معرفی و دانلود رایگان کتاب پندنامه

عکس جلد کتاب پندنامه
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پندنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پندنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پندنامه

در نگاه اول و دید کلی چنین بنظر می رسد که نویسنده یک انسان کاملا مذهبی است بنابراین نمی توان از نوشته های او برای داشتن یک زندگی رو به جلو با حفظ آرامش درون بهره جست. نویسنده سعی کرده است تغییر و تحولات درون و برونش را همزمان با حرکت رشدی اش به تصویر بکشد تا شاید برای کسانی که خواسته و یا ناخواسته در مسیری مشابه قرار می گیرند مفید باشد و با چشمانی باز راه را طی کنند. نویسنده فقط مسیر را نشان می دهد، تصمیم نهایی با خود فرد است. انسان باید با شجاعت تمام واقعیات را ببیند و در صورت درک حقیقت، آن را بیان کند. حتی اگر موافقی هم نداشته باشد. درست است که از نظر نویسنده آگاهی تمام و کمال کتابی است به نام قرآن، ولی این دلیل بر آن نمی شود که جوان تشنه درک حقایق همه چیز را رها کند و به قرآن بچسبد. اگر نویسنده تاکید بیش از حد بر قرآن می کند بخاطر این است که مسیرها و منازل مختلفی را پشت سر گذاشته است که این روند تغییر و تحولات در نوشته هایش، با رعایت ترتیب و زمان تالیف و یا پرسش و پاسخ به وضوح نمایان است. نظر جوانان تشنه حقیقت را به نوع نگاه نویسنده در مراحل مختلف رشد شخصیتی اش جلب نموده و انتظار بر این است با دقتی کاربردی در جهت دستیابی به یک ثبات معرفتی گام برداریم. همان طور که ملاحظه می شود اولین کتاب نویسنده، کتاب "پندنامه" که در واقع غور در ترجمه فارسی قرآن است، می باشد. چرا نویسنده از همان ابتدا کارش را با مفاهیم قرآنی که در دیگر کتابهایش نمودار است پیش نبرده است؟ اینکه جوانان فهمیم و پاک سیرتی که شاید ظاهری مذهبی هم نداشته باشند دریابند و بفهمند که کلید حل معما در دل مجموعه آگاهیهایی است که قرآن نام گرفته است نیاز به راه طولانی دارد. باید بر این موضوع توجه داشت که تا زمانیکه نتوانیم کنترل ذهنمان را در دست بگیریم در هر وادی و معرفتی هم که وارد شویم نه تنها مفید نخواهد بود بلکه شاید مضر هم باشد. باید توجه داشته باشیم که درک معرفتی و یا شناختی تاثیر گذار در زندگی روزمره منوط به عنایت و هدایت خداوند است. باید به درک کامل برسیم که بدون تلاش و زحمت به چیزی نخواهیم رسید. با توجه به تجربیات زندگی باید درک کرده باشیم که هر کوششی هم نتیجه مدنظر را در پی ندارد. خودشناسی، کنترل ذهن، آرامش درون، زمانی بهترین و بیشترین سودمندی را عاید انسان می کند که نگاهی هم به برترین آگاهیهای موجود در جهان نیز داشته باشیم. ما حرکتمان را با فکر و کنترل ذهن به منظور دستیابی به آرامش، آغاز می کنیم با توجه به این موضوع که انگشت اشاره ای آگاهی هایی از جنس قرآن را برترین آگاهی می داند. شاید اگر به قرآن ساده نگاه کنیم بیشترین بهره عایدمان شود زیرا که سخنان بزرگی از زبان یک چوپان بی سواد خارج شده است. ما انسان ها تنها یک راه پیش رو داریم و آن این است که با پوست و استخوان درک کنیم که خدا، خداست. این چیزی است که خود خداوند نیز می خواهد و چه بخواهیم و چه نخواهیم بالاخره حالیمان می کند همانطور که فرعون با آن عظمتش در لحظه های آخر غرق شدنش اقرار کرد که به خدای موسی ایمان آورده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پندنامه
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات291
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب پندنامه

محمد رضا محمدی
۱۳۹۴/۱/۲۰
با سلام کتابهای که زیر ان دانلود ندارد قابل دانلود نیست. علی رغم استفاده از قسمت افزودن به کتابخانه. لطفا برنامه ریزی بفرمایید که کتابهای رایگان دچار این مشکل نشود
کاربر mm
۱۳۹۵/۴/۱۸
آقای بیگدلی کتاب‌های شما همیشه عالی هستند. بسیار سپاسگذارم. ترجمه بسیار روان و فابل فهمی رو انتخاب کردیندر پناه خداوند مهربان باشید.
benyamin bagheri
۱۳۹۴/۱۰/۱۵
سلام ممنون ازتون اگه میشد کتابهارو با اسمشون پیدا کرد خییییلی خوب میشد. تازه خیییلی از کتابهارو نداره
اکبر ابطحی
۱۳۹۵/۴/۳
یکی جلوی منا بگیره دارم با این نرم افزار خودکشی میکنی واقعا عالییییییییه
هادی بیگدلی
۱۳۹۷/۱/۶
باسلام ودرود وتشکر فراوان جناب آقای بیگدلی پاینده باشید انشاالله
علی محمد رضایی هفتادر
۱۳۹۴/۲/۲۷
باسلام سعی کنید کیفیت کتابها رابالاببرید. برتعدادشان بیفزاییدوسپاس ازشما
زهرا خادم
۱۴۰۱/۵/۲۴
برای آموزش وخواندن گام به گام روزمره مفید بود
ali 110
۱۳۹۷/۵/۷
ممنون کتابی ساده و کاربردی بود و من خیلی به دردم خورد
Saleh Morhosini
۱۳۹۷/۱/۲۲
ممنونم خیلی وقت بود دنبال این جور کتابی میگشتم
واقعا عالیه
بیتا پران
۱۳۹۸/۱/۲۳
ممنون از کتاب خوبتون.
زانکو پشابادی
۱۳۹۷/۷/۲۵
خدایا این نرم افزار عالییهههههههه
ali 110
۱۳۹۷/۵/۷
شیوا و ساده بود ممنون
سعدی کریمی
۱۳۹۶/۲/۱
به نظر من کتاب خوبی است
کاربر $
۱۳۹۵/۱۰/۲۴
ناشر کتاب چه کسی بوده؟
سلام سلامی
۱۳۹۵/۷/۳
فقط میتونم بگم موفق باشید سپاس
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب پندنامه

برای دریافت کتاب پندنامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.