معرفی و دانلود رایگان کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟

عکس جلد کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟

با کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ نوشته آیدین خرسندی خواهید توانست یک زندگی با کیفیت و بدون خجالت و کمرویی را تجربه کنید. مطالب این کتاب مسیرهای علمی و عملی هستند که خود نویسنده به شخصه آن‌ها را استفاده کرده و توانسته به واسطه آن‌ها راه موفقیت را پیدا کند.

آیا به خاطر خجالت و کمرویی در زندگی عاطفی، شغلی و اجتماعی خود دچار مشکل هستید؟ آیا نمی‌توانید به فرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد شروع یک رابطه عاطفی بدهید و یا از او خواستگاری کنید؟ آیا فرد شایسته‌ای در شغل خود هستید و نمی‌توانید به رغم شایستگی‌تان درخواست افزایش حقوق بدهید؟ آیا همواره در جامعه حق و حقوق‌تان زیر پا گذارده می‌شود و شما جرات دفاع از حقوق‌تان را ندارید؟ و...

آیدین خرسندی هم مانند شما درگیر خجالت و کمرویی بوده‌ و فرصت‌های با ارزشی را در زندگی‌اش به دلیل این مشکل از دست داده‌ اما توانست از این مشکل عبور کند و زندگی با کیفیتی را آغاز کند.

کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ که حاصل تجربیات و تحقیقات آیدین خرسندی است به شما کمک می‌کند تا:

با خجالت و کمرویی و ابعاد آن به صورت علمی آشنا شوید.
یاد بگیرید چگونه طرز فکر خود را برای عبور از این مشکل تغییر دهید؟
یاد بگیرید چگونه شیوه رفتار خود را برای عبور از این مشکل تغییر دهید؟
با مفهوم مهمی در خجالت و کمرویی به نام خودآگاهی آشنا خواهید شد.
و در آخر با مطالعه و انجام تمرینات این کتاب، از خجالت و کمرویی خود عبور خواهید کرد.

اعتقاد قلبی نویسنده این است که هیچ فردی نباید به خاطر خجالت و کمرویی تجربه یک زندگی با کیفیت را از دست بدهد.

در فصل اول این کتاب با مفهوم خجالت و کمرویی و رفتار ایمن که نقش مهمی در خجالت و کمرویی دارد آشنا می‌شوید. فصل دوم راجع به تفکر و سطوح آن صحبت می‌کند و متوجه می‌شوید تفکر چه نقشی در خجالت و کمرویی دارد؟ در فصل سوم راجع به عواملی که باعث ایجاد خجالت و کمرویی می‌شوند صحبت می‌شود و با هر کدام از این عوامل به طور کامل آشنا می‌شوید. در فصل چهارم با الگوی اضطراب اجتماعی کلارک و ولز که یک الگوی علمی برای توضیح آنچه که هنگام بروز خجالت و کمرویی اتفاق می‌افتد است آشنا می‌شوید. در فصل پنجم با نقشه راه عبور از خجالت و کمرویی آشنا می‌شوید و نکاتی که دانستن آن‌ها در این مسیر ضروری می‌باشند گفته می‌شود. در فصل ششم اولین قدم عملی برای عبور از خجالت و کمرویی را برمی‌دارید و یاد می‌گیرید چگونه شیوه تفکرتان را تغییر دهید. در فصل هفتم تغییر رفتار که دومین قدم عملی برای عبور از خجالت و کمرویی است را می‌آموزید. و در فصل آخر با مفهوم خودآگاهی که نقش مهمی در خجالت و کمرویی دارد آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه با کاهش خودآگاهی گام سوم برای عبور از خجالت و کمرویی را بردارید.

در بخشی از کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ می‌خوانید:

از آنجایی که مبنای علمی این کتاب برای درمان "شناخت درمانی" می‌باشد و در شناخت درمانی برای تغییر در سیستم فکری باید دست به رفتارهای جدید بزنیم. "انجام کارها به روش جدید" بخش مهمی از کار درمان برای عبور از خجالت‌ و کمرویی می‌باشد.

منظور من از آزمایش کردن، همان انجام کارها به شیوه‌ی جدید می‌باشد. این آزمایشات برای شما همانند انجام تکالیف مدرسه برای درک بهتر درس خواهد بود. یعنی با انجام این آزمایشات (کارها به شیوه جدید) می‌توانید قدم در راه عبور از خجالت‌ و کمرویی بگذارید.

انجام کارها به شیوه جدید (آزمایش کردن) به شما کمک می‌کند تا سبک تفکری قدیمی خود را که منجر به خجالت‌ و کمرویی شده است را تغییر دهید. اما انجام این آزمایش‌ها در نگاه اول می‌تواند هراس‌آور به نظر برسد و باعث نگرانی شما شود. به گذشته نگاه کنید زمانی که می‌خواستید شنا یاد بگیرد، چقدر در استخر آب خوردید تا توانستید به راحت روی آب غوطه‌ور شوید؟ یادگیری هر مهارت جدید در شروع با خطرات و مشکلاتی همراه خواهد بود که شاید فرد را از ادامه مسیر منصرف کند اما در انتها کسانی از دیدن مناظر زیبا لذت می‌برند که رنج‌ها و هراس‌ها را با جان و دل پذیرفتند.

در ابتدا نیازی نیست که به دنبال انجام کارهای بیش از اندازه سخت باشید به طور مثال کسی که هنوز نتوانسته است در زندگی خود با یک فرد چند دقیقه بدون استرس و اضطراب صحبت کند نمی‌تواند برای عبور از مشکل خجالت ‌و کمرویی سخنرانی در یک جمع 100 نفره را انتخاب کند!

شما باید آزمایشاتی را که متناسب با وضعیت و شرایط خودتان است انتخاب کنید. مثلا در مثال قبل صحبت در یک جمع 5 نفره می‌تواند یک قدم مثبت و رو‌به‌جلو برای فرد مورد نظر باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مقدماتی درباره خجالت و کمرویی
فصل دوم: فکر ما چه نقشی در کمرویی ما دارد؟
فصل سوم: چگونه خجالت و کمرویی در افراد به وجود می‌آید؟
فصل چهارم: الگویی برای توضیح خجالت و کمرویی
فصل پنجم: نکاتی پیش از عبور از خجالت و کمرویی
فصل ششم: چگونه شیوه تفکرتان را تغییر دهید؟
فصل هفتم: چگونه شیوه رفتارتان را تغییر دهید؟
فصل هشتم: کاهش خودآگاهی
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-274-230-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟

کاربر Farshid
۱۳۹۹/۹/۸
به نام خدا.
مدتهاست که میخوام در مورد این کتاب بنویسم، اما شاید کمی تنبلی میکردم. چند ماه پیش این کتاب را از کتابراه خریدم. اما متاسفانه نتوستم باهاش ارتباط بگیرم و وسط کتاب خوندن رهاش کردم. اما داستانی برام اتفاق افتاد که به کتاب برگشتم و با انگیزه خوندمش و تمریناتش و انجام دادم. من تقریبا نود و
ونه درصد کتابامو یک بار خوندم. اما این کتاب دو بار خوندم با تمریناتش هر روز زندگی میکنم و اجرا میکنم. برای آقای خرسندی دعا میکنم. انشاا... هر جا هستن سلامت باشند. خیلی دوست داشتم ایشون و می‌دیدم و باهاشون همکلام می‌شدم. داستان‌های مثبت که این کتاب باعث و بانیش هست برام زیاد اتفاق می‌افته. یکی از دوستانم و متقاعد کردم و ایشون این کتاب و خرید. این کتاب در گروهای مختلفی لینکش و ارسال کردم تا شاید بدین طریق مسئولیت خودم و نسبت به نویسنده و کتاب ادا کرده باشم. خیلی دوس داشتم آقای خرسندی ویدئوها و دورهایی آموزشی در مورد خجولی داشتن. شاید روزی برخی از داستانای مثبتی که با تمرینات این کتاب بدست آوردم و نوشتم.
حرف آخر این کتاب بدرد کسانی می‌خورد که اهل انجام تمرینات هستند و به این کتاب عمل میکنند. این کتاب برای کسانی که فقط میخوانند و اطلاعات در ذهن خود انبار میکنند، چندان زیاد موثر نخواهد بود.
ترکان شایان
۱۴۰۰/۲/۲۸
سلام دوست عزیز🌷نوشته‌های شما به شدت حاشیه‌ای بود😕مثال‌های شخصی و غیر شخصی بسیار کمی داشت😕اگه برای هر مطلبی که توضیح می‌دادید یک مثال میزدید خیلی خوب میشد💖🙏شخصا به من کمکی نکرد🥀😕مطالب رو خیلییییی پیچیده توضیح دادید و از سادگی فرار کردید☹🥀میدونم برای نوشتن این کتاب خیلی زحمت کشیدید ولی تمرین هاش واقعا به درد نخور بود (به شما توهین نمیکنم ولی این تنها کلمه‌ی توصیف تمرینات بودن ولی به هر حال من یکیش رو انجام دادم که اونم نوشتن ۳۰تا از مواردی بود که باعث کاهش اضطراب میشد و واقعا به دردم خورد😀💙🙏) و یک چیز دیگه آمار اضطراب چه ربطی به ایران داره؟ شما چندین مثال از آمار اضطراب آمریکا زدید ولی از ایران حرفی به میان نیامد😞... آیا خوانندگان شما اشخاصی به غیر از فارسی زبانان هستند؟! 🥀🥀🥀من بسیار کتاب میخوانم ولی این جزو میدید کتابهایی بود که نه ازش میخواستم به من چیزی یاد بده نه اینکه وقت دیگران رو هدر بده😞🥀من برای کتاب ارزش و احترام زیادی قائلم و نقد یک کتاب برام سخته نه برای اینکه نمیتونم بلکه برای اینکه نمیخوام این کارو بکنم و تا حد امکان ازش دوری میکنم چون کتاب جوهره‌ی وجود آدمیست😍💖ولی درباره این کتاب هیچ نظر مثبتی ندارم شاید از۲۰۰ صفحه فقط یک صفحه به دردم خورد و بابت اون یک صفحه از شما نهایت تشکر رو دارم🙏🌷💚
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۷/۳۰
کتابی که با داستان واقعی از نویسنده و دغدغه او شروع بشه، داستان سرایی است که برای خواننده جذابه و همذات پنداری زیادی با خواننده دارد. 💯✅
در نظرات دیدم که نویسنده به نظرات زیادی پاسخ دادن که این برای من تقدیرآمیز بود، دست مریزاد بزرگوار👌🙏👏
من الان نه خجول‌ام نه کمرو، به معنی اصولش، اما کتاب به
شروع خواندن کردم تا ببینم نکات حکمت آموز اون برای من چی میتونه باشه 🙃😉🤩
کتاب، ابتدا به توضیح کمرویی، عوامل و واکنش‌های آن می‌پردازد و سپس به این موضوعات و کارکرد مغز و بدن و خودآگاهی اشاره دارد.
در بخش بعدی، کتاب، به این مطالب راهکار خروج از کم‌رویی بیان می‌کند که راهکارهای عملی و علمی در نوشته شده است.
انجام و اقدام راهکارها است که باعث خروج از کم‌رویی میشود؛ پس آن را جدی بگیرید ✅️💯
فصل‌های راهکار و دو سه تای آخر رو برای خروج از خجلی، بادقت بخونید، اگه دوست داشتید👌👆🧠💪
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۸
خجالت و خجالتی بودن، مفاهیمی هستند که معمولاً با احساس نا امنی و اضطراب در مواقعی که فرد در شرایط اجتماعی یا در معرض نظرات دیگران قرار می گیرد، ارتباط دارند. خجالتی بودن به معنای داشتن این نوع احساس در مواجهه با موقعیت های مختلف است. فردی که خجالتی است، ممکن است از برقراری ارتباطات اجتماعی، اظهار و نظر در محافل عمومی یا حتی انجام وظایف روزمره اش به دلیل این احساس خجالت، خودداری کند. مهمترین نکته این است که خجالتی بودن معمولاً نتیجه ای از باورها، تصورات تجربیات گذشته فرد است و می تواند از طریق تکنیک هایی تغییر کند
Parya
۱۴۰۲/۵/۱۷
نمیدونم من فقط این حس رو دارم یا بقیه هم مثل من هستن نویسنده‌های ایرانی خیلی پرشور نوشتن کتاب رو شروع میکنن و معمولا یه مقدمه و معرفی عالی دارن که همین باعث میشه توقع خواننده خیلی بالا میره و در نهایت بعد از اتمام کتاب اصلا اون نتیجه‌ای که تصور میکردی رو نمیگیری این کتاب هم همین طور بودکتاب بدی ولی نیست خیلی هم منتظر معجزه نباشین بعد خوندن ولی در کل بد نیست برای افرادی که حس میکنن این مشکل رو دارن صد در صد کار گشا نیست ولی قطعا با خوندنش و انجام تمرین این مشکلتون ممکنه بهتر بشه به نسبت قبل
Qwe
۱۴۰۲/۶/۱۰
این کتاب واقعا عالیه. آدم رو از اشتباه بیرون میاره
پیشنهاد میکنم وقتی دارید میخونید و انجامش میدید با فکر کردن به گذشته و گفتن نه نمیشه قبلا هم اینجوری شده دیگه نمیشه من باید تنها باشم و..
خودتون رو تا امید نکنید و مغزتون رو به سمت افکار منفی نبرید؛
با کمک ‌این کتاب میتونید از گذشته بیرون و و
بیاید به استرس خجالت غلبه کنید ولی باید خودتون هم همت و تلاش کنید.
از نویسنده این کتاب آقای «آیدین خرسندی» واقعا ممنونم.
سهراب هلال بحر
۱۴۰۲/۴/۱۸
با درود قلبی به مجموعه فرهیخته کتابره
خجالتی و کم رو بودن علل محیطی داره،
این یه ایراد و ضعفی هست که در خود من وجود داره، هرگز این خصیصه رو انکار و سرکوب نکردم، چرا که می‌دانستم باید چاره و راه تغییری براش وجود داشته باشه، بحمدالله این کتاب به من کمک کرد که بتونم در این باره اقدامات مؤثری کنم. و

منم به نوبه خودم این کتاب رو به کسانی که از این بابت خسارت دیدن توصیه می‌کنم که حتماً بری خوندن این وقت بگذارن مطالعه کنند
نیکا علی محمدی
۱۴۰۲/۱/۲۲
سلام شاید کمی تنبلی کردم برای نوشتن نظرم برای این کتاب من این 2 مشکل رو نداشتم اما پیشنهادش میکنم این کتاب کتاب تاثیر گذاری هستش و داره زندگی خودشو این مشکلات و داشته رو نقد میکنه و مثال‌های کمی زده و کاش کمی با زبان ساده تری نوشته میشد اما تمریناب عالی داره که اگه بر طبق اصول پیش برید می‌تواند بر تاثیر گذار کسانی باشد که بتوانند با جامعه کنار بیایند و فرد مفیدی باشند ممنون از اقایه خرسندی اردبیلی 💖💖💖
یاسین محمدپور
۱۴۰۲/۲/۲۲
تو بخش‌هایی از کتاب از خجالت و کمرویی تعریف می‌کنه و حتی میگه ادم‌کمرو و خجالتی می‌تونه به عنوان سخنران ایفای نقش کنه، آدم خجالتی در مواجه تو این شرایط با کلی مشکل مثل اضراب شدید سرخ شدن، دست پاچگی و حتی لکنت زبان روبه رو میشه چطور می‌تونه سخن رانی کنه، معلومه نویسنده فقط دنبال سیاه کردن و زیاد بودن صفحات بوده تا مطلب مفید و قابل ارائه، فقط وقت تلف کردن ستاره حیفه واسه این
Mohadese
۱۴۰۳/۱/۲۵
به نظرم بسیار مفید بود. زمانی که کتاب رو شروع کردم اصلا خودم متوجه این نبودم که بخش زیادی از مشکلاتم از خجالت نشأت گرفته و شروع کردم با دقت مطالعه و نوت برداری کردم و تمرینارو مو به مو انجام دادم. الان که کتاب تموم شده واقعا میتونم بگم شخصیتم رو یک مقدار تغییر داده و اینکه آرامشم بیشتره و راحت تر زندگی میکنم. ممنون از نویسنده و اپلیکیشن کتابراه
سینا عبدالله پور
۱۴۰۱/۹/۷
انسان موجودی آزاد است. آزادی حق هر انسانی است اما برخی مواقع کم رویی و خجالتی بودن مانع آن می‌شود که دنبال حقش باشد این کتاب کمک می‌کند به بهترین وجه ممکن کم رویی و خجالتی بودن را کنار بگذاریم و دیدگاه خودمان را نسبت به پدیده‌های اطرافمان تغییر دهیم و بتوانیم که فردی تأثیر گذار در جامعه باشیم. از آقای خرسندی اردبیلی متشکرم بابت کتاب خوبشان.
Elina Sh
۱۴۰۱/۷/۹
عالییییی بود آیدین خرسندی اردبیلی هرجا هستی دمت گرم واسه این کتاب عالی‌ای که نوشتی به شخصه چون خیلی عاشق روانشناسی‌ام توضیحاتتون خیلییی زیبا و ریشه‌ای ذهن منو کامل کرد عالی بود یک عالمه آگاهی بهم داد که بر طرف کردن خجالت فقط بخشی از اون بود ممنون که این کتابو نوشتین ممنونم🙏❤️
خدا صد برابر انرژی‌ای و زیبایی که برای این کتاب گذاشتینو بهتون بده❤️❤️❤️
مهرداد شهابی
۱۴۰۱/۶/۸
سلام، کتاب بدی نیست. به نظرم باید در مورد جدول‌هایی که پیشنهاد کرده مثالها و توضیحات بیشتری داده می‌شد (مباحث کاملا بسط داده نشده) و علاوه بر مطرح کردن مسائل تئوری، باید به مباحث و تمرینات عملی بیشتر اهمیت داده می‌شد. با این حال دست نویسنده درد نکنه که همت کرده و به دغدغه بسیاری از افراد جامعه اهمیت داده.
زینب باقری
۱۴۰۲/۲/۱۵
این کتاب فوق العاده بود. خیلی از افکاری که من با اون درگیر بودم درگذشته و اکنون اشاره شده بود. راهنمای خوبی هم کرده که از افکار دوری کنیم
متشکرم از آقای خرسندی. مخصوصا که رایگان از کتابراه میشه خوند به دوستانم هم توصیه کردم بخونن.
متشکرم از وجود کسانی که دنیا رو زیباتر می‌کنند
آمنه رفیعی
۱۴۰۲/۱/۳
با احترام به نویسنده کتاب، متاسفانه تا صفحه ۱۴۶ خواندم ولی هیچ گونه ارتباطی نتونستم با کتاب بر قرار کنم و آخر ول کردم. مطالب کتاب بیشتر شبیه پایان نامه دانشگاهی هست، من خودم چون آدم خجالتی هستم فکر میکردم میتونه به من کمک کنه ولی متاسفانه اونجور که اولش شروع شده بود ادامه پیدا نکرد
مشاهده همه نظرات 131

راهنمای مطالعه کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟

برای دریافت کتاب چگونه از خجالت و کمرویی عبور کردم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.