معرفی و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

عکس جلد کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ نوشتۀ اسپنسر جانسون، داستانی است دربارۀ تغییری که در یک هزار توی پیچ در پیچ و پرپیچ و خم رخ می‎دهد و در آن چهار شخصیت جالب به دنبال پنیر می‎گردند. پنیر در اینجا استعاره‌‏ای است از آنچه که ما می‎خواهیم در زندگی داشته باشیم.

در این داستان، چهار موجود خیالی به تصویر کشیده شده‌اند. دو آدم کوچولو با نام‌های هِم و هاو و دو موش با نام‌های اسنیف و اسکاری که هر یک ابعاد پیچیده و ساده ما را فارغ از سن، جنسیت، نژاد و ملیت نشان می‌دهند. گاهی ما ممکن است مانند اسنیف عمل کنیم، او خیلی سریع تغییر می‌کند، یا مانند اسکاری باشیم که خیلی زود وارد عمل می‌شود. شاید مثل هم باشیم که تغییرات را انکار می‌کند و زمانی که احساس کند تغییرات منجر به اتفاق بدی می‌شوند، در برابر آن مقاومت دارد یا مانند هاو که وقتی فکر می‌کند تغییرات منجر به نتیجه خوبی می‌شوند سریع خود را با آن سازگار می‌کند.

خواندن کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ (Who Moved My Cheese) وقت زیادی نمی‌خواهد، ولی تاثیرش بسیار عمیق است. همانطور که داستان را می‌خوانید، متوجه وجود سه بخش در داستان می‌شوید.

بخش اول یک گردهمایی است. چند همکلاسی قدیمی دور هم جمع شده‌اند و در مورد اتفاقاتی که در زندگی‌شان می‌افتد صحبت می‌کنند.

بخش دوم خود داستان «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» است. که در واقع بخش اصلی کتاب است.

بخش سوم، قسمت بحث و گفتگو در مورد داستان است در این قسمت عده‌ای در مورد داستان بحث می‌کنند و از آموخته‌های خود از این داستان سخن می‌گویند. و اینکه چگونه می‌خواهند به طور کاربردی از آن در زندگی و حرفۀ خود بهره گیرند. بعضی از خوانندگان این کتاب، فقط قسمت داستان را می‌خوانند و نتیجه را خودشان بررسی می‌کنند و دیگر به بخش بحث و گفتگو (بخش سوم) توجهی نمی‌کنند. عده‌ای دیگر از کلّ کتاب استفاده می‌کنند تا بتوانند از داستان به طور کاربردی‌تری در مسائل زندگی‌شان استفاده کنند.

دکتر اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین نویسنده‌های جهان در حوزه‌ی روانشناسی می‌باشد. میلیون‌ها نفر از خوانندگان کتاب‌های او توانسته‌اند به سادگی با اعتماد به خود در شغل و زندگی به موفقیت و کامیابی دست پیدا کنند.

در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ می‌خوانیم:

در طول روزهای آینده هاو مقداری پنیر اینجا و آن‌جا پیدا کرد ولی مقدارشان قابل توجه نبود. او امیدوار بود تا مقدار قابل توجهی پنیر پیدا کند و از آن مقداری هم برای دوستش هِم که هنوز در ایستگاه خالی C منتظر مانده بود، ببرد تا او را هم تشویق کند تا همراهش به درون هزارتوی بیاید و به کمک هم به دنبال پنیرهای بعدی بگردند. اما خود هاو هنوز احساس آرامش نمی‌کرد و هنوز اضطراب داشت. باید این نکته را می‌پذیرفت که جستجو در هزارتوی موجب پریشانی و سرگردانی او می‌شود زیرا که از آخرین باری که در آن‌جا وارد شده بود مدت زمانی گذشته بود و خیلی چیزها عوض شده بود. درست وقتی که احساس می‌کرد راه را درست پیدا کرده متوجه می‌شد که در راهروها گم شده است و پیشرفتش چشم‌گیر نبود. اما با اینکه این جست‌وجو برای وی مانند یک مبارزه بود او به این نتیجه رسید که آنقدر هم که تصور می‌کرد این مبارزه سخت و غیر ممکن نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
مقدمه
گردهمایی دوستانه
داستان
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟
نویسنده
مترجمفریبا سبز چمنی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات51
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

فاطمه تلاوتی
۱۳۹۷/۹/۳
باخوندن این کتاب متوجه شدم که اکثرافرادشخصیت هم رادارن وهمیشه ازتغییرهراس دارن ومنتظرهستن که بدون تلاش وغلبه برترسهاشون شرایط اونطورکه دوس دارن براشون پیش بیادباخوندن این کتاب تصمیم گرفتم که دیگه هم نباشم ومانند هاو برترسهام غلبه کنم وباتغییرهمسوبشم
نسیمه خرم
۱۴۰۰/۲/۶
عالی بود خیلی کمکم کرد که تغییر کنم وترس ازدست دادن چیزهای پیش افتاده رو کنار بگذارم و بدست آوردن به موقعیت جدید بخودم و زندگیم تسلط بشم و پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو تو خونه داشته باشین
Vahideh null
۱۳۹۸/۹/۲۴
جمله‌ی الهام بخش این کتاب برای من این بود اگه تغییر نکنی نابود میشی
خیلی ساده وروان با آغوش باز تغییرات در زندگی پذیرفتن آموزش داده کتاب کاربردیهست 👍👍👍
Maryam Kheiri
۱۳۹۷/۱/۲۷
تغییر خیلی قشنگه وقتی ما می‌ترسیم حتی توی روابط خیلی نزدیک که فکر میکنیم سال‌های متمادی باهم با دعوا زندگی کنیم ولی جدا نشیم
پریا سجادی
۱۳۹۷/۱/۲۲
بهترین کتاب برای غلبه بر عادت‌ها و ترس از تغییر
فوق العاده زیبا در قالب داستان زندگی افراد موفق و نا موفق رو به تصویر میکشه
علی غریبی
۱۴۰۰/۴/۱۴
اگه به خوبی درک شه میتونه تاثیر خوبی روی زندگی شخص بزاره، کوتاه هم هست و ادم اذیت نمیشه بابت تموم کردنش
کاربر ص
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کتاب عالی بود خیلی مختصر و طی یک داستان کوتاه چگونه تغییر دادن خودت و تفکراتتو برا رسیدن به هدف نشان میده
جهانبخش سلطانی
۱۳۹۷/۲/۲۹
چون همسفر عشق شدی مرد سفر باش
هم منتظر حادثه هم فکر خطر باش
Amin Jabbari
۱۳۹۹/۳/۱۸
عالی بود واقعا نکنه‌های خوبی میشه برداشت
Seyede Fateme Moussavi
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
این کتاب فوق العاده است حتما بخوانید.
Delara Mn
۱۳۹۸/۲/۲۴
عالی بود باید با دقت بخونید
Mehdi Nayebi
۱۳۹۷/۸/۱۶
کتاب فوق العاده‌ای هست
مختصر و مفید
فرزاد اران
۱۳۹۷/۶/۲۲
خوندنش بهترین سرگرمیه مفید زندگیه
Mani Moosavi
۱۳۹۹/۹/۱۹
عالی بود........
نگین قرایی
۱۳۹۹/۶/۹
این کتاب واقعا عالیه
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟

برای دریافت کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.