معرفی و دانلود خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

عکس جلد خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب آرزوهای بزرگ یکی از مشهورترین آثار چارلز دیکنز، داستان زندگی پسری 7 ساله به نام پیپ را روایت می‌کند که با خواهر و شوهرخواهرش در کلبه‌ای روستایی زندگی ناچیز و فروتنانه‌ای دارد. پیپ در طول داستان با آدم‌های مختلفی مواجه می‌شود که روی تصمیمات و آینده او تأثیر به سزایی می‌گذارد تا اینکه...

خلاصه‌ای از رمان آرزوهای بزرگ:

در روز کریسمس پیپ وقتی در قبرستان کنار مزار پدر و مادرش بود با مجرمی رو به رو می‌شود و از روی دلسوزی و مهربانی به او کمک می‌کند. مدتی می‌گذرد و زنی میانسال و پولدار به نام هاویشام از پیپ می‌خواهد در ازای پرداخت مبلغی با او هم صحبت شود. خانم هاویشام زنی بداخلاق است و در کاخی متروکه و قدیمی زندگی می‌کند. معشوقه‌ی او در روز عروسی بسیار بی‌رحمانه او را ترک کرده بنابراین می‌خواهد از تمام مردها انتقامی سخت بگیرد.

خانم هاویشام دختری زیبا، اما مغرور و لجباز به نام «اِستِلا» را به سرپرستی گرفته تا شخصیتی کینه‌جو و متنفر از مردان از او بسازد. در همین زمان پیپ با رفت و آمدهایی که در خانه خانم هاویشام می‌کند دل بسته‌ی دخترک می‌شود. استلا دختری بسیار خودخواه و خودشیفته‌ای بود که دائما زندگی فقیرانه و محقر پیپ را مسخره می‌کرد. در همین زمان پیپ که با حرف‌های استلا غرورش خدشه‌دار می‌شود به پروراندن آرزوهای بزرگ در ذهن خود می‌اندیشد مانند زندگی کردن همانند نجیب‌زادگان در عمارت‌های مجلل! از این لحظه به بعد پیپ به دنبال آرزوهای بزرگ خود می‌رود و اتفاقاتی عجیب برایش می‌افتد که به پایانی هیجان‌انگیز منجر می‌شود.

دربارۀ خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ:

کتاب آرزوهای بزرگ (Great Expectations) از بهترین آثار چارلز دیکنز است که مضامینی مانند زندگی مجلل و طبقه فرودست، عشق و ترس، قتل و جنایت را به تصویر می‌کشد. او در این کتاب تضاد تاریکی و روشنایی را برای شما به تصویر می‌کشد.

آرزوهای بزرگ داستانی از دردها و مشقت‌هایی است که امکان دارد هر فردی در زندگی خود با آن‌ها روبه‌رو شود. سختی‌هایی که حتی ممکن است هر فردی را از انسانیت دور کند. این کتاب به شما نشان می‌دهد ثروت باعث تغییر شخصیت نمی‌شود و برای رسیدن به خود واقعی و یافتن انسانیت درون خود باید در مسیر درست قرار بگیرید.

چارلز دیکنز در این کتاب به وسیله اعمال و رفتار شخصیت‌ها تضاد بین صفات مانند خوبی و بدی، خساست و بخشش، سنگدلی و جوانمردی را به تصویر می‌کشد. این همان تصویر آرمانی و واقع‌گرایانه است که باعث درخشیدن آثار چارلز می‌شود.

اقتباس سینمایی از کتاب آرزوهای بزرگ:

در سال 1946 دیوید لین کارگردان و فیلمنامه‌نویس معروف انگلیسی از روی کتاب آرزوهای بزرگ فیلمی با همین نام را تولید کرد. این فیلم حقایق اجتماعی و سیاسی که دیکنز در کتاب روایت کرده بود را به خوبی نمایش داد و در سال 1947 جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید را دریافت کرد.

چارلز دیکنز را بیشتر بشناسیم:

چارلز دیکنز (Charles Dickens) در ترسیم زندگی مردم تهیدست و ستم دیده جامعه خود بسیار توانا بود و مردم انگلستان عاشق آثار او شده بودند و در زمان حیاتش محبوبیتی زیادی در بین مردمانش داشت. دیکنز از مردم جامعه خود اطلاعات زیادی داشت که از آن‌ها با استفاده از قدرت تخیل، قلم روان و توانمندش داستان‌هایی دلنشین و مجذوب کننده به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد.

دیکنز 58 سال عمر کرد و در طول زندگی‌اش برای خواندن آثار خود به سراسر انگلستان سفر می‌کرد و در تالارهای عمومی آن‌ها را می‌خواند. سفرهای دائمی که او برای خواندن آثارش داست منجر شد تا از قدرت جسمانی او بکاهد و در مدت زمانی کوتاه از دنیا رفت.

در بخشی از خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ می‌خوانیم:

یک روز عصر که هوا خیلی سرد بود و کم کم رو به تاریکی می‌رفت، پیپ به تنهایی به قبرستان کلیسا رفت.

باد به شدت در اطرافش زوزه می‌کشید. پیپ به سنگ قبر پدر، مادر و پنج برادر کوچکش نگاه کرد و برای اولین بار درک کرد همه آن‌ها مرده و برای همیشه ترکش کرده‌اند. احساس تنهایی و ترس وجودش را فرا گرفت و شروع به گریه کرد. در همین لحظه، ناگهان صدایی فریاد زد: صدایت را ببر...

و ناگهان پیپ مردی قوی هیکل را در برابرش دید.

مرد با خشم او را در میان دستان تنومندش که به وسیله خارها و نیش گزنه‌ها زخمی شده بود گرفت.

پیپ به شدت ترسید. قبلاً هرگز آن مرد را ندیده بود. مرد لباس‌های کهنه و کثیفی به رنگ خاکستری به تن داشت و زنجیری آهنین به دور قوزک پایش به چشم می‌خورد. لباس‌هایش و دستمال گردنی که دورگردنش بسته بود خیس و گل‌آلود بودند.

مرد غرید: اسمت چیست؟
پیپ با ترس گفت: پیپ آقا.
مرد پرسید: کجا زندگی می‌کنی؟
پیپ به کلبه‌ای که حدود یک مایل دورتر از آن‌جا قرار داشت اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
فصل 1: «پیپ محکومی را ملاقات می‌کند»
فصل 2: «پیپ دزد می‌شود»
فصل 3: «خانم هاویشام»
فصل 4: «مردی با سوهان»
فصل 5: «استلا»
فصل 6: «پیپ مورد ستایش جو قرار می‌گیرد»
فصل 7: «به خانم جو حمله می‌شود»
فصل 8: «آقای جاگرز خبر می‌آورد»
فصل 9: «پیپ به لندن می‌رود»
فصل 10: «هربرت پاکت»
فصل 11: «زندگی در لندن»
فصل 12: «ملاقاتی از طرف جو»
فصل 13: «استلا بزرگ شده»
فصل 14: «جو تنها ماند»
فصل 15: «پیپ»
فصل 16: «پیپ ملاقات کننده‌ای دارد»
فصل 17: «ماجرای مرد محکوم»
فصل 18: «خداحافظی با استلا»
فصل 19: «به خانه نرو»
فصل 20: «استلا کیست؟»
فصل 21: «در باتلاق»
فصل 22: «چهار پاروزن»
فصل 23: «پیپ و استلا»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آرزوهای بزرگ
نویسنده
مترجمندا ترابی
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-96491-2-9
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

دانیال خبوشانی
۱۳۹۹/۱/۲۷
درخواست دارم از کتابراه و عوامل عزیز که بزرگ و دقیق بنویسید در کنار کتاب که خلاصه‌ای از اثر نویسنده هست. چرا که من متوجه نشدم و در انتهای کتاب فهمیدم اثر اصلی در حدود ٦٦٠ صفحه هست و ندیدم جایی به صراحت در توضیحات نوشته باشید این اثر خلاصه هست و این من رو کمی دلخور کرد. در کل هم پیشنهاد میکنم اثر اصلی رو بخونید چون خلاصه‌ی اون چندان چنگی به دل نزد و به نحوی محتوا ارزشمندش رو از دست داده بود.
♧ بنده
۱۳۹۹/۸/۲۱
واقعا عالیه 👌 من کتابش رو خوندم واقعا قشنگ و پند آموز بود 👏 در کل چارلز دیکنز نویسنده توانمندی هستش و کتابای خوبی نوشته. توصیه میکنم حتما نسخه کامل این کتابو بخونید. الیور توییست هم قشنگه
علی. F
۱۳۹۹/۴/۲۷
کتاب خوبیه دوستان خلاصه هست اما همینم خوبه خداییی اولاش یکم ادم سردرگم میشه و زیاد خوشش نمیاد که ادامه بده
ولی من پیشنهاد می‌کنم که تا اخر بخونید چون رفته رفته جذاب میشه
Sepideh Noori
۱۳۹۹/۲/۷
خیلی خلاصه شده بود بهتره قبلش جایی قید بشه که کتاب به صورت خلاصه هستش
مینو حبیبی
۱۳۹۹/۱/۲۲
کتاب خلاصه است. و ترجمه نیست. بیشتر شبیه اینه که فیلم رو خلاصه کردن
Reza Df
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
داستان بسیار جالبی داشت و از این که زود تموم شد خیلی ناراحتم. ترجمه هم بسیار خوب بود و من حتما پیشنهاد می‌کنم بخونید وقت زیادی نمی‌گیره و مهیج هم هست
مهدی رحیمی
۱۳۹۹/۷/۱۰
با سپاس از عوامل زحمت کش کتابراه..... اجازه بدین بگم هیچقوت با این اثر دیکنز ارتباط نگرفتم... نه با فیلم ساخته شده... نه با کارتن... و نه با کتابش.........
shole Shahmohammadi
۱۳۹۹/۶/۳۰
جالبه ولی بنظر من جزو اون کتابائیه که واقعا سلیقه ایه و باید طلبه‌اش باشی تا بفهمیش واینهم میتونه منحصربفرد باشه
Mah Hosseini
۱۴۰۰/۱/۲
اینکه در توضیحات کتاب نمینویسید کتاب خلاصه کتاب اصلیه دقیقا توهین به خواننده و خریدار کتاب هست
محمود طاهری
۱۳۹۹/۲/۲
ممنون از شما، فقط من انتظار داشتم کل کتاب رو بزارید نه خلاصه رو
رسول سیستانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بسیار کتاب خوب و روان و عالی و قابل فهم برای
همه مقطع سنی و سطح سواد
رسول پورنصیر
۱۳۹۹/۵/۲۱
واقعا تعجب کردم اینهمه طرفدار داره این کتاب کجاشو دوست داشتن نفهمیدم
صدف شیرزاد
۱۳۹۹/۴/۶
کتاب خیلی تاثیر گذار و جذابی است و در زندگی به ما کمک میکند
Javad Kazemi
۱۳۹۹/۱/۲۵
کتاب خوب، مفید و کوتاهیه. به نظرم کامل نبود و خلاصه بود
فرشاد جعفرزاده
۱۴۰۱/۸/۱۳
جزو کتاب‌های که باید هر انسان تو عمرش یه بار کامل بخونه
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

برای دریافت خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.