معرفی و دانلود کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی

عکس جلد کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی

کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی نوشته‌ی ناهید رمضانی، رابطه‌ی بین بیماری پسوریازیس با استرس و جنبه‌های شخصیتی را به نحوی که برای شما قابل درک باشد، توضیح می‌دهد.

تحقیقات و بررسی‌های علمی به طور دقیق رابطه بین استرس و تشدید بیماری پسوریازیس را نشان می‌دهد. بی‌شک استرس‌های روحی و هیجانی در شکل‌گیری بیماری پسوریازیس مؤثرند و در بسیاری از موارد بیمار رابطه این استرس‌ها با بیماری خود را متوجه می‌شود. علت بیماری پسوریازیس یا صدف هنوز به طور کامل مشخص نشده است. اما پزشکان بر این باورند که این بیماری در افرادی اتفاق می‌افتد که از نظر ژنتیکی آماده هستند. عوامل محیطی مانند استرس، بیماری، جراحت‌ها و آب و هوا در ایجاد این بیماری بسیار مؤثرند.

وجود بیماری پسوریازیس در افراد مبتلا به آن، فشار روانی به وجود می‌آورد. این لکه‌های پوستی پسوریازیس باعث ایجاد استرس در فرد در مواجهه با اطرافیان می‌شود. وقتی بیماری پسوریازیس، در کف دست و پا ایجاد می‌گردد، بیماری بسیار سخت و آزار دهنده خواهد شد، زیرا فرد دیگر قادر به انجام کارهای روزانه خود نمی‌باشد و این سطح استرس را در فرد مبتلا بیشتر می‌کند. از طرف دیگر درمان‌های پسوریازیس استرس در فرد را بیشتر می‌کند.

در این شرایط، استفاده از روش‌هایی برای کم کردن و کنترل استرس بسیار مهم است. باید بدانید روش‌های واقعی و مؤثر برای کسب آرامش و کاهش استرس چه هستند که در کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی (psoriasis and psychological factor)، سه راهبرد مقابله به استرس توضیح داده شده است. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها و کم کردن استرس، توانایی خود را برای مواجهه با مشکلات پیش رویتان افزایش دهید.

در بخشی از کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی می‌خوانیم:

استرس روانی جایگاه ویژهای در میان عوامل تشدید کننده دارا می‌باشد، بسیاری از بیماران آن را به عنوان عامل اساسی شروع بیماری خود می‌دانند و هنگامی که از آن‌ها درخواست شود عوامل تشدید کننده را شناسایی کنند پاسخ آن‌ها به ترتیب استرس عاطفی، تغییرات فصلی، مواد شیمیائی، داروها، مواد غذایی یا رژیم‌های خاص و الکل است؛ بسیاری از بیماران علت را نمی‌دانند.

بروز بیماری تحت تأثیر برخی عوامل محیطی همچون استرس است و در کل می‌توان گفت که این بیماری وابسته به ژنتیک و محیط است. (صناعی، احمدی و افشار کاظمی، 1394). مشخصه‌ی بیماری دوره‌های تشدید و تخفیف بیماری است که بیشتر، ازنظر روانی بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث تضعیف روحیه و کاهش اعتمادبه نفس فرد می‌شود و شخص را وادار به پنهان‌کاری و گوشه‌گیری می‌کند و به تبع آن افسردگی و صدمه‌های جبران‌ناپذیر روحی و روانی روی می‌دهد. (هبیف، 2016)

ضایعات قابل مشاهده در بیماری پسوریازیس می‌تواند احساس بدی در فرد ایجاد نماید که ناشی از درک درونی بیمار است و منجر به استرس روانی و برداشت‌های اجتماعی ناخوشایند می‌شود، حتی در بیماران با علائم نسبتاً خفیف هم ممکن است سطح بالائی از احساس ننگ درونی وجود داشته باشد. (آگوستین و رادکه 2016). نتایج نشان می‌دهند که تجربه‌ی ننگ درونی، درک شده در پسوریازیس شایع است و می‌توان توسط متغیرهای جمعیت شناختی، بیماری‌های مرتبط و متغیرهای شخصیتی آن را پیش‌بینی نمود؛ این پیش‌بینی متغیرهای ارائه شده می‌تواند در مورد تخمین درک ننگ درونی به ویژه در مورد بیماران آسیب‌پذیر برای درمان مورد استفاده قرار گیرد (بیوگن، میدندورپ، فروردا، اسمیت و همکاران، 2016)

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: بیماری‌های پوست با تأکید بر بیماری پسوریازیس
مقدمه‌ای بر پسوریازیس
ویژگی‌های پسوریازیس
تاریخچه پسوریازیس
سبب شناسی
علائم بیماری
انواع پسوریازیس
پسوریازیس قطرهای
پسوریازیس پوسچولار
پسوریازیس معکوس
پسوریازیس اریترودرمیک
پسوریازیس ناخن
محل درگیری پسوریازیس
درمان پسوریازیس
درمان موضعی
نور درمانی یا فتوتراپی
درمان سیستمیک
درمان‌های بیولوژیک یا زیستی
تأثیر عوامل روانشناختی در پدیدآئی و تداوم پسوریازیس
پسوریازیس
ویژگی‌های بیماری پسوریازیس
فصل دوم: تأثیر عوامل شخصیتی و استرس‌ها
ویژگی‌های شخصیتی
ادراک کنترل اضطراب
حساسیت پذیری به اضطراب
استرس ادراک شده
سبک‌های مقابله‌ای
سبک مقابله‌ای مسئله‌مدار
سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار
نمونه‌هایی از سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار
ترکیب مقابله مسئله مدار و هیجان‌مدار کارآم
رابطه متقابل راهبردهای ناکارآمد
سبک مقابله‌ای اجتنابی
ویژگی‌های شخصیتی
شکل‌گیری شخصیت
مدل پنج عاملی شخصیت رابرت مک کری و پل کوستا
برون گرایی E
توافق پذیری A
وظیفه‌شناسی C
نروزگرائی یا روان رنجورخوئی N
گشودگی به تجربه O
اضطراب
نظریه‌های روانشناسان در مورد اضطراب
نظریه بارلو
نظریه‌های وجودی
نظریه‌های رفتاری
نظریه‌ی جیمز - لانگه
نظریه‌ی روانکاوی
آدلر
گلداشتاین
ادراک کنترل اضطراب
مدل سلسله مراتبی اضطراب
حساسیت پذیری به اضطراب
تعاریف حساسیت اضطرابی
نظریه انتظار اضطراب
دیدگاه شناختی
دیدگاه رفتاری
دیدگاه رفتاری - زیستی
خلاصه فصل
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-6411-98-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی

برای دریافت کتاب پسوریازیس و عوامل روانشناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.