابراین مدیریت اقتصادی در خانه و موفقیت و ناکامی در آن به همه اعضاء مربوط است نه فقط پدر و مادر، اگر خانواده‌ای بتواند هماهنگی لازم را در این زمینه میان اعضای خود به وجود بیاورد و مدیریت اقتصادی خانه را به دست کسی بسپارد که شایستگی بیشتری دارد، به سطح رفاه بالاتری می‌رسد، می‌تواند تفریح‌های با کیفیت‌تری داشته باشد و زمینه سرمایه‌گذاری مطلوب‌تری را برای آینده فراهم کند‌.

روانشناسان اثر «شش میم» را در تربیت، رشد و شکوفایی کودک با توجه به نیازهای روانی‌اش بسیار موثر ارزیابی می‌کنند. این شش میم را هر کودکی در کارنامه گذشته زندگی‌اش دریافت کرده باشد، میم هفتمش بدون شک (موفقیت) است. که خود به خود پدید خواهد آمد:

1. تو محبوبی 2. تو محترمی 3. تو می‌توانی 4. تو مهمی 5. تو مفیدی 6. تو می‌فهمی.

در بخشی از کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی می‌خوانیم:

برای زنان یکی از موانع موجود در رابطه با سرمایه‌گذاری وقت است‌. و اغلب بیش از مردان این موضوع به خصوص درباره مادران صدق می‌کند که اغلب ساعت‌های بیشماری از وقت بیداری خود را صرف نگهداری از بچه‌ها می‌کنند‌. از اکثر زنها و مادران می‌شنویم که می‌گویند پس از آمدن به خانه باید شام را آماده کنم، به تکالیف مدرسه بچه‌ها رسیدگی کنم، ظرفها را بشویم و هنگامی که همه خوابیدند و وقت آزادی برای خودم پیدا کردم دیگر خستگی مرا از پای درآورده است‌. به عنوان یک سرمایه گذار شما به وقت خود تسلط دارید‌. سرمایه‌گذاری کاری است که می‌توانید نیمه وقت یا تمام وقت انجام دهید، کاری است که می‌توانید از منزل، اداره یا از هرکجای دیگر انجام دهید.

سرمایه گذاری کاری است که میتوان از بچه‌ها نیز در انجام آن کمک گرفت‌. مادران بسیاری گفته‌اند که فرزندانشان را برای مشاهده املاک یا سرمایه گذاری بالقوه کسب و کار به همراه خود می‌برند‌. امتیاز بزرگ این کار این است که هنگامی که بچه‌ها را در روند سرمایه گذاری به کار می‌گیرید در واقع به آن‌ها هم یاد می‌دهید که چگونه سرمایه گذار شوند‌. شما معلم فرزندان خود می‌شوید‌. سرمایه گذار بودن به شما این فرصت را می‌دهد که به هر صورتی که میل دارید وقت خود را بگذرانید‌. با بچه‌ها، شوهرتان، خانواده یا دوستان در تعطیلات، معاملات یا سرمایه گذاری جدید وقت بگذرانید، وقت در اختیار شماست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تعریف پس‌انداز
انواع پس‌انداز
مدیریت اقتصادی خانواده
خانم‌ها مدیران مالی توانمندی برای خانواده هستند
حضرت خدیجه، ثروتمندترین بانوی صدر اسلام
چرا زن‌ها باید سرمایه‌گذار شوند
نقش والدین درآموزش پس‌انداز به فرزندان
10 مورد از بدترین چیزهایی که شما نمی‌توانید بگویید
مفاهیم را ساده و مختصر بیان کنید
زمان آموزشی
لحظات مناسب جهت آموزش کودکان
سواد مالی کودکان
در چه سنی در مورد چه چیزهایی با آن‌ها حرف بزنیم؟
5 مرحله تأثیرگذار بر باور کودکان در مورد پول
پول توجیبی‌
قوانین بنیادی پول توجیبی
اصولی که در مورد آموزش پول به کودکان باید مد نظر داشت؛
قلک‌های آموزشی
منابع
معرفی کتاب کلید موفقیت در کسب و کارهای کوچک
معرفی کتاب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به سبک ایرانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-995-317-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی

Mehdi Mehdi
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
مفیده در صورتی که تو جامعه اقتصاد با ثباتی داشته باشیم باعث رشد خانواده میشه
زهرا اکبری
۱۴۰۰/۱/۲۵
من استفاده کردم.. ممنون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی

برای دریافت کتاب پس‌انداز و خانواده ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.