معرفی و دانلود کتاب صوتی 1984

عکس جلد کتاب صوتی 1984
قیمت:
108000 تومان - 11.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 1984

کتاب صوتی 1984 اثر جورج اورول، رمانی است که در عین سیاسی بودن، سیاسی نیست؛ رمان سیاسی تاریخ مصرف دارد اما این داستان، هنوز هم خواندن دارد؛ رمانی که هیچگاه کهنه نمی‌شود و داستان آن برای ابد تازه جلوه می‌کند و هر کسی گمان می‌کند که کتاب برای عصر او نوشته شده است. زیرا فریاد اعتراض انسان‌هاست در برابر حاکمانی که فردیت یک انسان و عشق میان او و دیگری را با هلهله در زیر پا له می‌کنند و آن‌ها مقاومت می‌کنند. این کتاب تاکنون به بیش از ۶۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

جورج اورول (George Orwell)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر با دو رمان سرشناس و پرفروش مزرعه حیوانات و نوزده هشتاد و چهار می‌شناسند. جورج اورول با نویسندگی این دو رمان به جایگاه ممتازی در ادبیات جهان رسیده است.

در بخشی از کتاب 1984 می‌شنویم:

وینستن از خستگی به‌شکل ژله و ژلاتین در آمده بود. قیافه و هیکلش واقعاً شباهت به‌ژله داشت و این کلمه، یعنی ژله، خودبه‌خود به‌فکرش رسیده بود که بدنش مثل ژله هم ضعیف و هم بیشکل و هم شل شده است و احساس می‌کرد که اگر دستش را بالا بگیرد می‌تواند نور چراغ را از میان آن ببیند. خستگی و کار طاقت‌فرسا و کشنده خون و حتی گلبول‌های سفید بدنش را هم کشیده و فقط مقداری اعصاب، استخوان و پوست سست و ضعیف به‌جای گذاشته بود و به‌علت همین خستگی، بدنش حساسیت فراوان پیدا کرده بود و چنین به‌نظر می‌رسید که ناراحتی‌ها صدها برابر شده است. روپوش شانه‌هایش را ناراحت می‌کرد، سنگفرش خیابان پاهایش را خسته می‌ساخت و حتی باز کردن و بستن دست‌ها هم احتیاج به‌قوه و نیروی اضافی داشت و بندهای انگشتانش براثر صرف این نیرو به‌صدا می‌افتاد.

مدت پنج روز، هرروز بیش از نوزده ساعت کار کرده بود. سایر کارمندان وزارتخانه نیز به‌همین میزان کار کرده بودند و اینک کار تمام شده بود و وی تا فردا صبح، هیچ کاری، هیچ کار حزبی از هیچ نوع در پیش نداشت و می‌توانست شش ساعت را در مخفی‌گاه و بقیه را در تختخواب خانه خود بگذراند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول: بند یکم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش اول: بند یکم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش اول: بند دوم
24 دقیقه
بخش اول: بند سوم
28 دقیقه
بخش اول: بند چهارم
14 دقیقه
بخش اول: بند پنجم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش اول: بند پنجم - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش اول: بند ششم
31 دقیقه
بخش اول: بند هفتم
33 دقیقه
بخش اول: بند هشتم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش اول: بند هشتم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم: بند یکم
27 دقیقه
بخش دوم: بند دوم
26 دقیقه
بخش دوم: بند سوم
29 دقیقه
بخش دوم: بند چهارم
25 دقیقه
بخش دوم: بند پنجم
8 دقیقه
بخش دوم: بند ششم
21 دقیقه
بخش دوم: بند هفتم
30 دقیقه
بخش دوم: بند هشتم
31 دقیقه
بخش دوم: بند نهم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش دوم: بند نهم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش دوم: بند نهم - قسمت سوم
27 دقیقه
بخش دوم: بند نهم - قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش دوم: بند دهم
13 دقیقه
بخش سوم: بند یکم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش سوم: بند یکم - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش سوم: بند دوم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش سوم: بند دوم - قسمت دوم
10 دقیقه
بخش سوم: بند سوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش سوم: بند سوم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش سوم: بند چهارم
14 دقیقه
بخش سوم: بند پنجم
32 دقیقه
بخش سوم: بند ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجمصالح حسینی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
108000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984

رضا ورمقانی
۱۳۹۹/۵/۱
جورج اورول در دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 از یک نوع مسیر داستان استاده میکند. داستانی که خواننده را همراه خود میکند و یک حس همزاد پنداری در خواننده به وجود می‌آورد اما با وجود داستان خوب من هیچگاه پایان کتاب را دوس نداشتم. یک حس ناامیدی به خواننده دست میدهد و او را از تلاش کردن در مقابل ریشه کن ظلم کردن باز میدارد و این فکر را در ذهن خواننده ایجاد میکند که کاری است که شده و هر حکومتی هم تشکیل شود همین است انسان برده میشود. من این پایان را دوست ندارم در واقع به نظر من دنیا جایی است که باید همیشه در آن جنگید نمیدانم که به آن آرمان شهر خواهیم رسید یا نه اما همیشه باید مبارزه کرد تا به آن آرمان شهر رسید. مگر میشود که دست روی دست گذاشت و کاری نکرد اگر امروز کشورهایی در دنیا هستند که از نظر عدالت اجتماعی و توسعه نسبت به کشورهای دیگر بهتر هستند نتیجه این است که ناامید از مبارزه نشده‌اند و همواره در تلاش برای آزادی انسان بوده‌اند نمیگویم به تمام خواسته هایشان رسیده‌اند اما به نسبتی آن را به دست آورده‌اند. بنابراین جورج اورول در دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 به دنبال ناامید کردن جامعه است به نظر من پایان این کتاب میتواند نوشته یک طرفدار دیکتاتوری و ضد انسانی باشد گرچه در اول حرفهای دل تو را میگوید و با خواننده همراه است.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۵/۲۶
کل این کتاب در مورد این هست که چجوری براحتی تاریخ رو دستکاری میکنن و هرچی جلوتر میره این قضیه مطرح میشه که روح و روان و سلیقه و ایده‌های شمارو هم درحال تغییر و‌دستکاریش هستن، تقریبا سه تا مسئله رو مطرح میکنه که بنظرم شرح درستی ازشون میده و زیباست ولی علتشون رو تلخ و بد میدونه که من مخالفم، مثلا که اولین مسئله اینه از قصد میذارن طبقات اجتماعی وجود داشته باشن چون بنفعشونه، در طول تاریخ بارها و بارهت دیدیم که خواستن طبقات اجتماعی رو حذف کنن ولی ناچار به وجودش هستیم، مسئله‌ای نیست که از قصد بوجود اومده باشه، مسئله ایه که وجود داشته و ما هیچ‌تغییری نمیتونیم توش بدیم، مسئله جنگ رو مطرح میکنه که اونم میگه قصدی دلیل اصلیشم اینه که اگر جنگ‌ها واقعی بود یا باید شکست توش میداشت یا برد ولی چون نتیجه نداره پس الکی، با اینم مخالفم شما هخامنشیان رو هم ببینی نتونستن یونان رو بگیرن، اسکند مقدونی هم نتونست اسیا رو بگیره، هیتلر با اون ابهت نتونست کاری کنه، جنگ چیزی نیست که نخواسم بکنیم، در اسرع وقت میکنیم اگر فرصتش باشه منتهی تجربه به همه نشون داده کاری از پیش برده نمیشه وقتی اهداف دور از دسترس باشن. در مورد بردگی و ازادی هم کلا باهاش موافق نیستم، مسائل خوبی مطرح میکنه و علتهاشونو غلط و‌تغییرناپذیر میدونه و‌خب در نهایت پس چه کنیم افسردگی بگیریم بمیریم، ولی اخر کتاب ظاهرا پیروز شدن و خب اون فرد مثلا زنده مونده که این کتاب نوشته شده از طرز تفکرش که یهو تو یه تیکه اخر رخ داد و چجوریش مشخص نشد و این خودش نقض داستان کتاب، ولی بهرحاا بنظر من اینا منشا‌هایی کاملا طبیعی دارن و مسائلی انقدر منفی که کتاب بهش نگاه میکنه نیستن و مخاطب رو خیلی غمگین و افسرده میکنه...
علی عجم
۱۴۰۲/۹/۷
به یقین تمام حکومت‌ها دنبال قدرت هستند قدرتی نامیرا قدرتی لایزال حتی دموکراسی‌ترین حکومتها هم برای بقا همیشگی می‌جنگند. جورج اورول در این کتاب میخواهد همین را بگوید البته نوع سیاهش را. نویسنده با مهارت کتاب را به طرزی نوشته که هر انسانی در هر گوشه‌ای از دنیا آن را بخواند با مطالبی از آن همزادپنداری میکند حالا در مناطقی کمتر ودر مناطقی شدیدتر. و این ماهیت حکومت‌ها است. نویسنده در بخش سوم از زبان حزب میگوید انسان هیچ است انسان تهی است اگر هم آن انسان دوباره بلند شود به یاری حزب است به این صورت میخواهد بگوید انسان تا زمانی که دربند حکومت و حزب باشد انسان نیست و آزادی مُهمل است فقط زمانی آزاد است که در بند انسان باشد وبرای انسان بجنگد وبرای انسان زندگی کند و تا زمانی که این درک نشود فرقی نمی‌کند چه سالی از تقویم است به حتم 1984 است.
سبا حلیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اولین کتابی بود که به طرز باورنکردنی تا اعماق وجودم رخنه کرد...
اوایل کتاب که میخوندم آرزو میکردم کاش همه این کتاب مطالعه کنند...
در اواسط متوجه شدم فقط خوندن کتاب کافی نیست درک کردن این مفاهیم واقعا با‌ی بار خوندن کافی نیست کاش به جای کتاب‌های بی سروته این کتابا رو برامون تدریس میکردن.... هست

جورج اورول واقعاا معرکه باورم نمیشه ما هردو انسانیم و حتی ایشون قرن قبل ما زیستن....
هر چند یکبار که سنم میره بالا این کتاب تکرار خواهم کرد مطمعنم که همیشه حرف تازه‌ای برای درک داره...
آروز میکنم همه این کتاب بخونن و فک کنن
امیدی اگر باشد در رنج کشان هست.....
فوآد شبانی
۱۴۰۱/۱۰/۴
تمثال یک پادآرمانشهر اگر قرار بود وجود داشته باشد صدالبته مبتنی بر امکاناتی که در زمانه نوشتن این کتاب توسط نویسنده که این روزها حتی انسانهای عادی هم هر یک در جیبهایشان یکی از هم تله اسکرین‌ها را دارند! (گوشی هوشمند)
این روزها ناظر کبیر محدود به مرزها و ملیتها نیست!
او از بامدادان تا شامگاهان و
بیدار است شما آگاهانه و خاضعانه و خودخواسته توسطش پاییده میشوید.
می پرسید چرا؟ چون انتخاب کردید که به شبکه جهانی وب متصل باشید و این تاوان همان اتصال مداوم است.
محمد رضائی
۱۳۹۷/۲/۱۳
عالی و بجا
واقعا حیف بود چنین اثر ارزشمندی کتاب صوتی نداشته باشه
Fariba Karami
۱۳۹۷/۳/۲۸
این کتاب واقعا عالیه.. از اون دسته کتابهایی که ارزش چند بار خوندن رو داره. آدم رو عمیقا به فکر وادار میکنه که ببینیم داریم چکار میکنیم واقعا!
علی عاملی
۱۳۹۹/۵/۲۴
سلام دوستان
این کتاب رو میشه از چند نظر تحلیل و قضاوت کرد
اول اینکه فضای کتاب فوق العاده تاریک هست
دوم هر پاراگراف این کتاب سرشار از معنا و تفکر
کتاب از نظر من فوق العاده هست
ولی به دوستانی که علاقه به خوندن رمان‌های معمول رو دارن پیشنهاد نمیکنم
چون کتابی سنگین و شاید از حوصله خیلی از دوستان خارج باشه
و در اخر صدا و حس گوینده عالی
مهدی حسینی
۱۳۹۸/۱۱/۷
جرج اورول از قرن خودش جلوتر بود. یه نویسنده‌ای فوق العاده خلاق، باسواد و توانا که ادمو با اتمسفر زندگی تو کشور‌های با حاکمیت‌های توتالیتری آشنا میکنه. به همین دلیل ماها با کتابای اورول زیاد همزادپنداری میکنیم. در آخر اینکه 1984 نیاز به تعریف نداره و از مفاخر این نویسنده‌ی فاخره.
Farhad Farhadi
۱۳۹۹/۸/۲۰
این کتاب فوقالعاده بود، نوشته‌های جرج اورول مو به تن ادم سیخ میکنه، مخصوصا وقتی میفهمی این کتاب رو ۱۹۵۰ نوشته، گوینده کتاب هم فوقالعاده بود واقعا صدای آقای سلطان زاده فوقالعادست و به شدت به کتاب مسلط هستن، به همه توصیه میکنم یا این کتاب رو بخونن یا از صدای اقای سلطان زاده لذت ببرن
داریوش
۱۳۹۹/۷/۷
داستانی تخیلی و سیاه در دنیایی شگفت انگیز و ترسناک موضوع در راستای تخریب فرهنگ، تاریخ و بی هویت کردن یک ملت در حکومت‌های دیکتاتوری، کمونیسمی و ساختن ساختاری جدید در راستای اهداف حکومتی. در مجموع مطالعه این داستان به شدت جذاب رو با اجرایی عالی از آقای آرمان سلطان زاده پیشنهاد می‌کنم.
ali asghar
۱۳۹۸/۱۱/۶
درود خدمت دوستان
و اما کتاب 1984
درباره صدا و گویندگی در حدی نیستم که بخوام چیزی بگم فقط میتونم بگم درجه 1 و عالی و شنیدنی
و اما محتوای کتاب بی‌نظیر و زیبا و پر از روشنگری برای ما
چند بخش اول شاید زیاد جذاب نباشه ولی توصیه میکنم حتما گوش کنید یا بخونید.
بسیار عالی پر از فراز و نشیب و پر از درس برای.......
user1970 user1970
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
من بیش از 50 بار متن اصلی این کتاب را به زبان انگلیسی گوش داده ام. و فیلم آن را با کیفیت HD باز هم به زبان اصلی تما شا کرده ام. هر دفعه که این کتاب را دوباره گوش می‌دهید مصداق حرف‌های آن را بیشتر متوجه می‌شوید که قبلا متوجه نشده بودید. خواندن این کتاب را به همه توصیه می‌کنم مخصوصا مردم ایران.
رضا شکاری
۱۳۹۷/۸/۳۰
کتاب خوب و گوینده ۲برابر خوبتر (به زبان جدید سوسی انگل) است. گرچه بشخصه از نثر قجری با واژگان منسوخ لذت می‌برم و درک می‌کنم ولی تصور می‌کنم که اگر نثر به شیوه ساده‌تر و امروزی‌تر نوشته بشه، مخاطب بیشتری خواهد داشت.
النا . ف
۱۴۰۱/۳/۱۰
عالی عالی عالی برخی بر این باورند که موجب ناامیدی میکند اما به نکته اصلی و طلایی که تاکید شده دقت نکردند
و آن نکته این است که تنها راه نجات و رهایی از چنگال ظلم حاکمیت، دیکتاتوری،
فقط و فقط اتحاد ملت است اتحاد
مطالعه این کتاب واجب است بر تمام ملل
پیشنهاد میکنم به اهل تفکر و دانش که از دست ندهند این کتاب را
مشاهده همه نظرات 286

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 1984

برای دریافت کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.