معرفی و دانلود کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران

عکس جلد کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران

داود علی بابایی در کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران، کوشیده مقالاتی را که در طول سه سال گذشته در این باب به رشته‌ی تحریر در آورده در این اثر بگنجاند.

در تعریف سیاست بحث و گفتگو بسیار است:

- من قطاری دیدم که فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت من قطاری دیدم که سیاست می‌برد و چه خالی می‌رفت (سهراب سپهری)
- سیاست همان علم زندگی است. (اسمایلز)
- سیاستی موفق‌تر است که عده زیادتری را امیدوار کند. (چرچیل)
- هیچ سیاستی شکست نمی‌خورد مگر اینکه در مقابل سیاست قوی‌تری قرار گیرد. (ناپلئون)
- سیاست یعنی با هر کس به زبان خودش حرف زدن و جلب محبت کردن. (بیسمارک)
- سیاست یعنی از کار دیگران سر در آوردن و کار خود را از همه پنهان کردن. این تعریفی را که راسل می‌گوید الان در جهان صدق می‌کند بخصوص کشورهای استعمارگر سعی می‌کنند از کار همه کشورها با جاسوسی سر در آورند ولی کسی از کار آن‌ها سر در نیاورد و بدین صورت در کشورهای مختلف نفوذ کنند و آن‌ها را زیر سیطره خود بگیرند و از ثروت و منابع زیرزمینی و طبیعی آن‌ها بهر‌ه‌برداری کنند. (برتراند راسل)

متأسفانه تمام اقشار جامعه سیستم سیاست‌زدگی آن‌ها را آن‌ چنان احاطه کرده است که دیگر قادر به فعالیت نیستند. هنر، فرهنگ، نشر و چاپ، رسانه‌ها، حتی صدا و سیما از نمونه‌های بارز آن است. حتی هنرمندان و سینماگران هم صدایشان درآمده است و نیز آموزش و و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز تحت تأثیر این سیاست‌بازی‌ها قرار گرفته‌اند.

و فقط 4 درصد از بودجه جاری کشور هزینه فرهنگ در جامعه می‌شود و این 4 درصد نیز مشخص نیست در چه مجاری خرج می‌شود و به کجا می‌رود و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رقم بودجه بسیار کم می‌باشد به طوری که اگر کتابی را از ناشر خریداری می‌کنند بعد از چند ماه دیگر پول آن را پرداخت می‌کنند و بودجه تئاتر و هنرهای هفت‌گانه در وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار پایین است و لیکن بودجه نهادهای مذهبی در کشور بسیار بالاست و اگر ناشری از نظر مالی دچار مشکل شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ کمکی نمی‌تواند به او بکند.

در بخشی از کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست‌زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران می‌خوانیم:

سیاست، باتلاقی است که هر کس در آن پا گذاشت، در آن غرق خواهد شد. حرف و حدیث درباره‌ی سیاست فراوان است. هرکس سیاست را تعبیر خاصی می‌کند و برداشت ویژه‌ای از آن دارد ولیکن در مجموع، سیاست در هر حیطه‌ای وارد شده است ضربه‌ای به آن زده است که جبران ناپذیر است. متاسفانه در کشورهای جهان سوم، سیاست بر سر همه‌ی ارکان یک جامعه سایه افکنده است. بر سر اقتصاد، ایدئولوژی، فرهنگ، هنر، ورزش، مذهب و غیره. اما در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، این مسئله یا وجود ندارد و یا کمتر مشاهده می‌شود.

با نگاهی به کشورهای اروپایی این مسئله مصداق بارز پیدا می‌کند و اما کشور ما نیز متاسفانه دور از دخالت سیاست بر ارکان جامعه نبوده است و سایه افکندن سیاست بر فرهنگ مردمی آن را دچار آسیب و خدشه نموده است. در این باره نمونه‌های زیادی را می‌توان عنوان نمود مثلاً سایه افکندن سیاست بر مذهب و ایدئولوژی باعث شده است که دو دستگی بین مذهبیون و مردم و علما به وجود آید. بدین صورت که بعضی دین دولتی اختیار نموده‌اند و هر چه حاکمیت بگوید، بدون تجزیه و تحلیل فقهی، شرعی، اخلاقی و منطقی می‌پذیرند. این اشخاص همان‌هایی هستند که دین دولتی اختیار نموده‌اند و گروهی دیگر که نمی‌خواهند سایه‌ی سیاست بر دین و مدهب افکنده شود دین آزاد اختیار نموده‌اند و به خود اجازه نمی‌دهند که هر چه حاکمیت گفت آن را بدون تجزیه و تحلیل منطقی و فقهی و شرعی بپذیرند و اگر نگاهی به مسائل پولی، بانکی و اقتصادی بیاندازیم به خوبی به این امر واقف خواهیم شد که چگونه سیاست حکومتمداران آن را قبضه نموده و بر آن سایه افکنده است و نمی‌گذارد اقتصاد کشور سیر صعودی و رشد خود را طی کند و حتی هم اکنون مشاهده می‌نماییم که سیاست آنقدر نفوذ پیدا کرده است که بر ورزش جامعه نیز سایه افکنده است و اینچنین فدراسیون فوتبال را قبلا تحت تاثیر قرار داده بود و برای آن از طرف فیفا مشکل آفریده بود که به سختی این مشکل حل گردید در مسابقه فوتبال بین استقلال و پیروزی در روز جمعه 88/7/10 تبانی دو تیم را که زیر سایه شوم سیاست بودند را مشاهده نمودیم. و نیز می‌توان عنوان نمود که آموزش و پرورش با یک میلیون و دویست هزار نفر کادر آموزشی و اداری و بیش از 13 میلیون دانش آموز دچار سیاست زدگی شده و هر روزه با سلایق حکومت مداران، بدون اینکه شرایط علمی، فکری، مکانیکی و فیزیکی محیط‌های آموزشی و جامعه و دانش آموزان و وضع اقتصادی جامعه را بسنجند کتاب‌های درسی بخصوص کتاب‌های انسانی و نظری ادبیات فارسی، دینی و قرآن و عربی را عوض می‌کند و در 36 سال اخیر مشاهده نموده‌ایم که این کتب و ایده‌های آموزشی و پرورشی چندین بار دگرگون شده است و حتی بعضی از کارشناسان فرهنگی و محققین و اساتید دانشگاه عنوان می‌نمایند که سیاسیون آموزش و پرورش کتاب‌های دینی و قرآن و عربی را طوری تدوین و تالیف می‌نمایند که علمای متنفذ و کسانی را که زیر لوای حاکمیت هستند ارضا نمایند نه اینکه دانش‌آموزان ظرفیت فهم و درک آن‌ها را داشته باشند و بسی جای تاسف دارد.

فهرست مطالب کتاب

به بهانه‌ی پیشگفتار
چرا کشور ایران سیاست زده شده است؟
سایه‌ی شوم سیاست مجازی بر ابعاد مختلف جامعه
جای خالی اصحاب فرهنگ در شورای پنجم شهر تهران
شورای پنجم به طور حتم سیاسی‌ترین پارلمان شهری تهران می‌باشد
چرا مردم تمایلی به شرکت در انتخابات شورای شهر و روستا ندارند؟
شورای اسلامی دوره پنجم شهر تهران در مقایسه با شوراهای قبل چه قدمی برداشته است؟
هزینه‌ی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از پول مشروع یا پول کثیف؟
انتخابات و آزادی
با سلام خدمت دکتر محمد خاتمی، پدر و شیخ اصلاحات
صنعت نشر در قوانین عمومی و قانون اساسی ایران و دیگر کشو‌های جهان
ممیزی در نشر کتاب‌ یعنی قیمومیت برمطالعه‌ کنندگان
رکود صنعت نشر و پیامدهای آن و به درازا کشیدن ممیزی بعضی از کتاب‌ها
زمین گیرشدن صنعت نشر کاغذی با افزایش روزافزون قیمت کاغذ
ناشران صنعت نشر کاغذی باید تا کِی زمین گیر باشند
صنعت نشر نیاز به آسیب شناسی عمقی دارد
با مسکّن و تظاهر و بازدیدهای مقطعی نمی‌توان مشکل کتاب و کتاب خوانی را حل کرد
منظور از کتاب‌های قاچاق چه نوع کتاب‌هایی است؟
درد ‌دل‌ها و گلایه‌های یک ناشر و نویسنده‌ نگون‌بخت از مشکلات مالی و اقتصادی خود
جناب دکتر محسن جوادی، معاونت محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
خلاء تاریخ نویسی برای دوران بعد از انقلاب اسلامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-622-6258-02-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران

رعنا سرمالیان
۱۳۹۹/۱/۹
خسته نباشید خدمت شما! کتاب فقط اوایلش در مورد موضوع عنوان کتاب بود ولی بعدش در مورد مشکلات نشر و نویسنده و کتاب پرداخته.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران

برای دریافت کتاب چند کلمه پیرامون مردم، فرهنگ و سیاست زدگی در جامعه‌ی کنونی ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.