معرفی و دانلود کتاب پول

عکس جلد کتاب پول
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول

«پول» ترجمه‌ تک‌نگاری کنت جونز بر فیلم پول به کارگردانی روبر برسون است. آثار برسون، به اذعان همگان، از غنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست.

نویسنده این کتاب کنت جونز از منتقدان مطرح و صاحب‌نام امریکایی و نیز از نویسندگانِ نشریه‌یِ سینمایی فیلم کامنت است که مسئولیت برنامه‌ریزی انجمن سینمایی لینکلن در نیویورک را نیز بر عهده دارد.

پول چیست؟ نشانه‌یِ اعلامِ خطر؟ زورآزماییِ نیرویِ شری که انسان به آن تواناست یا زیباییِ نقصان‌ناپذیرِ واقعیت؟ قصه‌ای هشدارآمیز پیرامونِ خطراتِ سرمایه‌داریِ افسارگسیخته؟ درخواستی کلی از جهان که به فراسوی خودخواهی‌اش نگاهی بیفکند؟ واکاوی‌ای در بابِ چگونگیِ شکل‌گیریِ شر؟

پول فیلمی‌ است که حس زندگی در لحظه‌لحظه‌اش احساس می‌شود و از این حیث تقلیل آن به یک یا چند خطِ سیرِ فرمی یا محتوایی تساهلی مذبوحانه‌ است.

در میانِ آثارِ برسون، پول سریع‌ترین ریتم را دارد و در زمان محدودش، با سرعتی موشک‌وار، به شخصیت‌ها و مکان‌های متعددی می‌پردازد. برسون برای نخستین‌بار، به‌جای آن‌که به شیوه‌یِ مألوفِ خود کنش‌ها را حولِ محورِ شخصیت مهندسی کند، قهرمانش را در مرکزِ کنش‌هایِ در حال وقوع قرار می‌دهد.

در نگاهی کلی این کتاب می‌تواند راهنمایی باشد برایِ چگونگیِ نزدیک‌شدن و پرداختن به یک فیلم از ابعاد گوناگون و نگارش تحلیلی مفصل بر آن، و در خلال آن ترسیم تصویری از جهان‌بینی فیلم‌ساز. از نکاتِ بدیعِ کتابِ پول توجه به منبعِ اقتباسِ فیلمِ برسون، داستان یک کوپنِ جعلیِ تالستوی، است. تحلیل جونز به‌عنوان نمونه‌ای از تک‌نگاری بر فیلمی اقتباسی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان اثر ادبی‌ای را کاوید که فیلم براساس آن ساخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
سپاس‌گزاری
درباره‌ی برسون
درباره‌ی داستان یک کوپن جعلی
پول
فرجام
بعد التحریر
پی‌نوشت‌ها
کتاب‌شناسی
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول
نویسنده
مترجمسعیده طاهری
ناشر چاپینشر شورآفرین
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-600-9509-01-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول

برای دریافت کتاب پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.