معرفی و دانلود کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

عکس جلد کتاب صوتی چنین گفت زرتشت
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

کتاب صوتی چنین گفت زرتشت، مهم‌ترین و مشهورترین اثر فریدریش ویلهلم نیچه، فیلسوف برجسته آلمانی است و با صدای دل‌نشین مرحوم دکتر افشین یداللهی روایت شده است.

چنین گفت زرتشت (Also Speach Zarathustra) یکی از پر مناقشه‌ترین آثار فلسفی در جهان شناخته شده، شخصیت اصلی این رمان فلسفی شخصی به نام «زرتشت» است که نامش از زرتشت پیامبر گرفته شده‌ است. نیچه در این کتاب عقاید خود را از زبان این شخصیت بیان داشته‌ است.

این کتاب مهم‌ترین اثر نیچه و حاوی نظریاتی چون «ابرانسان»، «مرگ خدا» و «بازگشت جاودانه» به کامل‌ترین صورت و مثبت‌ترین معنی خود است. زرتشت پس از ده سال عزلت در کوه‌های آلپ احساس می‌کند که می‌خواهد شهد خرد خویش را به انسان‌ها بچشاند، پس به شهر فرود می‌آید؛ اما مردم به صدای برخاسته از الهام گوش نمی‌دهند، زیرا جز به کف زدن برای بندبازی‌های یک بندباز توجه ندارند و به سخنان او که آن‌ها را نمی‌فهمند می‌خندند. پس زرتشت باید حواریونی برای خود برگزیند که بتواند «گفتارهای» خویش را که تحقیر آرمان‌های کهن است و به سبک کتاب‌های مقدس کهن چون اوستا و انجیل می‌باشد، خطاب به آن‌ها بیان کند. نخستین گفتار، تمثیلی است با عنوان «سه دگردیسی» که در آن می‌توان چگونگی تحول روح انسانی را درک کرد، از اطاعت که با نماد شتر نشان داده می‌شود گرفته تا نفی شدید که با نماد شیر مجسم می‌شود، و تصدیق محض که کودک تجسم آن است.

در گفتارهای بعدی به موضوعات بسیار متنوعی پرداخته می‌شود؛ فریدریش ویلهلم نیچه (Friedrich Wilhelm Nietzsche) با ضعف نفس آدم‌های کم‌مایه‌ای که به رخوت آرام اخلاق پناه می‌برند؛ با متافیزیک، که جهان را با موعظه تجرید بی‌اعتبار می‌کند؛ با جمود کتابی فرهنگی که بیش از حد در خود فرورفته است؛ با ریاضت‌کشی که انسان را به فکر مرگ می‌اندازد؛ با کیش دولت‌پرستی که انسان‌ها را با تبدیل آن‌ها به بردگان دستگاهی غیرشخصی خفه می‌کند؛ و سرانجام با ابتذال اندیشه به مبارزه برمی‌خیزد. گفتارهای دیگر برعکس حاوی تصدیقاتی تهییج کننده است: یکی جنگ را به مثابه محرک انرژی انسان‌ها می‌ستاید؛ دیگری در دوگانگی شخصیت که ثمره عزلت و تأمل است زیباترین صورت دوستی را مشاهده می‌کند؛ دیگری در مقابل ارزش‌های مجرد، ارزش زندگی را می‌نشاند که غایت خود را در خود دارد؛ و سرانجام در آخرین گفتار، آن سخاوتمندی وافر فضیلت سالم را که دوست دارد به خود ببخشد تعلیم می‌دهد.

با توجه به تألیفات بسیاری که نوابغِ عالم درباره نیچه نوشته‌اند، معلوم می‌شود که برخی از آنان او را شخصیتی سرگشته و حیران می‌دانند و برخی دیگر باور دارند که آن سوی هر جمله از سخنانِ او معانی‌ای ژرف نهفته است که جز خردهای نافذ و اذهانِ تیزبین به عمق آن راه نمی‌برند، امّا همگی در یک موضوع هم داستانند که او اندیشمندی توانمند است که در پیِ همه‌چیز حتی مبادی‌ای که خود به آن قایل است، حقیقت را می‌جوید.

برای شناساندن و معرفی «چنین گفت زرتشت» مراجعه به دیباچه یا پیش‌گفتار اثر می­‌تواند بی‌­تردید بهترین راه باشد؛ چرا که به قول مترجم، داستان کوشش دراز سی و اندی ساله­‌اش برای جذب و فهم جان‌مایه اندیشه‌­ی این کتاب و گنجانیدن آن در قالب زبانی پارسی، کوششی است برای از آن خود کردن کتاب که اگرچه از زبان پیام‌آور ایرانی سخن می­‌گوید، اما مایه‌ی اندیشگی آن از فضا و جهانی می­‌آید که ما با ژرفنای آن بیگانه‌­ایم و آن جهان مدرن اروپایی و تکیه‌گاه آن دستاورد تمامی میراث اندیشه و ایمان اروپایی­ست. از یونان باستان تا قرون وسطی و اروپای مدرن سده نوزدهم، کتابی که تمام میراث فلسفه و کلام و علم اروپایی در آن به زبان رمز و تمثیل و ایماژ شاعرانه به سخن در می­‌آید و در عین حال با تمامی این میراث سرستیز دارد و در پی آینده­‌ی دیگری است برای انسان و می‌­خواهد جهان و انسان دیگری بنا کند.

در مقام پاسخگویی به کنجکاوی مخاطبان ایرانی ذکر یکی از نکات بسیار مهم، وجود نام زرتشت بر این کتاب است. در اینجا می­‌توان گفت که زرتشت در این کتاب یک شخصیت نمادین است که نیچه از زبان او، که زبان شاعرانه و پیامبرانه و حکیمانه است، معنا و ماهیت هستی و نسبت انسان را با آن از دیدگاه خود باز می‌­گوید که البته برای فهم بیشتر این اثر خواندن آثار دیگر نیچه نیز ضروری می‌­نماید. به گمان مترجم کتاب، «چنین گفت زرتشت» از جمله کتاب­‌هایی است که اگر کسی با آن، چنان که باید سر کند یعنی جانمایه­‌ی اندیشه­‌ی آن را زندگانی کند، نقش شگرف بر روح و روان آدمی می‌‌گذارد، زیرا سر و کار آن با جان آدمی است، اینگونه کتاب‌­ها نه کتاب معلومات‌­اند که عقل آدمی را خوراک دهند و نه ادبیات که حس و عاطفه را برانگیزانند؛ بلکه جان آدمی را بیدار می‌­کنند و با آن به سخن درمی‌­آیند. در این راستا این کتاب، کتابی است که می‌­توان عمری را با آن سر کرد، به آن عشق ورزید، پیوسته به آن روی آورد و از آن گریخت اما کسی که جان­اش با جان کلام آن درآمیخت دیگر به سختی می­‌تواند از دایره نفوذ آن بیرون گریزد.

اما نکته آخر اینکه این کتاب، به ویژه به سبب روح شاعرانه و زبان شاعرانه­‌اش و نیز نام زرتشت، درمیان جوانان، هواخواهان بسیار داشته و دارد ولیکن به آنانی که هنوز نمی­‌دانند خواندن چنین کتابی یعنی چه و آن را چگونه باید خواند، باید گفت این یک اثر فلسفی یا ادبی به معنای عرفی آن نیست، بلکه کتابی است از یک جان شعله­‌ور که با ژرف‌‌ترین مسائل انسان و جهان و روان و تاریخ سر و کار دارد و تا کسی خود را به روی آن نگشاید و در افق جان با آن همنوا نشود، خود را به روی او نخواهد گشود و فهم این اثر و معنای غایی آن جز با آشنایی با تاریخ فلسفه و علم و دین و سرگذشت «جان» اروپایی تا به امروز ممکن نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
50 دقیقه
پیشگفتار
9 دقیقه
درباره سه دگردیسی
10 دقیقه
درباره کرسی‌های فضیلت آموزی
9 دقیقه
درباره اهل آخرت
6 دقیقه
درباره خار دارندگان تن
6 دقیقه
درباره شادی‌ها و شورها
7 دقیقه
درباره بزهکار شوریده رنگ
5 دقیقه
درباره خواندن و نوشتن
8 دقیقه
درباره درخت فراز کوه
6 دقیقه
درباره واعظان مرگ
5 دقیقه
درباره جنگ و جنگاوران
9 دقیقه
درباره بت نو
10 دقیقه
درباره مگسان بازار
4 دقیقه
درباره پارسایی
6 دقیقه
درباره دوست
7 دقیقه
درباره هزار و یک غایت
5 دقیقه
درباره همسایه دوستی
7 دقیقه
درباره راه آفریننده
6 دقیقه
درباره زنان پیر و جوان
5 دقیقه
درباره نیش مار
6 دقیقه
درباره زناشویی و فرزند
8 دقیقه
درباره مرگ خود خواسته
13 دقیقه
درباره فضیلت ایثارگر
9 دقیقه
کودک با آینه
8 دقیقه
در جزایر شادکامان
8 دقیقه
درباره رحیمان
8 دقیقه
درباره کشیشان
9 دقیقه
درباره فضیلتمندان
7 دقیقه
درباره فرومایه‌گان
9 دقیقه
درباره روتیلان
9 دقیقه
درباره فرزانگان نامدار
7 دقیقه
سرود شب
8 دقیقه
سرود رقص
9 دقیقه
سرود عزا
10 دقیقه
درباره چیرگی بر خود
7 دقیقه
درباره برجستگان
7 دقیقه
درباره سرزمین فرهنگ
8 دقیقه
درباره شناخت ناب
7 دقیقه
درباره دانشوران
9 دقیقه
درباره شاعران
11 دقیقه
درباره رویدادهای بزرگ
11 دقیقه
پیشگو
17 دقیقه
درباره نجات
10 دقیقه
درباره زیرکی بشری
10 دقیقه
خاموش‌ترین ساعت
14 دقیقه
آواره
17 دقیقه
درباره دیدار و معما
11 دقیقه
درباره شادکامی ناخواسته
10 دقیقه
پیش از دمیدن خورشید
20 دقیقه
درباره فضیلت کوچک‌کننده
10 دقیقه
بر کوه زیتون
9 دقیقه
درباره گذار از کنار
13 دقیقه
درباره بی دین گشتگان
11 دقیقه
به خانه باز آمدن
16 دقیقه
درباره سه شر
13 دقیقه
درباره جان سنگینی
62 دقیقه
درباره لوح‌های نو و کهن
20 دقیقه
شفا یافته
11 دقیقه
درباره اشتیاق بزرگ
13 دقیقه
سرود رقصی دیگر
18 دقیقه
هفت مهر
16 دقیقه
ایثار انگبین
13 دقیقه
بانگ فریادخواهی
12 دقیقه
گفت‌وگو با شاهان
9 دقیقه
زالو
17 دقیقه
جادوگر
13 دقیقه
بازنشسته
14 دقیقه
زشت‌ترین انسان
13 دقیقه
گدای خود خواسته
10 دقیقه
سایه
10 دقیقه
به نیمروز
17 دقیقه
درود گویی
7 دقیقه
شام خداوند
45 دقیقه
درباره انسان والاتر
12 دقیقه
آواز اندوه
9 دقیقه
درباره علم
13 دقیقه
در میان دختران صحرا
11 دقیقه
بیداری
12 دقیقه
جشن خر
29 دقیقه
سرود مستانه
12 دقیقه
نشانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چنین گفت زرتشت
نویسنده
مترجمداریوش آشوری
راویافشین یداللهی
ناشر چاپیانتشارات آگاه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

سعید فرجی
۱۴۰۱/۸/۲۸
با دروداین کتاب اگر چه در قالبی سمبولیک مطرح شده مفاهیم اساسی و بمیادین فلسفی را در فرم داستانهایی کوتاه و به زبان استعاره و سمبولیک بیان می‌کند اینکه واقعا" چه مقدار این بیانات که از زبان زرتشت مطرح می‌شود با زندگی و بیانات زرتشت همخوانی دارد نیاز به بررسی بیشتر دارد اگر چه بنظر من هرچند احتمالا" ذهنیت و گفته‌های زرتشت را بیشتر به نظریان خود نزدیک می‌دانسته شاید در ارزیابی که داشته احتمال اعتراض یا مخالفت ادیان دیگر با آراء و نظریات خود را در ارجاع این مفاهیم به زرتشت کمتر نموده استمفاهیم در بیانی پیچیده و داستان گونه مطرح می‌شود تا حساسیت کمتری در مخاطب ایجاد نمایداین اثر ارزشمند فلسفی اگر چه تو در تو و پیچیده بیان شده است کتابی است درخور توجه و قابل توصیه برای مطالعه هر فرد خردمند و اهل اندیشه أست
___ MARYAM ___
۱۴۰۰/۱/۵
وا شگفتا
کاش توان جمله بندی برای این اثر فاخر را داشتم..
نیچه ابر انسانی بود که یک قرن زودتر زاده شد!
تا به حال از خودتان پرسیده اید چگونه میتوان در تفکری والاتر از این زندگی غرق شد؟
پرسیده اید چگونه میتوان درکی درست از چرایی و چگونگی این هستی و انسانیت و زندگی داشت؟
بدون شک اگر در هر خود
پرسشی را عاجز می‌پندارید به مطالعه نیچه بپردازید!
سفر کنید بر احوالات نبوغی لمس ناشدنی اما درک شدنی!!
این کتاب نیست یک گوهر ارزشمند است!
بی نهایت از کتابراه سپاسگزارم.
پراستفاده‌ترین و مورد علاقه‌ترین برنامه تمام زندگی من!
Mosi Phonix
۱۴۰۱/۳/۱۰
اولین بار در 14 سالگی این کتاب رو خوندم و فکر میکردم علت اینکه برام ثقیل بود، کم سنی من بوده. الان که مجدد مطالعه ش کردم، میبینم که چندبار دیگه هم باید بخونمش تا به عمق معناش پی ببرم. حقیقتا زیباست و برای ذهن‌های پرسشگر پاسخ خیلی از سوالاته. لزومی نداره حتما با فلسفه نیچه موافق باشید، اگر دنبال یه کتاب باارزش میگردید، این کتاب رو از دست ندید. مترجم این کتاب قلم فوق العاده‌ای داره.
مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۲۶
یکی از تاثیر گذارترین کتابهایی که تا کنون خوانده‌ام و بهترین اثر آرووین یالوم بیش از دو بار خوانده و هر بار پیش از قبل تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و ساعت‌ها گریسته ام فرصتی بود و کتابهای نخوانده زیاد نبود حتما همین الان مجددا دست می‌گرفتم تور خدا بخوانید، حیف از دست بدهید فقط می‌توان گفت جز صد کتابی که است پیش از ترک این دنیا باید خواند که نه نوشیدش و با زندگی کرد و لذت برد بخوانید قول میدهم پشیمان نخواهید بود
پریسا کلانتری
۱۴۰۱/۸/۲۸
بقدری زیبا و پر مغز هست که من قطعا به شخصه با وجود لذتی که از بیرونی‌ترین لایه کتاب بردم، متاسفانه سطح سوادم بویژه در زمینه فلسفه آنقدری نبود که بتوانم به لایه‌های درونی این اثر ارزشمند پی ببرم و حظ بیشتری ببرم. اما توصیه می‌کنم در ابتدا کتاب "زمانی که نیچه گریست" را مطالعه کنید و سپس این کتاب را گوش دهید. به هر حال شناخت شخصیت و احوالات زندگی نیچه شاید اندکی به فهم این اثر کمک کند.
محسن سرداری
۱۴۰۰/۸/۱۴
بسیار عالی، میگن نیچه یک قرن زودتر از زمان خودش امده.. به نظرم امروز هم هنوز برای درکش اماده نیستیم... این کتاب رو باید چند بار شنید و مطالعه کرد... من شنیدنش رو بیشتر پسندیدم بخصوص با گویش رسا، بجا و شیوای جناب یدالهی که انصافا بی نظیره.. دست همه دست اندرکاران تهیه این کتاب صوتی درد نکنه
ریدلی
۱۴۰۱/۸/۲۶
تفکر نیچه بسیار شفاف و روشن است و اگر شنونده در جهت خودسازی و آگاهی خودش این کتاب رو بخونه میتونه بسیار کمک کننده باشه.
هرچند لحن تازیانه‌ای نیچه در این عصر چندان کاربردی ندارد و خواننده باید به این مساله آگاه باشد که دیدگاه نیچه بسیار روشن است و اگر لحن او تمد وتازیلنه وار است به زمانه او این را ببخشد.
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۳/۲۹
خوشبحال کسایی که اینقدر با این کتاب ارتباط برقرار کردن، منکه واقعا چیزی ازش نفهمیدم 😁، از نیچه چندتا کتاب مطالعه کردم، ولی احساس میکنم باید نیچه رو فقط با جملات کوتاه خوند، اگر قرار باشه چند فصل یک کتاب نیچه رو پشت سر هم خوند بیشتر از اینکه متوجه بشی چی میگه آدم گیج میشه
reza reza
۱۳۹۷/۹/۲۶
واقعا نیچه هم مثل زرتشتش، زودتر از زمانه خودش اومده بود. واقعا این کتاب عالیه. ترجمه داریوش آشوری که بهترین ترجمه این کتابه و صداگذاری این مجموعه هم عالیه.
حمیدارجمند
۱۴۰۳/۱/۷
کتابی خوب که به مسایل از‌ی دیدگاه دیگری نگاه میکند این دیدگاه متفاوتی و جالب و ژرف اندیش که در نوع خودش یک جامعه شناسی و روانشناسی خیلی قوی محسوب میشه نکته جالبش گفتن این نکات در اون زمان هست که با پیشرفت جوامع امروزی در مورد مسایل فلسفی و جامعه شناسی خیلی متفاوت و قوی هستش
اشکان نیک سرشت
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
نیچه بزرگ مرد فلسفه آلمان واقعا قابل ستایش و تقدیر است، به طور واضح از زمان خودش جلوتر بوده، متن بسیا زیبا و تخصصی مکتوب گردیده است، حکایت نیش مار نیز جالب و زیبا بود، صدای راوی نیز رسا وقابل فهم بود، ترجمه نیز سلیس و روان است، ممنون از کتابراه عزیز.
Farzamkanani
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کتاب فوق العاده ای بود باید چندین بار مطالعه کنید تا به عمق معنای جملات پی ببرید. ان موقع متوجه می شوید که در مطالعه این کتاب اشتباه نکردین. کتاب رو فصل به فصل در طول هفته بخونید و روی جملاتش فکر کنید و تفسیرش کنید تا به عظمت کتاب پی ببرید
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۳
این کتاب رو بهتره بخونید، کلا کتابهای نیچه رو باید اول خوند و بعدش گوش داد، این کتاب بعد از مرگ نیچه و از یادداشت هایب که خواهرش از نوشته هاش جمع آوری کرده و به نام نیچه به رشته تحریر در آورده، یکی از بهترین اثرات نیوه هستش.
فرشاد محبی
۱۳۹۷/۷/۳۰
یک کتاب خارق العاده از استاد بزرگ انسانیت فردریش نیچه #فلسفی #شاعرانه #خردمندانه. باید باجان و دل گوش داد.
Amin Mohmadi
۱۴۰۰/۴/۱۹
این کتابو امروز شروع کردم همون ۱ دقیقه اول صدای گوینده انقدر رو مخ برو هست که دیگه ادامه ندادم و باید پی دی اف شو بگیرم و بخونم برعکس صدای آرام و دلنشین گوینده کتاب وقتی نیچه گریست جناب سلطان زاده
مشاهده همه نظرات 131

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چنین گفت زرتشت

برای دریافت کتاب صوتی چنین گفت زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.