معرفی و دانلود کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم

عکس جلد کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم

کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم به قلم محمدرضا آزاد، دفتر سوم از مجموعه یک آیه یک نمایش که بر اساس آیه 115 سوره بقره نوشته شده است، نمایشنامه‌ای مذهبی با موضوع بخشندگی خداوند است.

این مجموعه پنج جلدی عبارت است از: (میزان) شهید سید حسن حسینی، (آن‌ها زنده‌اند) مجید ملامحمدی، (کارستان) محمدرضا آزاد، (کلید دارِ کعبه) و (به خاطر‌ مروارید) به قلم سید حسین فدایی حسین.

قرآن به راستی کمال گفتار سعادت‌بخش خداوند و بزرگ‌ترین راهنمای انسان به سوی تعالی و آرامش است، و هنر یکی از موهبات الهی است که خداوند برای به زیبایی منتشر کردن ذهن در اختیار انسان‌ها قرار داده.

حوزه‌ هنری استان قم که وظیفه‌ی راهبرد هنر تعالی‌بخش را بر دوش خود می‌کشد، هم با درک ظرفیت سرشار مفاهیم آیات قرآن کریم و هم با توجه به توانایی‌هایی که هنر نمایش در مسیر تعالی زندگی انسان دارد و همچنین احساس نیاز جامعه به هنر، در پی مسیری برای بروز و ظهور عینی و نمایشی‌ِ کلام وحی است.

حوزه هنری قم در مجموعه نمایش‌نامه‌های قرآنی در تلاش است تا آیات و مفاهیم قرآنی را برای نوجوانان علنی کند. این حوزه به همراه محققین زبده قرآنی و نمایش‌نامه‌نویسان متعهد، برای هر گروه سنی نمایشنامه‌هایی مناسب با همان گروه گردآوری کرده است.

در بخشی از کتاب کارستان می‌خوانیم:

منصور: ان‌شاءالله هفتۀ بعد هم همه دست پر می‌یایید. خب درس رو شروع می‌کنیم. در زمان صدر اسلام، گروهی از مسلمانان که پیامبر اون‌ها رو به میدان جنگ فرستاده بود، شب هنگام قصد نماز داشتند. تاریکی همه‌جا را فرا گرفته بود. اون‌ها نتونستن قبله رو پیدا کنن. هر کدوم به سمتی که فکر می‌کردند قبله‌ست نماز خوندن. اما صبح متوجه شدند که همگی قبله رو اشتباه گرفتن. ناراحت شدند که چرا نمازشون خراب شده. رفتند پیش پیامبر و از ایشون سؤال کردند. این آیه نازل شد. سوره بقره آیه 115

«وَلِلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَینَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ إِنَّ اللّهَ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»
«و مشرق و مغرب از آن خداست پس به هر سو رو کنید آن‌جا روی [به] خداست، آری خدا گشایشگر داناست.»

خداوند نماز همۀ اون‌ها رو قبول کرده بوده. بچه‌ها! خداوند به نیت اعمال ما آگاهه. اون به کار خیر ما نیاز نداره. این ما هستیم که باید تکلیف خودمون رو درست انجام بدیم. شما تکلیف امروز خودتون رو خوب انجام دادین. چون همگی با نیت خوب قصد داشتین تا کار خوب و مفید انجام بدین.

اما کار خیر هفتۀ بعد... شما باید مثل امروز کار خیرتون و شأن نزول این آیه قرآن رو برای همه تعریف کنید. این‌جوری همه با ثمرات قرآن کریم هم آشنا می‌شن.

البته یادتون نره باید همین‌طوری شاد باشه. چون قرآن کتاب آرام‌بخش و شادی آفرینه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-600-03-1702-7
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم

آیهان محمدی
۱۴۰۱/۴/۹
تاثیر گذار و جذاب بود و کارکتر اشکان خیلی زیباترش کرده بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم

برای دریافت کتاب کارستان: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.