معرفی و دانلود کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی

عکس جلد کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی

کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی، اثر الیزابت مک میلان به بررسی تئوری‌های پیچیدگی، آشوب و چالش‌های مرتبط با آن می‌پردازد. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به ارائه مثال‌های مختلف و مطالعه موردی‌های فراوان از صنایع گوناگون در بسیاری از کشورهای جهان نام برد.

پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات در محیط رقابتی امروز سازمان‌ها امری اجتناب‌ ناپذیر است. در واقع محیط پیرامون سازمان‌های امروزی در عین ابهام، دگرگونی و پیچیدگی، به‌ صورت روز افزونی در حال رشد است به طوری که تافلر از آن به عنوان شوک آینده نام برده است. شوک آینده مورد نظر الوین تافلر محصول سه روند مرتبط به هم است که در قالب ناپایداری، تازگی و تنوع مطرح شده‌اند.

کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی (Complexity management and the dynamics of change) بسیار نوین و با وزنِ نگارشىِ مفهومى نوشته شده است و سعى دارد، از اختلاف بین تئورى‌هاى علمى و استفاده‌ی بازرگانى ایده بکاهد، در این کتاب خواهیم دید، چطور سازمان‌ها مى‌توانند با استفاده از علم پیچیدگى کارآمدتر، دموکرات‌تر و پایدار‌تر عمل کنند. این کتاب منبعى ضرورى و کلیدى براى تمام دانشجویان تجارت و مدیریت و تمام افرادى است که در این مشاغل مشغول به کار هستند.

ناپایداری به گسترش یافتن مقیاس و دامنه تغییر و سرعت یافتن روند آن مرتبط است. سرعت یافتن آهنگ تغییر بر نوع رابطه افراد با اشیاء، مکان‌ها، باورها، سازمان‌ها و افراد دیگر تأثیرگذار است.

اولین روند مورد نظر تافلر تازگی است. او استدلال می‌کند که سازگار شدن با آهنگ سریع تغییر در موقعیت‌هایی از زندگی که افراد کم و بیش با آن‌ها آشنایی دارند امری ممکن و عملی است، اما اگر افراد در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده، نا آشنا و منحصر به‌ فرد قرار داشته باشند، مسأله کاملا شکل دیگری به خود خواهد گرفت. نکته مهم این است که امروزه توازن موجود میان موقعیت‌های آشنا و موقعیت‌های نا آشنا در حال تغییر است و به زعم تافلر نسبت تازگی در حال افزایش است.

سومین روند تنوع است. اینکه اکثریت ما انسان‌ها در ارتباط با مسائل کاری سازمانی گزینه‌های زیادی را پیش‌ رو داریم که کار تصمیم‌گیری را دشوار می‌سازد.

از این‌ رو سازمان‌ها با ایجاد تغییر در ساختارها، فرایندها و فرهنگ خود، سعی در بالا بردن قابلیت انطباق خود دارند و تلاش می‌کنند تا پس از استقرار خود در شرایط پیچیده امروزی، آینده را تحت کنترل خود درآورند. به عبارت دیگر سازمان‌های موفق در عصر فناوری و انفجار اطلاعات برآنند تا ضمن انطباق با ناپایداری، تازگی و تنوع، عدم اطمینان‌های محیطی و پویایی‌های تغییر را مدیریت کرده و آینده را آنگونه که خود می‌خواهند بسازند.

کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی حاصل زحمات خانم الیزابت‌ام مک‌ میلان (Elizabeth McMillan)، درصدد است نحوه تفکر مدیران دنیای قرن بیست و یکم را به سازمان و محیط تغییر داده و به آن‌ها کمک نماید تا با استفاده از علم پیچیدگی سازمان را به صورت کارآمدتر و اثربخش‌تر مدیریت نمایند.

الیزابت مک‌میلان یکى از اعضاى اصلى کارگروه تحقیقاتى دانشگاه اوپن 1 و مشاورى با تجربه با پیشینه‌ای غنى در زمینه مدیریت است. او همچنین جزء مؤسسین و مدیران جامعه‌ی پیچیدگى انگلیس 2 و عضو هیئت علمى مؤسسه‌ی پرسنل و توسعه‌ی چارترد3 است.

در بخشی از کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی می‌خوانیم:

جهان در دوران زندگى ما بسیار سریع‌تر از هر دوران دیگرى در تاریخ انسان حرکت کرده است. بنابراین، همه‌ى ما در سرتاسر جهان در تمام شرایط اقتصادى، تکنولوژیک، جامعه‌ شناختى و اکولوژیک در حال مدیریت تغییرات هستند. گاهى این شرایط به حدى تنگاتنگ مى‌شود که ممکن است از کنترلمان خارج شود.

روان‌شناسان ‌شناختى بیان مى‌کنند که ما مى‌توانیم به‌ عنوان گونه‌ى انسانى، در آنِ واحد به‌ طور میانگین ٧ نوع اطلاعات را (٢ مورد کم‌تر یا بیشتر) مدیریت کنیم. بنابر این اطلاعات، آیا این موضوع بسیار عجیب نیست که مدیران شرایط سختى را به هنگام مدیریت تغییرات در زندگى سازمانى‌شان تجربه مى‌کنند و با اشتیاق به دنبال روش‌هاى مفید مدیریت تغییرات هستند؟ من بر این اعتقادم که متأسفانه، مطالعات مدیریتى سنتى و مقبول جامعه هنوز مى‌بایست با نیاز‌هاى مدیران امروزى تطبیق بیش‌ترى پیدا کند زیراکه عقاید آن‌ها ریشه در دیدگاه‌هایى دارد که در دنیاى امروزى بى‌کاربرد هستند. این دیدگاه متعلق به دوران بسیار جالب و چالش‌برانگیز اکتشافات علمى و به آزمایش گذاشتن همه چیز است: در اواخر قرن شانزدهم، هفدهم و اوایل قرن هجدهم.

این دوران را معمولاً دورانِ "انقلاب علمى" مى‌نامند که منجر به به‌وجود آمدن علم کلاسیک یا الگوى نیوتونى-دکارتى شد. در بخش اول این فصل، در مورد منشاء ظهور این ایده و ویژگى‌هاى اصلى آن توضیح خواهم داد و در مورد اینکه چگونه به بخشى از تفکر ما در مدیریت و سازمان‌ها تبدیل شد. بخش ٢، پیدایش علم کلاسیک و توسعه‌ى آن را با جزئیات بیش‌ترى توضیح مى‌دهد، به‌طور خلاصه، به چالش‌هاى پیش از دوران اوج آن مى‌پردازد و در نهایت، بحثى کوتاه در مورد رابطه‌ى علم و جامعه خواهیم داشت.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
پیشگفتار
مقدمه
تقدیرنامه
1. معرفى
2. مدیرى خودگردان، سالم و سرزنده؟
بخش اول: زمان آن رسیده که گذشته را پشت سر بگذاریم
بخش دوم: علم پیچیدگى: درک این علم
3. علم پیچیدگى و درک آن
بخش اول: اصول اولیه ضرورى
بخش دوم: بیش از اصول اولیه
4. تغییرات و پویایی: تغییر نحوه‌ى تفکر
درک تغییر
زمان تغییر فرا رسیده است-دیدگاه‌ها و رویکرد‌هاى سنتى
رویکرد‌هاى قدیمى و جدید تغییرات- مقایسه
استراتژى و تغییرات استراتژیک
5. پیچیدگى در عمل؛ تغییر روش انجام کارها
اعمال پیچیدگى
٦. پیچیدگى در عمل: نمونه مطالعاتى دانشگاه اُپن
دانشگاه اُپن
داستان مسیر‌هاى نوین
ظهور فرآیند‌هاى غیرقابل پیش‌بینى
یادگیرى و پویایی تغییرات
٧. پویایی تغییرات خودگردان
٨. اصول ضرورى فرایند تغییرات براساس پیچیدگى
١٢ اصل پیشنهادى براى اعمال فرایند تغییرات براساس پیچیدگى
٩. نوآورى و تغییر: مدل‌هاى آزمایش و سازگارى
مدل استراتژى گذر
مدل استراتژى یادگیرى انطباقى پیچیده
مدل فرآیند انطباقى پیچیده 
مدل سنجش لبه‌ى آشوب
١٠. دیدگاه‌‌هاى جدید، فرصت‌هاى نوآورى
رهبری و "مدیران" جدید
نوآوری بنیادی - پیش انطباق
آزمایش کردن
چالش قدیمى
پویایی تغییرات
پیوست ١
پیوست ٢
پیوست ٣

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی
نویسنده
مترجممحسن کمالو، کاوه گنجهء، رقیه نصیری
ناشر چاپیانتشارات نوین کوشان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-7595-32-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی

پوریا اصغرزاده
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
این کتاب کلا دیدگاه خواننده را منقلب می‌نماید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی

برای دریافت کتاب پیچیدگی، مدیریت و پویایی تغییرات چالش‌هایی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.