معرفی و دانلود کتاب کاش شوهرم می‌دانست

عکس جلد کتاب کاش شوهرم می‌دانست
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاش شوهرم می‌دانست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاش شوهرم می‌دانست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاش شوهرم می‌دانست

کتاب کاش شوهرم می‌دانست نوشته‌ی گری اسمالی، به مردان در شناخت و درک بهتری از نیازهای عاطفی و ارتباطی زنان کمک می‌کند تا بتوانند از مزایا و موهبت‌های یک ازدواج پویا برخوردار شوند و به رسالت انسانی و اخلاقی خود عمل نمایند.

خوب می‌دانید که امروزه در آمریکا و کشورهای پیشرفته غربی از هر دو ازدواج یک مورد با شکست و ناکامی مواجه شده و از آن‌جا که امروزه به یمن گسترش سرسام‌آور وسایل ارتباطی، فرهنگ حاکم بر کشورهای غربی، به کشورهای در حال توسعه و عقب‌ مانده نیز نفوذ و رسوخ می‌کند، این مسئله سبب شده است که میزان متارکه و جدایی زوج‌ها در کشورهای جهان سوم نیز سیر صعودی داشته باشد.

علت اصلی تعارض، تقابل، کج‌فهمی و کشمکش پایان‌ناپذیر زن و شوهر این است که طرفین رابطه به علت عدم شناخت از تفاوت‌های ساختاری جنسیتی یکدیگر، ونوسی و مریخی بودن طرف مقابل خود را به رسمیت نمی‌شناسند، زیرا اگر شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند، شراکت مهمی چون زناشویی به سادگی فرو نمی‌پاشد.

طبق شواهد و مستندات موجود، یکی از مشکلات زناشویی «ناسازگاری و عدم رضایت جنسی» است. نارضایتی جنسی زن و شوهر عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در فروپاشی ازدواج است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا زن و شوهر نمی‌توانند سادگی رضایت و لذت جنسی را تجربه کنند؟ پاسخ ساده این پرسش این است که کارکرد و فرآیند رفتارهای جنسی زن و مرد از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت داشته و زن و شوهر به علت این عدم آگاهی، درگیر ناسازگاری جنسی می‌شوند.

تفاوت ساختاری دیگر زن و مرد مربوط به کیفیات احساسی و ارتباطی این دو جنس می‌شود. شواهد موجود حاکی از این است که زن در قیاس با مرد، موجودی احساسات‌نما و رابطه‌گرا بوده و بخش اعظم آرامش روانی خود را از طریق این ویژگی جنسیتی کسب می‌کند این در حالی است که مردان به طور غیرطبیعی موجوداتی احساس‌گریز و گوشه‌گیر هستند. این تفاوت روانشناختی سبب می‌شود که زناشویی از مهم‌ترین لازمه پویایی و ماندگاری یعنی «نزدیکی و صمیمیت عاطفی» محروم شود و این در حالی است که همدلی، درک و اعتماد متقابل ارکان اصلی یک ازدواج رضایت‌بخش را تشکیل می‌دهند.

گری اسمالی (Gary Smally) در کتاب کاش شوهرم می‌دانست (If only he knew) نشان می‌دهد که این نارسایی ارتباطی مردان یعنی احساس‌گریزی و گوشه‌گیر بودن آن‌ها، به سرشت آن‌ها مرتبط نیست و هنگامی که بخواهند، قادر هستند طی دو ماه عادت‌های خود را تغییر دهند. پس اگر می‌خواهید با همسرتان همکاری کنید، دست از بهانه‌جویی و توجیه بردارید و با کمی اراده از خود شرطی‌زدایی نمایید. مطمئن باشید نتیجه این رفتار خود را می‌گیرید؛ زیرا هر چه عشق و محبت شما به همسرتان بیشتر باشد، به همان نسبت بهره‌های ارتباطی شما بیشتر می‌شود و به آرامش می‌رسید.

در بخشی از کتاب کاش شوهرم می‌دانست می‌خوانیم:

پیش از ارائه اصول و مبانی همسرداری این کتاب مایلم این نکته مهم را به خوانندگان کتاب حاضر یادآور شوم که زمانی که در این کتاب سخن از نارسایی زناشویی به میان می‌آورم منظورم این نیست که گناه این کاستی و نارسایی عمدتاً متوجه مردان است. خیر، من در این رابطه به هیچ وجه یک طرفه و یک سویه داوری نکرده و بر این باورم که زنان نیز در بروز این بحران نقش آفرین هستند اما چون عنوان کتاب حاضر، چگونه شوهر بهتری باشیم است، بدین علت روی سخن مطالب و راهکارهای اصلاحی این کتاب متوجه مردان است و من در کتاب دیگری نارسایی‌های ارتباطی زنان را نیز به این جنسیت یادآور شده‌ام که علاقمندان می‌توانند جهت آگاهی از این راهکارهای شفابخش به کتاب مربوطه مراجعه کنند.

مطلب دیگر قابل توجه این است که من در حال حاضر به حرفه مشاور مسایل زناشویی اشتغال داشته و مطالب مندرجه در این کتاب عصاره و چکیده تجارب شخصی بلندمدتم در این سمت و موقعیت و مصاحبه‌هایی بی شمارم با زن و شوهرهای دردمند و مشکل زده است و از آن جا که من خودم را دستکم به زعم شخصی مردی مذهبی می‌دانم. برای اینکه عالمی بی‌عمل و واعظی غیرمتعهد نباشم از اکنون به مدت چند سال است که من به یمن همراهی و هم‌راستایی همسرم نرما، اصول مکشوفه اصولی زناشویی را در رابطه‌مان اعمال می‌کنیم تا در عمل شاهد کارکرد و بازتاب‌های این راهکارهای وصل و نزدیک کننده باشیم. بنابراین خواننده می‌تواند مطمئن باشد که راهکارهای مطروحه در این کتاب پیش از نقش بستن بر روی صفحات کاغذ توسط مأمور آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است.

نکته دیگر قابل توجه در این رابطه این است که برخی از مردان در رابطه با کاستی‌های ارتباطی خود جهت تبرئه کردن خود مدعی می‌شود که این برخوردهای به اصطلاح نارسا برخاسته از شخصیت و ماهیت‌شان است و بدین علت کنترلی بر چگونگی برخورد و تعاملشان ندارند و این در حالی است که این ادعا از هیچ پایه و اساسی برخوردار نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: چگونه بدون آنکه اراده کنیم زن را از خود برانیم؟
فصل دوم: چگونه وجود مرد از احساسات لطیف تهی می‌شود؟
فصل سوم: اگر زنتان در جایگاه اول قرار نگیرد مطمئن باشید که بازنده این رقابت هستید
فصل چهارم: زن محتاج شانه‌های قرص‌تان است نه قول‌های خشک و خالیتان
فصل پنجم: خلاصی از عمیق‌ترین چاه ازدواج
فصل ششم: برخودرهایی که مقاومت زن را می‌شکند
فصل هفتم: زنان چه ویژگی‌هایی را در مردان می‌پسندند
فصل هشتم: رها شدگی مرد حاصل بی‌مسئولیتی و بی‌توجهی او است
فصل نهم: از دهان به دهان شدن با همسرتان
فصل دهم: برخلاف تصور دستیابی به ازدواجی موفق بسیار ساده است
فصل یازدهم: آیا به دنبال زنی کامل هستید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاش شوهرم می‌دانست
نویسنده
مترجمبهزاد رحمتی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-9553-48-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاش شوهرم می‌دانست

م ی
۱۳۹۹/۶/۱۱
برداشت بنده با خواندن مقدمه و فصل اول: پر از اشتباهات تایپی. ترجمه‌ای بیش از حد نیاز مغلق برای بیان جملات ساده و روزمره -شاید حفظ لحن متن اصلی و امانتداری مترجم محترم، منجر به این نتیجه شده باشد-. پر از تکرار. بیش از حد کلیشه ای.
مرتضی جامه خورشید
۱۴۰۱/۶/۲۰
عالیه، برای شناخت خانم‌ها خیلی عالیه واقعا دنیای مردا با زنان زمین تا آسمون فرق میکنه
هاشم جدگال
۱۴۰۱/۹/۱۸
بهترینه حتما خرید کنید
null null
۱۳۹۹/۴/۲۰
بسیار عالی!
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب کاش شوهرم می‌دانست

برای دریافت کتاب کاش شوهرم می‌دانست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.