معرفی و دانلود کتاب اصول مذاکره

برای دانلود قانونی کتاب اصول مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول مذاکره

مردم ممکن است نیاز به مذاکره را نیز تشخیص بدهند اما چون فرآیند را متوجه نشده‌اند و مهارت‌های مذاکره‌ای خوبی ندارند آن را به‌خوبی انجام نمی‌دهند. با خواندن کتاب اصول مذاکره آماده باشید تا وضعیت‌های مذاکره‌ای را تشخیص دهید و شیوۀ کارکرد مذاکره را بفهمید و مهم‌تر از همه این‌که بتوانید نتایج خود را به بیشترین حد برسانید.

بسیاری از مردم فرض می‌کنند "اصل مذاکره" یک فرآیند بده و بستان است که برای رسیدن به یک توافق کاربرد دارد. با وجود این‌که فرآیند بده و بستان خیلی مهم است، اما مذاکره فرآیند اجتماعی بسیار پیچیده‌ای است. بسیاری از عوامل خیلی مهمی که نتایج یک مذاکره را به‌وجود می‌آورند در حین مذاکره اتفاق نمی‌افتند؛ آن‌ها پیش از این‌که دو طرف مذاکره را آغاز کرده یا بافت اطراف آن را تشکیل دهند به‌وجود می‌آیند. در چند فصل اول کتاب اصول مذاکره (Enssentials Of Negotiation)، دلیل مذاکرۀ افراد، ماهیت مذاکره به‌مثابۀ ابزاری برای کنترل ناسازگاری و اولین فرآیندهای داد و ستد که از طریق آن مردم می‌کوشند به توافق برسند را بررسی خواهیم کرد. در فصل‌های بعدی، بعضی از راه‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم که در آن تفاوت‌ها در موضوعات اصلی، افراد در برگیرنده، فرآیندهایی که آنان دنبال می‌کند و شرایطی که مذاکره در آن ایجاد می‌شود، پیچیدگی مسیر حرکت مذاکرات را بیشتر می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
یکی از ویژگی‌های اصلی وضعیت مذاکره این است که گروه‌ها برای به‌دست آوردن اهداف یا نتایج مورد نظر خود به یکدیگر احتیاج دارند. یعنی یا باید برای به‌دست آوردن اهداف خود با یکدیگر هماهنگی داشته باشند یا این‌که گزینۀ کارکردن با یکدیگر را انتخاب کنند چون نتیجۀ احتمالی آن بهتر از زمانی خواهد بود که به تنهایی کار می‌کنند و آن را به‌دست می‌آورند. وقتی گروه‌ها برای به‌دست آوردن نتیجۀ مورد نظر خود به یکدیگر وابسته باشند، اتکای متقابل دارند.

بیشتر روابط بین گروه‌ها ممکن است در یکی از این سه روش بیان شوند: غیر وابسته، وابسته یا اتکای متقابل. گروه‌های غیر وابسته می‌توانند بدون کمک و یاری دیگران نیازهای خود را برآورده کنند؛ آن‌ها می‌توانند تا اندازه‌ای از دیگران جدا باشند، نسبت به آنان بی تفاوت باشند و به آنان وابستگی نداشته باشند. گروه‌های وابسته برای نیاز خود باید به دیگران متکی باشند؛ چون آنان به کمک، سخاوت یا همکاری دیگری نیاز دارند. گروه وابسته باید هوس بازی‌ها و ویژگی‌های فردی شخص فراهم کننده را بپذیرد و با آن کنار بیاید. برای مثال اگر یک کارمند برای کار و حقوق به تمامی به کارفرما وابسته است یا باید کار را بر طبق رهنمود داده شده انجام دهد و مبلغ پیشنهاد شده را بپذیرد یا خود را بی‌نیاز نشان دد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مجموعه
فصل 1: ماهیت مذاکره
فصل 2: راهبرد و روش‌های چانه‌زنی پراکنده
فصل 3: راهبرد و روش‌های مذاکره‌ی تکمیلی
فصل 4: مذاکره: راهبرد و برنامه‌ریزی
فصل 5: برداشت، درک و احساس
فصل 6: ارتباط
فصل 7: به دست آوردن قدرت مذاکره و استفاده از آن
فصل 8: اصول اخلاقی در مذاکره
فصل 9: روابط در مذاکره
فصل 10: گروه‌ها و تیم‌های چند جانبه
فصل 11: مذاکره‌ی بین‌المللی و بین فرهنگی
فصل 12: بهترین کارها در مذاکره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول مذاکره
نویسنده، ،
مترجممحمدابراهیم گوهریان
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-964-412-865-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
89900 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول مذاکره

فرزین تفضلی
۱۳۹۸/۷/۵
کتابش خوبه ولی مشخصه مترجم اینکاره نیست و جمله بندی‌ها خیلی مشکل داره. این دومین کتابیه که از کتابراه خریدم و مشکل ترجمه داره. من نمی‌دونم چه اصراریه وقتی زبان انگلیسی بلد نیستی و فقط لغت حفظ کردی بیای کتاب ترجمه کنی. جای تاسف واسه ناشر که واسه پول کم دادن یک کتاب خوب رو خراب میکنه.
محمد آقاجانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
جذاب بود متاسفانه هنوز تمومش نکردم ولی تا اینجا ک خوندم به شکل داستان و خیلی جذاب آموزش رو جلو برده بود
Hossein haghighat
۱۳۹۷/۵/۲۲
ترجمه روان نیست.
علی کریمی
۱۳۹۶/۱۲/۱۲
کتاب بسیار عالی و کاربردی با نثری شیوا و صریح. فوق العاده
saman moghaddam
۱۳۹۶/۹/۶
کتاب عالی واست
مجتبی فتحی
۱۳۹۸/۱۱/۲۲
کتاب مفیدی است در زمینه مذاکره
محمد محتشم
۱۳۹۷/۸/۱۱
واقعا کتاب عالی هستش
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب اصول مذاکره

برای دریافت کتاب اصول مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.