معرفی و دانلود کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی

برای دانلود قانونی کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی

کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی نوشته‌ی چوئل چی، کیانگ یوکیم و منجی کیم، علاوه بر بررسی تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی کره جنوبی به موضوعاتی مانند عوامل رشد صنایع خودروسازی در کره، سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، خلق بازار صادراتی، فرآیند توسعه اتومبیل کره‌ای و... می‌پردازد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورهای در حال توسعه تلاش کردند تا صنعت خودرو را با توجه به تأثیراتی که بر دیگر صنایع مرتبط داشت، در کشور خود توسعه دهند، اما در این میان تنها کره جنوبی بود که توانست به این مهم دست پیدا
کند. به همین دلیل بسیاری از کشورهای در حال توسعه علاقه زیادی به صنعت خودروسازی کره نشان داده‌اند.

مطالعه تغییرات اقتصادی و اجتماعی کره جنوبی، فرصت خوبی را برای درک بهتر عوامل مؤثر بر توسعه آن کشور به وجود می‌آورد. تقریبا با گذر از یک نسل کره موفق شد با رشد سریع و پایدار اقتصادی، خود را از یک دریافت کننده کمک‌های مالی خارجی و بین‌المللی به ارائه دهنده اینگونه خدمات مالی تبدیل نماید.

همراه با توسعه اقتصادی، چالش‌های جدیدی نیز بروز می‌کنند. هر چند نوآوری‌های جدید می‌توانند مولد ثروت باشند اما در عین حال خطراتی نیز در پی دارند. تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، خطراتی جدی را متوجه اقتصاد جهانی به ویژه شهروندان کشورهای آسیب‌پذیری که در معرض اینگونه خطرات قرار دارند، می‌کند. مطالعات موردی جدید نشان می‌دهد که چگونه نهادهای مختلف فعال در جامعه کره از جمله دولت، شرکت‌ها و نهادهای جامعه مدنی جهت یافتن راه‌حل‌های خلاقانه به منظور مقابله با اینگونه موارد که منافع مشترک را به خطر می‌اندازند، با یکدیگر همکاری می‌کنند. بنابراین مناسب است از تجربه کره در زمینه توسعه صنعت خودرو، الگوبرداری شده تا پاسخ‌های مناسبی در اختیار کشورهای در حال توسعه و علاقمند به این حوزه قرار گیرد.

در بخشی از کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی (Korea’s Automotive Industry) می‌خوانیم:

تولید و مونتاژ قطعات منفصله با شروع به کار شرکت سیتارا موتور که اولین نمونه آن از کارخانجات نوین خودروسازی در کشور بود، از اهمیت ویژه‌ای برخورداری است. از آن پس دولت کره مبادرت به ارائه برنامه جامع توسعه صنایع خودروسازی در کشور کرد و قوانین مربوطه را با جدیت هر چه تمامتر پیگیری نمود. به همین دلیل بسیاری این مقطع را دوران ورود جدی صنایع خودروسازی کره به این عرصه از صنعت تلقی می‌کنند. هر چند تولید و مونتاژ خودرو از سال 1962 آغاز، اما در اواسط دهه 1960 بروز بحران ارزی و کمبود مواد اولیه منجر به ورشکستگی و تعطیلی شرکت سینارا موتور شد. با این وجود تولید براساس استفاده از قطعات منفصله به صورت جدی از سال 1966 در کره دنبال گردید.

با این حال تولید خودرو با استفاده از قطعات منفصله منجر به مشخص شدن کمبودها و محدودیت‌هایی در زمینه تولید داخلی قطعات گردید که در نتیجه صنایع خودروسازی کره را وادار به پیگیری راه‌هایی برای استقلال خود نمود و با تولید خودرو بر پایه استفاده از قطعات منفصله داخلی با عرضه اتومبیل Pony که خودرویی توسعه یافته در کره و در کارخانه‌ای عظیم تولید می‌گردید، خاتمه داده شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تاریخچۀ توسعۀ صنعت خودروسازی در کره
فصل سوم: تجزیه و تحلیل و الگو برداری از سیاست‌ها در زیربخش‌های اصلی
فصل چهارم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
ضمائم
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی
نویسنده، ،
مترجممحمد سردارنیا
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-964-468-599-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی

برای دریافت کتاب الگوی کره جنوبی در صنعت خودروسازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.