معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم

عکس جلد کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم

کارول گراف و سرژ ویدال در کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم، مشاجرات و رفتار زناشویی و خطرات پنهان موجود در بحث‌ و جدل‌ها را بررسی می‌کنند و نکات مفیدی برای جلوگیری از بروز این جدال‌ها به شما ارائه می‌دهند.

کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم (Comment bien se disputer en couple‬) زیبایی‌های زندگی را به شما نشان می‌دهد تا روی آن‌ها تمرکز کنید و زندگی شادتر و زیباتری داشته باشید. هر فردی در زندگی با همسر خود مشاجره می‌کند و به وجود آمدن آن در بین زوجین امری طبیعی است. اجتناب ناپذیر بودن مشاجره بین زن و شوهر، نحوه‌ی پیدایش آن، موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها در زمان رخداد مشاجرات، آشنایی و توسعه‌ی مهارت‌های برخورد با مشاجرات و چگونگی حل و فصل آن‌ها بدون جدایی و طلاق همراه با مثال‌های عینی از جمله موضوعاتی است که در این کتاب صوتی آمده است.

داستان‌های عاشقانه همواره از ابتدای آشنایی و دورانی سحرآمیز به نام ماه عسل آغاز می‌شود. زن و شوهر سعی می‌کنند در این مدت خود را بهترین نشان دهند. آن‌ها دائما ابراز علاقه می‌کنند و تمایل دارند تا در کنار هم باشند. در این مدت بهترین و شیرین‌ترین خاطرات آن‌ها روی می‌دهد و در ذهن هر دو ثبت می‌شود.

به وجود آمدن اولین بحث و جدل‌ها بین زن و شوهر، نشانگر تمام شدن ماه عسل است. آن‌ها کم‌کم رفتاری مشاجره‌آمیز از خود نشان می‌دهند و این امر به تدریج و به صورت ناخودآگاه صورت می‌پذیرد و تعداد بسیاری از زوجین را از انتخاب خود پشیمان می‌کند. اما این کتاب صوتی کمک می‌کند که زن و شوهرها بتوانند مشاجره‌ای موفق و مفید داشته باشند. مشاجره‌ی خوب یعنی جروبحثی بدون دعوا و ستیز. پذیرش وجود تضاد‌ها و مشاجرات به معنی پذیرش دعوا و رفتارهای خشونت‌آمیز نیست.

از نظر نویسندگان این کتاب کارول گراف (Carolle Vidal-Graf) و سرژ ویدال (Serge Vidal-Graf)، قبول تضادها و مشاجرات، جزئی از رابطه‌ی طبیعی و موفق زن و شوهرهاست. متاسفانه بسیاری از زن و شوهر‌ها وجود این تضاد‌ها را به ناکامی روابط خود با همسرشان نسبت دهند. آن‌ها می‌گویند: اگر ما با هم جروبحث کنیم، یعنی همدیگر را به طور واقعی دوست نداریم. باید بدانید که این عقیده باعث از هم پاشیده شدن رابطه‌ی بسیاری از زوجین شده است.

در بخشی از کتاب چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم می‌خوانیم:

دومین موضوع مورد علاقه برای بگومگوی زوجین «پول» است. در جامعه‌ی کاملاً مصرفی امروزه، پول عاملی مهم جهت رفاه خانواده است. پس موضوع مشاجرات در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بحث و جدل‌ها در خصوص پول، معمولاً در رابطه با نحوه‌ی مدیریت آن است. آیا زن و شوهر ولخرج‌اند یا صرفه‌جو؟ اولویت‌های آن‌ها در خصوص هزینه‌های منزل چگونه است؟

مجال و موقعیت رخداد مشاجره بر سر پول بی‌شمار است. در اینجا چند نمونه از آن‌ها را مطرح می‌کنیم: اگر هر دو دوست داشته باشند مطابق آخرین مد روز لباس بپوشند، اکثراً اوقات خوش زندگی خود را برای پول خرج کردن در فروشگاه‌ها می‌گذرانند. اما اگر این موضوع دلخواه یکی از آن دو باشد، همسر باید صبور باشد و طرف مقابل خود را برای هزینه‌های بی‌فایده سرزنش نکند.

وقتی یکی از آن دو علاقه‌مند است تا پشتوانه‌ی مالی در بانک داشته باشد و همسرش سودی را در این پس‌انداز نمی‌بیند، مشاجره‌های پی‌درپی رخ خواهد داد. هنگامی که پولی غیرقابل پیش‌بینی به دست زوجین می‌رسد و به خاطر آن، یکی از زوجین مایل است تا از آن پول استفاده کرده و خرج سفر یک هفته‌ای با فرزندان کند، در حالیکه همسر او ترجیح می‌دهد تا از این فرصت برای تسویه حساب بدهی‌هایشان استفاده کند، در نتیجه بحث و جدل فراوانی میان زوجین رخ می‌دهد.

افرادی که دائماً با کمبود درآمد مواجه هستند اصولاً در معرض نزاع و کشمکش‌های توهین‌آمیز و شدید قرار دارند. در فرهنگ ما داشتن پول، ارزشمند و بی‌پولی واقعاً دردناک است. زن و شوهر می‌توانندیکدیگر را به دلیل عدم درآمد کافی و سهیم نبودن در اقتصاد خانواده مورد سرزنش قرار دهند.

نحوه‌ی اداره امور مالی خانواده توسط زوجین هر چه باشد، نقصان آن سبب بروز مشاجرات میان زوجین می‌شود. برای مثال: این امکان وجود دارد که زوجین به نامساوی بودن هزینه‌های مشترک اعتراض داشته باشند. با گذشت زمان، درصورتی‌که هر یک از آن‌ها به طور مساوی پول خرج کنند اما درآمدشان مساوی نبوده و یا کمتر از مخارجشان باشد، کدورت خاطر ایجاد شده، موجب نزاع بین آن دو خواهد شد. تقسیم مساوی هزینه‌ها زمانی که یکی از آن دو درآمدی ندارد، مورد بحث است و سرزنش‌هایی را در پی دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
1 دقیقه
تايیدیه مولف
3 دقیقه
مقدمه و پیشگفتار
6 دقیقه
آیا زن و شوهر می‌توانند بدون مشاجره (بگومگو، جروبحث) زندگی کنند؟
11 دقیقه
چرا مشاجرات اجتناب ناپذیرند؟
11 دقیقه
موضوعات مشاجره - بخش اول
9 دقیقه
موضوعات مشاجره - بخش دوم
9 دقیقه
همه آن چیزهایی که همواره می‌خواهید در مورد مشاجرات بدانید
10 دقیقه
عصبانیت - عنصر اجتناب‌ناپذیر در مشاجره - بخش اول
7 دقیقه
عصبانیت - عنصر اجتناب‌ناپذیر در مشاجره - بخش دوم
6 دقیقه
عصبانیت هدیه‌ای برای تقویت روابط زوجین
16 دقیقه
گوش دادن به سخنان همسر همراه با سکوت
7 دقیقه
مذاکره همراه با توافق
10 دقیقه
خطرات پنهان در مشاجرات - بخش اول
10 دقیقه
خطرات پنهان در مشاجرات - بخش دوم
13 دقیقه
بروز مشاجرات و کشمکش‌ها در بطن زوجین
4 دقیقه
مشاجرات و رفتار زناشویی
13 دقیقه
نکاتی مفید جهت جلوگیری از بروز جدال‌های واقعی - بخش اول
12 دقیقه
نکاتی مفید جهت جلوگیری از بروز جدال‌های واقعی - بخش دوم
3 دقیقه
زمانی که یکی از زوجین تمایلی به تغییر روش مشاجره ندارد، چه باید کرد؟
2 دقیقه
چه زمانی باید به متخصص زوج درمانی مراجعه کرد؟
5 دقیقه
مزایايی که می‌توان از تمرین منظم مشاجرات مفید، انتظار داشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم
نویسنده،
مترجمالهام سجادی، محمدرضا اشکواری
راوینسترن حسنی، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم

H4mz3h
۱۴۰۲/۹/۱۲
من چند جلد کتابش رو خریده بودم و بعنوان هدیه به دوستهایم دادم که همشون راضی بودند. ضمن اینکه محتوای کتاب عالیه چرا که بالاخره مشاجره اتفاق می‌افته و چه خوب است که مشاجره سازنده داشته باشیم که این کتاب میتونه کمک کنه. از زحمات مترجمان عزیز، مخصوصاً جناب آقای مهندس محمد رضا اشکواری متشکرم.
علی فهیمی
۱۳۹۸/۲/۲۰
نمی دونم چرا اما جملاتش طوری بود من احساس می‌کردم متنش سنگینه یا گوینده خیلی یکنواخت صحبت می‌کنه مطلب دیگه مثال‌های مشاجره‌ای بکار برده شده بنظر من ضعیف بودن جدای اینها اسامی بکار برده شده خارجی بودن نمی‌دونستم کدومشون مرد است کدومشون زن
mahdi soltani
۱۳۹۹/۱/۳۰
بسیار از چیزی که فکر میکردم متفاوت تر بود این جور کتاب‌ها باید خونده بشه تا همسران بایکدیگر زندگی بهتر و هیجان انگیز ترس داشته و یاد بگیرند که چطور باهمسرشون برخورد سازنده در یک مشاجره را داشته باشند من که امروز تموممش کردم بسیار عالی بود
سيد اكول
۱۳۹۹/۲/۶
برای من خیلی مفید و جذاب نبود. اکثرا از مشاجره‌ها مثال میزنه و با دو روش خر مشاجره‌ای رو بازی میکنه.
علیرضا نوروزی
۱۴۰۱/۷/۱۸
کتابی مناسب برای زوج درمانگران هست
ناهید شاه ملکی
۱۴۰۱/۳/۱۶
خیلی خوب و کاربردی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه با همسرم مشاجره‌ای سازنده داشته باشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.