معرفی و دانلود کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)

عکس جلد کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)

در کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)، تالیف علی طاهری، تکنیک‌ها و ابزارهای قابل‌ استفاده در مدیریت فرآیندها به‌ صورت گذرا و کلی توضیح داده ‌شده است. مطالعه‌ی این اثر برای تمام افراد در تمام کسب‌وکارها می‌تواند سودمند باشد.

در هر سازمان، مدیریت فرآیندها بیشتر بر اینکه آیا سازمان‌‌ها کارها را درست انجام می‌دهند، تمرکز دارند در حالیکه استراتژی برآمده از مأموریت و چشم‌انداز سازمانی، تعیین‌ کننده‌ی «کارهای درست» است. بهبود فرآیندها و بهبود مدیریت استراتژی، هیچ یک به‌ تنهایی نمی‌توانند تضمین‌ کننده‌ی موفقیت یک سازمان و حصول به اهداف یا تحقق مأموریت‌ها باشند، زیرا واکنش سازمان‌ها در مقابل چالش‌های محیط درونی و بیرونی، از انجام بهتر فعالیت‌های کنونی تا تغییر عمیق استراتژی‌های سازمانی می‌تواند در نوسان باشد؛ به همین دلیل باید پذیرفت که بهبود ظرفیت مدیریت سازمان‌ها در گرو توجه به هر دو جنبه‌ی مدیریت یعنی «مدیریت استراتژیک» و «مدیریت فرآیندها» است.

تجربه‌ی فعالیت‌های مشاوره‌ای ما نشان می‌دهد بلوغ سازمان‌ها در مدیریت فرآیندهایشان یکی از عوامل موثر در پیاده‌سازی موفقیت‌ آمیز سیستم‌های مدیریتی نظیر مدیریت استراتژیک، مدیریت دانش و غیره به شمار می‌رود. به‌ عبارت‌ دیگر مادام که سازمان‌ها یاد نگرفته‌اند چگونه فرآیندهای سازمانی‌شان را مدیریت کرده و بهبود دهند، در سایر حوزه‌های دانشی نظیر مدیریت سرمایه‌های انسانی، مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک و غیره نیز به موفقیت‌های مورد انتظار خود دست نخواهند یافت. حال ممکن است این سؤال مطرح ‌شود: چرا علیرغم اهمیت، ضرورت و فوریت مدیریت فرآیندها برای سازمان‌ها، این حوزه‌ی دانشی تا این اندازه مهجور واقع‌ شده است؟

در پاسخ باید اشاره‌ نماییم که مدیریت فرآیندها یک حوزه‌ی دانشی نسبتاً جدید است و شاید به تعداد متخصصان و متفکران فعال در این عرصه، روش، مدل، ابزار و تکنیک وجود داشته باشد. این تکثر موجب شده تا فعالان این حرفه نه تنها درباره‌ی مفاهیم، نظریه‌ها و ابزارها وفاق نداشته باشند بلکه حتی یک زبان مشترک برای گفتگو و تبادل نظر نیز میان آن‌ها شکل نگیرد. این پراکندگی به نوبه‌ی خود سبب سردرگمی کاربران و فعالان این حوزه شده است به نحوی که حتی متولیان سازمانی مدیریت فرآیندها نیز بعضا در استفاده از روش‌ها، ابزارها و تکنیک‌های این حوزه دچار خطاهای پرهزینه‌ای هستند. مجموعه‌ی این عوامل، حرکت به سوی استفاده‌ی نظام‌مند از دانش مدیریت فرآیندها را با چالش و کندی روبرو ساخته است. یکی از رسالت‌های پیکره‌ی عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK) جبران این نقیصه و شکل دادن به یک زبان مشترک برای تبادل‌نظر میان اعضای جامعه‌ی مدیریت فرآیندها است.

هدف کتاب حاضر حمایت از یک ابزار یا روش خاص نبوده، بلکه تلاش شده‌ نسبت به حوزه‌های مختلف قابل‌ شناسایی در دانش مدیریت فرآیندها یک بصیرت عمومی ایجاد شود.

افرادی که تجربه یا مطالعه‌ی اندکی در زمینه‌ی مدیریت فرآیندها داشته‌اند ممکن است در برقراری ارتباط با مفاهیم و مطالب مندرج در کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها قدری با چالش روبرو باشند.

در بخشی از کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها می‌خوانیم:

طراحی جدید باید پیش از پیاده‌سازی و تولید سامانه‌های IT مربوطه، مورد آزمون قرار گیرد. در این آزمون، نتیجه‌ی محتمل تغییرات موردنظر مشخص شده و بررسی می‌گردد. در حقیقت این آزمون، نوعی شبیه‌سازی عملیات کاری جدید و پشتیبانی IT از آن است که می‌تواند بر روی کاغذ و یا با استفاده از قابلیت‌های شبیه‌سازی بسیاری از ابزارهای BPMS انجام شود.

در این شبیه‌سازی، برای تعریف خط مبنا از جریان کاری «وضع موجود» استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است برای شبیه‌سازی به داده‌هایی در خصوص حجم‌ها، زمان‌بندی‌ها، تعداد اندرکنش‌های مشخصی که در یک بازه زمانی مشخص توسط یک شخص می‌تواند پردازش شود و امثالهم نیاز خواهد بود. شبیه‌سازی عملیات کنونی در BPMS این مزیت را دارد که تیم می‌تواند اطلاعات را تا رسیدن به شرایطی که منعکس کننده‌ی عملیات واقعی است، اصلاح نماید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجمان
درباره‌ی CBOK
پیشگفتار
فصل اول: راهنمای CBOK
هدف از راهنمای BPM CBOK
بازخوردها و تغییرات
ساختار پیکره عمومی دانش: خلاصه فصل‌ها
نگاه کلی به فصل‌ها
مزایای BPM
مرور کلی BPM
فصل دوم: مدیریت فرآیندهای کسب و کار
مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار چیست؟
توضیح مفاهیم کلیدی و محوری BPM
فصل سوم: مدل‌سازی فرآیند
مدل‌سازی فرآیند
هدف از مدل‌سازی فرآیند
نشان‌گذاری‌های متداول در مدل‌سازی فرآیند
رویکردهای خاص به مدل‌سازی فرآیند
سطوح مدل فرآیند
رویکردهای مدل‌سازی از بالا به پایین و از پایین به بالا
شناسایی اطلاعات فرآیند و مشارکت‌ کنندگان در مدل‌سازی
چارچوب‌ها و مدل‌های مرجع
تکنیک‌ها و ابزارهای مدل‌سازی
تائید اعتبار فرآیند و شبیه‌سازی آن
مفاهیم کلیدی
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل فرآیند
تجزیه‌وتحلیل فرآیند چیست؟
چرا تجزیه‌وتحلیل فرآیند می‌کنیم؟
چه زمانی تجزیه‌وتحلیل انجام دهیم؟
نقش‌های سازمانی لازم برای تجزیه‌وتحلیل فرآیند
آماده‌سازی برای تجزیه‌وتحلیل فرآیند
جمع‌آوری اطلاعات
مستند سازی تجزیه‌وتحلیل
ملاحظات
جمع‌بندی
مفاهیم کلیدی
فصل پنجم: طراحی فرآیند
طراحی فرآیند چیست؟
مبانی طراحی فرآیند
کشف فرآیند- وضع موجود
تغییر کار ناشی از تغییرات استراتژیک
تجزیه‌وتحلیل فرآیند - شناختن کاری که انجام می‌شود
طراحی فرآیند و جریان کار- ساخت مدل «وضع مطلوب»
مدیریت تغییر
تجزیه‌وتحلیل و طراحی زیرساخت IT
شبیه‌سازی مدل‌سازی
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات رواق اندیشه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-8076-69-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)

کورش حسینی
۱۳۹۸/۳/۲۰
بسیار بسیار خوشحال شدم که این کتاب رو اینقدر راحت در اختیار ما مخاطبان قرار داده اید بسیار سپاسگذارم از مطالب ارزشمند و خوبتون
Mohsen Seifmohammadi
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
خواندن این کتاب را به کلیه علاقمندان حوزه مدیریت فرآیندهای توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK)

برای دریافت کتاب پیکره عمومی دانش مدیریت فرآیندها (BPM CBOK) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.