معرفی و دانلود کتاب صوتی اعتراف

عکس جلد کتاب صوتی اعتراف
قیمت:
۵۲۰۰۰ 36400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اعتراف

کتاب صوتی اعتراف، به روایت بحران افسردگی لئو تولستوی و بیگانگی او با جهان امروزی می‌پردازد. بیانی استثنایی از احساسات صادقانه و توصیف‌گر جست‌وجویی برای یافتن دینی عمل‌گرا به‌منظور تحقق سعادت بشر بر روی کره خاکی، نه‌ فقط برای وعده دادن سعادت اخروی. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

کتاب اعتراف شرح تجربه شخصی تولستوی در مواجهه با پرسش «معنای زندگی» است و مسیری که برای پاسخ دادن به آن طی می‌کند. اگرچه این کتاب موجب تکفیر او شد اما سرچشمه موج عظیم مسیحیان پیرو افکار او در سراسر اروپا و آمریکا نیز گشت. 

پرسش از معنای زندگی تقریبا همیشه پس ذهن اغلب ما هست ولی تلاش می‌کنیم آن را نادیده بگیریم. اما گاهی حادثه‌ای، از دست دادنی یا رنجی، وقفه‌ای در زندگی روزمره‌مان می‌اندازد. چیزی که همیشه کار می‌کرد از کار می‌افتد؛ کسی که همیشه با یک تماس در دسترس‌مان بود، برای همیشه می رود، می‌میرد؛ یا حادثه‌ای مسیر زندگی‌مان را عوض می‌کند و سرشت اتفاقی و ناپایدار زندگی را به یادمان می آورد.

گاهی اوقات هم پرسش از معنای زندگی ذره ذره، خودش را از دل تجربه‌های روزمره بیرون می‌کشد و دقیقاً وقتی که همه چیز رو به راه است و در اوج موفقیت هستی، وقتی که اصلا انتظارش را نداری با تلخی و گزندگی، همه وجودت را فرا می‌گیرد.

کتاب صوتی اعتراف (A Confession And Other Religious Writing) بازتاب دغدغه‌های فلسفی تولستوی است؛ او در میان‌سالی بر اثر خوابی که می‌بیند، دچار یأس و ناامیدی مفرطی می‌شود. چندین سال از عمرش را به تفکر درباره‌ سؤال‌های بنیادی می‌گذراند؛ سؤال‌هایی مثل ما برای چه آفریده شده‌ایم؟! به کجا می‌رویم؟! چرا می‌نویسم و چه چیزهایی باعث خوشحالی ما می‌شود؟! او در این چند سال که حدود یک دهه طول می‌کشد، درباره‌ی ادیان و مذاهب مختلف تحقیق می‌کند و کتاب‌های آن‌ها را می‌خواند. دست آخر به این نکته پی می‌برد که ساده زندگی کند و ذهن ساده دهقانان و روستاییان از ذهن پیچده فلاسفه و متفکران صادقانه‌تر است.

لئو تولستوی (Lev Nilolaevich Tolstoi) نویسنده روسی که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ شناخته شده است به خاطر نوشتن کتاب‌های واقع‌گرایانه خود «جنگ و صلح» و «آناکارنینا» در اواسط تا اواخر قرن ۱۹ شهرت جهانی به دست آورد. اما زندگی بسیار ساده‌ای داشت.

در بخشی از کتاب صوتی اعتراف می‌شنویم:

زندگی برایم نفرت‌انگیز شده بود. نیرویی غلبه‌ناپذیر مرا به جستجوی معنای حقیقت وامی‌داشت. نمی‌توانم بگویم قصد خودکشی داشتم اما نیرویی که باعث می‌شد دل از زندگی برکنم قوی‌تر و کامل‌تر از تمایل به زنده ماندن بود. نیرویی شبیه به تلاش من برای ادامه زندگی بود اما در مسیر مخالف حرکت می‌کرد. من با تمام توانم علیه زندگی مبارزه می‌کردم.

حال به جایی رسیده بودم که فکر خودکشی به همان اندازه طبیعی بود که در گذشته اندیشه پیشرفت در زندگی فکرم را مشغول می‌کرد. ایده خودکشی چنان جذاب و فریبنده بود که مجبور می‌شدم خود را فریب دهم و شتاب‌زده اقدام نکنم. نمی‌خواستم عجله کنم، چون باید به پاسخ نهایی دست می‌یافتم. با خود می‌گفتم اگر نتوانم حقیقت را بیابم فرصت خودکشی دارم.

این بیماری درست هنگامی به سراغ من آمده بود که مرد خوشبختی بودم. طنابی را که در اتاقی بود که هر شب تنها لباس‌هایم را در آن عوض می‌کردم برداشتم تا مبادا خود را میان چارچوب جارختی حلق‌آویز کنم. همچنین تفنگ شکاری را از جلوی چشمانم پنهان کردم تا چنین آسان به زندگی خود پایان ندهم. خودم نمی‌دانستم چه می‌خواهم. از زندگی وحشت داشتم، با آن می‌جنگیدم، اما هنوز امیدوار بودم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
39 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اعتراف
نویسنده
مترجمنسرین مجیدی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ 36400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اعتراف

Farkhonde safa
۱۳۹۷/۵/۱۳
تولستوی، با ساده‌ترین جملات و در عین حال گیرا‌ترین و تاثیرگذارترینشان یک بار دیگر معنای واقعی '' دین داری و ایمان داشتن'' را بیان کرد. از سرگشتگی، پریشانی و ناتوانی در درک حقیقت زندگی، در کسانی که ایمانشان را از دست داده‌اند یا در خود کشته اند، توصیفی کامل و جامع ارائه کرد. همین طور نشان داد ایمان کورکورانه به معنای دینداری و سپردنِ خود به یک جامعه دینی به شکل کلیسا، مسجد یا هر نماد دیگر چقدر مضحک و آسیب رسان است. از شناخت واقعی'' ایمان'' و نقش آن در بروزِ امیدی که برای ادامه دادن زندگی و پایدار ماندن در برابر سختی هایش ایجاد می‌کند، شرح کاملی نوشت. تولستوی در این کتاب به شرحی از گذران زندگی‌اش با طرفداران فرقه‌های مختلف مسیحیت پرداخت و مناسک دینی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد، اما در نهایت، پیامش برای تمام ادیان کاربرد دارد. او به روشنی نشان داد که چطور دیندارانِ ادیانِ مختلف در ابتدا در وصف ارزش و تعالی اصول دینشان به اخلاق مداری می‌پردازند اما در پشت پرده، برای زنده نگه داشتنِ آیین شان در جهت سرکوب معتقدان به سایر ادیان برمی‌آیند. از نظر تولستوی چنین رفتاری نشان از بی‌ایمانی و جهالت آنان دارد، چرا که اگر به معنای واقعی '' ایمان داشتند''، قلبشان سرشار از محبت میشد و تلاششان صرفاً در جهت برقراری صلح با همنوعانشان می‌بود.
مطالعه این کتاب را به تمام کسانی که در ذهنشان حتی برای یک بار این سوال شکل گرفته که برای چه به زندگی ادامه میدهم؟ از کجا آمده ام؟ و هدفم چیست؟، پیشنهاد می‌کنم.
farshid safa
۱۴۰۱/۶/۲۳
چکیده خیلی عالی به زبان خود تولستوی از افکار و کش مکشهایی فکری_روحی_روانی نویسنده هست.
این کتاب به افکاری که آدمی (البته منظورم افراد قوی از نظر فکری هست) در طول زندگانی تا سر حد جنون دچارش میشود اشاره دارد و تقریبا برای بسیاری از همفکران بطور مشترک میباشد.
در اوایل کتاب تولسوی با نفی هر گونه و
پرستش دین و مذهب همانگونه که انتظار می‌رود، میگوید اما بتدریج میبینیم که بسوی خدا و مذهب پیش میرود ومذاهب گوناگون را بررسی میکند وچندین بار تغییر مذهب می‌دهد و به جایی میرسد که برای یافتن خدا و معنای زندگی گاهی بصورت کاملا تقلید گونه و با چشمانی بسته خداباور و پیرو مذهب میشود.
این امر بسیار مورد تعجب من واقع شدو اصلا فکر نمیکردم که اینگونه باشد.
در انتها این برداشت به ذهن من رسید که تولستوی حاضر است برای آرامش خود در بسیاری از مواقع در مورد پرسشها و فلسفه وجود خداوند و مذهب خودش را به اصطلاح به کوچه علی چپ زده ومقداری چشمانش را به روی واقعیت می‌بندد. برخلاف شوپنهاور و کانت و دیگر فلاسفه.
Behzad
۱۴۰۱/۴/۲۸
تولستوی نابغه‌ای تکرار ناپذیر. آخر چگونه ممکن است انسانی در اوج فشارهای اجتماعی و سیاسی دوران خود، با سانسور شدید دولتی و به صرف دسترسی به اطلاعات محدود و با تکیه بر تجربه و دانش آن روزگار و با چند سفر و کتاب و نشریات محدود موجود اینچنین به ادبیات و فلسفه و علوم اجتماعی و سیاسی و نظامی و حقوقی و در دینی و... مسلت باشد؟ ظهور افرادی اینچنین اعصار مختلف چراغ راه بشریت بوده و رونشگرافکار انسانهای عادی و فرهیخته جامعه هستند. کتاب اعتراف به طرز شگفت انگیزی یکی از جنبه‌های متعالی انسان را به چالش میکشد و دیدگاه فکری نویسنده را در قالب انسانی سرگشته در عالم وجود با بیانی زیبا از منظر علم و عقل و ایمان بیان می‌کند. تولیدات زیبای موسسه ماه آوا با گزینش آثار برتر جهان و ارائه استادانه گویندگان مسلطی همچون رضا عمرانی در کنار عرضه اینچنین آثاری توسط کتابراه جای قدردانی دارد. امید است نسل جوان کشور آنرا بشنوند و به خاطر بسپارند.
Moein Forqani
۱۴۰۱/۲/۱۰
این کامنت در جهت خواهش برای کمک در مسیر رشد و راهنمایی به کسانی که قبل از خرید، نیاز به دید کلی دارند؛ نوشته شده است. با پیش فرض این موضوعات که 1. کتاب سانسور یا تحریف نشده باشد و 2. عمر کوتاه کتاب خوان شدن بنده؛ باید بگم که:
1. کتاب بسیار لخت و صریحی بود و خیلی بی تعصب به پرسش هاش جواب میده. رو
خوندنش پیشنهاد میکنم.
2. هر چند در انتها، پایان تقریبا باز داره، اما پیامش رو روشن و کافی میرسونه.
3. حد اقل برای من اینجور بود که، همزاد پنداری قوی و دقیقی با افکارم داشت. هر جا که موضوعی طرح میشد، دقیقا همون سوالاتی در ذهنم بوجود میومد که توی مسیر بیان نویسنده خلق میشد، و پاسخ میداد.
4. تا اینجای زندگی و تجربیاتم، با پیام کلی کتاب که "هسته واحد و نامحدودی بنام خدا وجود دارد که عامل همه چیز هست و همچنان تنها با قوه احساس و وجدان درک میشود؛ اما با گذر زمان با تحریف عده یی به نفع خودشان، منشعب و منبسط شده است" موافقم.
5. بعد از مطالعات بیشتر، تغییر نظر خودم رو در قالب بازخورد در همین کامنت بروز خواهم کرد.
در پایان از بزرگوارن و پیشکسوتان حیطه مطالعه کتاب خواهش مندم با معرفی کتاب‌های قوی و ارزشمند، بنده رو در جهت فهم بهتر و شعور بالاتر در زندگی کمک کنن.
پاشا سعید
۱۴۰۲/۱۲/۹
تولستوی هم مثل همه انسانها با سوال علت وجودی خودش روبرو شده فقط خوش شانس بوده که ثروت و فرصت داشته تا در مورد اون فکر کنه ولی بقیه انسانها اینقدر مشغول درگیری‌های روزمره خود میشوند که گاها فلسفه وجودی خود را از یاد میبرند
تولستوی در این کتاب نشان میدهد که با رفتن به سمت علم مطلق به دلیل ناقص بودن
اون نمیتواند جواب قانع کننده‌ای بدست آورد و دچار یاس و ناامیدی میشود. اخر سر با تفکر در مورد زندگی افراد معمولی متوجه اعتقادات غیر علمی و مذهبی آن‌ها میشود و تصمیم به مطالعه در مورد آن‌ها میکند. اسلام و مسیحیت از ادیانی هست که با ان اشنا میشود و در ان عمیق میشود
چیزی که از دین میبیند دعوت به خوبی بود ولی در عمل حاکمان دین بودند که با سرکوب مخالفان خود و انجام شرارت بزرگترین کافران به دین بودند
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۷/۳
اعترافات تولستوی است درباره فراز و فرود اعتقادات دینی‌اش. جایی که معنای زندگی را در علوم تجربی یا علوم انسانی نیافته، جایی که به هیچ بودن زندگی رسیده و بعد به معجزه ایمان رسیده، ایمانی که زمینه‌ای برای خلق معنای زندگیست.
تولستوی این ایمان رادر طبقات بالا یاروشنفکران نمی‌دید. ایمان را در میان طبقه
زحمتکشی می‌دید که شادی را می‌فهمیدند و به زندگی باور داشتند. او در ادامه کنکاش‌هایش کلیسا و روحانیانش را نقد می‌کند. انهایی که دینداری را از ایمان تهی می‌کنند. انها که پوسته‌های غیر واقعی بر دین می‌کشند.
برای کسانیکه آثار تولستوی را خوانده‌اند، در کنار اثری چون رستاخیز و آناکارنینا، این اعترافات یک مکل است. در غیر اینصورت می‌شود آن را به عنوان بیانیه صریح نویسنده در باب دین دانست.
fatemeh khalilpour
۱۴۰۳/۱/۲۱
هر کجا زندگی هست، ایمان نیز هست... و این جمله می تواند هر کسی که در آستانه اتمام زندگی خود هست و یا کسی که فقط کالبد دارد و بدون روحی دارد روزهایش را شب می کند را به زندگی برگرداند ایمان اصلی ترین مهره در زندگی هر فردی هست قطعا از تولستوی تعریف لازم نیست، ولی به قدری حیرت زده ام که می خواهم ازشان و تعریف کنم... با شنیدن این کتاب علامت سوال های ذهنم راجع به کتاب رستاخیز را توانستم پاسخ دهم. با سپاس از تهیه کننده خواننده بزرگوار که با صدای دلنشین خودشان حتی لذت مطالعه را برای من بیش از پیش کردن
سيد اكول
۱۳۹۹/۳/۴
به نظر م برای افرادی ک م مدعی روشن فکری و عقل و منطق هستن، خوندن ش خیلی مفیده.
اصلا شناختی از تولستوی نداشتم و اولین کتابی بود ک از تولستوی میخونم.
در این کتاب در کل از این حرف میزنه ک میخواسته خودکشی کنه و توضیح میده ک چرا نکرده. میگه قبلا اعتقاد مذهبی داشته و بعد بی‌اعتقاد میشه و بعد از تحقیق و
جستجو به این نتیجه میرسه ک هر جا ک ایمان هست، زندگی هم هست. و یه جورایی بر میگرده به سمت مذهب و...
برای من ک جالب و خوب بود. یعنی بد نبود، فوق العاده هم نبود. خوب. ارزش خوندن داره.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب صوتی اعتراف نوشته تولستوی با صدای جناب عمرانی یکی از کتاب‌های جالب و کاملاً واقع گرایانه در زمینه اعتراف به خدا دین و اعتقادات مذهبی می‌باشد. کسی که در ابتدای راه مسیحی بوده سپس با شک کردن به عقاید مذهبی و دوری کردن از انجام فرایض سپس با فعالیت و مطالعه و پیمودن راه‌های شناخت به یک انسان معتقد و آگاه تبدیل شده است انسانی که اکنون دیگر نه به صرف اینکه پدر و مادرش معتقد بوده‌اند به اعتقاد تن نداده بلکه از راه کشف و شهود و مطالعه به این اعتقاد و مفهوم دست یافته است.
مانی آرش راد
۱۳۹۷/۵/۱۶
کتاب به کلی برای خسته کننده بود ولی چون قبلاً رمانهای" شیطان" سعادت در زناشویی" "سونات کروتزر" و" پدر سرگئی" را از تلستوی خونده بودم، تغییر خط فکری و تحول تلستوی یعد از نوشتن جنگ و صلح و آناکارنینا برام تازگی نداشت. ولی با این وجود هر چقدر هم خوندن این نوع مطالب حوصله سربر باشن، باز هم نکات خیلی در زیادی میشه ازشون یاد گرفت. نهایت، جدا از نویسنده و مطلب، شنیدن صدای شیوا و گرم آقای رضا عمرانی در هر حالتی برام مسرت بخش و خوشحال کننده است
Vahid amroudi
۱۳۹۷/۶/۱۰
درود. مملو از جملات زیبای که بارها ذهن مارا درگیر بوده، البته متعجبم که تولستوی کاملاً بحث مذهبی وتبلیغ کنندگان کلیسا رو تایید میکنه، وبنظرم مشکوک بنظر میرسه، امیدوارم تحریفش نکرده باشن،. . با اینکه تولستوی بیشتر اموالش به مستمندان بخشید اما با بیشتر کشیشان مشکل داشت. کتاب بینظیره، وبا صدای آقای عمرانی کاری حماسی وفراموش نشدنی بوجود امده است
baes hashemi
۱۴۰۱/۱۱/۲
درود فراوان
نویسنده‌ای با ذهنی خلاق تخیلی شگفت انگیز و نگم بی نظیر که قطعا کم نظیر
در زمانه‌ای با سانسور شدید و خرافاتی در حد اعلا ذهنی اینچنین شگفت انگیز و روشن و ادبیاتی همه پسند بدون هیچ شک و تردیدی قابل ستایش است
بله درسته، لئو تولستوی
کلاه از سر برمیداریم و به احترام چنین ذهنی سر فرود می‌آورم
Farkhonde safa
۱۳۹۷/۵/۱۳
مطالعه‌ی این کتاب را به کسانی که حتی برای یک بار این سوال در ذهنشان شکل گرفته که، از کجا آمده ام؟ هدفم چیست؟ چرا در برابر ناملایمات باید به زندگی ادامه دهم؟ پیشنهاد می‌کنم
فاطمه سجادی
۱۴۰۲/۲/۲۰
کتاب خوبی بود، تجربه شخصی و صادقانه‌ی تولستوی درباره‌ی زندگی، پوچی یا هدفمند بودن خلقت. هر چند با این کتاب به جوابی برای این سوالات نمیشه رسید. بنظرم صرفا جهت اینکه کتاب صوتی رو حین انجام کار‌های دیگه ت گوش بدی خوبه، نه در حدی که خود کتاب رو بگیری و وقت بذاری واسه تورق.
فاطمه
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
این سوال‌هایی که عنوان شده تو ذهن همه ادما بوده و خواهد بود و چقد تلخ که تا لحظه مرگ هیچکس نمیفهمه، ولی خب هر چقد سعی کنیم آگاهیمونو ببریم بالاتر دنیایی که تجربش میکنیم به کلی متفاوت خواهد بود ولی برای بعد مرگ هیچکس واقعا نمیدونه همه چی تموم میشه یا تازه شروع دنیایی جدیده
مشاهده همه نظرات 123

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اعتراف

برای دریافت کتاب صوتی اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.