معرفی و دانلود کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات

عکس جلد کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات
قیمت:
57200 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات

کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات نوشته‌ی رضا بنائی به بررسی مسائل مختلف ذکر شده در گمرک می‌پردازد.

در بسیاری از کشورها عملیات مربوط به ترخیص کالا به وسیله اشخاص حقوقی یا حقیقی انجام می‌شود که از گمرک پروانه فعالیت در امور گمرکی مربوط به واردات یا صادرات را اخذ کرده‌اند. این امر در ایران با تنظیم وکالت نامه رسمی و ثبتی از سوی صاحبان کالا به این اشخاص محول می‌شود.

کارگزار گمرکی که ممکن است هنوز هم به عنوان «حق العمل کار گمرکی» نام برده شود، با اخذ وکالت از صاحبان کالا، کار مراجعه به گمرک و انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را انجام می‌دهد. اما برای مبادرت به این وظیفه داشتن پروانه کارگزاری از گمرک ضرورت دارد. البته صاحبان کالا مجازند نمایندگان و کارمندان خود را برای این امور با دادن وکالت به گمرک اعزام نمایند و به داشتن پروانه از سوی این کارمندان نیاز ندارند، اما از آنجا که بسیاری ترجیح می‌دهند با کارگزاران قرارداد ترخیص منعقد نمایند، دانستن حدود و حوزه فعالیت آن‌ها در گمرک و تذکر نکاتی که در حفظ حقوق موکل لازم است رعایت شود، جز با شناخت شرح وظایف و عملیات این اشخاص در گمرک میسر نیست.

حق العمل کار گمرکی یا کارگزار گمرکی علاوه بر داشتن مهارتی که موجب صدور پروانه برای او شده، توصیه می‌شود از جزییات این کتاب بهره بگیرد. مطالب این اثر به اختصار آمده ولی اصولی را یادآور شده که بسیار مفید خواهد بود و در احتراز از تخلف و عوارضی که اظهار خلاف در پی خواهد داشت، مؤثر است.

این کارگزاران گمرکی یا حق العمل کاران گمرکی که در قانون جدید گمرکی مصوب آبان 1390 به همین عنوان «کارگزار گمرکی» خوانده شده‌اند، در آزمونی که گمرک برگزار می‌کند شرکت کرده و پس از کسب موفقیت، برای آن‌ها کارت یا پروانه صادر می‌شود که در حقیقت احراز صلاحیت می‌شوند. با این وجود لازم است با شناخت موقعیت خود و وظایفی که قانون به موجب وکالت نامه به آن واگذار شده، از جزییات بیشتری راجع به کار خود در گمرک مطلع شوند تا از جانب آن‌ها ضرر و زیانی که ناشی از اظهار خلاف می‌شود متوجه صاحبان کالا نشده و در عین حال کمکی باشند برای انجام سریع، آسان و صحیح تشریفات گمرکی تا ترخیص کالا از گمرک.

در بخشی از کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف و مسئولیت‌ها، تخلفات می‌خوانیم:

در مواردی که به تشخیص گمرک، ارزیابی ملموس کالا ضرورت می‌یابد، همراه ارزیاب گمرک به انبار مراجعه و بیش از ارزیاب باید ظاهر بسته‌ها، نوع و ابعاد آن‌ها و علامت‌ها را با اسناد مطابقت داده، ظاهر بسته‌ها را از نظر بگذراند تا از آکبند بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند. به ویژه بسته یا بسته‌هایی که برای باز کردن از سوی ارزیاب گمرک انتخاب شده، به دقت بررسی نماید که قبلاً باز نشده باشد یا به عبارت دیگر آکبند باشد.

این نکات هر چند ممکن است از دید مامور گمرک هم پوشیده نباشد، ولی هیچ ضمانتی وجود ندارد که واقعاً آن دقت لازم را داشته باشد، بنابراین وظیفه «کارگزار گمرکی» است که به این نکات توجه و دقت نماید. اگر باز کردن بسته‌ها به هر دلیلی در شرایط عادی به کالا لطمه وارد می‌کند، یا این کار باید تحت شرایط و مکان معینی انجام شود، حتماً وظیفه دارد به مأمور گمرک تذکر دهد. همچنین در نمونه برداری از کالا دقت و مراقبت «کارگزار گمرکی» باید بسیار بالا باشد و با شناختی که از پیش کسب کرده، مأمور را کمک کند و توجه داشته باشد که اگر بدون قید و شرط و تذکر و مراقبت‌های لازم که باید به وسیله «کارگزار» انجام گیرد، آسیبی به کالا وارد شود، به دلیل مباشرت او با مأمور گمرک، هیچ گونه غرامتی از این بابت به وسیله گمرک پرداخت نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
فصل اول: کلیات
بخش اول - تعاریف
بخش دوم - شرایط احراز کارگزاری در گمرک (کارگزار گمرکی)
بخش سوم - توانایی‌های «کارگزار گمرکی»
بخش چهارم - حدود اختیارات کارگزار گمرکی
فصل دوم: «کارگزار گمرکی» و اقداماتی که باید انجام دهد
بخش اول - پیش از مراجعه به گمرک
بخش دوم - در مراجعه به گمرک
فصل سوم: مسئولیت‌های «کارگزار گمرکی»  در مقابل گمرک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-964-468-308-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
57200 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات

Amir Ekrami
۱۴۰۱/۶/۲۶
بیش از حد خلاصه بود و توضیحات کافی در مورد مفاهیم و نحوه برآورده کردن وظایف داده نشده. مطالب تا میزان زیادی قدیمی و تاریخ گذشته بودند.
پیمان صلاحی
۱۴۰۱/۸/۱
مختصر مفید گذرا بدون وارد شدن به جزئیات
برا اطلاعات عمومی خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات

برای دریافت کتاب کارگزار گمرکی (حق العمل کار گمرکی)، شرایط صدور کارت حق العمل کاری، وظایف، مسئولیت‌ها و تخلفات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.