معرفی و دانلود کتاب کبوتر سپید

عکس جلد کتاب کبوتر سپید
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کبوتر سپید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کبوتر سپید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کبوتر سپید

کتاب کبوتر سپید، مجموعه داستانی کوتاه از فرات جوری است که به مسائل روز و اتفاقات پیرامون جامعه می‌پردازد.

فرات جوری (Frat Jewery) نه تنها در شاعری و داستان‌نویسی ناشناخته نیست، بلکه از روزنامه‌نگاران و نویسندگان نامی و سرآمد اهل قلم کردستان است، وی شاعری نکته‌سنج و خیال‌‌پرداز، داستان‌نویسی چیره‌دست و شیرین زبان، سردبیر و روزنامه‌نگاری موفق است. او می‌خواهد برگی نوین در ادبیات معاصر کردی بگشاید، به بیانی دیگر در جریان حرکت مرزبندی‌های سیاسی و حزبی در فرهنگ و ادبیات نیست و از طبقه و دسته‌ای کردن ادبیات و فرهنگ بیزار است، می‌خواهد با مردمش باشد و برای آن‌ها و از آن‌ها بنویسد.

اکثر داستان‌های وی به زبان‌های سوئدی، آلمانی، عربی، ترکی و به لهجه کردی سورانی ترجمه شده‌اند همچنین داستان‌های وی در دایرة‌المعارف داستان‌های آلمانی و عربی و ترکی نیز جای گرفته است.

او با شیوه‌های نوین داستان‌نویسی پا به میدان داستان‌نویسی و روایت داستان کردی می‌گذارد و از ابزارهای هنرمندانه داستان‌نویسی معاصر برای روایت و نقل داستان‌هایش که زندگی انسان معاصر کرد است و روزانه در جریان زندگی عادی برایش اتفاق می‌افتد استفاده می‌کند.

فرات جوری در داستان‌هایش به دنبال گم شده‌اش است، گم شده‌ای که می‌تواند، مادی، معنوی، دوستان، اهداف و وطنش باشد و این گم شدگی ارادی نیست و در پی بیداری دوباره و اصلاح و تغییر وضعیت موجود، نقل گذشته و ترسیم آینده بر اساس تغییر و اصلاح است. وی از تمام عناصر داستان جهت ارائه ارزش‌های انسانی و بیان فرهنگ و واقعییات زندگی و اهداف متعالیش استفاده می‌کند.

در بخشی از کتاب کبوتر سپید می‌خوانیم:

چقدر می‌خواهم یگانه برادرم را بغل کنم، چقدر می‌خواهم نور دیدگانم را بغل کنم، کاکایم، پدرم، برادرم، ولی نمی‌توانم از تو جدا شوم گم خواهم شد. بخاطر اینکه من مرده‌ام و شما مرا کشته‌ای، ‌آخ، کاکایم چقدر شما را دوست داشتم.

به‌ خاطرت نمی‌آید آنگاه که در مورد عروسیت صحبت می‌کردیم؟ شما می‌گفتی که شما باید سر چوبی را بگیری. بخاطرت می‌آید کاکایم؟ بخاطرت می‌آید به عروسیت زمان کمی مانده بود؟ بعد از اینکه مرا کشتی نامزدت به از یک سال خود را زیر ترن انداخت و خود کشی کرد، درست قراربود آن روز شما ازدواج کنید و من سر چوبی عروسی را تنها می‌کشیدم.

درست آن روز نامزدت مهمان من بود، او برایم از احوالت گفته بود می‌گفت زمانی که مرا کشتی دستگیر شده بودی. او نیز تحمل نکرده و خودکشی نموده و مرده بود. دیگر خبر زیادی ازش ندارم. بعد از آن شبی که در زندان به خوابت آمده بودیم، دیگر من او را ندیدم. اگر بشنود که آزاده شده‌ای هر کجا که باشی حتما خواهد آمد.

چندین بار خواستیم که با هم به دیدنت بیایم، ولی ژاندارم‌ها ما را می‌ترساندند و بخاطر آن‌ها ما هم می‌ترسیدیم که بیاییم. نامزدت همیشه به تو می‌اندیشید. آن روز که به دیدم آمده بود، گفت:هر طوری که شده من خودم را به او خواهم رساند. ازدواج را در هر دو دنیا برای خود حرام کرده و به عشق تو دیوانه شده. کاکایم، وی تنها بخاطر اینکه شما مرا کشتی با تو قهر کرده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
نگاهی به زندگی فرات
کبوتر سپید
دل شکسته
شب عید
دکتر سرتاش
هشتم مارس
ستاره‌ای در آسمان ما درخشید
رویای اورهان اوف
سوسک معروف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کبوتر سپید
نویسنده
مترجمسید اسلام دعاگو
ناشر چاپیانتشارات حسینی اصل
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-964-2551-12-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کبوتر سپید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کبوتر سپید

برای دریافت کتاب کبوتر سپید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.