معرفی و دانلود کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟

عکس جلد کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟

کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟ اثری طنز از سید محمد صاحبی برای نوجوانان است که نگاهی اجمالی به چهار شاخه از زبان فارسی امروزی به همراه نکات آموزشی پرداخته است.

این روزها می‌گویند هر چیزی غیرمستقیمش از مستقیمش بهتر است. برای مثال می‌گویند اگر می‌خواهید از کسی انتقاد کنید، انتقادتان را به شیوه غیرمستقیم عنوان کنید. حتی اگر می‌خواهید به کسی پیشنهاد بدهید نیز، پیشنهادتان را به طریق غیرمستقیم بیان کنید. این روزها یه چیز دیگر هم می‌گویند. می‌گویند حرف‌های شیرین و نمکین بیشتر از حرف‌های جدی تاثیر دارد. می‌گویند حتی اگر می‌خواهید یک حقیقت بغرنج فلسفی یا یک واقعیت پیچیده اجتماعی را مطرح کنید، آن را با شوخی و خنده توام کنید تا تاثیر بیشتر و بهتری روی مخاطب بگذارد.

اتفاقی که در این کتاب و دیگر کتاب‌های این مجموعه افتاده، این است که عبدالله مقدمی به چیزهایی که این روزها گفته می‌شود توجه کرده است. در نتیجه شما در این کتاب با چیزهایی مواجه می‌شوید که هم غیرمستقیمند، هم شیرین و نمکین. و البته ما به شکلی جدی و مستقیم انتظار داریم شما پس از مطالعه این کتاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه، به چیزهایی که تا امروز به آن توجه نداشتید یا کمتر توجه داشتید، بیشتر توجه داشته باشید.

آیا واقعا زبان فارسی در آخرین هزارۀ عمر خود تغییرات اندکی کرده‌ است؟ اندک؟ یعنی اگر عزیز دلی از هزار سال پیش به زمان کنونی سفر کرده و در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران راه برود و به سر خیابان که رسید دور بزند و دوباره تا آخر خیابان راه برود و دوباره دور بزند (البته توصیۀ اکید می‌شود که برای دستیابی به نتیجۀ مطلوب، از وسائط نقلیۀ SUV استفاده کند) و این عمل دور زدن را چندین مرتبه تکرار کند و در خلال یکی از این دورها، یک دل نه بلکم صد دل، عاشق دختر خانم با کمالاتی که به همراه دوستش در حاشیۀ خیابان قدم می‌زنند شود و برای اینکه خانواده‌اش را نیز به زمان کنونی بیاورد و فردا شب با دستۀ گل و شیرینی به همراه‌شان به خانۀ دختر بروند، قدم پیش گذارد و شمارۀ تماسی از دختر طلب کند، آیا وقتی شب هنگام پیامی از طریق شبکه‌ای ارتباطی در فضایی مجازی از سوی دخترک به عزیز دل ارسال شود، عزیز دل به طور کامل یا حتی به طور ناقص، متوجه محتوای پیام می‌شود؟

در بخشی از کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟ می‌خوانید:

در کنار به‌ کارگیری این شاخه از زبان، نوعی از رفتارهای خاص و یا شاید یک سبک زندگی ویژۀ سرشار از ادا و اطوار، بسیار کمک‌ کننده است:

1. سعی کنید همیشه در حال عزیمت و یا بازگشت از اسکی باشید.

2. یک مجموعه کتاب قطور با محتوای فلسفۀ غرب (فقط غرب باشه، شرق اصلاً) را همیشه در کتابخانۀ خود در معرض دید قرار دهید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نیازی به مطالعۀ این مجموعه ندارید و فقط نکات مهم و کلیِ مربوط به هر مبحث را در اینترنت جست‌وجو کرده و در مواقع نیاز استفاده نمایید.

3. هر کلمه‌ای که به آخر آن ایسم چسبیده است را حفظ کرده و در لابه‌لای صحبت‌های خود بگنجانید. این کلمات، غالباً اسامی مکاتب ادبی، هنری، سیاسی و... هستند که در این زبان بسیار استفاده می‌شوند. مثل: اکسپرسیونیسم، ناتورالیسم، دادائیسم، امپریالیسم، اگزیستانزیالیسم و...

باز هم تأکید می‌شود که اصلا و ابدا نیازی به مطالعه در خصوص این مکاتب نمی‌باشد و حتی در این مورد لازم نیست کلیت را هم بدانید. فقط ارجاع دادن یک هنجار و یا ناهنجاری اجتماعی و یا یک اثر هنری به یکی از این مکاتب به طور تصادفی، کفایت می‌کند که البته در اینجا، توجه به دو نکته بسیار ضروری است.

نکتۀ اول اینکه حواستان باشد که مخاطب شما در رابطه با مبحثی که مشغول صحبت در مورد آن هستید، کاملاً بیگانه باشد و هیچ اطلاعات و یا خدای نکرده تحصیلاتی در آن خصوص نداشته باشد چرا که در این صورت باید جمع کرده و به منزل بازگشته و تا مدت‌های مدید در محافل خصوصی و عمومی حاضر نشوید.

نکتۀ دوم اینکه راشیتیسم و رماتیسم دو نوع بیماری هستند. از به کار بردن این دو، به عنوان مکاتب مذکور جداً خودداری نمایید.

4. در خصوص مورد سه توصیه می‌شود که برای درک بهتر مطلب و یادگیری نکات بیشتر، ویدئوی «چگونه روشن‌ فکر شویم» از ویدئو بلاگر معروف، علیرضا را بارگیری کرده و مشاهده نمایید.

فهرست مطالب کتاب

سفر در زمان
فصل یک: زبان عجیجم یا جوجولی
فصل دو: زبان خلص
فصل سه: زبان باریکان
فصل چهارم: زبان‌طور
فصل پنجم: ادامه حکایت
یک داستان همین طوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-03-0464-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟

کاربر م
۱۳۹۷/۱۲/۸
واقعا خیلی عالی بود. پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟

برای دریافت کتاب چیدال می‌دنی؟ چگونه فارسی حرف بزنیم یا نزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.